Pagina 1 van 1
Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 17 maa 2020, 14:50
door satsurfer
"Due to increased usage of communications facilities, you may notice some calls failing. We are now working in cooperation with other operators to get it resolved as soon as possible. Further updates will be released as soon as possible. "
https://issues.edpnet.be/
Gelukkig OVH, goedkoper & betrouwbaarder
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 17 maa 2020, 15:33
door Splitter
betrouwbaarder is op dit moment nog te zien....
voor zover ik weet hebben ALLE operatoren last van vertraagde opbouw van calls.
failing calls is dan weer moeilijker om te zien.
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 17 maa 2020, 15:43
door satsurfer
nog een geluk dat ze geen gratis bellen aanbieden zoals de grote telco's. Of ze kwamen het niet meer te boven.
Hun mobiele gedeelte idem probs.
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 17 maa 2020, 19:21
door dejean
Waarom dwingen ze hun klanten vaste telefonie mee af te nemen ? Een gewoon VDSL abonnement aan enkele euro's minder is toch voldoende ?
Ze weten toch ook wel dat er een zeer grote groep geen behoefte heeft aan een vaste telefoon lijn , omdat ze bv een mobiel abonnement via hun werkgever hebben.
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 17 maa 2020, 19:25
door satsurfer
zit er gratis bij hoor
en je betaalt/min. of je neemt Plus Pack van 5€
Is altijd handig als backup, mocht mobiel netwerk plat liggen.
voiptiger/ovh/betamax en edpnet... dus zou al moeten erg zijn dat vdsl/4G/mobiel netwerk simultaan plat ligt. Dan is WO3 begonnen.
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 18 maa 2020, 10:51
door on4bam
dejean schreef:Waarom dwingen ze hun klanten vaste telefonie mee af te nemen ? Een gewoon VDSL abonnement aan enkele euro's minder is toch voldoende ?
Vroeger was telefonie extra maar voor de prijs van VDSL zit telefonie er (al jaren) gewoon bij. Geen dwang.
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 18 maa 2020, 11:07
door WalterB1
Dat is hoe je het bekijkt hé. Iets dat 'gratis' is in deze context is eigenlijk 'inbegrepen in de geadverteerde prijs'.
Vroeger was het bij EDPNET enkel internet. En je had een actieve telefoonlijn nodig. Of je diende te betalen extra voor de huur van het koperpaar. Dacht 10 euro.
En dan is het geworden dat die kost wegviel als je vaste telefoon nam voor een bescheiden meerprijs. 5 euro per maand?. Het was goedkoper om een product te nemen dat je niet nodig had of wou dan de toeslag te betalen voor huur koperpaar. En zeker een analoge telefoonlijn te nemen.
Huidige situatie is dat internet&telefoon een bundel vormen. En het is 'gratis'. Maar eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat EDPnet er voor kiest om niet internet zonder telefoon op de markt te zetten. Wat hun goed recht is en ik eigenlijk begrijp.
De operationele kost van een vaste VOIP telefoonlijn zal wel laag zijn. Veel zakken van prijs zullen ze moeilijk kunnen doen als ze dat zouden schrappen als de klant dat wenst. Maar al die vaste telefoonlijnen hebben het wel het potentieel inkomsten op te wekken door gesprekskosten. EDPnet zal van mening zijn dat dit interessanter is voor hen. En dan nemen ze het er bij dat hun standaardprijs iets hoger zit dan noodzakelijk en dat een deel van hun klanten nooit die telefoonlijn gaat gebruiken maar EDPnet wel de kosten daaraan verbonden moet dragen.
Uiteindelijk heeft mij als consument mij dit doen kiezen voor Mixtus. Dat is (in theorie) op basis van de specs eigenlijk EDPnet XL zonder telefonie en lagere prijs.
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 18 maa 2020, 11:10
door Jack Daniels
En als je geen vaste telefonie nodig hebt bij edpnet, dan vink je die optie gewoon niet aan bij de bestelling. Heb ik ook zo gedaan; ik zit al jaren bij OVH.
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 18 maa 2020, 11:17
door WalterB1
Jack Daniels schreef:En als je geen vaste telefonie nodig hebt bij edpnet, dan vink je die optie gewoon niet aan bij de bestelling. Heb ik ook zo gedaan; ik zit al jaren bij OVH.
Aha, wist ik niet. Maar je krijgt geen korting omdat je de telefoniedienst niet neemt?
Re: Edpnet telefonie problemen
Geplaatst: 18 maa 2020, 15:22
door satsurfer
WalterB1 schreef:Vroeger was het bij EDPNET enkel internet. En je had een actieve telefoonlijn nodig. Of je diende te betalen extra voor de huur van het koperpaar. Dacht 10 euro.
Ik denk dat je de feiten wat verdraait.
Newer & Faster Internet (VDSL)
Dit was 35 € + 10 € Edpnet Telephony (2012) (ipv raw copper (13 €) was dit iets goedkoper)
Toen proximus geen verplichting van een telefoonlijn met internetlijn aanbood, konden ze concurrentie niet meer aan. En is deze beslissing genomen volgens mij.
dan plots 35 € (met telefoonlijn). Terug concurrentieel.
WalterB1 schreef:En dan is het geworden dat die kost wegviel als je vaste telefoon nam voor een bescheiden meerprijs. 5 euro per maand?. H
5 €/maand was een pluspack
WalterB1 schreef:De operationele kost van een vaste VOIP telefoonlijn zal wel laag zijn. Veel zakken van prijs zullen ze moeilijk kunnen doen als ze dat zouden schrappen als de klant dat wenst. Maar al die vaste telefoonlijnen hebben het wel het potentieel inkomsten op te wekken door gesprekskosten.
ovh: 1,20 € (incl. onbeperkt bellen 40 landen. dus 99 X 60 min. is minstens 6.000 min. bellen. Bel je 30 keer naar je schoonmoeder nog meer dus.
bellen naar mobiel: 0,065 €/min. naar Duitsland vb.
edpnet: 40 landen, 2000 minuten
bellen naar mobiel: 0,23
€/min. naar Duitsland vb.
Dus samengevat. Die voip is peanuts prijs. voor die 5 € zou je toch ook belminuten naar gsm in hun landenaanbod verwachten om het een beetje interessant te maken.
WalterB1 schreef:Uiteindelijk heeft mij als consument mij dit doen kiezen voor Mixtus. Dat is (in theorie) op basis van de specs eigenlijk EDPnet XL zonder telefonie en lagere prijs.
met een lagere snelheid imho dan edpnet.
en, zolang dit verhaaltje duurt, zoals ik je al schreef.