Hulp nodig met configuratie Tadaam

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Jiheffe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2020, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik probeer op afstand (wegens coronavirus) een persoon van 85 jaar te helpen om Tadaam te configureren. Zelf heb ik Tadaam nog niet gebruikt.

Er is geen internettoegang. Ik neem aan dat die geactiveerd word met die bewuste PIN code? Vraag: waar geef je die in?

Ik heb héél de "support" van hun website afgezocht (was letterlijk op 5 seconden gebeurd :roll: :roll: :wink: :wink: ), ik vindt niets... Geen hotline om te bellen...
Die Tadaam ziet er zeer mooi uit, maar de support lijkt onbestaand... Vergis ik mij?

JF
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Er is letterlijk geen configuratie.

Het zou moeten zijn;
- toestel uitpakken
- voeding aansluiten en insteken

... en dat is het. Het ding zou online moeten komen.

Er is een kaartje met de Wifi-naam en wachtwoord in de doos. Wifi-naam zal starten met Tadaam.

Aan de voorkant van het toestel zijn twee drukknoppen. De onderste is de WPS-knop. Die indrukken en ingedrukt houden een paar seconden. Het 2de lampje van onderaan te tellen (groen) gaat dan nerveus pinken. Dat hij dan tracht te verbinden met het Tadaam-netwerk.

Achteraan is een RJ11 en RJ45 (bovenste, blauwe socket). In de doos zit een gele ethernetkabel. Dus als hij een ethernetpoort heeft op zijn computer zou hij het in eerste instantie zo kunnen proberen als het via wifi niet goed lukt.
Jiheffe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2020, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dank je wel !

Net gechecked met hem. De bovenste LED (signal) is rood. De drie anderen zijn groen (hij heeft zijn PC met een ethernet kabel op de router gezet).

Ik vrees dat het 4G signaal te zwak is (Stavelot)...

JF
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Jiheffe schreef:Dank je wel !

Net gechecked met hem. De bovenste LED (signal) is rood.
Rood is niet goed. Zou stabiel blauw moeten zijn.

Wel, het is tenminste een goede reden waarom het niet werkt. Het enige wat hij kan doen is het ding in huis verplaatsen en hopen dat hij ergens wel een blauw lampje krijgt.
Jiheffe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2020, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Thnx!

Ik ga hem laten proberen. Maar ik vrees er voor want ik neem aan dat Tadaam werkt met Base? Die hebben daar geen coverage... Kan je de SIM kaart switchen voor een andere? Proximus en Orange hebben daar een uitstekende coverage.

En waar dient die PIN code dan voor?

JF
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Als base er geen dekking heeft is het inderdaad een verloren zaak. Pincode dient enkel voor tv app te activeren. Als orange een goeie dekking heeft kun je orange flybox overwegen? Nog goedkoper ook (toch als het puur voor internet is)
Jiheffe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2020, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

OK, dank je wel voor de hulp 8)

En, take care :wink: #stayathome
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Wel, Tadaam is een project van Telenet. Telenet is eigenaar van het BASE-netwerk. En dus Tadaam gebruikt BASE.

Het zou moeten mogelijk zijn dat te doen werken met een andere SIM-kaart van een ander netwerk.

Maar;
- Wil je dat proberen te laten doen door een 85-jarige?
- En waarom dan Tadaam nemen als het het niet gaat gebruiken? Kun je beter gewoon een 4G-router kopen en Tadaam opzeggen.

Advies;
Stuur e-mail naar [email protected] met vermelding dat het niet wil werken, rood lampje. Het installatieadres, dat uw vermoeden is dat er daar geen 4G-dekking is en vraag om advies.

En ook vermelden als zover Tadaam geen oplossing kan bieden om Tadaam terug op te zeggen.

Als Tadaam niet kan werken op dat adres is er ook nog Orange.
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox

Is een ander netwerk dus misschien werkt dat daar wel. Best eerst uitzoeken.
http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl

Is wel een ander product. Minder data maar wel goedkoper. Ook geen TV inbegrepen.

Over die pincode;
Ik heb twee Tadaam-pakketten ontvangen. Daar zaten geen codes bij voor de SIM. Er is wel een pincode in de context van Tadaam maar dat is een code die je via de website kunt aanvragen via SMS om de Tadaam-app installatie voor televisie te autoriseren.
Jiheffe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2020, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

OK, zal ik doen. Thnx voor de hulp 8)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Opgelet, het is niet steeds de dekking. Mijn router ging van in het begin op rood. Melden, melden, melden. Ridicule eerstelijnshelpdesk.

Na 20 dagen hebben iets in hun systeem aangepast en ging het op blauw. Sinds het werkt, superproduct.. vnl die tv-app.

Hou mijn hart vast indien ik die helpdesk nog eens nodig heb. Kan misschien een idee zijn om ze eens in het Frans aan te spreken.. mogelijk meer Franstalige mw gezien men vermoedelijk op die markt focused.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Op de Facebook pagina van TADAAM staan een aantal vragen over hetzelfde probleem. Bleek dat heel wat tadaam boxen vertrokken zijn met ze SIM ompndersteboven in het slot. Misschien dat eens checken.

P.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

iamborg schreef:Op de Facebook pagina van TADAAM staan een aantal vragen over hetzelfde probleem. Bleek dat heel wat tadaam boxen vertrokken zijn met ze SIM ompndersteboven in het slot. Misschien dat eens checken.

P.
Goede reden waarom het niet werkt. Al begrijp ik niet hoe men daarin slaagde. Ik poogde de simkaart er fout in te steken en probeerde al de mogelijke posities. Slechts in 1 stand (de correcte) klikt de simkaart vast. Het is niet mogelijk de simkaart schijnbaar correct maar toch fout in te brengen. In alle andere posities blijft die een stukje uit de gleuf steken.

Een voor de hand liggende stap mij het klaarmaken van die toestellen zou zijn om te testen of die werken. Dat doen ze dan blijkbaar ook niet.
LaureM6
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2022, 21:07

Ik had exact hetzelfde probleem dat ik wel kon connecteren met mijn tadaam box, maar dat er geen wifi was. Bij mij was het probleem dat de simkaart bij aankomst niet goed zat. De simkaart moet dus met de chipkant van je weg en het afgekapte hoekje rechts naar onder in de tadaam box zitten. Duw de chipkaart ook diep genoeg zodat die echt vastklikt. Eerst krijg je mogelijk nog een rood lichtje, na een minuut ongeveer wordt die wel groen. Veel succes!
carolinewafellman
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2022, 22:50

Ik heb dankzij de tip hierboven de simkaart er goed in "geklikt" en nu branden alle lichtjes groen.
Maar: hoe krijg ik een pin voor de wifi op gsm? (Via mytadaam enkel pin voor tv?)
Als ik pin intik op tv krijg ik kan tadaam_... Niet vinden... Wat doe ik verkeerd?
Dank alvast!!
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Onderaan is een sticker waar je WiFi paswoord op staat (als ik het me goed herinner)
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”