Pagina 1 van 2
ADSL 2 FIT pleegt contractbreuk
Geplaatst: 25 okt 2004, 20:02
door BiTNoisE
Hallo iedereen,
even dit klacht"je" betreffende adsl2fit. Gelieve enkel te reageren als jullie dit ook al hebben meegemaakt (of mssch een goede oplossing weten).
Mijn A2F abo loopt vanaf vorig jaar Oktober. Dat wou dus zeggen dat ik een unlimited adsl-abonnement heb, wat dus ook in mijn contractvoorwaarden staat. Gedurende een kleine week ondervond ik echter abnormaal traag internetverkeer (ik gebruik af en toe serieuze upload, maar met 64k up mag 25k limited geen probleem zijn).
Dan maar ns mailen: Hieronder volgt een beetje verloop:
ik: Internet is traag (met bijhorende screenshots van speedtests)
A2F: Dat komt omdat u op smallband zit.
ik: ??? sinds wanneer heb ik een limiet
A2F: U hebt via mail & post + via website een melding gekregen
ik: .. bekijk status.adsl2fit.be .. nog steeds geen andere pagina sinds de dag dat m'n internet werdt aangesloten en verstuur ze een screenshot (VANDAAG!)
Code: Selecteer alles
Status Datum
Aangemaakt 9/10/2003 9:40:48
Verzonden 9/10/2003 9:40:51
Verwerking 9/10/2003 16:22:17
Geweigerd (nr niet actief) 10/10/2003 8:13:44
Verzonden 13/10/2003 15:59:34
Verwerking 13/10/2003 15:59:41
Gevalideerd (verwacht op 29/10/2003) 27/10/2003 10:46:48
Voltooid 30/10/2003 8:19:13
Jullie kennen het wel... maar volgens de support krijg ik dan te horen:
A2F: Dat is niet uw HUIDIGE statuspagina.
Ik: Ik heb geen mail of post ontvangen..
In ieder geval, om een lang verhaal kort te maken, beweren ze dat ik er al lang van op de hoogte moest zijn, en dat ik alles kan aanpassen op status.adsl2fit.be.. wat dus niet is.. (tot vandaag, 24/10, nog steeds niet aangepast).
Buiten dit om, kan het om een "fout" gaan. Dat kan altijd, maar dat ze me op smallband zetten, zonder dat ik een contractswijziging heb ondertekend vind ik wat vergaand.
Iemand enige ervaring hiermee? Daar ik lid ben van Test-Aankoop overweeg ik sterk hen hiermee te contacteren.[/code]
Geplaatst: 25 okt 2004, 20:10
door Gast
dat is idd niet je huidige statuspagina maar je pagina van oplevering van je adsl signaal
je zou een andere login moeten hebben ontvangen om wel de juiste gegevens te krijgen, (best ff vragen aan hun moest je niet weten welke dat juist zijn)
Geplaatst: 25 okt 2004, 22:41
door Ronald
Op het papier dat je hebt gekregen met je inlogcode en paswoord voor Adsl2Fit ("wij zijn verheugd U de aanmeldingsgegevens...") staat ook een NIEUWE inlogcode en paswoord voor de statuspagina. Gebruik deze
Ronald
Re: ADSL 2 FIT pleegt contractbreuk
Geplaatst: 25 okt 2004, 23:31
door ubremoved_539
BiTNoisE schreef:maar dat ze me op smallband zetten, zonder dat ik een contractswijziging heb ondertekend vind ik wat vergaand.
Iemand enige ervaring hiermee? Daar ik lid ben van Test-Aankoop overweeg ik sterk hen hiermee te contacteren.[/code]
Tja, je jaar is om, dus geen unlimited meer (en zij hebben het recht tot éénzijdige contractwijzigingen mits men je op de hoogte stelt).
Lol... test aankoop... hoeveel honderde klachten hebben die al niet ontvangen van A2F. Je mag al blij zijn dat je het laatste jaar al hebt kunnen surfen aan meer dan een normale modemsnelheid.
Geplaatst: 26 okt 2004, 20:23
door BiTNoisE
Hallo iedereen,
bedankt voor de snelle reacties.
1: andere user? m'n @A2F code bedoel je dan? Daarmee kan ik op status.adsl2fit.be niet inloggen...
en buiten die 2 codes (aboneenummer + username) heb ik niets.
@ R2504: Jij zegt dat zij een eenmalige contractwijziging mogen doen en je op de hoogte stellen, maw, ok, je small abonnement kost nu 3500€/maand. Ik heb u reeds een brief gepost.... niet gekregen? Oh, maar dan zal hij verloren zijn gegaan in de post... in ieder geval, u betaalt nu 3500€.. ohja, in de ps staat: upload 1.5kbit/sec en down 0.5kbit/sec.. dus dat neem je ook maar aan...
Dit kan niet he, een contractwijziging, hoe klein dan ook, moet door BEIDE kanten worden goedgekeurd... anders is deze nietig..
Geplaatst: 27 okt 2004, 00:35
door Sub Zero
Ik dacht dat er ook ergens in stond dat ze na een jaar de overeenkomst mogen updaten. En dat je ofwel akkoord gaat ofwel je contract opzegt. En als je het niet opzegt, dan wordt het stilzwijgend verlengd. Ik kan mis zijn, maar het was zoiets.
Cheers
Geplaatst: 27 okt 2004, 09:33
door ubremoved_539
BiTNoisE schreef:Dit kan niet he, een contractwijziging, hoe klein dan ook, moet door BEIDE kanten worden goedgekeurd... anders is deze nietig..
Jawel... lees je contract (als je het tenminste ooit gehad hebt) er maar eens op na !
Ik heb onlangs zelfs een contract aangesmeerd gekregen van Luminus voor m'n elektriciteit en gas (Tele2 gebruikt trouwens dezelfde methode) zonder dat ik ooit iets getekend heb ! Verkoop op afstand noemt men zoiets. Je zou verbaast zijn wat vandaag de dag allemaal kan (en welke miserie je hebt om van iets af te geraken dat je nooit gevraagd hebt) !
Geplaatst: 27 okt 2004, 10:27
door BiTNoisE
Hallo,
@ SubZero: Het contract wordt idd stilzwijgend verlengd, maar dat gaat dan over het huidige contract. Als ze een wijziging aanbrengen moet dit toch ook ondertekend worden.
@r2504: Wel, om er vanaf te geraken? Een contract.. neen.. idd niet.. er van af geraken is simpel, gewoon ni betalen
In ieder geval... het is wel op te lossen, maar A2F is gewoonweg ZO klantonvriendelijk dat een "snelle" oplossing niet mogelijk is..
Geplaatst: 27 okt 2004, 10:46
door ubremoved_539
BiTNoisE schreef:@ SubZero: Het contract wordt idd stilzwijgend verlengd, maar dat gaat dan over het huidige contract. Als ze een wijziging aanbrengen moet dit toch ook ondertekend worden.
Nope, er moet niets ondertekend worden... men moet je alleen op de hoogte stellen (en hoe is niet nader voorzien) van de wijzigingen, en je de kans geven het gratis te verbreken.
Geplaatst: 27 okt 2004, 10:51
door BiTNoisE
Hallo R2504,
idd, "ze moeten je de kans geven".. je voor een voldongen feit stellen is dus niet de kans geven..
In andere topics lees ik van het probleem dat ze je doorfactureren als je wilt opzeggen en je lijn nog x tijd actief houden... wel.. ik betaal niet via domicil, dus, factuurtje kunne ze dan ergens steken..
Quote van topic: Nieuwe voorwaarden
Tae schreef:Dit is wel goed ze hebben mij een brief doorgemailed met de nieuwe voorwaarden waarin ik me moet houden aan de nieuwe voorwaarden.
Die brief moet zo snel mogelijk worden afgetekend en doorgefaxt worden of anders word je onherhoepelijk er af gekippert.
Ik heb die brief dus nooit gekregen... waardoor ik hem ook niet ondertekend (of niet ondertekend natuurlijk) kon terugsturen. Verklaar dan maar eens waarom sommige mensen dit wel hebben en anderen niet? Waarom ze sommige mensen eraf kieperen als ze geen ondertekend vernieuwingscontract sturen en andere gewoon stilzwijgend limieten opleggen...
Geplaatst: 27 okt 2004, 11:01
door Tae
Dat zijn zo van die pratijken die ze nu toepassen he.
Als ik van u was zou ik wachten met te tekenen tot volgende week zodat je in de maand november zit anders rekenen ze direct de MB, GB (5€) aan wanneer je over je limiet zat
Dat hebben ze met mij ook geflikt zonder daarover ook maar iets te zeggen
Geplaatst: 27 okt 2004, 11:08
door BiTNoisE
Hey Tae,
aangezien ik al op smallband zit, en dit zelfs niet kan zien in m'n statuspagina, vermoed ik dat m'n smallbandlimiet op 40Gb zal staan.. dus.. geen extra som.. in ieder geval.. als dat het geval is, kunnen ze fluiten achter hun betaling...
Geplaatst: 27 okt 2004, 11:20
door Tae
Normaal gezien moet je op je statuspagina een vakje zien hoeveel trafiek je al hebt verbruikt heb je dit niet dan heb je waarschijnlijk nogaltijd een unlimited contract.
Maar voor ons te kloten cappen ze de speeds al op voorhand en dringen je er op aan voor hun nieuwe voorwaarden te tekenen zonder dat ons contract al ten einde is.
Dit is dus wat ik heb meegemaakt en mijn contract loopt volgende maand in november ten einde.
29/09/2004 14:26:24 Opnieuw ge-activeerd
29/09/2004 14:26:24 Blokkering Klacht opgeheven
28/09/2004 16:36:06 Geblokkeerd wegens klacht nieuwe voorwaarden?
Dus zij hebben mij de nieuwe voorwaarden zo maar ffe 2 maanden vroeger laten tekenen en dan nog op het einde van de maand zodat ik nog ffe over mijn limiet zat en 20€ extra heb moeten betalen
Toch denk ik nogaltijd klant te blijven omdat ik nog altijd het best vind qua prijs&kwaliteits verhouding tov andere providers (behalve versatel maar 1mbit zie ik niet zitten)
Het is te hopen dat er een isp die unlimmited kan geven en met een snelheid boven de 1mbit
Geplaatst: 27 okt 2004, 11:34
door ubremoved_539
Tae schreef:Toch denk ik nogaltijd klant te blijven
Gewoon uit princiepe vliegen dergelijke providers er bij mij al uit !
Geplaatst: 27 okt 2004, 11:39
door BiTNoisE
Hey Tae,
dit is hetgeen ik aan A2F ook al heb proberen uitleggen:
Op de statuspagina zie ik sinds oktober vorig jaar geen enkel wijziging.. dus, normaliter zit ik dan nog op unlimited.. maar in de mail die ik van hen kreeg staat duidelijk dat ik op smallband zit...
En dat de pagina die ik te zien krijg (en waarvan ik dus een screenshot stuurde) is volgens hen niet m'n huidige pagina. Tenzij ik over de gave beschik van een screenshot te nemen van een pagina die enkele maanden geleden actief was.. is dit een fout van hen...
Geplaatst: 27 okt 2004, 11:39
door BiTNoisE
r2504 schreef:Tae schreef:Toch denk ik nogaltijd klant te blijven
Gewoon uit princiepe vliegen dergelijke providers er bij mij al uit !
HIer ben ik ook al serieus over aan het nadenken.. ben al andere providers aant zoeken.. maar ik wil dit eerst opgelost hebben...
Geplaatst: 27 okt 2004, 11:40
door Tae
Gewoon uit princiepe vliegen dergelijke providers er bij mij al uit !
Tja normaal zou ik het zelfde moeten doen, hoe ze ons behandeld hebben en nu nog.
Normaal zou ik voor Vesatel opteren maar aangezien ik af en toe een klacht hoor blijf ik er nog ffe van af.
Ook ben ik nu meer kieskeuriger wat ik zo al download tov vroeger was dat wel anders geweest
Geplaatst: 27 okt 2004, 18:06
door inter
BiTNoisE schreef:Hey Tae,
dit is hetgeen ik aan A2F ook al heb proberen uitleggen:
Op de statuspagina zie ik sinds oktober vorig jaar geen enkel wijziging.. dus, normaliter zit ik dan nog op unlimited.. maar in de mail die ik van hen kreeg staat duidelijk dat ik op smallband zit...
En dat de pagina die ik te zien krijg (en waarvan ik dus een screenshot stuurde) is volgens hen niet m'n huidige pagina. Tenzij ik over de gave beschik van een screenshot te nemen van een pagina die enkele maanden geleden actief was.. is dit een fout van hen...
Bekijk artikel 17 in de algemene voorwaarden. Ze MOETEN je op de hoogte stellen van veranderingen via MAIL. Eenmaal ze je op de hoogte gesteld hebben via de voorziene manier heb je 30 dagen de tijd om de overeenkomst te beëindigen. Vraag dus de mail op die ze gestuurd zouden hebben om je op de hoogte te brengen van de veranderde voorwaarden. Hebben ze deze mail nooit verzonden dan werd jij niet op een rechtsgeldige manier op de hoogte gesteld en hoef je ook niet akkoord te gaan met het verlengen van je abonnement.
Inter
Geplaatst: 27 okt 2004, 18:16
door BiTNoisE
Hallo inter,
zij bleven in hun mails beweren dat ze het verzonden hadden, ik heb natuurlijk niet gevraagd om de betreffende mail nogmaals te sturen. In ieder geval, een mail of gewone brief is geen rechtsgeldig bewijs denk ik.
Ik ben lid van Test-Aankoop en heb vandaag contact gehad met iemand van de juridische dienst. Deze raadde me aan van een aangetekend schrijven te sturen. Dit is dan enkele uurtjes geleden verstuurd.
We zien wel wat er van komt..
Grtz & al bedankt voor de reacties.
Danny
Geplaatst: 27 okt 2004, 18:20
door Tae
Hey Tae,
dit is hetgeen ik aan A2F ook al heb proberen uitleggen:
Op de statuspagina zie ik sinds oktober vorig jaar geen enkel wijziging.. dus, normaliter zit ik dan nog op unlimited.. maar in de mail die ik van hen kreeg staat duidelijk dat ik op smallband zit...
En dat de pagina die ik te zien krijg (en waarvan ik dus een screenshot stuurde) is volgens hen niet m'n huidige pagina. Tenzij ik over de gave beschik van een screenshot te nemen van een pagina die enkele maanden geleden actief was.. is dit een fout van hen...
Ik snap het niet hoor
Normaal gezien moet je een email krijgen met de nieuwe voorwaarden en die moet je ondertekenen en opsturen of doorfaxen
Als je die brief negeert zal je er af worden gegooid, dat is toch met mij gebeurd.
Wanneer die brief afgetekend en teruggestuurd is word je terug aangesloten en dan pas heb je limieten aan je broek zoals dat bij mij het geval is nu (contract loop ten einde volgende mnd pas)
Ik snap dus niet waarom jij nu op smallband zit en nog niet eens een brief hebt afgetekend dus dat kan niet
Geplaatst: 27 okt 2004, 19:00
door Switch
En dat de pagina die ik te zien krijg (en waarvan ik dus een screenshot stuurde) is volgens hen niet m'n huidige pagina. Tenzij ik over de gave beschik van een screenshot te nemen van een pagina die enkele maanden geleden actief was.. is dit een fout van hen...
Je hebt 2 verschillende logins voor je statuspagina. Als je een aanvraag doorstuurt, krijg je een bevestigingsmail met een login en pass voor je status in verband met de oplevering van u lijn. Daarna, als je account effectief geactiveerd is krijg je per post je username en passwoord toegestuurd. Het is de login en Passcode die op dit papier vermeld staan die u moet gebruiken om op je statuspagina te komen. Je kan ADSL2FIT dus niets verwijten dat jij al die tijd met de verkeerde gegevens inlogt.
en dringen je er op aan voor hun nieuwe voorwaarden te tekenen zonder dat ons contract al ten einde is.
Dit is dus wat ik heb meegemaakt en mijn contract loopt volgende maand in november ten einde.
Dit zal dan waarschijnlijk zijn omdat je je lijn voor illegale doeleinden hebt gebruikt.
Normaal gezien moet je een email krijgen met de nieuwe voorwaarden en die moet je ondertekenen en opsturen of doorfaxen
Dit doen ze enkel als je je lijn op illegale manier hebt gebruikt. Normaal zouden ze je contract gewoon kunnen schorsen, maar als alternatief wordt voorgesteld de nieuwe voorwaarden te ondertekenen. Wie zich niet aan de Algemene Voorwaarden kan houden, heeft enkel maar zichzelf iets te verwijten.
Voor alle anderen gaat de regel in bij vernieuwing van je contract. Op je statuspagina staat al sinds begin mei een "Official Statement" waarin dit duidelijk te lezen staat. Begin mei heb ik ook een brief en mail ontvangen waarin hetzelfde stond. Als je de Algemene Voorwaarden erop naleest blijkt dat je tot 30 dagen na deze bekendmaking de tijd had om je contract zonder verbrekingsvergoeding op te zeggen.
Volgens mij heeft ADSL2FIT ook hier weer al het nodige gedaan om de gebruikers op de hoogte te stellen en een kans te geven af te zien van het contract.
Geplaatst: 27 okt 2004, 19:14
door Seal
Switch schreef:En dat de pagina die ik te zien krijg (en waarvan ik dus een screenshot stuurde) is volgens hen niet m'n huidige pagina. Tenzij ik over de gave beschik van een screenshot te nemen van een pagina die enkele maanden geleden actief was.. is dit een fout van hen...
Je hebt 2 verschillende logins voor je statuspagina. Als je een aanvraag doorstuurt, krijg je een bevestigingsmail met een login en pass voor je status in verband met de oplevering van u lijn. Daarna, als je account effectief geactiveerd is krijg je per post je username en passwoord toegestuurd. Het is de login en Passcode die op dit papier vermeld staan die u moet gebruiken om op je statuspagina te komen. Je kan ADSL2FIT dus niets verwijten dat jij al die tijd met de verkeerde gegevens inlogt.
en dringen je er op aan voor hun nieuwe voorwaarden te tekenen zonder dat ons contract al ten einde is.
Dit is dus wat ik heb meegemaakt en mijn contract loopt volgende maand in november ten einde.
Dit zal dan waarschijnlijk zijn omdat je je lijn voor illegale doeleinden hebt gebruikt.
Normaal gezien moet je een email krijgen met de nieuwe voorwaarden en die moet je ondertekenen en opsturen of doorfaxen
Dit doen ze enkel als je je lijn op illegale manier hebt gebruikt. Normaal zouden ze je contract gewoon kunnen schorsen, maar als alternatief wordt voorgesteld de nieuwe voorwaarden te ondertekenen. Wie zich niet aan de Algemene Voorwaarden kan houden, heeft enkel maar zichzelf iets te verwijten.
Voor alle anderen gaat de regel in bij vernieuwing van je contract. Op je statuspagina staat al sinds begin mei een "Official Statement" waarin dit duidelijk te lezen staat.
Begin mei heb ik ook een brief en mail ontvangen waarin hetzelfde stond. Als je de Algemene Voorwaarden erop naleest blijkt dat je tot 30 dagen na deze bekendmaking de tijd had om je contract zonder verbrekingsvergoeding op te zeggen.
Volgens mij heeft ADSL2FIT ook hier weer al het nodige gedaan om de gebruikers op de hoogte te stellen en een kans te geven af te zien van het contract.
Nooit iets van gezien.
Wel gelezen op UB en later op de statuspagina.
Maar of dit rechtsgeldig is???
Geplaatst: 28 okt 2004, 10:56
door BiTNoisE
Switch schreef:...
Beste Switch,
of je hebt niet gelezen wat ik voordien heb geschreven, of je bent zelf een medewerker van A2F, in ieder geval, je uitleg klopt niet.
Met m'n accountgegevens krijg ik dus enkel de aansluitgegevens te zien en met m'n username en paswoord kan ik zelfs niet inloggen.. dus.. niet beginnen lullen dat A2F zo schitterend is he.
Als ze "iets" van verantwoordelijkheidsgevoel zouden hebben, zouden ze tegen nu wel een aangetekend schrijven naar mij gestuurd hebben, ALS ze dan toch recht in hun schoenen (zouden willen)staan.
In ieder geval, aan je commentaar te merken heb jij zelf nog nooit problemen gehad (dan ben jij bij die 0.001% gelukkigen) of, zoals ik al zei, ben je een medewerker van hen...
Trouwens, beste Switch, dan neem jij het ook zomaar aan dat adsl2fit je abonnement bij je volgende vernieuwing, een beetje duurder maakt, laat ons zeggen 200€ maand... en dan kan je ook gaan lullen, ja ze hebben een brief gestuurd.
Nogmaals: Een "gewone" brief is geen rechtsgeldig bewijs en dat weten ze bij A2F, anders hadden ze me al lang afgesloten.
Account afgesloten ! ! !
Geplaatst: 28 okt 2004, 22:46
door BiTNoisE
Hallo,
Momenteel is mijn internettoegang volledig geblokkeerd door ADSl2Fit.
Zijn er nog andere lotgenoten ???
Groetjes !
BitNoise
Geplaatst: 29 okt 2004, 07:32
door Sensei Zeon
Bij mij werkt het perfect.
Geplaatst: 29 okt 2004, 10:00
door Tae
Hallo,
Momenteel is mijn internettoegang volledig geblokkeerd door ADSl2Fit.
Zijn er nog andere lotgenoten ???
Groetjes !
BitNoise
Waarschijnlijk zul je je voorwaarden moeten tekenen dus je moet eens bellen en luister wat ik heb gezegd deze maand nog niets aftekenen
Teken pas volgende week af dan zit je misschien wel ffe zonder internet voor het weeken maar als je deze maand zker over je limiet zat moet je dat toch niet betalen.
Indien je toch niet over je limiet zat of dat je er niks met in zit voor bij te betalen ga je gang dan
Geplaatst: 29 okt 2004, 10:56
door BiTNoisE
Hey Tae,
ALS ze me willen laten tekenen, dan ben ik weg, dat is 200% zeker. Ik ben nu naar hen aan het bellen en ga ns horen hoe of wat.
---------
Ok, net gebeld, abo afgesloten wegen niet ondertekend...
aangetekend schrijven.. here I come again..
Geplaatst: 29 okt 2004, 11:46
door Sasuke
Bitnoise,
Kunt altijd eens overstappen naar VDSL ... dan kan je ineens officiele Userbase VDSL tester zijn
...
Grtz,
Sasuke
Geplaatst: 29 okt 2004, 12:59
door BiTNoisE
Sasuke schreef:Bitnoise,
Kunt altijd eens overstappen naar VDSL ... dan kan je ineens officiele Userbase VDSL tester zijn
...
Grtz,
Sasuke
Hehe,
zou k wel willen.. spijtig genoeg is t goedkoopste abo nog 338€/maand.. tenzij jullie ne goeikoopere weten in Leuven?
------------------------
Heel ff update betreffende m'n adsl:
Daarnet dus gebeld gehad en het komt dus op hetvolgende neer:
1: Sinds oktober zit ik aan nieuwe voorwaarden (die ik niet getekend heb)
2: Sinds 28/10 is m'n internet afgesloten omdat ik de nieuwe voorwaarden niet ondertekend heb
3: Aangezien m'n contractvernieuwing begin oktober was, zit ik dus voor een jaar vast.
=> conclusie:
Zolang ik niet teken en terugfax blijft m'n account disabled staan omdat ik de voorwaarden niet aanvaard.
Maar zolang ik niet teken, blijft m'n internet ook geblokkeerd, waardoor ik niet kan surfen, waardoor ik dus ook niet ga betalen voor een dienst die ik niet wil krijgen...
Ze proberen daar zo'n louche dingen te doen he... echt raar.. ze spreken hun eigen constant tegen..
Even een post-je uit m'n "status"-pagina:
Code: Selecteer alles
28/10/2004 10:38:18Geblokkeerd wegens klacht Niet akkoorsd nieuwe voorwaarden
18/10/2004 17:45:12Small-Band activated
Dus, op 18 oktober zetten ze me op smallband (wat ik dus MOET goedkeuren) en op 28 oktober blokkeren ze me... tsss
Geplaatst: 29 okt 2004, 13:14
door Seal
Der klopt iets niet.
Bij hernieuwing van je abo na 1 jaar heb je automatisch de nieuwe voorwaarden. (zo heb ik het toch begrepen)
Dus moet je eigenlijk niets tekenen en mogen ze je niet afsluiten omdat die nieuwe voorwaarden reeds in voege zijn.
Of ben ik weer fout aan het denken?
Geplaatst: 29 okt 2004, 13:48
door BiTNoisE
Wel ... dat zei ik hun ook.. maja... ze weten zelf niet wat ze aan het doen zijn... denk ik
Anders zouden ze ofwel:
- me afsluiten maar nog niet op smallband hebben gezet
ofwel
- me op smallband laten en zo laten tot t einde van deze maand.
Geplaatst: 29 okt 2004, 15:05
door Tae
Tis gewoon een smerig spelletje dat ze hebben gespeeld
Deze nieuwe voorwaarden zijn pas van kracht bij een nieuw abonnements jaar. Dat staat toch in hun official statement
Maar nu kan ik niets meer zeggen want ik heb al getekend dus voor de anderen gewoon niets tekenen en eventueel naar een ander gaan indien nodig
Geplaatst: 30 okt 2004, 16:12
door BiTNoisE
Tae schreef:Tis gewoon een smerig spelletje dat ze hebben gespeeld
Deze nieuwe voorwaarden zijn pas van kracht bij een nieuw abonnements jaar. Dat staat toch in hun official statement
Maar nu kan ik niets meer zeggen want ik heb al getekend dus voor de anderen gewoon niets tekenen en eventueel naar een ander gaan indien nodig
Daar zit het addertje:
- Je kan van provider switchen 30 dagen voor het vervallen van je jaarcontract, anders zit je nog een jaar vast.
- Aangezien ik van niets wist, zit ik al aan de nieuwe voorwaarden.
- En m'n contract is normaal gezien stilzwijgend vernieuwd vanaf begin oktober..
Smerig spel...
Geplaatst: 30 okt 2004, 16:15
door SchizoSirhc
Van dat stilzwijgend vernieuwen ben ik laatst ook het slachtoffer geworden..
Geplaatst: 30 okt 2004, 16:45
door Tae
Tja nu je het zegt dan ben ik daar ook ferm ingelopen
Die nieuwe voorwaarden gaan pas in bij een volgend abonnementsjaar dus dat wil zeggen dat ik al voor een ander jaar heb getekend ook, zonder datl mijn contract nog niet is ten einde is ???
Dat is wel een smerig trukje dan, als het zo zit
Het kan misschien wel ver gezocht zijn maar met Adsl2fit weet je nooit
Geplaatst: 30 okt 2004, 18:17
door inter
BiTNoisE schreef:
Daar zit het addertje:
- Je kan van provider switchen 30 dagen voor het vervallen van je jaarcontract, anders zit je nog een jaar vast.
- Aangezien ik van niets wist, zit ik al aan de nieuwe voorwaarden.
- En m'n contract is normaal gezien stilzwijgend vernieuwd vanaf begin oktober..
Smerig spel...
ALS je met dezelfde voorwaarden zou zitten waarvoor je vroeger getekend hebt zou je er waarschijnlijk bijblijven. Jij bent je dus van geen kwaad bewust dat het abonnement veranderd is dus wil jij gerust een nieuw jaarabonnement want je bent niet via e-mail op de hoogte gesteld van enige verandering aan de algemene voorwaarden (lees mijn vorige post).
Vraag die bewuste e-mail op die ze naar jou gezonden zouden hebben. Kunnen ze die niet tonen hebben ze geen poot om op te staan en kan je onmiddellijk je abonnement opzeggen. Teken nu in ieder geval die nieuwe voorwaarden NIET als je ervanaf wil.
Inter
Hun algemene voorwaarden laten niet veel speelruimte voor de klant maar de verwittiging die per e-mail moet gebeuren als er iets veranderd is iets dat je kan gebruiken.
Geplaatst: 30 okt 2004, 19:03
door Buster
Euhm ze kunnen toch zomaar nie u contract verlengen voor een jaar zonder da ge van iets weet? Normaal is da toch van ééns het eerst jaar voorbij is da ge kunt stoppen wanneer ge zelf wil? K'zal maar op tijd nen aangetekende brief sturen naar hun, anders zit ik nog eens voor een jaar vast aan dieje dikke rommel.
Geplaatst: 30 okt 2004, 19:26
door Cyrus23
Er zijn weer maar eens mensen die van niks weten. Een beetje de actualiteit volgen kan wonderen doen. En ze plegen helemaal geen contractbreuk. Vraag me af waar jij dit weer haalt. Het is een jammerlijke zaak dat dit moest gebeuren maar ben er ook langs de andere kant nt rouwig om. Het gebruik van limieten is nogmaals te wijten aan mensen die absurde gigabytes binnenhalen en zo het netwerk verzieken voor de andere gebruikers. Gelukkig dat adsl2fit in actie geschoten is en dit verholpen heeft met het gebruik van limieten. En zeg nu zelf,dit is nt het einde van de wereld. Je kan nog steeds 40 gig downloaden en als je op smallband gezet word kan je nog altijd tegen 40 kilobytes/s downloaden. Even goed als versatel en zelfs beter als alle andere providers. Lang leve adsl2fit. Ze zijn de slechtste nog nt.
Geplaatst: 30 okt 2004, 19:52
door Seal
Cyrus23 schreef:Er zijn weer maar eens mensen die van niks weten. Een beetje de actualiteit volgen kan wonderen doen. En ze plegen helemaal geen contractbreuk. Vraag me af waar jij dit weer haalt. Het is een jammerlijke zaak dat dit moest gebeuren maar ben er ook langs de andere kant nt rouwig om. Het gebruik van limieten is nogmaals te wijten aan mensen die absurde gigabytes binnenhalen en zo het netwerk verzieken voor de andere gebruikers. Gelukkig dat adsl2fit in actie geschoten is en dit verholpen heeft met het gebruik van limieten. En zeg nu zelf,dit is nt het einde van de wereld. Je kan nog steeds 40 gig downloaden en als je op smallband gezet word kan je nog altijd tegen 40 kilobytes/s downloaden. Even goed als versatel en zelfs beter als alle andere providers. Lang leve adsl2fit. Ze zijn de slechtste nog nt.
Met het verschil zijnde dat je toch nog moet betalen voor al je verkeer boven de 40 GB. Ook al zit je op smalband.
Is dit bij de andere ISP's ook zo?
Geplaatst: 30 okt 2004, 19:55
door BiTNoisE
Hallo iedereen,
cyprus23: vooraleerst: als je tekent voor een abonnement ZONDER limiet, weet je dat je niet de enige bent. Je tekent voor "geen limiet" omdat je dan niet moet zien op een gigabyte. Het feit dat ze limieten invoeren is dat ze teveel mensen ineens aannemen en ze dit niet kunnen waarmaken. Trouwens die "verziekende" gebruikers zullen dan toch niet bij A2F zitten, want, buiten de site van Microsoft, heb ik NOOIT meer dan 120kb gehaald in downloadspeed. Dan blijft er enkel nog het volume over.
In ieder geval, slijmende kommentaar hoef ik hier even niet...
Het gaat mij niet over de limiet die ze je opleggen, maar over de manier HOE dit gedaan wordt.
Als je tekent voor een contract zonder limiet, en je contract wordt stilzwijgend verlengd (zoals in m'n contract staat), dan wordt dit verlengd voor "een contract ZONDER limiet" en niet voor iets waar zij nu zin in hebben.. want weet je... binnen 3 maand merken ze dat ze die 40gb/maand/user toch niet aankunnen.. en dan krijg je gratis en voor niets nog een vernieuwing voor: 20gb/maand... en niet voor het bedrag van bvb 35.36, maar voor 45€... want het is toch "voor de kwaliteit van het netwerk te garanderen".
ALS A2F een deftige provider had geweest, dan hadden zij, als ze, een maand voor het einde van je abonnement nog niets van je getekend zouden terugkrijgen, je al een aangetekende brief gestuurd voor te zeggen: u tekent of u wordt afgesloten (ff cru uitgedrukt).. en dan had er geen probleem geweest..
Door hun eigen ongeorganiseerde administratie is dit probleem er nu...