Pagina 1 van 1

Down regio 052?

Geplaatst: 10 mei 2020, 07:21
door thepretorian
Ik heb sinds 3u deze ochtend geen internetverbinding meer, wel nog een DSL sync.
Reboot gedaan van de Fritzbox (modem only) en de Unifi USG heeft niet geholpen. Er kan geen pppoe opgebouwd worden.
Nog mensen met problemen in regio 052? Geen info op https://issues.edpnet.be .

Re: Down regio 052?

Geplaatst: 10 mei 2020, 08:54
door Jack Daniels
Hier ook zone 052 maar geen enkel probleem. Heb de logs van de Fritzbox bekeken.

Re: Down regio 052?

Geplaatst: 10 mei 2020, 09:06
door on4bam
Geen probleem hier. Sinds 3/4 verbonden zonder onderbreking.

Re: Down regio 052?

Geplaatst: 10 mei 2020, 09:12
door Waterboy
Waarschijnlijk zal de impact beperkt zijn tot enkel uw lijn.
Zal wachten tot morgen zijn om contact op te nemen met Edpnet.

Re: Down regio 052?

Geplaatst: 10 mei 2020, 09:50
door philippe_d
thepretorian schreef:Ik heb sinds 3u deze ochtend geen internetverbinding meer, wel nog een DSL sync.
Reboot gedaan van de Fritzbox (modem only) en de Unifi USG heeft niet geholpen. Er kan geen pppoe opgebouwd worden.
Kan je met de FritzBox zelf nog een PPPoE opbouwen? Of is het probleem alleen op de Unifi USG?
Wat zeggen de logfiles?
Is er onlangs een update geweest van de Fritz!Box? Anders eens controleren of de "PPPoE passtrough" nog altijd aangevinkt staat.
(Internet > Toegangsgegevens > Aangesloten netwerkapparaten mogen bijkomend hun eigen internetverbinding tot stand brengen)

Re: Down regio 052?

Geplaatst: 10 mei 2020, 14:53
door thepretorian
Kan je met de FritzBox zelf nog een PPPoE opbouwen? Of is het probleem alleen op de Unifi USG?
Wat zeggen de logfiles?
Is er onlangs een update geweest van de Fritz!Box? Anders eens controleren of de "PPPoE passtrough" nog altijd aangevinkt staat.
(Internet > Toegangsgegevens > Aangesloten netwerkapparaten mogen bijkomend hun eigen internetverbinding tot stand brengen)
Ik heb de logs van de Fritzbox nog niet bekeken omdat ik deze ochtend om 5u naar het werk moest vertrekken voor de dagdienst van 12 uren.
Zonet vernomen van vrouwtje thuis, ze zit blijkbaar op de backup wifi van de Fritzbox zelf. Dus de Fritzbox doet het wel, het probleem zal ergens bij de USG liggen of zoals Philippe het zegt heeft de Fritzbox mogelijks een update gehad. In verleden wel nooit problemen gehad met updates van de Fritzbox. USG heeft wel een update gehad enkele dagen geleden. :| Ik zal het vanavond nog eens bekijken. Alvast bedankt aan iedereen voor de feedback.

*Edit*

Het probleem lag aan de USG. Ik had eerst de USG gedowngrade van 4.4.51.5287926, geen resultaat. Daarna Ik heb mijn WAN netwerk verwijderd, herstart, terug toegevoegd en nu werkt het weer. Toch maar een raar probleem.