Pagina 1 van 1
Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 14 mei 2020, 11:27
door fendtje
Nu ja , vorige maand mail u krijgt voor uwe flybox extra volume.
Dus men zou denken mooi meegenomen, mooie geste , echter buiten Orange gerekend.
Men zou denken dit wordt eerst opgebruikt , dan pa normale volume.
Echter Orange past het op een andere manier toe.
Eerst mag data boost opgebruikt worden. ( 35 gb )
Daarna gewoon volume. (15 gb )
En dan gaat de extra volume er aan (50gb)
Nu echter een probleem op die extra is een datum geplakt die niet samenvalt met abbo datum.
Dus eerst ontvangt men extra , daarna mag men gaan betalen ( extra data voor snelheid te houden ) om tot aan vervaldag te overbruggen.
Het antwoord van Orange u hebt pech gezien uw vervaldag , mooie Covid geste van Orange.
Dus de een klant kan die extra gebruiken , en een andere mag extra volume aankopen.
Ps : het stille uren tarief is in deze niet van toepassing.
Re: Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 14 mei 2020, 12:33
door krisken
Wat zegt de ombudsdienst hier over?
Re: Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 14 mei 2020, 13:57
door fendtje
krisken schreef:Wat zegt de ombudsdienst hier over?
Pech gezien uw vervaldata. ( Orange)
Nu aangekaart bij Fod economie ( handels praktijken )
Re: Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 14 mei 2020, 14:15
door krisken
Re: Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 14 mei 2020, 15:29
door M_016
Er is in onderstaande inderdaad niet aangeduid welk volume eerst aangesproken wordt, maar dit 50 GB supplement is toch voor een periode van 40 dagen geldig zodat toch iets meer dan een facturatieperiode van 30 dagen gedekt wordt
Wij blijven aan je zijde tijdens deze uitzonderlijke periode. Daarom krijg je van ons 50 GB extra data op je Flybox-abonnement (Easy Internet @Home), zodat je meer dan ooit vanuit je huis in contact kan blijven met je dierbaren.
Het is gemakkelijk, je hoeft helemaal niets te doen om hiervan te genieten. Je 50 GB werden automatisch geactiveerd op 7 april 2020 en blijven 40 dagen geldig, op elk moment van de dag.
Re: Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 14 mei 2020, 16:56
door texarcanaa
Dus die actie loopt vanaf 7 april 2020 en duurt 40 dagen.
Het zou nu handig zijn om te weten vanaf welke dag in de maand uw flybox abo loopt, want op dit moment is het toch niet echt duidelijk waarom je extra volume zou moeten aankopen.
Re: Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 14 mei 2020, 20:16
door Jack Daniels
Ik heb de mail ook gekregen en het is inderdaad een heel onduidelijke situatie, als in: waarom makkelijk maken als het ook moeilijk kan?
Re: Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 14 mei 2020, 20:57
door WalterB1
Eigenlijk is dat logisch.
Als je een extra volumepakket koopt dan heeft dat een onafhankelijke geldigheidsduur ten opzichte de facturatiecyclus. En dat extra volume gaat pas aangesproken worden als al de andere quota opgebruikt zijn. En voor dat aangekocht quota is dat logisch.
Nu gaat Orange gratis extra quota toekennen ter gelegenheid van Covid. En dan gebruiken die natuurlijk het zelfde systeem als voor aankoop van extra quota. En dan ook de zelfde volgorde van verbruik.
Ik betwijfel of op het niveau waar dat beslist is daaraan is gedacht. En zelfs dan nog; dan zou er iets aangepast zou moeten worden aan hun systeem voor een in principe eenmalige situatie. Kosten maken hiervoor om iets gratis te geven ...
Wat Orange gewoon had kunnen doen is gewoon het quota afzetten. Maarja ...
Re: Orange Flybox en covid extra
Geplaatst: 15 mei 2020, 21:02
door fendtje
texarcanaa schreef:Dus die actie loopt vanaf 7 april 2020 en duurt 40 dagen.
Het zou nu handig zijn om te weten vanaf welke dag in de maand uw flybox abo loopt, want op dit moment is het toch niet echt duidelijk waarom je extra volume zou moeten aankopen.
Verval data abbo 21/5 actie loopt tot 17/5.
Nog geen mb verbruikt van extra.
De een maand is de andere niet bij verbruik.
Probleem is om op zelfde snelheid te blijven surfen mag ik extra data aankopen. vanaf 18/5.
Terwijl heden die 50 gb sinds april ongebruikt is.