Pagina 1 van 1

Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 09 mei 2020, 08:21
door Grinder
Situatie:
Proximus start internet met witte bbox2
4 personen aan het thuiswerken

Waar we normaal 40 tot 50 GB per maand verbruiken zitten we sinds de start van corona aan ongeveer 600 GB per maand.

Drie van de vier werkgevers hebben reeds gemeld dat thuiswerk tot minstens begin september vereist is, dus een sterke daling aan data is niet in het vooruitzicht

Zolang Proximus de promotie geeft van ongelimiteerd internet voor alle klanten is dat uiteraard geen probleem, maar ik voorzie toch graag een oplossing achter de hand.

Een omschakeling naar het bijna dubbel geprijsde maxi internet is waarschijnlijk het eenvoudigste?

Maar is een omschakeling naar EDPnet vdsl xl ook naadloos te verwezenlijken?

We willen uiteraard niet zonder internet vallen.

Wat zou de uiteindelijke snelheid kunnen worden in beide gevallen?

Momenteel hebben we, met speedtest.net 45 mbps download en 9 mbps upload bekabeld via de bbox 2

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 09 mei 2020, 09:13
door redman
Normaal gaat die overschakeling vrij vlot.
Waarschijnlijk dat een technieker langskomt en dan moet je zelf nog de gegevens in de Fritzbox zetten die je van edpnet krijgt.

Als internet om dit moment heel belangrijk moet je wel oppassen, er is altijd een hele kleine kans dat iets mis gaat.

Als je bij proximus zou blijven raad ik je aan om een bbox3 te halen, je gaat zien dat je snelheid naar omhoog zal gaan.

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 09 mei 2020, 10:02
door on4bam
Dat zou naadloos moeten gaan. In principe is het enkel het veranderen van de inloggegevens dat moet gebeuren. Een technieker is normaal niet nodig.
Van Bbox naar Fritzbox gaan is zeker een aanrader.

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 09 mei 2020, 10:07
door blatruwe
Hier is het alvast vlot verlopen. Ik had op mijn Proximus lijn al een Fritz box. Op de dag van de omschakeling is ergens in de nacht de verbinding met Proximus weggevallen. 's ochtends de inloggegevens van edpnet ingevuld en we konden direct terug verder.

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 09 mei 2020, 11:54
door raf1
Grinder schreef:Maar is een omschakeling naar EDPnet vdsl xl ook naadloos te verwezenlijken?
Ja, als je het Circuit ID en Easy Switch ID dat je bij Proximus kan opvragen bij de bestelprocedure doorgeeft aan EDPnet, dan verloopt de overstap naadloos en is het gewoon een kwestie van nieuwe logingegevens invoeren in je modem.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... dpnet.html
Grinder schreef:Wat zou de uiteindelijke snelheid kunnen worden in beide gevallen?
Als je je huidige Bbox2 blijft gebruiken, zal de snelheid niet verbeteren. Je hebt dus een nieuwe modem nodig.

Als je bij Proximus blijft dan kan je vragen om je Bbox2 te vervangen door een Bbox3.
Als modem kan je ook een FRITZ!Box gebruiken, bij EDPnet is dat de meest logische keuze: https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... uiken.html
Je kan de FRITZ!Box ofwel zelf aankopen, nieuw of tweedehands, ofwel samen met je internetverbinding bij EDPnet bestellen.

De downloadsnelheid kan tot 100 Mbps gaan en de uploadsnelheid tot 40 Mbps:
Je kan de hoogst haalbare snelheid van je lijn testen op http://www.lijntest.be of https://www.proximus.be/internetsnelheid

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 10 mei 2020, 21:39
door Grinder
raf1 schreef:
Grinder schreef:Maar is een omschakeling naar EDPnet vdsl xl ook naadloos te verwezenlijken?
Ja, als je het Circuit ID en Easy Switch ID dat je bij Proximus kan opvragen bij de bestelprocedure doorgeeft aan EDPnet, dan verloopt de overstap naadloos en is het gewoon een kwestie van nieuwe logingegevens invoeren in je modem.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... dpnet.html
de easy swich zie ik op myproximus terug
Iemand een idee voor de circuit id te vinden of moet ik hiervoor naar de helpdesk bellen?

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 10 mei 2020, 22:14
door raf1
Grinder schreef:Iemand een idee voor de circuit id te vinden of moet ik hiervoor naar de helpdesk bellen?
Het circuit id(CID) bestaat uit 12 cijfers en begint altijd met een 10, je kan het ofwel vinden op je aanrekening bij de details van het internetabonnement ofwel op een label dat op de NTP2007-wandcontactdoos is geplakt.
Afbeelding

Als je nergens het CID kan vinden, kan je het opvragen bij de technische dienst van Proximus, te bereiken via 0800 22 800
Ofwel roep je de hulp in van forumgebruiker technieker: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=57587

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 28 mei 2020, 23:12
door sui785
Ben ook net overgestapt van scarlet trio naar edpnet. Gaat echt snel als je de juiste gegevens doorgeeft. Had 's avonds om 20u besteld en het was rond 11u 's morgens al actief.

Weet er iemand wat het volume limiet is bij edpnet? Er staat wel fair use policy, maar geen duidelijke grens.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 28 mei 2020, 23:37
door on4bam
sui785 schreef:Weet er iemand wat het volume limiet is bij edpnet? Er staat wel fair use policy, maar geen duidelijke grens.
Dat lijkt niemand te weten. Eens er een EDPer een waarschuwing krijgt zullen we dat hier wel lezen maar voorlopig... who knows? 8)

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 03 jul 2020, 20:47
door Erika
raf1 schreef:
Grinder schreef:Maar is een omschakeling naar EDPnet vdsl xl ook naadloos te verwezenlijken?
Ja, als je het Circuit ID en Easy Switch ID dat je bij Proximus kan opvragen bij de bestelprocedure doorgeeft aan EDPnet, dan verloopt de overstap naadloos en is het gewoon een kwestie van nieuwe logingegevens invoeren in je modem.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... dpnet.html
raf1 schreef:
Grinder schreef:Iemand een idee voor de circuit id te vinden of moet ik hiervoor naar de helpdesk bellen?
Het circuit id(CID) bestaat uit 12 cijfers en begint altijd met een 10, je kan het ofwel vinden op je aanrekening bij de details van het internetabonnement ofwel op een label dat op de NTP2007-wandcontactdoos is geplakt.

Afbeelding

Als je nergens het CID kan vinden, kan je het opvragen bij de technische dienst van Proximus, te bereiken via <a href="tel:0800 22 800">0800 22 800</a>
Ofwel roep je de hulp in van forumgebruiker technieker: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=57587

Kan het zijn dat de circuit id en easy switch hetzelfde nummer is bij proximus?
raf1 schreef:
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... uiken.html
Je kan de FRITZ!Box ofwel zelf aankopen, nieuw of tweedehands, ofwel samen met je internetverbinding bij EDPnet bestellen.
Welke modem uit die lange lijst is aan te raden?
bijkomende vragen
Is er de mogelijkheid enkel internet te bestellen bij edpnet? (Geen nood aan vaste telefoon)

Heeft edpnet facturen per post?

Krijg je bij proximus pro rata terug betaald voor het stuk van de maand dat je niet meer klant was?

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 04 jul 2020, 08:47
door raf1
Erika schreef:Kan het zijn dat de circuit id en easy switch hetzelfde nummer is bij proximus?
Het circuit id bestaat uit 12 cijfers en begint met een 10. Mogelijks is dat bij Proximus hetzelfde als het easy switch id.
Erika schreef:Welke modem uit die lange lijst is aan te raden?
De promotie die EDPnet aanbiedt voor de FRITZ!Box 7530 is een goede deal.
Erika schreef:Is er de mogelijkheid enkel internet te bestellen bij edpnet? (Geen nood aan vaste telefoon)
Jazeker, tijdens de bestelprocedure vraagt men je uitdrukkelijk of je telefonie wil of niet.
Erika schreef:Heeft edpnet facturen per post?
Eerste factuur per post, daarna via e-mail en beschikbaar via een login op de website.
Erika schreef:Krijg je bij proximus pro rata terug betaald voor het stuk van de maand dat je niet meer klant was?
Ja, als je het Easy Switch-ID doorgeeft aan EDPnet zal dat volledig correct terugbetaald worden en is er geen overlapping.

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 06 jul 2020, 21:14
door Sandroo
Hier ook aan het kijken om over te schakelen naar edpnet, vdsl xs of xl

Weet iemand of je de datum van omschakelen vrij kan kiezen?
Liefst zouden we het op mijn 4/5de dag laten doen, zodoende ik niet midden in een call afschakel.

Momenteel hebben we proximus start, dus geen bezoek van technici nodig.

Re: RE: Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 06 jul 2020, 21:23
door sui785
Ja je kunt die vrij kiezen hoor. Ik had asap gekozen en het was de volgende dag al actief. Heb geen downtime gehad.

Re: RE: Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 27 jul 2020, 19:09
door Yazina
Op welke manier werkt dit activeren?

Ik had zo snel mogelijk gekozen

heb als datum 7 augustus via een e-mail gekregen
Even later wel een e-mail met de inloggegevens ontvangen

Kan ik deze al proberen in de modem te zetten
of gaat het niet werken tot 7 augustus?

Re: RE: Re: RE: Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 27 jul 2020, 19:24
door sui785
Ja bij mij was het internet van scarlet gedeactiveerd op het moment dat edpnet was geactiveerd. Had op 27 mei edpnet besteld en op 28 mei was ik al geswitcht.

In jouw geval vermoed ik dat het pas op 7 augustus gaat geactiveerd worden. Jouw vorige isp zal dus uitvallen op die dag.

Re: Naadloos overschakelen (meer volume)

Geplaatst: 28 jul 2020, 08:21
door Yazina
raf1 schreef:
Erika schreef:Kan het zijn dat de circuit id en easy switch hetzelfde nummer is bij proximus?
Het circuit id bestaat uit 12 cijfers en begint met een 10. Mogelijks is dat bij Proximus hetzelfde als het easy switch id.
Ik had gebeld naar proximus.
Na enkele keren doorschakelen bleek de circuit id bovenaan de factuur te staan, bij de klantnummer
De medewerker bevestigde, na jullie informatie en mijn vergelijking, dat de easy switch code inderdaad gelijk was aan het circuit id