Samsung Note 20(Ultra) launch 5/8/2020 niemand 'excited'?

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

niemand 'excited'? De 'beste' Android phone die er momenteel op de markt zal zijn. Misschien wel beter dan de Iphone 12 in september. :-D

Helaas zal het prijskaartje ook navenant zijn. :-( (en hoogstwaarschijnlijk out of budget)

Enkel interessant in combo met abbo, waardoor je 3-400 € korting krijgt. Maar een abbo van 30-40 €/maand heb ik niet nodig. nog altijd prepaid Giga :-D

Tja, als ge ziet dat Oneplus (vroeger ook als prijsbreker) nu ook al 990 € kost (zonder microsd slot vb.) :-(

https://www.tomsguide.com/news/samsung- ... -and-leaks
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

satsurfer schreef:niemand 'excited'? De 'beste' Android phone die er momenteel op de markt zal zijn. Misschien wel beter dan de Iphone 12 in september. :-D
wat is er dan zo super extreem wauw aan?

hun schil rond android blijft rommel vergeleken met verschillende anderen, schermafmeting is niks speciaals meer,
meerdere gebruiken zelfde snapdragon, 12gb ram is overkill (zeker als je rom optimaal werkt), ...
het enige wat je zou kunnen zeggen is dat het redelijk veel onboard storage heeft (maar honestly, in % hoeveel gebruiken dat?,
en eventueel "wow 108mp" camera maar in een telefoon, en (als ik me niet vergis) zonder optische beeldstabilisatie, is helemaal overkill (tenzij voor de pro-fotograaf die geen toestel wil meenemen en toch een foto wil?)

dus nee, echt "excited" voor just another samsung ben ik niet. en het de beste (android) telefoon op de markt noemen lijkt me al helemaal belachelijk.
hij zal misschien geweldig zijn voor een bepaalde niche, en dan voor de "ik wil het nieuwste hebben" groepje, maar verder lijkt het me niks om wakker van te liggen.

satsurfer schreef:Tja, als ge ziet dat Oneplus (vroeger ook als prijsbreker) nu ook al 990 € kost (zonder microsd slot vb.)
de 8 pro (dus de duurste nieuwe van 1+) kost 899, krijg je draadloze oortjes bij, en heeft 128gb storage... (ik heb een microsd kaart nog nooit gemist sinds de 64gb+ telefoons)
waar jij dan 100 euro duurder van haalt?
dat gezegd zijnde is het natuurlijk een enorm verschil met de 1 van 299...


het lijkt me dat er tegenwoordig nog maar weinig vernieuwing is en alles wat van elkaar overneemt zonder zelfs maar verbetering.
wat krijg je:

- grotere schermen
- hogere cijfertjes met de megapixels (en voor zover ik gevonden heb is het met deze samsung eigenlijk gewoon simpelweg een 12mp lens met wat digitale bewerking erachter)
- meer ram (ipv het bestaande ram optimaal te gebruiken... vergeet ook niet: meer onderdelen, meer stroomverbruik)
- meer opslag (daar kan ik ergens nog wel inkomen, maar ik blijf erbij dat het maar een niche markt is dat ettelijke gb's nodig heeft op de telefoon zelf)
... en dat is het bijna?

ik wou nog zeggen batterij, maar dat zit ook al een hele tijd vast rond de 4500-5000mah...
dus ik zou zelfs bijna durven zeggen dat geen enkele telefoon nog "the best of the best" is, maar eerder dat ze allemaal stagneren.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Nope. Niet excited door Samsung. Alleen het feit dat die nu nog altijd geen deftige seamless updates ondersteunen is al zo een harde afknapper. Exynos cpu is ook een minpunt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Excited, als je naar Beverly Hills cop 3 gekeken hebt, dan is dit samsung speelgoed niets in vergelijking met de Annihilator 2000.
Rond 45 minuten Zie je een instructie filmpje. Dat is pas gaaf spul. :bdaysmile:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Splitter schreef: het enige wat je zou kunnen zeggen is dat het redelijk veel onboard storage heeft (maar honestly, in % hoeveel gebruiken dat?,
Tja, mijn LG heeft 32 bit quad dac, en al mijn FLAC files staan erop (270 GB of zo). Wat kost een 512 GB kaartje? 2 jaar terug zelfs maar rond de 85 € betaald. Veel goedkoper dan ingebouwd ram geheugen (die je kwijt bent, als je phone laat vallen)
Splitter schreef:waar jij dan 100 euro duurder van haalt?
https://www.coolblue.be/nl/product/8593 ... pIQAvD_BwE
Splitter schreef: en eventueel "wow 108mp" camera maar in een telefoon, en (als ik me niet vergis) zonder optische beeldstabilisatie, is helemaal overkill (tenzij voor de pro-fotograaf die geen toestel wil meenemen en toch een foto wil?)
Tja, zo kan je alles kapot relativeren. Waarom een Tesla kopen, als een Renault Z.E. je ook van A naar B brengt? :-D
https://www.dxomark.com/

Vind de bouwkwaliteit van de samsung nog altijd superieur. Heb hier een LG OLED, maar de AMOLED van Samsung toch mooier hoor.

Soit, Vind prijzen tegenwoordig ook overdreven nog van die toestellen. Idem van de Oneplus.

Heb official Samsung repair op 6 km. van mijn deur. Bij een oneplus, ga ik ook zo'n service krijgen?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

We moeten gewoon blij zijn dat niemand er nog van wakker ligt, dwz dat de rek er bijna uit is en de prijzen naar omlaag kunnen.
Hebben die 1000$ phones nog veel meerwaarde tov 500$ phones tov 250$ phones ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Is dat die telefoon die in de VS een uitstekende (dure) Qualcomm chip krijgt en het in de EU met een minderwaardige goedkope Exynos chip moet stellen, voor dezelfde prijs? Ik kan begrijpen dat er daar buiten de VS geen enthousiasme voor is.

Nu, Apple heeft dat ook gedaan (Qualcomm VS, Intel EU) maar Intel is gestopt met het maken van mobiele chips dus uit noodzaak zijn ze hier weer mee gestopt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

satsurfer schreef:Wat kost een 512 GB kaartje? 2 jaar terug zelfs maar rond de 85 € betaald. Veel goedkoper dan ingebouwd ram geheugen (die je kwijt bent, als je phone laat vallen)
daar heb je een punt, maar het is dan de vraag wat ze moeten laten vallen..
ik gebruik zowiezo dualsim, dus voor mij zou de telefoon al dualsim + sd slot moeten hebben, dus ik vraag me af of er dan niets nuttigers zou komen te vervallen.
satsurfer schreef:
Splitter schreef:waar jij dan 100 euro duurder van haalt?
<snip>coolblue<snip>
ik heb zowel mijn one als mijn 5t via oneplus zelf besteld, en ik zou niet inzien waarom je dat anders zou doen.
satsurfer schreef: Tja, zo kan je alles kapot relativeren. Waarom een Tesla kopen, als een Renault Z.E. je ook van A naar B brengt?
Daar zit veel verschil: de technologie en comfortniveau's zijn helemaal niet vergelijkbaar. en de renault zal niet zelf rijden :)
(en dus ook niet zelf crashen tegen een vrachtwagen ofzo...)

wat betreft de bouwkwaliteit van samsung ben ik niet echt onder de indruk (en al zeker niet van hun betaalbare modellen),
maar dat is vaak ook een materiaalkeuze voor de looks ipv de kwaliteit.
de 4 samsungs dat ik doorheen de jaren heb gehad (1tje zelf, 2 van het werk, 1tje bij een dag allemaal abbo) zijn allemaal minderwaardig tov mijn 5t.
(zeker in de "shit hij valt" categorie)

en de oneplus service heb ik op 6j tijd nog maar 1x nodig gehad, buiten garantie, met mijn one, die ik zelf liet vallen.
de hele repair heeft me 1 week en 50 euro gekost, inclusief ophalen en afleveren aan huis.
goed, je bent hem dan een week kwijt en dat is in de hedendaagse wereld een ramp maar op service toch echt niets aan te merken.

ik ben en zal ongetwijfeld oneplus fan blijven (de toestellen zelf, oxygenos, en de service zijn allemaal top), maar de prijzen die ze nu vragen...
hoewel ze het zelf ook lijken te beseffen met de aankomende release van de nord)
zoals hierboven al gezegd: gelukkig dat de rek er wat uit is, en de prijzen misschien terug wat zullen dalen.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

zolang Samsung zijn telefoons maar 2 jaar updates geeft zal ik er niet over excited raken
MrWollie
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:47

Zolang Samsung blijft bij die Exynos cpu blijft, ga ik niet snel overschakelen.
2x zelf ervaring gehad met slechte batterij levensduur en lees nu nog steeds dat mensen geen volledige dag kunnen zonder bij te laden.

Performantie tussen de snapdragon en exynos is ong 20% in het nadeel voor exynos.

Wat zijn jullie ervaringen momenteel rond batterij levensduur?

Btw samsung note 20 is opnieuw een exynos cpu (europa en azië) :?
Provider: Telenet ONE.
Modem/Router: Fritz!Box 7590 + FRITZ!Repeater 3000
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:Heb official Samsung repair op 6 km. van mijn deur. Bij een oneplus, ga ik ook zo'n service krijgen?
Nee. Geen repair center achter de deur. Als dit belangrijk is moet je bij een merk blijven waar je fysiek naartoe kan gaan.

Voor OP: wat je wel kan doen is een case starten bij OP, ze komen je toestel ophalen via UPS, je krijgt een schatting van prijs, eenmaal OK en betaald heb je je toestel meestal in een week terug. Al 2x gebruikt (1x om batterij te vervangen, 1x wegens gebroken scherm) - altijd perfect teruggekregen, en de prijs die je betaald vind ik meer dan schappelijk om het toestel in een top-staat terug te krijgen.

Hun prijzen staan ook gewoon open en bloot op de site, bij de meeste repair centers heb je er het raden naar. Ik ben al eens gaan vragen wat het zou kosten om een scherm te vervangen op de Samsung tablet van mn zus, ik kreeg een heel vage indicatie...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb de Samsung Galaxy S20 Ultra. Heeft ook 12 GB ram en 108 mpix-camera en 120 Hz-scherm en 5G...

En toch ben ik meer tevreden over m'n S10. In de praktijk merk ik namelijk geen verschil in performance, zijn foto's niet noemenswaardig beter (in tegendeel, foto's worden kapot geprocessed). Het enige dat beter is, is de grotere batterij en de 5x optische zoom ipv 2x zoom. Ze noemen het 100x space zoom, maar in de praktijk is dat compleet onbruikbaar.
Al de rest is op z'n minst even bruikbaar of goed. Software-security-patches komen elke maand ondertussen bij Samsung, helaas nog altijd in de vorm van een firmware-update dat via de bootloader geïnstalleerd wordt, maar dat vind ik op zich nog altijd geen probleem. De One UI is lang niet meer zo 'erg' tov hun vroegere TouchWiz. Ik zou zelfs durven zeggen dat deze compleet logisch en praktisch is met optimalisaties voor gebruik met één hand.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb de s20 gekocht dusja.....
Toptoestel en android is echt wel top. Enige wat een minpuntje blijft blijft de batterijduur maar dat ben ik gewoon. Ik heb een steengoeie externe batterij indien het nodig zou zijn. En ik heb overal laders zowel uiteraard thuis, bij mijn ouders als in de wagen. Ben voorzien + ik laad ook bij wanneer ik zin in heb, men zegt dan dat is niet goed blabla maar ik doe al van dag 1 mijn goesting en nog nooit batterij problemen gehad. Alles toppie.

Ben een Apple fan maar ze hebben het verkorven bij mij met hun extreme prijzen en ja de s20 is ook duur maar ik doe dat via 99€ aboke dan. Terwijl als ik die iPhone wil betaalde nog goeie 500€ lol, stekezot.

En dat scherm is bij de s20 ook kwijl. Beste dat er is.
Bij bv de iPhone betaal je meer en de schermhelderheid is niet zo helder.

Ik lees hier zolang die processor in die samsung zit ivm batterijduur maar ik heb geen 1 smartphone gehad die bij druk gebruik hier ne hele dag mee gaat en op 4G al helemaal niet, zo zuipen haha.

Ze zitten op hun gat bij de smartphones, veel verschil is er idd niet meer als ze een nieuwe uitbrengen.
Beetje meer ram en pixels en ietske pietske sneller ook maar veel meer is het allemaal niet meer.
Toch merk ik het verschil wel wat tussen de s10 vs s20, ik heb een beter gevoel bij de s20, is ietske groter maar ook dat cameragat vind ik beter en ook de camera achteraan vindk wel leuk. Voelt ook net iets snappyer aan ook. Ik moet wel bijzeggen dat ik mijne phone nog sneller maak via developer settings ;)
Is een vliegmachine of tmoet zijn de site die je bezoekt wat minder is.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voor mij is en blijft de CPU het breekpunt - maar ik doe dan ook meer met m'n toestel dan de doorsnee gebruiker. De recovery tools die ik heb liggen voor Snapdragon bestaan niet (of vind ik niet) voor andere cpu's, ook de tooling om met je baseband te zitten prullen (extra profielen activeren enz).

Nu heb ik de OP8Pro via m'n werk in leasing, enorm tevreden van het toestel.

Mijn eerste eigen ervaring met Samsung (langer dan 10 minuten spelen) is m'n Tab S6, waar ik wel tevreden van ben. Al vind ik het irritant dat het altijd wachten is voor updates - dit is hun 'top range' tablet, dus verwachtte ik wel maandelijkse updates. Niet dus.

Ik weet wel dat hun Note reeks en de Samsung Galaxy S smartphones een betere behandeling krijgen, doch heb ik het nog steeds moeilijk met hoe het bedrijf je richting z'n eigen dingen pushed ipv te werken aan echte open manieren van werken met andere merken. Nu ja, 'k snap het ook wel... maar ik heb keuze in welk toestel ik aanschaf, en dus geen Samsung.
Laatst gewijzigd door devilkin op 18 jul 2020, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

devilkin schreef:Nee. Geen repair center achter de deur. Als dit belangrijk is moet je bij een merk blijven waar je fysiek naartoe kan gaan.

Voor OP: wat je wel kan doen is een case starten bij OP, ze komen je toestel ophalen via UPS,
Kan ik kopen bij VDB of belsimpel. En dan rechtstreeks met OP voor een probleem contact opnemen?
de 256 GB, 12 GB RAM heeft OP zelf niet. :-(
Is wel nog de Snapdragon 865 :-( (vermoed dat samsung eerste badge 865+ heeft opgekocht)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

satsurfer schreef: Kan ik kopen bij VDB of belsimpel. En dan rechtstreeks met OP voor een probleem contact opnemen?
Als je toestel in garantie is en het gaat om een garantie probleem - geen idee. Als het iets is buiten garantie (gebroken scherm) dan kan dat perfect.
satsurfer schreef: de 256 GB, 12 GB RAM heeft OP zelf niet. :-(
Is wel nog de Snapdragon 865 :-( (vermoed dat samsung eerste badge 865+ heeft opgekocht)
De OP8Pro (laatste toestel) is uitgekomen toen er nog geen sprake was van de 865+.
Mijn variant heeft 256GB storage, en 12 GB ram...

Nu, we wijken enorm af van je originele topic ;)
Hopelijk komt er iets leuks uit de bus op het event zelf - ik volg het uit de zijlijn, zoals alle smartphones ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

meon schreef:Ik heb de Samsung Galaxy S20 Ultra. En toch ben ik meer tevreden over m'n S10. In de praktijk merk ik namelijk geen verschil in performance, zijn foto's niet noemenswaardig beter (in tegendeel, foto's worden kapot geprocessed). Het enige dat beter is, is de grotere batterij en de 5x optische zoom ipv 2x zoom. Ze noemen het 100x space zoom, maar in de praktijk is dat compleet onbruikbaar.
Tja, die camera is een miskleun van de S20U. Ondanks patches zit er een hardwarefout in die niet kan gefixt worden. Bij de N20 wel. gaan ook 'maar' tot 50 digital zoom gaan.

"A subsequent rumor from Twitter user @Kuma_Sleepy suggests that the Note 20 Plus will utilize an identical primary sensor to the S20 Ultra, but supplement that with a laser autofocus system to fix the Ultra's focusing bugs."

"Ice Universe later restated that claim of a 50x max zoom for the more premium Note 20 variant, elaborating that while the 50x zoom will be half what the 100x Space Zoom on the S20 Ultra can achieve, Samsung is "focusing on the experience," hopefully meaning pictures taken at a 50x distance won't end up a blurry, unusable mess."

soit, voor EU wordt het toch de Exynos 990 (niet de 992) :x zelfde als in S20

Als ik meer storage wil, dan kan ik deze kopen (akkupack + wifi router voor kleine prijs). Ik dacht slechts 256 GB microsd te ondersteunen. :-( (ok, HD wel, maar is ook om mee te sleuren constant hé). OFF-Topic mss. maar dan ga ik deze mss. bekijken als alternatief (OP). Mss. zakken prijzen nog wat met launch N20 :wink: of de OP Nord?
https://www.ravpower.com/products/rp-wd009-filehub
MrWollie
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:47

meon schreef:Ik heb de Samsung Galaxy S20 Ultra. Heeft ook 12 GB ram en 108 mpix-camera en 120 Hz-scherm en 5G...
Kan je wat meer vertellen over je batterij verbruik?

Hoeveel screen on time / standby heb je op 1 volledige lading?
Provider: Telenet ONE.
Modem/Router: Fritz!Box 7590 + FRITZ!Repeater 3000
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

pfff. zie deze net passeren...
net besteld collishop...
zou met alle kortingen 585 eur kosten. (zal nt ophalen of als ik iemand plezier kan doen)

deze is wel bangelijk....
geen brol exynos, maar nieuwste snapdragon 865+
genoeg flasgeheugen 512 MB
6000 mAh akku
144 Hz / 1ms AMOLED display
5G
gratis headset van 110€
https://techpulse.be/nieuws/293962/asus ... ingsdatum/
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Pijnlijke prijzen, de note 9 ultimate (512GB versie) zal toch nog een tijdje dienst moeten blijven doen.
Die asus ROG 3 ziet er wel vet uit.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Rog 3 vet, maar ook 240 gr.

Note 20(U) reeks toch zonder microsd
en natuurlijk...zelfde Exynos 990, niet 992.
Alles tesamen. NO Go voor mij...helaas
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik ga hem in huis halen, misschien nog niet direct de eerste maand. Ik heb gewoon die S-pen nodig, alle dagen.
Heb nu de Note 8, daarvoor de Note 3, en tussen de twee van miserie bijna een jaar een S7 edge na de annulatie van de Note 7.
Ik gebruik zo veel mogelijk een eID elektronische handtekening, maar in vele gevallen moet ik nog een handtekening zetten met de S-pen.
Daarvoor gebruik ik de Pen&PDF app en print ik nadien het bestand nog eens in Adobe Acrobat zodat de handtekening niet eenvoudig gekopieerd kan worden. Voorlopig is dat voor mij de beste slechte oplossing.
Misschien komt itsme ooit nog met een handige oplossing om een eID handtekening te zetten met je smartphone.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://winfuture.mobi/news/117218
de N20U heeft wel een microsd slot :-D
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

https://tweakers.net/nieuws/170582/sams ... y-s10.html

Werd tijd...maar toch ga ik voor de Pixel4a
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb mij een 1 maand 'gebruikte' OP 8 pro gekocht via marktplaats.nl :-D Ook prima toestel. (zeker naar softwareupdates toe). Zal de sealed box s20+ verkopen. :-D
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

https://tweakers.net/reviews/8050/samsu ... e-nog.html
Tot slot

De Galaxy Note 20 Ultra heeft een paar features die je niet terugvindt op andere Samsung-toestellen, zoals Gorilla Glass 7, een paar specifieke hardwarespecificaties en de nieuwe telecamera. Toch maakt het toestel in eerste instantie niet meer indruk dan de S20 Ultra, die al een tijdje op de markt is. Het was fijn geweest om wat meer upgrades te zien. Als was het maar dat de hogere verversingssnelheid ook op de maximale resolutie zou werken. De praktijk zal natuurlijk uitwijzen of die eerste indruk klopt.

Ten opzichte van de Note 10+ is het een wat grotere stap, vooral op cameragebied. Dat toestel kwam een jaar geleden echter op de markt met evenveel opslag en werkgeheugen, en kostte toen maar liefst 200 euro minder dan de Note 20 Ultra. Als we dat in ogenschouw nemen, vinden de we updates van de Note 20 Ultra toch nog wat mager. Feit blijft wel dat het toestel op vrijwel elk gebied het nieuwste van het nieuwste bevat. Ook ziet het er weer prachtig uit, is het mooi dat de S Pen veel minder vertraging heeft en hebben we ons weer vergaapt aan het scherm. Het is een bijzonder mooi toestel, voor een beperkte doelgroep en met een flinke prijs.

De Note 20 Ultra kost 1299 euro voor de versie met 256GB flashopslag. De 512GB-variant heeft een meerprijs van 100 euro. De Note-toestellen komen op 21 augustus uit.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Mail gekegen van Coolblue:
Als je vóór 21 augustus een toestel uit de Samsung Galaxy Note 20-reeks, Tab S7-reeks of Galaxy Watch3-reeks pre-ordert, krijg je tot € 150,- korting! Gewoon, omdat jij het bent. Je vindt deze persoonlijke korting meteen in je winkelmandje.
Heb al vaak smartphones gekocht bij hen maar je weet nooit welke versie je krijgt.
De Coolblue account manager schreef mij de vorige keer:
Het enige dat ik kan melden is dat dit zeker geen grijze stock is, maar officiële. Deze stock is dus altijd van de Benelux, maar welke versie dit exact is kan ik jammerlijk genoeg niet achterhalen.
Waarschijnlijk bestel ik nu gewoon bij Proximus.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Telenet geeft 250 euro korting aan hun klanten.
Dan toch maar pre-orderen ...
Note 20 Ultra Telenet.png
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Zending is gesorteerd. Bezorgtijd: vandaag tussen 12:45 en 16:45. 8)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

[youtube]R94ntpWVelw[/youtube]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Splitter schreef:en de oneplus service heb ik op 6j tijd nog maar 1x nodig gehad, buiten garantie, met mijn one, die ik zelf liet vallen.
de hele repair heeft me 1 week en 50 euro gekost, inclusief ophalen en afleveren aan huis.
goed, je bent hem dan een week kwijt en dat is in de hedendaagse wereld een ramp maar op service toch echt niets aan te merken.
Al spijtig de OP gekocht te hebben. :-( Dat scherm heeft curved screen, en vrij hoog, zodat geen enkele case de zijkanten kan beschermen). Samsung is hier vanaf gestapt. Mijn vorige gsm tientallen keren laten vallen, zonder enig probleem (tech21 case)...bij deze....is 1 keer vallen. Bingo.
devilkin schreef:Nee. Geen repair center achter de deur. Als dit belangrijk is moet je bij een merk blijven waar je fysiek naartoe kan gaan.
altijd perfect teruggekregen, en de prijs die je betaald vind ik meer dan schappelijk om het toestel in een top-staat terug te krijgen.
Hun prijzen staan ook gewoon open en bloot op de site, bij de meeste repair centers heb je er het raden naar. Ik ben al eens gaan vragen wat het zou kosten om een scherm te vervangen op de Samsung tablet van mn zus, ik kreeg een heel vage indicatie...
prijzen staan op toonbank in repair centre samsung uitgestald! Alle smartphones/tablets van samsung die in EU gekocht zijn, kan je daar laten herstellen! Hoeveel merken doen dit?
Gelezen... 279 € voor samsung S20U
Ik betaal 288,68 € OP (schappelijk? eerder ripp-off) :eek:

Vorige week defecte tablet samsung in repair centre binnengebracht, 2,5 u. later terug buiten. (en niet naar factory settings)
20' voordien belden ze dat ze bericht kregen dat opgestuurde display defect in zat, en er terug 1 zou opgestuurd worden...
En prijzen voor herstel bij OP liggen hoger dan een samsung S20U heb ik gezien. :eek:

19/8 opgestuurd.

Model OnePlus 8 Pro (IN2023)
Date received in facility 20/08/2020 14:35:52
Approximate repair date 04/09/2020

Eerst was het 3/9
"We would like to inform you that due to delayed delivery of the spare parts, we will not be able to complete your repair on time. We will finish repair once we get the spare parts.
We apologize for any inconvenience."

Dus zal 2-3 weken worden. man, man, man....
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik moet zeggen dat ik de laaste 3 jaar geen enkele reparatie of RMA nodig heb gehad dus wat het nut is van een goed repaircentra ontsnapt me volledig :roll:

Daarintegen heb ik wel met toen nog de wiko darkmoon 3 keer rma gedaan voor hetzeldfde defect en kwam altijd terug niet gerepareerd dat was toen nog bij die shops die door base overgenomen zijn geweest idk hoe ze nog heetten.

Dat heeft het vertrouwen in die diensten heel laag gemaakt dus koop ik meestal een nieuwe moest dit gebeuren.
Laatst gewijzigd door boonpwnz op 01 sep 2020, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Like I said: als dit belangrijk voor je is... moet je bij zo'n merk (zoals Samsung) blijven.

Het al-dan-niet afficheren zal afhangen van winkel tot winkel.

Wat betreft het curved screen: onlangs viel m'n OP8Pro, gelukkig heeft de carbon bumper case het toestel gered. Niks aan :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

boonpwnz schreef:dus wat het nut is van een goed repaircentra ontsnapt me volledig :roll:
woow, zeer relevante info :eek:
Is mijn 2de smartphone in 20 jaar die stuk gaat.
En tablet zoon was fabrikagefout! Trouwens vorige reeks ook nieuw display gekregen (in garantie). Ik hoop dat gij nooit toestel zal krijgen met fabricagefout want 'het nut van repair centre' ontgaat u.

Ja, idd. die repair centre waar je naar moet opsturen meestal bagger.
deze zeker
https://www.drmobile.eu/nl

Dit Samsung repair heel tevreden van!
https://www.smartgroup.be/smartrepair-particulier/

devilkin schreef:Like I said: als dit belangrijk voor je is... moet je bij zo'n merk (zoals Samsung) blijven.
Belangrijk? Als het 1ste 100x sneller gaat bij Samsung en 2de nog goedkoper is en ik mijn phone dag zelf terug heb, vind ik wel toch serieus voordeel. En als dan blijkt niet iets in orde te zijn, moet je niet heel de boel terug opsturen (mijn LG kwam ook ONHERSTELD) van Dr. Mobile. Makkelijk hé....ver van klant afwimpelen.
Toch niet moeilijk om toe te geven dat samsung hier beter in is of toch een voordeel oplevert? Gij pakt hem liever in, brengt naar UPS store, wacht liever 2-3 weken, en betaalt dan nog meer dan Samsung (ik in mijn geval toch)
OK de OP is mss. qua hardware en software beter.
devilkin schreef:Het al-dan-niet afficheren zal afhangen van winkel tot winkel.
Tja, ik vergelijk appels met appels. Dus een officiëel samsung repair centre vs OP repair centre in Polen.
Tja, staat zelfs online 'geafficheerd' :-D
https://www.samsung.com/be/reparatie/be ... prijslijst
2 maand terug zag ik tarieven.

Ik dacht dat jullie zeiden: ja, OP prijzen zijn schappelijk :eek:
devilkin schreef:en de prijs die je betaald vind ik meer dan schappelijk om het toestel in een top-staat terug te krijgen.
devilkin schreef:Wat betreft het curved screen: onlangs viel m'n OP8Pro, gelukkig heeft de carbon bumper case het toestel gered. Niks aan :)
https://www.spigen.com/products/oneplus ... ough-armor
Nog geen enkele case die zijkanten goed beschermt, daar je anders zijkanten niet zou kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:
devilkin schreef:Like I said: als dit belangrijk voor je is... moet je bij zo'n merk (zoals Samsung) blijven.
Belangrijk? Als het 1ste 100x sneller gaat bij Samsung en 2de nog goedkoper is en ik mijn phone dag zelf terug heb, vind ik wel toch serieus voordeel. En als dan blijkt niet iets in orde te zijn, moet je niet heel de boel terug opsturen (mijn LG kwam ook ONHERSTELD) van Dr. Mobile. Makkelijk hé....ver van klant afwimpelen.
Toch niet moeilijk om toe te geven dat samsung hier beter in is of toch een voordeel oplevert? Gij pakt hem liever in, brengt naar UPS store, wacht liever 2-3 weken, en betaalt dan nog meer dan Samsung (ik in mijn geval toch)
OK de OP is mss. qua hardware en software beter.
Rustig man, rustig. Don't get your knickers in a twist! En vooral ook niet agressief gaan reageren als het even kan.

Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Ik ben 1x in een Samsung repair centrum geweest, omdat ik er moest passeren, en heb toen een prijs gevraagd, en men kon men enkel een vage indicatie geven. Ook online was het vaagheid troef - wss ook wel omdat het een ouder model was.

Anyway, de prijs voor OP was heel duidelijk. Ik heb het toestel ingepakt, men is het komen ophalen, een week later had ik het terug bij mij thuis. Wiped, maar dat wist ik op voorhand - dus geen issue mee. Prijs was een fractie meer dan een los scherm online gekocht, en behoud van garantie. Nobrainer.
satsurfer schreef:
devilkin schreef:Het al-dan-niet afficheren zal afhangen van winkel tot winkel.
Tja, ik vergelijk appels met appels. Dus een officiëel samsung repair centre vs OP repair centre in Polen.
Tja, staat zelfs online 'geafficheerd' :-D
https://www.samsung.com/be/reparatie/be ... prijslijst
2 maand terug zag ik tarieven.
Ik spreek over minstens een jaar geleden.

Ikzelf heb *nul* interesse in Samsung smartphones tot ze afstappen van hun Exynos chips voor de modellen die ze courant leveren in EU (ik begin niet met import). Dus ik ga ook niet de moeite doen om voor jou een vergelijking te maken qua reparatieprijzen - dit is iets dat jij moet uitmaken voor jezelf, voor je de aanschaf van een toestel gaat overwegen.
satsurfer schreef: Ik dacht dat jullie zeiden: ja, OP prijzen zijn schappelijk :eek:
devilkin schreef:en de prijs die je betaald vind ik meer dan schappelijk om het toestel in een top-staat terug te krijgen.
Yep. Iets meer betaald dan een los scherm gewoon gesourced op ebay/...
satsurfer schreef:
devilkin schreef:Wat betreft het curved screen: onlangs viel m'n OP8Pro, gelukkig heeft de carbon bumper case het toestel gered. Niks aan :)
https://www.spigen.com/products/oneplus ... ough-armor
Nog geen enkele case die zijkanten goed beschermt, daar je anders zijkanten niet zou kunnen gebruiken.
Tsjah. Ik heb geluk gehad hoe die neerkwam, jij hebt pech gehad - shit happens, blame gravity.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

satsurfer schreef:
Al spijtig de OP gekocht te hebben. :-( Dat scherm heeft curved screen, en vrij hoog, zodat geen enkele case de zijkanten kan beschermen). Samsung is hier vanaf gestapt.
ik zou verwachten dat je weet dat een scherm curved is als je de gsm aan het overwegen bent...
is nu niet iets dat verborgen is tussen de kleine lettertjes.
de spijt is dus niet zozeer de OP, maar gewoon het niet opletten/beseffen van de risico's van curved screens en specs.

trouwens:
Curved displays are available on Galaxy S20, S20+, S20 Ultra, Note10, Note10+, S10, S10+, Note 9, S9, S9+, Note8, S8, S8+, S7 edge, S6 edge+, and S6 edge.

ze zijn er dus niet van afgestapt, bijlange niet.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

De oneplus 8t zou terug een vlak scherm hebben :banana:
Verder hoop ik dat ze eens dringend werk maken van een degelijke camera processing want dit is toch zwaar ondermaats als ik de fotos van een (gewone) oneplus 8 bekijk en vergelijk met bvb Samsung S20 of zelf een A.. :cry:

Koop dan een Samsung? ja, maar dan zit je weer met die crappy Exynos...
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”