DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

In events:
"Internettelefonie met 0032********* (gsmnr BE) via sip.freevoipdeal.com is niet geslaagd. Oorzaak: Temporarily Not available (480)"
Op telefoon: 'kortstondige fout'

Lukt niet meer sinds de Fritzbox achter de Bbox 3 staat. Durf bbox3 niet herstarten, omdat er 2 dagen DLM actief is op mijn lijn. Best nog 1-2 weekjes zo laten?

Bellen met OVH via de fritz fon werkt wel. Ook bellen met FVD vanaf de smartphone naar OVH (fritz) werkt.
FVD staat uit op smartphone, als ik wil via fritzbox bellen. Daarbij FVD is daar niet zo moeilijk/strikt in, in vergelijking met andere voip providers.

Bbox3 resetten: Ik vermoed dat dit probleem zou verhelpen. En zo kan ik evt. nog iets uitsluiten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gisteren (rond 13u-14u) ook gehad dat ik niet naar een GSM kon bellen, maar dan wel naar een vaste lijn.
Kan de fout niet meer terugvinden (logfiles gewist wegens Firmware update naar nieuwere Beta).
Het zal iets geweest zijn bij Betamax/Dellmont?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

maar probleem blijft, ook na firmware update.

via softphone nr gsmnr. lukt het wel, dus ligt niet bij fvd?

Mag ik nu bbox3 rebooten (DLM bezig), omdat ik vermoed dat het probleem hierdoor zal opgelost worden.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

De BBox3 herstarten zal het inderdaad oplossen, maar verwacht je binnen de kortste keren weer aan problemen.
Ik heb hetzelfde voor na het omwisselen van een Sagem 3464 in een BBox3, vnl. om hogere snelheden te halen.
Computer(k)nul
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Bbox 3V+ is maar tijdelijk hoor (auto TBF opstart bij Proximus OLO). Binnen een week terug 7590 als VDSL-modem.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb het ook met FVD, zonder BBox.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ticketje bij dellmont plaatsen?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ticket bij FVD gemaakt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

Hier hetzelfde, kan niet naar gsm's bellen via de Fritz (discountvoip) maar wel naar buitenland enz, Fritz herstart maar geeft niets dus waarschijnlijk probleem bij betamax
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ticket via fvdapp ingediend.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

snelle reactie alvast. Dus als ik gsmnr. in de fritzbox steek, dan gaat het wel weer lukken?
Had net mijn vast nr. naar edpnet overgezet, om dan uitgaand met FVD (vast nr.) te bellen.

"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls fromoutside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

satsurfer schreef:snelle reactie alvast. Dus als ik gsmnr. in de fritzbox steek, dan gaat het wel weer lukken?
Had net mijn vast nr. naar edpnet overgezet, om dan uitgaand met FVD (vast nr.) te bellen.

"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls fromoutside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
Hier hetzelfde antwoord, ik probeer het vanavond.
Moest dit kloppen dan zit ik in een probleem, ik wil niet opgebeld worden door mensen die mijn kinderen naartoe hebben gebeld.
Ik kan wel een sim USB van Vodafone insteken maar dan wordt mijn huistelefoon een gsm nummer....
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Via Cosmovoip, ook een Dellmont-kloon, gaat het (voorlopig?) nog wel, net geprobeerd.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ik heb ook hetzelfde antwoord, da's een probleem...
1. ik heb nog krediet staan bij hen en dat krijg ik dus alleen op als ik een mobiel nummer instel
2. via welke voip operator kunnen we dan wel 'goedkoop' bellen naar mobile

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo, ik heb exact hetzelfde antwoord gekregen via de helpdesk van PanggilanMalaysia.

Maar... dit klopt niet helemaal, volgens mij.

Mijn vrouw (0497-...), zoon (0456-...) en ikzelf (0485-...) hebben alle drie JIM Mobile als mobiele provider. Wanneer ik via de Fritz!Box (uitgaand nummer = vaste lijn) bel naar mijn vrouw of mezelf, krijg ik na één gewone rinkel een soort bezettoon te horen. Wanneer ik echter naar mijn zoon bel, is er geen enkel probleem! Ik vraag me af of het ermee te maken heeft dat ik in de loop der voorbije maanden al enkele keer gereclameerd heb dat ik mijn zoon (en de helpdesk van JIM Mobile) niet kon bereiken omdat ze toen nog geen 0456-nummers in hun systeem hadden zitten...

Wie kent een oplossing voor dit probleem? Want ik zou graag mijn OVH-vaste lijn (013-...) als uitgaand nummer willen meegeven als ik met de vaste lijn bel.

Bedankt, Guy
Laatst gewijzigd door guy-pc op 04 jun 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Trouwens: als Dellmont stelt dat
"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls from outside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but we have no influence on this matter."
dan zou OVH (als Frans bedrij) toch ook in de miserie moeten zitten?
Ik vind het allemaal maar zeer raar. Eerst ons een €2-flatfee abo aanraden en dan dit...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hier net geprobeerd naar Mobile vikings en naar Proximus, beiden noppes.

De caller Id eens aangepast en dan werkt het inderdaad wel. Maar da's niet praktisch.

J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen op 04 jun 2020, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sinna schreef:dan zou OVH (als Frans bedrijf) toch ook in de miserie moeten zitten?
OVH heeft een licentie van het BIPT als telecombedrijf in België.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Dus Dellmont heeft geen licentie als telecombedrijf in België.
Dan kunnen ze er weldegelijk wél iets aan doen.
Trouwens: via Cosmovoip naar edpnet mobile bellen lukt (nog).
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls from outside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
Met "Belgian operators" bedoelen ze waarschijnlijk "mobile operators" want bellen naar een vaste lijn blijft mogelijk.
Dat is een serieus probleem, want tegenwoordig wordt er hoe langer hoe meer (naar) mobiel gebeld.

Ik begrijp de maatregel wel.
Mensen worden voortdurend lastig gevallen door spammers en callcenters die fake Belgische nummers gebruiken. Die gaan nu van een kale reis thuiskomen :-)
Mensen antwoorden niet zo vlug meer als ze buitenlandse nummers gebruiken).
satsurfer schreef:snelle reactie alvast. Dus als ik gsmnr. in de fritzbox steek, dan gaat het wel weer lukken?
Had net mijn vast nr. naar edpnet overgezet, om dan uitgaand met FVD (vast nr.) te bellen.
Of je nu een vast nummer of mobiel nummer gebruikt als afzender, maakt dat een verschil? Beide zijn "calls from outside of Belgium", toch?
guy-pc schreef:Wie kent een oplossing voor dit probleem? Want ik zou graag mijn OVH-vaste lijn (013-...) als uitgaand nummer willen meegeven als ik met de vaste lijn bel.
Mobiel bellen via OVH (3 cent/minuut) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Volgens de melding van de helpdesk werkt het nog wel met een mobiel nummer als ID, ik heb het getest en dat klopt.
Voor hoelang is maar de vraag natuurlijk. Maar misschien wel de enige manier om dat belkrediet nog op te krijgen.
En verder zal het bellen via OVH worden denk ik, ook niet superduur zo te zien.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

Joe de Mannen schreef:Volgens de melding van de helpdesk werkt het nog wel met een mobiel nummer als ID, ik heb het getest en dat klopt.
Voor hoelang is maar de vraag natuurlijk. Maar misschien wel de enige manier om dat belkrediet nog op te krijgen.
En verder zal het bellen via OVH worden denk ik, ook niet superduur zo te zien.

J.
Ovh naar mobiel 3,1 cent/min
Discountvoip naar mobiel 1 cent/min
Niet super duur?!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ok dan, amai da's duur.
:banana:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:Mobiel bellen via OVH (3 cent/minuut) ?
Het moet natuurlijk weer lukken dat ik nét vorige maand (om exact te zijn: op 23-04) voor 100 euro aan belkrediet opgeladen heb...

Wat mij betreft zou anoniem bellen via PanggilanMalaysia ook wel een optie zijn (liever niet, maar tot daar aan toe), maar ook dat is sinds enkele maanden niet meer mogelijk...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Bij mij is het niet zoveel maar ik zou het belkrediet toch willen opmaken.

Ik ben trouwens aan het communiceren met FVD en nu spreken ze over de call rates die verhoogd zijn, niet meer over het onmogelijk zijn van de call.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Joe de Mannen schreef:nu spreken ze over de call rates die verhoogd zijn, niet meer over het onmogelijk zijn van de call. J.
ik heb net een abbo 2€/maand (unl.) bij FVD. Ook 'call-back' kosteloos.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb nooit begrepen hoe het kon dat men voor die prijs naar gsm nummers kon bellen.
Waarschijnlijk hebben de Belgische providers ervoor gezorgd dat het niet langer meer mogelijk is van vast naar gsm te bellen.
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

Waterboy schreef:Ik heb nooit begrepen hoe het kon dat men voor die prijs naar gsm nummers kon bellen.
Waarschijnlijk hebben de Belgische providers ervoor gezorgd dat het niet langer meer mogelijk is van vast naar gsm te bellen.
Van mijn gsm bel ik ook ongelimiteerd nationaal (+/-30u per maand) +20gb data voor 20€ per maand, reken maar uit....
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Joe de Mannen schreef:Bij mij is het niet zoveel maar ik zou het belkrediet toch willen opmaken.

Ik ben trouwens aan het communiceren met FVD en nu spreken ze over de call rates die verhoogd zijn, niet meer over het onmogelijk zijn van de call.

J.
Maar toen werd het stil bij FVD...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Het is mijn indruk dat alle Dellmont-clones (op misschien enkele uitzonderingen na) gebruik maken van één en dezelfde helpdesk...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

... en dezelfde servers :wink:

Het is toch allemaal één bedrijf met verschillende labels ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en ongelooflijk hoe ze dit kunnen voor die prijzen. En moet zeggen. De onbetrouwbaarheid die ze 15 jaar terug hadden is weg.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zal de titel van het topic wijzigen, gezien dit geen Fritz!Fon probleem is maar een Dellmont probleem.
Unfortunately Belgian [mobile] operators no longer accept calls from outside of Belgium, with a Belgian [landline] caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
Deze uitspraak moet je dus als volgt nuanceren:
  1. Belgische GSM operators blokkeren gesprekken vanuit het "buitenland" (dus ook Dellmont/Betamax), als je belt met een caller-id van een Belgisch vast nummer
  2. Belgische GSM operators blokkeren gesprekken deze gesprekken vanuit het "buitenland" NIET, als je belt met een Belgisch GSM nummer. Dat is natuurlijk normaal, want ke kan natuurlijk met je Belgische GSM vanuit het buitenland bellen.
  3. Dit is alleen van toepassing als je belt naar een Belgsich GSM nummer. Gesprekken naar Belgische vaste lijnen zijn dus niet betroffen
Met andere woorden: je kan via Dellmont wel naar Belgsiche GSM's bellen, zolang je een GSM nummer gebruikt als caller-id.
Sinna schreef:Ik vind het allemaal maar zeer raar. Eerst ons een €2-flatfee abo aanraden en dan dit...
De €2-flatfee blijft een goede deal als je veel naar GSM's belt (maar dan moet je een GSM caller-id gebruiken).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

klopt niet helemaal ,ik kreeg na aandringen nog deze melding:
These calls cannot be terminated because the rate is simply too high. There is no other solution besides the one we already suggested.
Wat dus de caller-ID aanpassen is.
Ik begrijp dus dat ze de prijs gewoon extra hoog hebben gemaakt, waarschijnlijk omdat ze het niet mogen blokkeren ofzo.

Een gsm-nummer als caller-id is ook niet echt praktisch als je met meer dan 1 persoon in huis leeft.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Dit is wat ik vroeg via PanggilanMalaysia, met hun antwoorden erbij:
1. Why is it possible to reach some Belgian mobile numbers and why not others, while they all have the same Belgian provider? 2. Why is it still possible with some other Delmont-providers?
All Dellmont labels, and every other label, has the same problem. The fact that some numbers still can be reached, is due to the fact that the it's an ongoing process for the operators, more and more calls get affected. This is a decision by the belgian operators on which we have no influence.
Nog een reactie:
philippe_d schreef:Belgische GSM operators blokkeren gesprekken vanuit het "buitenland" (dus ook Dellmont/Betamax), als je belt met een caller-id van een Belgisch vast nummer
Waarom kan ik dan toch nog naar de gsm van mijn zoon (0456-...) bellen, terwijl hij net zoals ik (met 0485-...) bij JIM Mobile is? Zijn SIM-kaart staat overigens op mijn naam. Of is dat ook "an ongoing process for the operators"?

En:
philippe_d schreef:Ik heb een Mobile Vikings SIM kaartje in mijn Fritz!Box, ik gebruik dit nummer als caller-id :wink: .
Kan je dit even verduidelijken a.j.b.? Ik veronderstel dat dat niet met elke Fritz gaat, of toch niet met mijn 7330? Of bedoel je "virtueel"? Ik heb nog een SIM-kaart / gsm-nummer met BASE 0 dat ik niet veel gebruik: kan dat helpen?
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Wat is dan een goedkoop alternatief voor naar Belgische GSM's te bellen?
Ik had al eens gekeken bij VoipTiger maar weet niet als deze betrouwbaar is.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

philippe_d schreef:Ik zal de titel van het topic wijzigen, gezien dit geen Fritz!Fon probleem is maar een Dellmont probleem.
Philippe, is de titel niet verkeerd? Zou moeten zijn: "gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vaste lijn caller-id) geblokkeerd"
BE GSM caller-id werkt net wel lees ik.

* Correct me if I'm wrong
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MrBlueSky schreef:
philippe_d schreef:Ik zal de titel van het topic wijzigen, gezien dit geen Fritz!Fon probleem is maar een Dellmont probleem.
Philippe, is de titel niet verkeerd? Zou moeten zijn: "gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vaste lijn caller-id) geblokkeerd"
BE GSM caller-id werkt net wel lees ik.

* Correct me if I'm wrong
Inderdaad, verbeterd :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Dag Philippe, effe off topic: ik zie in je signature ook staan dat je Proximus Internet Start hebt. Hoe lukt jou dat om toe te komen met 100 GB per maand?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Leuk dat ze het even laten weten aan hun Belgische klanten :lol:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”