DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd

guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Even nog een update: alles is nu eindelijk helemaal in orde, maar het eindresultaat is toch wel vrij ingewikkeld geworden.

OVH was vrij gemakkelijk in orde te krijgen, maar PanggilanMalaysia... Ik heb het uiteindelijk met jouw (Philippe) instellingen in orde gekregen, maar meermaals duurde het een tijd (soms zelfs bijna een dag!) alvorens de Fritz!box d.m.v. een groen bolletje aangaf dat het SIP-nummer actief was! Aangezien ik er geen rekening mee hield dat dit actief worden zo lang kon duren, dacht ik dat er iets met de instellingen zelf niet OK was. Mijn euro (eigenlijk reken ik nog met "frank") is pas gevallen toen ik merkte dat er op sommige momenten opeens 2 of 3 van de 5 ingestelde SIP-nummers wel een groen bolletje kregen en de andere niet: dat betekende dus dat de instellingen wel degelijk juist waren en dat er "ergens bij Dellmont" een probleem was.

Daarna had ik ook aan de hand dat alle gesprekken alleen met het als eerste ingestelde uitgaande nummer vertrokken. En opeens (zonder wijziging van mijn kant) ging dit wel goed!

Als ik het mij goed herinner, waren deze problemen alleen maar met PanggilanMalaysia; toen ik vervolgens CosmoVOIP eraan toevoegde, ondervond ik weinig tot geen problemen.

Het laatste probleem was anoniem bellen: dat kreeg ik met OVH wel voor mekaar door *31# voor het nummer te draaien, maar dat lukte niet met Dellmont; daarom heb ik hier ook weer een apart telefoonnummer in de Fritz!box aangemaakt.

Hieronder vind je een link naar een map met alle telefooninstellingen, maar ik heb niet de pretentie om te denken dat dit perfect is. Suggesties en verbeteringen blijven dus welkom.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Toch nog één probleem opgemerkt: wanneer er iemand belt naar onze vaste lijn, verschijnt diens nummer zonder de eerste "nul". Vroeger had ik dit niet aan de hand, en ik heb bij mijn weten (tenzij ik het al vergeten zou zijn) niets gewijzigd bij OVH, dus ik vermoed dat het te maken heeft met de instellingen van de Fritz!box.

Dit is vervelend omdat ik geen redial kan doen naar deze nummers zonder deze "nul". Iemand een idee waar ik dit kan oplossen?
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Bump!

Heeft iemand een oplossing a.j.b. voor mijn probleem van hierboven? Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”