Pagina 1 van 1

ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 09 apr 2020, 09:59
door freakske_b
Beste Userbasers, beste vrienden ;-)

Ik merk dat ik alleen nog heel korte gesprekken kan doen met mijn OVH voip account. Als ik langer bel, wordt het gesprek na maximaal 1 kwartier bellen afgebroken. Op mijn fritfon krijg ik dan de melding "normal call clearing". Het is bijzonder irritant. Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Mvg,

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 09 apr 2020, 11:22
door MarkDM
Hoe is uw VDSL configuratie ? Is het met B-Box modem en Fritzbox erachter ?
Dat geeft deze problemen.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 12 apr 2020, 23:27
door Ernie
Ik heb dat probleem ook en idd met een BBox + Fritzbox.
Enig idee waar dat aan ligt MarkDM?

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 00:14
door Kitt
Heb dus ook dit probleem al ervaren .. na 10 of 15 min breekt het gesprek af ..

Fritzbox voip -> mikrotik router -> fritzbox als modem .

Precies ene ovh of fritzbox probleem ?

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 09:15
door Goztow
Hier geen probleem.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 09:24
door MarkDM
@Goztow : en wat is uw setup ?
Algemeen: kunnen de mensen die reageren dat ze wel of geen problemen hebben zoveel mogelijk hun setup aangeven.
Operator - Modem - ATA .

Het lijkt mij dat dit probleem verband heeft met VDSL (Proximus ?) en Fritzbox.
Jaren geleden had ik het ook en heb daarom OVH verlaten. Later heb ik dan op dit forum gelezen dat dit fenomeen voorkomt bij BBox - Fritzbox combinatie.

Zijn er mensen met ervaring op een zuivere Fritzbox setup ?
Of een andere ATA dan Fritzbox achter BBox ?

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 09:25
door AfAX
Geen probleem (via Gigaset)

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 09:47
door MarkDM
Zijn er problemen op Telenet ?

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 09:58
door Jack Daniels
Set-up: easy@home van Orange via 4g, Fritzbox 6890LTE achter de flybox, fritzfon C5, OVH. Veel of lang bellen doe ik niet maar nog geen problemen ondervonden.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 10:07
door Ernie
Hier zowel OVH als WP, probleem doet zich alleen voor bij OVH.
Breekt meestal af na 26,xx minuten, soms veel eerder, ongeacht zelf bellen of gebeld worden.

Setup: FB7360, OS 6.30, als IP client achter BBox3

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 11:44
door Goztow
Geen probleem via gigaset op proximus lijn (gigaset bedraad aangesloten op de bbox3).

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 11:59
door Ernie
Ik denk dat in de richting van de Fritzbox moet gedacht worden...

Allez Philippe, waar ben je!? :wink:

edit: Fritzbox - BBox combinatie

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 13:12
door tdemeyer
FB7590 direct op EDP VDSL. Al enkele jaren wordt er dagelijks meerdere keren gebeld via OVH, en dat telkens voor ruwweg 1 uur aan een stuk (tot begin vorig jaar overigens via FB7490).

Voor zover ik me kan herinneren nog nooit een gespreksonderbreking mogen ervaren.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 16:32
door cybersurfr
FB7530 op edpnet vdsl met ovh geen issues

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 16:50
door wied
Misschien toeval, of niet... maar momenteel lukt me al wekenlang niets meer via OVH en softphone!? Jarenlang tevreden OVH gebruiker met Csipsimple, Zoiper, Linphone e.a. softphones op meerdere toestellen. Dat lijkt nu verleden tijd, misschien zit het probleem dus niet enkel bij de Bbox/Fritzbox combinatie...

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 13 apr 2020, 17:14
door TanknaT
Helaas ben ik een ervaringsdeskundige. Ik heb vroeger de opstelling BBOX3 met daarachter een Fritzbox als ATA gehad en ook last gehad van onderbrekingen. Veel geklaagd bij OVH loste het probleem niet op, ondanks dat ze heel goed meewerkten.
Daarna een Fritzbox 7360 als modem opgesteld en deze ook gebruikt als ATA. Nooit meer voorgehad. Voor mij ligt het duidelijk aan de combinatie met de BBOX3-Fritzbox. Maar hoe dat komt, geen idee.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 23 apr 2020, 00:31
door Ernie
Het probleem waar TS het over heeft gaat over een Fritzbox achter een BBox met OVH als provider en waarbij telefoongesprekken wel tot stand komen maar na een tijd worden afgebroken.

Een FB, rechtstreeks als modem/router/ATA heeft dit probleem niet.

@wied: hier recent nog met softphone (Phonerlite) gebeld via OVH en dat werkt nog steeds prima.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 23 apr 2020, 10:10
door Waterboy
Als configuratie heb ik een Bbox3 en daarachter een Fritzbox.
Heb nog nooit problemen gehad met afgebroken gesprekken.
Wel heb ik last van Burst, als voorbeeld (3475 ms (100 %) mijn laatste gesprek ,waarschijnlijk is dit verlies?

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 23 apr 2020, 10:23
door openaf
ik had hetzelfde probleem een jaar geleden met OVH gesprekken en een Fritzbox 7490 achter een BBox3(Proximus). Na aanvraag naar AVM kreeg ik het volgende voorgesteld:
Thus, I recommend to perform the Firmware-Update to the latest version 7.12, downloadable here:

ftp://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7490/other/fritz.os/

In Belgium, you would have to stay with firmware 7.01 if your FRITZ!Box were connected to a Proximus DSL line directly, but in your case the FRITZ!Box is connected to another modem via LAN1 and Proximus does not check the DSL driver of your FRITZ!Box.

Updating FRITZ!OS

If the problem persists, follow these instructions:

Parties cannot hear each other

Although you describe a slightly different issue (telephone call disconnects), the cause for the issue has to be considered the same:
The router/modem in front of the FRITZ!Box does not "know" that there's a telephone device (the FRITZ!Box) connected to it and the router or Telephony Service Provider closes connections or filters some packets which are needed for the telephony in the FRITZ!Box.
Maar het simpleste oplossing was nog het BBOX3 te vervangen met het Fritzbox 7490 dat ook gebruikt wordt als modem. Sindsdien heb ik geen probleem met VoIP gesprekken.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 23 apr 2020, 10:35
door MarkDM
Eigenaardige verklaring. Met een andere ATA dan Fritzbox zijn er blijkbaar geen problemen.
Het heeft dus te maken met de Fritzbox wat ze ook zeggen bij AVM.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 23 apr 2020, 15:35
door wied
@Ernie
Dank voor de tip :-D

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 23 apr 2020, 23:38
door Ernie
MarkDM schreef:Eigenaardige verklaring. Met een andere ATA dan Fritzbox zijn er blijkbaar geen problemen.
Het heeft dus te maken met de Fritzbox wat ze ook zeggen bij AVM.
Ik heb dit ook getest met een een Linksys ATA en dat werkte ook zonder problemen.
Het zit volgens mij ook écht in de combinatie OVH <-> Fritzbox als IP client <-> BBox

Hier ook nog een WP lijn en daarmee geen probleem.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 24 apr 2020, 11:11
door Sinna
Zoals ik het nu lees, stuurt de Fritz!Box geen keep-alive-pakketten waardoor de BBox de sessie dichtgooit.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 24 apr 2020, 11:29
door MarkDM
Op een actieve sessie zijn er toch genoeg pakketten ? Of zou dat op andere poorten zijn ?

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 24 apr 2020, 20:10
door Ernie
Er zijn 2 opmerkelijke dingen die misschien de oorzaak/oplossing verduidelijken:
  • Altijd via OVH, nooit met WP
  • Dikwijls onderbreking bij 26 à 27 minuten in een gesprek, soms eerder

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 24 apr 2020, 20:50
door MarkDM
Sinna schreef:Zoals ik het nu lees, stuurt de Fritz!Box geen keep-alive-pakketten waardoor de BBox de sessie dichtgooit.
Ik stel voor dat men deze setting eens nakijkt in de Fritzbox.

Je vind dit onder Telephone --> Telephone Numbers
en daarna op tab: Line Settings.
('Advanced view' moet aan staan.)
De setting noemt: "Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony", moet op 1 min of 30 sec.

Het zou me wel verwonderen dat het niet actief is want voor Weepee moet dit ook.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 24 apr 2020, 21:15
door Ernie
Stond hier aangevinkt en op 5 minuten ingesteld.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 24 apr 2020, 21:34
door openaf
Ernie schreef:Er zijn 2 opmerkelijke dingen die misschien de oorzaak/oplossing verduidelijken:
  • Altijd via OVH, nooit met WP
  • Dikwijls onderbreking bij 26 à 27 minuten in een gesprek, soms eerder
Ik had geen probleem met Weepee, de gesprekken waren rond de 15 minuut, soms vroeger, onderbroken.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 24 apr 2020, 21:51
door Sinna
Toen WeePee hun platform naar de cloud bracht, had ik in het begin ook problemen om de lijn geregistreerd te houden (Cisco SPA3102 achter een OpenWRT-router die zelf zijn PPPoE-sessie opzet). Dat is toen uiteindelijk opgelost geraakt, zie WeePee: SIP DNS SRV. Die STUN-server wordt nog steeds gebruikt en nu het werkt, blijf ik er liever af.

Re: ovh - gesprek breekt af

Geplaatst: 24 apr 2020, 22:33
door MarkDM
Weepee heeft toen duidelijk en expliciet gecommuniceerd dat je ATA zelf de keep-alive pakketje moet versturen naar hun nieuw systeem.
Iedereen heeft toen die instelling moeten nakijken en aanpassen.
Dit OVH probleem is blijkbaar toch iets anders gezien de info van Ernie.