Pagina 1 van 1

Hoe exact portering aanpakken

Geplaatst: 15 mei 2020, 16:33
door lucdec
Heb vaste lijn bij telenet per ongeluk te vroeg opgezegd
direct daarna portering aangevraagd bij ovh
portering bleef steken bij
Aantekening 2020-05-15 163147.jpg
Heb gebeld naar Telenet om lijn terug aktief te zetten.
Dit is terug gebeurd
Zou ik nu nog afwachten, of zou ik de portering annuleren en dan terug opnieuw doen....?

Re: Hoe exact portering aanpakken

Geplaatst: 15 mei 2020, 16:57
door jackho
Aangezien de portering door OVH zelf moet volledig afgehandeld worden kan het toch geen probleem zijn als je die opnieuw voor alle zekerheid zou aanvragen.

Re: Hoe exact portering aanpakken

Geplaatst: 15 mei 2020, 16:58
door MarkDM
Ik ben al 2 weken bezig mijn zus haar nummer te porteren van Weepee naar OVH.
Ik heb op 4 mei het 'mandat' terug gestuurd. Ik zie nu dat jij een mooie chronologie hebt.
Ik zocht dat ook bij ons: 0 (nul) nummers 'en portabilité'. Wat een soep.
Heb al 2 dagen een ticket openstaan, zonder reactie.
Ze zijn dus de aanvraag kwijt. Ook blijft de vraag naar identiteitsdocumenten op het dashboard. Die zijn al lang toegestuurd.
Ik denk dat we bij Weepee zullen blijven....

Re: Hoe exact portering aanpakken

Geplaatst: 15 mei 2020, 16:59
door raf1
lucdec schreef:Heb vaste lijn bij telenet per ongeluk te vroeg opgezegd
Een telefoonlijn mag je nooit opzeggen als je je telefoonnummer wenst te behouden, bij nummeroverdracht gebeurt dat automatisch.
lucdec schreef:Zou ik nu nog afwachten
Ja! Wacht zeker tot volgende week. Zeker niet annuleren, contacteer eerst OVH als je vragen hebt over jouw nummeroverdracht.

Re: Hoe exact portering aanpakken

Geplaatst: 15 mei 2020, 18:37
door Jack Daniels
raf1 schreef:
lucdec schreef:Heb vaste lijn bij telenet per ongeluk te vroeg opgezegd
Een telefoonlijn mag je nooit opzeggen als je je telefoonnummer wenst te behouden, bij nummeroverdracht gebeurt dat automatisch.
Klopt, je vraagt een portatie aan bij OVH en zij doen de rest. Niks opzeggen, nergens. Na een paar weken is alles in orde gebracht. OVH zal wel nog vragen om een factuur van gas of elektriciteit met daarop jouw naam en adresgegevens aan hen te bezorgen, een soort van bewijs dat jij wel degelijk op dat adres woont.

Re: Hoe exact portering aanpakken

Geplaatst: 15 mei 2020, 19:16
door lucdec
OK, ik wacht af

@MarkDm

U moet porteren via de v4 manager bij ovh en dan verdergaan onder het tabblad "nummer"

Re: Hoe exact portering aanpakken

Geplaatst: 15 mei 2020, 20:47
door MarkDM
Daar staat onder 'Nummer' geen enkel nummer. Ik heb wel een nummer in het tabblad 'Lijn'.
Bij 'Nummer' kan ik niets doen. Misschien is dat het probleem
Enfin, ik heb de aanvraag opnieuw gedaan in de V5 manager. Terug een 'mandat' gekregen.
Ik heb dit weergestuurd per email. Dat is mogelijks ook het probleem, dat ik het moet uploaden in de V4 manager.
Maar dat gaat niet. Daar is niets actief ivm portabilité.

Edit: ik heb het nu toch gevonden in de V4 manager. De 'Navigatie' 'Snelkoppelingen' staan inactief. Je moet doorlinken via het hoofdblad met de hyperlinks in de lijst "Wat wilt u doen ?"
Daar kan ik het mandat "Downloaden" (maar ze bedoelen Uploaden).

Re: Hoe exact portering aanpakken

Geplaatst: 18 mei 2020, 13:12
door lucdec
@ Raf

Zojuist gebeld met ovh.
kan trouwens via de 0033 9 72 10 10 07

uitermate vriendelijke helpdesk.
5 minuutjes later zit er al schot in de zaak:
Knipsel.JPG
@MarkDM
Logisch dat hier nog niks staat, maar daar zal uw geporteerde nummer wel verschijnen.
Je dient wel tabblad "nummer " te selecteren, en dan vanf daar de portering door te voeren. In de V4 manager ! succes!