Pagina 1 van 1

Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 09 apr 2020, 12:55
door Pengu
In de logs van de modem van Orange zie ik constant foutmeldingen verschijnen. Bijna elke 2-3 minuten komt er een regel bij. Soms duurt het wat langer.

Code: Selecteer alles

Thu Apr 9 2020 12:23:40
CM State is UpstreamPartialService; ID 60; frequency 23200000
Thu Apr 9 2020 12:23:40
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 60; frequency 23200000
Thu Apr 9 2020 12:24:09
CM State is UpstreamPartialService; ID 10; frequency 59300000
Thu Apr 9 2020 12:24:10
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 10; frequency 59300000
Thu Apr 9 2020 12:39:08
CM State is UpstreamPartialService; ID 10; frequency 59300000
Thu Apr 9 2020 12:39:09
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 10; frequency 59300000
enz
Ook als ik de gateway ping van Orange zie ik de ping fluctueren van 10 ms naar 30-50ms om de 5 seconden ofzo.

Code: Selecteer alles

Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=7ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=11ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=11ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=7ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=20ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=29ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=43ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=47ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=42ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=8ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=9ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=15ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=26ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=37ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=43ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=8ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=11ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=15ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=20ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=29ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=44ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=43ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=8ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=11ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=8ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=25ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=29ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=35ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=45ms TTL=63
Ik heb gisteren eens naar de kabel gekeken die van de NIU naar de modem loopt en die is misschien wel aan vervanging toe (komt vandaag aan). Dus hopelijk is het dan in orde. Maar als het niet zo zou zijn, kan Orange dan eventueel testen uitvoeren zoals bij DSL? Of moeten ze daarvoor langskomen?

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 09 apr 2020, 15:13
door TheCeet
Is bij onze Siligence modem ook het geval.
Om de x-aantal seconden/minuten schrijft hij "CM Statie is not...."

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 09 apr 2020, 15:36
door Pengu
De laatste keer was nu om 12u45. Bijna 3 uren geleden. Na een tijdje begint dat ook terug. Iemand enig idee wat het is? En zijn het wel foutmeldingen?

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 17 mei 2020, 13:42
door Gunther1979
Ik heb dit ook,en volgens mijn buurman die netwerktechnieker is voor Telenet is dit storing op het algemeen net,meestal op de 23 mhz band.
Kan volgens hem niet veel kwaad zolang je niet constant pakketverlies hebt bij een pingtest bvb.
Indien dit het geval is het meestal de coaxkabel die niet meer 100% in orde is ( beschadigd vocht enz).

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 16 jun 2020, 21:26
door boonpwnz
Hallo,

Even een vraagje.

Kan dit zo plots zijn dat je coax kabel dit gedrag vertoont?

Ik heb hier sinds 16u last van. Om de 2-3 minuten ene uitval internet van max 5 seconden. Heel vervelend. Morgen moet ik normaal thuiswerken maar dat heb ik dus gezegd dat ik niet zeker kan zijn.

Technieker komt wel al tussen 10 en 15 u.

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 16 feb 2021, 14:33
door proximusboyke
mijn modem gaf van alles en nog wat van meldingen, maar werken nee. Via airport kon ik me verbinden maar geen internet. Op de orangemodem kon ik totaal geen verbinding maken. met vaste kabel geen internet.
Na vele dingen te hebben geprobeerd toch even gebeld naar orange.
Die geraakten niet binnen in de modem en ze gingen iemand sturen.
Blijkbaar enorm veel geluk na 30 min was er hier al iemand. Modem vervangen controleren of alles werkt en terug weg.
Als het goed is mag het ook wel eens gezegd worden !! :-D
maar achteraf realiseer je dan dat we wel echt in een wegwerpmaatschappij zijn gekomen. Want technieker zei dat dit gewoon vuilbak is omdatie al meer dan 2 jaar oud is.

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 16 feb 2021, 15:48
door profke
proximusboyke schreef:mijn modem gaf van alles en nog wat van meldingen, maar werken nee.
....
Die geraakten niet binnen in de modem en ze gingen iemand sturen.
...
Modem vervangen controleren of alles werkt en terug weg.
...
maar achteraf realiseer je dan dat we wel echt in een wegwerpmaatschappij zijn gekomen. Want technieker zei dat dit gewoon vuilbak is omdatie kapot is en al meer dan 2 jaar oud is.
vooral het vetgedrukte ...

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 16 feb 2021, 15:58
door MaT
Maar wat word bedoeld met 'kapot'?
Onherstelbaar defect of 'het werkt niet zoals verwacht en een nieuwe is goedkoper dan tijd spenderen aan troubleshooten'.

Toestellen worden goedkoper en ingewikkelder, dus het loon inderdaad steeds minder de moeite om de oorzaak van problemen de zoeken en op te lossen. Daardoor worden we wel steeds meer een wegwerpmaatschappij zoals proximusboyke zegt.

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 16 feb 2021, 16:31
door proximusboyke
als ze geen moeite doen om ernaar te kijken, vraag ik me dan af : hoeveel kost zo een modem aan een provider ?

Re: Foutmeldingen van modem

Geplaatst: 17 maa 2021, 16:25
door JDL
Hier ook zelfde probleem.

Code: Selecteer alles

Wed Mar 17 2021 15:41:03CM State is UpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Mar 17 2021 15:41:03CM State is NotUpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Mar 17 2021 15:41:30CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:41:30CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:41:41CM State is UpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:41:41CM State is NotUpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:44:41CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:44:42CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:45:52CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:45:52CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:46:32CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:46:32CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:47:43CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:47:44CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:49:24CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:49:24CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:49:40CM State is UpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:49:40CM State is NotUpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:50:54CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:50:55CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:55:15CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:55:15CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:55:49CM State is UpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:55:50CM State is NotUpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:56:35CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:56:36CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:56:42CM State is UpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Mar 17 2021 15:56:43CM State is NotUpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Mar 17 2021 16:01:36CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 16:01:36CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 16:01:57CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 16:01:58CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Bij ons wel niet enkel hoge ping waardes, er is ook effectief verlies van signaal (5-6 seconden geen pingreply).

Orange al 3 maal langs geweest, alles vervangen en getest (versterker, modem/router, alle koppelstukken van aan de dropkabel tot aan de modem/router). Helaas nog steeds probleem. Ze hebben nu een ticketje gelogd bij Telenet, blijkbaar mag Orange maar onderzoeken tot aan de dropkabel. Nadeel -> orange logt ticket bij Telenet -> Telenet geeft geen feedback aan orange -> hoe zal ik ooit weten of dit in orde komt? ^^