betaalkosten betaling naar UK

Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik moet enkel betalingen doen naar de UK.
Ik kan kiezen tussen creditcard of bank transfer (IBAN) en ik ben zelf bij KBC en heb een Mastercard. Wat zou de goedkoopste oplossing zijn?
Ik lees hier soms dat er banken/rekeningen/kaarten/fintechproducten bestaan die lagere kosten rekenen. Wie kan daar enkele tips voor geven?
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Ik gebruik voornamelijk Transferwise voor betalingen naar de UK (nog geen pond aan kosten + slechts 0.4% exchange rate)

Revolut is normaal gezien een andere mogelijkheid.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Revolut is gratis. Topuppen met je creditcard.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Er zijn verschillende Fintechs(Revolut, Monsese, bunq, N26,...) die betalingen in niet-€ quasi zonder wisselkoerskosten aanbieden. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen.
Let wel je KBC-Mastercard biedt een aantal extra aankoop-verzekeringen. Die zijn er niet met de Prepaid Mastercards van die fintechts(tenzij je een betalend abonnement neemt, maar dan is het direct vrij duur).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

ik heb uiteraard ook de vraag gesteld aan KBC, maar daar krijg ik een volstrekt nutteloos antwoord.
We kunnen geen wisselkoers garanderen op een betaling met een Mastercard.
Mastercard bepaalt het zelf op het moment van de betaling.
Stel dat U via een overschrijving uw betaling uitvoert ( met uw IBAN – BIC ) in euro’s dan wordt uw betaling beschouwd als een Europese overschrijving ( binnen SEPA zone); u betaalt dan 0.1 per cent op de volledige bedrag met een maximum van 8 euro kosten.
Stel dat U een overschrijving doet in Pond dat kan zijn dat er kosten worden aangerekend bij de ontvanger.
Ik begrijp daaruit dat ze voor beide optie geen tarieven kunnen geven en zelfs geen inschatting willen maken.

Dat maakt me extra geïnteresseerd in fintech oplossingen als de hierboven vermelde Revolut.
(cc. verzekering is in deze case niet van belang want het gaat over tuition fees)

Zijn daar nog addertjes onder het gras? (andere verzwegen kosten of het feit dat je dan een buitenlandse rekening hebt tov. de fiscus).
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Buitenlandse rekening wel opgeven bij de fiscus.
Ik gebruik momenteel N26 en heb vorig jaar een waarschuwing gekregen wegens het niet opgeven van buitenlandse rekeningen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Monese(en ik dacht Transferwise) hebben omwille van de Brexit nu een Belgische IBAN, die moet je niet aangeven bij de Fiscus.

De andere banken wel, aangezien je hier geen rente ontvangt word je hier normaliter niet op belast.

Let wel het KYC wordt bij deze banken (noodgedwongen) agressiever toegepast.
Als je eventjes € 10 000 op je rekening zet, kan het zijn dat je rekening geblokkeerd wordt, totdat je kan uitleggen hoe je legaal aan dat geld komt.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik zou die extra fintech rekening enkel gebruiken voor betalingen in andere valuta. En eventueel om Apple Pay eens te testen.
Welke fintech is dan aan te raden?
En hoe snel is zo een rekening in werking ? (want ik zou deze week al een eerste betaling moeten doen).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Is al een tijdje geleden dat ik ze geopend heb, dus ik weet het niet direct meer.
Revolut heeft geen instant payments(wel top-up met creditcard, maar sommigen banken blokkeren hun CC voor betaling aan Prepaids).
N26(en KBC) hebben instant payments dus een overschrijving verschijnt normaliter direct, weet alleen niet hoe snel je rekening bruikbaar is.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Als je een kredietkaart hebt en geen extra rekening wil hebben maar wel Apple Pay kun je ook Curve nemen. Krijg je gratis kredietkaart bij zonder nood aan opladen. Halen ze gewoon van je bestaande kaart.

Grote voordeel is dat je transacties daar meteen zichtbaar zijn in de app. Een kredietkaart er aan koppelen kan wel een dag duren. Je moet namelijk de transactie zien in je verrichtingen.

Hier heb ik dat gedaan terwijl mijn kaart onderweg was. Tegen dat hij er (na een paar dagen was) kon ik er meteen mee aan de slag. Toen ook meteen Apple Pay in gebruik genomen. Kan enkel eens je kaart actief staat.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Revolut zie je in real-time de wisselkoers (op voorhand). En altijd veel voordeliger dan via eigen beobankkaart.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Ik zou dat gewoon met TransferWise doen. Je kan vooraf tot op de centiem de kosten berekenen, geen gedoe met aangifte buitenlandse rekening en is met instant overschrijving razendsnel. Volgens mij ook gewoon goedkoper dan Revolut.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Didymus schreef:Volgens mij ook gewoon goedkoper dan Revolut.
Graag feiten. Wat kost 250 € in pond bij transferwise?
221,65£= 250 €
1€= 0,8868
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”