Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Lijkt me dat de versoepelingen weeral te vroeg gekomen zijn, ook de hospitalisaties beginnen weer eens te stijgen, iets wat velen onmogelijk geacht hadden na de doortocht van Omicron 1, die zogezegd "het einde" van de pandemie zou inluiden. De federale regering, in het bijzonder De Croo (Open VLD) en Vandenbroucke (SP.A), dragen opnieuw alle schuld voor hun verkeerde versoepelingsbeslissingen van vorige maand. Zij hebben niet de vereiste competenties voor hun functie, zij hebben geen enkele opleiding genoten inzake het beheer van een crisis als deze, en zij hebben de adviezen van de mensen die het wel weten genegeerd. Het gaat hun petje allemaal zo te boven, zij zijn het schoolvoorbeeld van "niet weten waar mee bezig te zijn".

Zeker in de scholen, zoals we gezien hebben is het gebruik van mondmaskers in de scholen een essentieel onderdeel van de succesformule. Samen met vaccinering van -18 is het de enige manier om het bijna onmogelijke te realiseren: scholen niet sluiten én de gezondheidszorg van problemen besparen; de reden dat we ze meermaals hebben moeten sluiten is omdat Weyts (N-VA) de mondmaskers en andere goede maatregelen altijd tegen gehouden heeft, evenwel zonder enige wetenschappelijke basis. Maar nu er geen verzet meer is van zijn kant, is er geen reden om deze maatregel niet snel terug in te voeren, samen met de terugkeer naar code oranje voor het weer eens te laat is.

Het warmer weer komt ook dit jaar opnieuw heel traag van de grond, maar is niet zo ver weg meer, dus waarom zouden we het nu moeten verknallen met die (tijdelijke) eindmeet in zicht?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Ik zal nog een voorspelling doen, want ik volg nog altijd de evolutie van de varianten. We zitten in de zesde golf.
Wauw zeg, wat een voorspelling.
Alle cijfers stijgen al sinds meer dan een week geleden.
We hebben versoepelt ondanks hoge rep getal en pos ratio.
Alle maatregelen zijn weeral losgelaten zonder dat iedereen gevaccineerd en geboosterd is.
Iedereen doet alsof corona voorbij is…
Er is helemaal geen nieuwe variant nodig om het spel opnieuw te starten.

Exact wat we trachten uitleggen met onze logica :roll:
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

CCatalyst schreef: Het warmer weer komt ook dit jaar opnieuw heel traag van de grond, maar is niet zo ver weg meer, dus waarom zouden we het nu moeten verknallen met die (tijdelijke) eindmeet in zicht?
Traag van de grond ? T'is half maart. Normaal moet het nog vriezen en sneeuwen. Vorig jaar lag er sneeuw in de paasvakantie.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:Het warmer weer komt ook dit jaar opnieuw heel traag van de grond, maar is niet zo ver weg meer, dus waarom zouden we het nu moeten verknallen met die (tijdelijke) eindmeet in zicht?
Dat was de impliciete gok:
- een verhoging van de curves, door het loslaten van alle beperkingen
- een verlaging van de curves door het betere weer

Voorlopig is de verhoging sneller/harder dan de verlaging.
Door het OC te verleggen tot na de paasvakantie, is de impliciete gok/hoop dat de verlaging door weersomstandigheden dan groter is dan de verhoging door het loslaten van de beperkingen.
Aangezien ze in Antwerpen en Leuven opnieuw zorg aan het uitstellen zijn, waar blijkbaar niemand wakker van ligt, was de gok fout en dus de versoepelingen te vroeg.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Andere landen gaan uiteraard niet voort op wetenschappers die opgeleid zijn. Uiteraard is er ook in de wetenschap soms een andere mening maar het is toch duidelijk dat er een veel grotere consensus is over de aanpak die de meeste landen volgen dan de kritische stemmen, daar zal een reden voor zijn maar je kan uiteraard ook op de grote complottrein springen en uw riedeltje over propaganda nog maar eens grijs draaien.

Denk je dat al die andere wetenschappers de vakliteratuur dan niet lezen of begrijpen? Zijn zij allemaal gek en/of gebrainwashed?

Vaccinatie wordt NIET op een piedestal geplaatst, het blijft een belangrijk onderdeel van het ENEN-verhaal. Vaccinatie is NIET heiligmakend maar dat maakt niet dat het onbelangrijk wordt. Je hebt trouwens net als sommige experten al de bal misgeslagen. Vaccinatie zou nauwelijks nog werken, omicron ging een ramp worden,...

Dat er nog golven zullen komen denk ik ook, ben ik nu een geniaal visionair? :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Ten andere. /me heeft ondertussen, samen met de rest van het gezin ook corona opgelopen. StarWing jr. is ziek geworden bij aanvang van de krokusvakantie. Op zich viel het bij hem nog mee (14j): 1d lichte koorts en een hoest voor een weekje.

Mrs StarWing is chronisch ziek en draagt nog steeds de gevolgen na 3 weken, klachten zoals hoofdpijn, spierpijn, moe, zeer snel een hoge hartslag, kortademig, ...
Ikzelf ben na een week redelijk opgeknapt en kan gaan werken, maar veel overschot heb ik niet. Als je een veeleisende job hebt, zal dit niet lukken. Ik voel dat mijn lichaam nog steeds niet in orde is, ik schat dat ik op 60-70% van mijn kunnen draai. Nog altijd keelpijn bij momenten, zicht is nog niet helemaal ok, kortademig, snelle hartslag bij momenten en bij vlagen zeer moe. As we speak krijg ik momenteel een klopje. En dat komt en gaat.
Wat ook apart is, is dat de klachten met vlagen komen. De ene moment voel je niets, en de andere moment krijg je een "klopke".

Op zich is het vergelijkbaar met de griep die ik 3j geleden heb gehad. Moest ik kunnen kiezen tussen beide, ik zou het niet weten. Van de griep was ik 3 dagen echt ziek, bij deze is het meer langduriger. Naween van de griep heb ik ook nog een goeie maand gevoeld. Telkens ik iets uit de kelder ging halen was ik bekaf en moest ik bovenaan de trap op adem komen.

Ik heb het gevoel dat het bij covid minder "piekt" zoals de griep, maar langer gaat duren.

Een kennis kon voor dat zij corona had gerust 20km gaan lopen. Nu haalt ze amper 2km. Na een jaar...

Aan allen die zeggen dat het "toch niet erg is" be my guest. k'wil direct wisselen met u...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: Wauw zeg, wat een voorspelling.
Ironie is je echt onbekend hé...
Dizzy schreef:Dat er nog golven zullen komen denk ik ook, ben ik nu een geniaal visionair?
Idem Dito.
Dizzy schreef:Je hebt trouwens net als sommige experten al de bal misgeslagen. Vaccinatie zou nauwelijks nog werken, omicron ging een ramp worden,...
Voor zover ik weet zat ik er toch niet echt naast. Vaccinatie werkt inderdaad niet meer tegen transmissie bij omicron bewijze de 75 000 besmettingen op één dag in de piek. Ge moogt zelf bepalen wat voor definitie je daar aan mag geven. Van een ambetant gegeven tot ramp.
Dizzy schreef:Vaccinatie wordt NIET op een piedestal geplaatst, het blijft een belangrijk onderdeel van het ENEN-verhaal.
Als je sommigen hier hun commentaar leest...
Dizzy schreef:Vaccinatie is NIET heiligmakend maar dat maakt niet dat het onbelangrijk wordt.
Ja, so? Zeker niet onbelangrijk, maar je moet wel kunnen zien waar het zijn job heeft gedaan en waar niet (meer).
duizend schreef:Alle maatregelen zijn weeral losgelaten zonder dat iedereen gevaccineerd en geboosterd is.
En laat dat nu ook een van de zwaktes van vaccinatie zijn. Daar heb ik al heel lang geleden op gewezen. Je zal nooit iedereen overtuigd krijgen, zelfs bij verplichting. Kijk naar het percentage van de boosters. Dat zal alleen maar blijven afnemen bij de volgende prikken.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Voor zover ik weet zat ik er toch niet echt naast. Vaccinatie werkt inderdaad niet meer tegen transmissie bij omicron bewijze de 75 000 besmettingen op één dag in de piek. Ge moogt zelf bepalen wat voor definitie je daar aan mag geven. Van een ambetant gegeven tot ramp.

En laat dat nu ook een van de zwaktes van vaccinatie zijn. Daar heb ik al heel lang geleden op gewezen. Je zal nooit iedereen overtuigd krijgen, zelfs bij verplichting. Kijk naar het percentage van de boosters. Dat zal alleen maar blijven afnemen bij de volgende prikken.
Ge zit er gewoon compleet naast. Je verkracht de wiskunde keer op keer. We zijn weer hier met de appelen en citroenen vergelijking.
Als er minstens 50% tegengehouden wordt door vaccinatie kan je nog gerust een piek van 75000 krijgen.
Daarbij komen nog de antivaxers en antiboosters die de epidemie massaal blijven voeden.

Als je vaccin verplicht, moet je niemand overtuigen…

Vakje bij op het aanslagbiljet van de belastingen met boete van 20.000 euro bij niet vaccinatie (tenzij medisch onmogelijk) en bonus 1000 euro bij vaccinatie en iedereen loopt achter zijn vaccin.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Sorry Petrol, ik had inderdaad niet door dat uw beweringen over uw voorspellend vermogen ironisch waren bedoeld, bedankt voor de verduidelijking.
petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Je hebt trouwens net als sommige experten al de bal misgeslagen. Vaccinatie zou nauwelijks nog werken, omicron ging een ramp worden,...
Voor zover ik weet zat ik er toch niet echt naast.

Vaccinatie werkt inderdaad niet meer tegen transmissie bij omicron bewijze de 75 000 besmettingen op één dag in de piek. Ge moogt zelf bepalen wat voor definitie je daar aan mag geven. Van een ambetant gegeven tot ramp.
Ben je nu weer ironisch bezig of meen je dit echt?

Vaccinatie werkt minder dan voorheen tegen transmissie zou juister zijn want een aantal besmettingen bewijst niet dat er geen werking meer is maar dat had je als aanhanger van wetenschappelijk bewijs wel moet weten, tenzij je weer ironisch bezig bent?

De afname van de efficiëntie is inderdaad vervelend maar echter geen ramp want het is perfect mogelijk een aangepast vaccin te maken. Rampen zijn de mensen die zware gevolgen ondervinden van ziekte terwijl ze dat hadden kunnen vermijden door en voor een prikje. Rampen zijn zorgmedewerkers die zich uit de naad moeten werken om die mensen te verzorgen. Rampen zijn de kosten die wij allen daarvoor kunnen dragen. Rampen zijn de mensen die het niet meer kunnen navertellen en al hun geliefden.

Daarnaast duid ik opnieuw op het wetenschappelijk feit dat vaccinatie nog altijd zeer effectief is tegen zware gevolgen en dat in het algemeen de stelling dat vaccinatie zeer belangrijk is in deze crisis gewoon rotsvast blijft gelden. Het doet nog altijd zijn job dus op het belangrijkste punt, mensen behoeden van zware gevolgen. Besmettingen zijn sowieso moeilijk te vermijden, jij weet er alles van.

Natuurlijk kan je niet iedereen vaccineren maar het streefdoel moet wel zijn om zoveel mogelijk mensen te beschermen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Ge zit er gewoon compleet naast. Je verkracht de wiskunde keer op keer. We zijn weer hier met de appelen en citroenen vergelijking.
Wiskunde? Het eerste dat men mij aanleerde, voornamelijk in de moleculaire biologie was dat wiskunde zo ver mogelijk moest weg moest gehouden worden.
Persoonlijk probleem voor mij is dat die stellingname in conflict gaat met de industriële wetenschappen waar ik in afgestudeerd ben, althans voor het Middelbaar gedeelte en wiskunde was mijn wis en dat en dat wringt dan uiteindelijk hé. 9 uur wiskunde in de week zou genoeg moeten zijn dan?
Gelukkig heb ik dus die biochemie en vooral die moleculaire biologie aan de unief bijgestudeerd. Dus ja, ik zit er naast. Wiskunde in een biologische ongelijkheid brengen? Kan je misschien die formule even delen? Het zou zo gemakkelijk zijn.
Dizzy schreef:Natuurlijk kan je niet iedereen vaccineren maar het streefdoel moet wel zijn om zoveel mogelijk mensen te beschermen.
En laat dat nu net ook één van de zwaktes zijn rond vaccinatie? Dat heb ik toch al pagina's geleden gezegd? Hoeveel is het percentage van de boosters? 61%??
Tot daar dus de theorie en het carcan van de praktijk!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef:Dus ja, ik zit er naast. Wiskunde in een biologische ongelijkheid brengen? Kan je misschien die formule even delen? Het zou zo gemakkelijk zijn.

En laat dat nu net ook één van de zwaktes zijn rond vaccinatie? Dat heb ik toch al pagina's geleden gezegd? Hoeveel is het percentage van de boosters? 61%??
Tot daar dus de theorie en het carcan van de praktijk!
Ik denk dat je de formules best eens vraagt aan een biostatisticus. Die mannen doen niks anders…
Maken ook wiskundige modellen over besmettingen en zo. :lol:

Straf dat je dat kan studeren biostatistiek. Zal na “uwen tijd” opgekomen zijn zeker :lol:

Maareh, jij draait het weer om he, je poneert de stelling dat met een piek van 75000 de vaccins niks tegenhouden. En als je dan uitleg vraagt krijg je niks. Concrete vraag, hoeveel mag de piek dan maximum zijn als de vaccins 50% tegenhouden, van welke andere cijfers hangt dit af?

Vaccinatie verplichten en het % is direct tegen de 100%
Al dikwijls gezegd…
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Concrete vraag, hoeveel mag de piek dan maximum zijn als de vaccins 50% tegenhouden, van welke andere cijfers hangt dit af?
De vraag kan misschien concreet zijn, maar daar stopt het dan ook omdat de elementen in die vraag niet concreet zijn en niet realistisch. De vaccins houden geen 50% tegen. En wat zouden ze moeten tegen houden dan, klinische infectie of besmetting?
Als je een concrete vraag stelt, zie dan ook dat ze zelf degelijk en concreet is.
duizend schreef:Vaccinatie verplichten en het % is direct tegen de 100%
Al dikwijls gezegd…
Gij moogt dat nog duizend keren zeggen. Vergeet dat, dat gaat nooit komen. Trouwens welke prik ga je verplichten? De vijfde, de zesde,... ? En van welk vaccin? Dat van J&J? Of Astra Zeneca? Hoe staat het daar eigenlijk mee? Straf hé.

Wiskunde en biostatitiek zijn maar instrumenten om te proberen een uitbraak in kaart te brengen. Wat we met die gegevens, die dan ook nog zeer beperkt zijn, gaan doen is tig belangrijker.
Trouwens die 75000 dagbesmettingen mag je gerust met vijf vermenigvuldigen. Dat hebben zelfs de staatsvirologen zelf gezegd. Tot daar dan uwe statistiek en wiskunde.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Je hebt geen wiskunde nodig om te beseffen dat je met vaccinatie een betere situatie hebt dan zonder. Elk land beseft dat maar hier zit iemand te doen alsof hij de enige is die er wat van snapt en dat de rest uilen zijn.

Het klopt inderdaad dat sommigen antivax groepen al overgestapt zijn naar een nieuw tijdverdrijf, Putin steunen. Uiteraard voor de vrijheid van meningsuiting maar ze doen het toch, die dapperen. Dat ze daarmee iemand steunen die absoluut niets heeft met vrijheid van meningsuiting verliezen ze uit het oog. :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: De vraag kan misschien concreet zijn, maar daar stopt het dan ook omdat de elementen in die vraag niet concreet zijn en niet realistisch. De vaccins houden geen 50% tegen. En wat zouden ze moeten tegen houden dan, klinische infectie of besmetting?
Voila, de techniek die je in al je Posts toepast.
Je poneert een stelling, liefst een beetje controversieel omschreven.
Wanneer het duidelijk is dat er totaal geen argumenten zijn om de stelling te verdedigen geef je geen antwoord maar begin je over iets anders naast de kwestie….
Of ben je zogezegd ironisch bezig. :lol:
En dat dan met de pretentie dat het wetenschappelijk bestudeerd is door de enige zelfverklaarde “forum” viroloog die waarheden en verbanden ziet die de andere “collega” wetenschappers niet zien.

En verplichten van welk vaccin: duh Moderna of Pfizer voorlopig 3x en het is ok
En wie az of Jansen gehad heeft en geboosterd is met moderna of Pfizer is ook ok
Echt moeilijk…

Dus ik herhaal:
1. hoe kom je van 75000 besmettingen op de piek tot de conclusie dat vaccins niets meer tegenhouden.
2. Hoeveel besmettingen mag de piek hebben om te concluderen dat de vaccins nog wel iets tegenhouden.

Duidelijke vragen toch. Simpele vragen voor iemand die een wetenschappelijke onderbouwde stelling poneert.
Maar dat is duidelijk niet de petrol gezien zijn ontwijkantwoorden :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het wordt met de dag gekker....
In een wereld waar 80%+ gevaccineerd is nog tot 75.000 besmettingen per dag registreren toont gewoon duidelijk aan dat dat vaccin besmettingen niet tegenhoud. Het heeft geen nut om te zitten zeveren over die 50%...
Trouwens, laatste cijfers sciensano : 6-11 jarige = meer gevaccineerde positief dan niet gevaccineerde (en er is < 50% gevaccineerd)
idem voor de 11-18 jarige ook daar zijn er meer gevaccineerde positief getest dan niet gevaccineerde.

Je mag je blind blijven staren op die paar % niet gevaccineerde... het probleem zit hem daar al lang niet meer... dat de gazetten de focus blijven leggen bij die niet gevaccineerde heeft meer te maken met het kost wat kost iedereen een spuit te willen zetten dan met het probleem te willen oplossen.

Ondertussen weten we dat vitamine D het risico op ernstig verloop significant verlaagt, ondertussen weten we ook dat ivermectine het risico op ernstig verloop significant verlaagt en ondertussen weten we dus ook dat vaccins het risico op ernstig verloop significant verlaagt.
Wat we ook weten is dat diegene met een ernstig verloop voor 3/4 ouder zijn dan 65 en/of onderliggende aandoeningen hebben.
Het ontgaat me compleet waarom er niet gefocused wordt op die groep, in het begin van de pandemie kan je daar nog ergens inkomen, maar nu ? Studies genoeg die aantonen dat je het risico op ernstig verloop kan beperken met simpele middelen, die notabene vooral afgeraden werden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: Duidelijke vragen toch. Simpele vragen voor iemand die een wetenschappelijke onderbouwde stelling poneert.
Maar dat is duidelijk niet de petrol gezien zijn ontwijkantwoorden :lol:
Misschien een beginnen met die papers te lezen die ik hier al een tijdje geleden gedeeld heb? Heb je dat nu eindelijk al eens gedaan? Misschien staan daar wel de antwoorden in op je 'concrete' vragen?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:Het wordt met de dag gekker....
In een wereld waar 80%+ gevaccineerd is nog tot 75.000 besmettingen per dag registreren toont gewoon duidelijk aan dat dat vaccin besmettingen niet tegenhoud. Het heeft geen nut om te zitten zeveren over die 50%...
Dezelfde vraag als aan petrol.

1. hoe kom je van 75000 besmettingen op de piek tot de conclusie dat vaccins niets meer tegenhouden.
2. Hoeveel besmettingen mag de piek hebben om te concluderen dat de vaccins nog wel iets tegenhouden.

Zal ook weer een antwoord naast de kwestie op komen, net zoals petrol steeds doet.
Als het antwoord in een paper staat Petrol, post het dan.
Iemand die zichzelf uitroept tot wetenschappelijk specialist in de materie, mag geen problemen hebben om dit in het kort uit te leggen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, Duizend, nee.. dat is helemaal de vraag niet.
De vraag is hoe komt het dat er nog 75.000 besmettingen per dag kunnen geregistreerd worden als de vaccins besmettingen tegenhouden ?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het antwoord is zo eenvoudig als zonder vaccinatie waren het er nog meer. We weten allemaal hoeveel minder besmettingen niet vaccineren oplevert, dat is nl nul komma nul.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, integendeel zelfs.
Gevaccineerde worden meer besmet, puur in cijfers en procentueel.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

Ondertussen is meer dan 93% van de IC opnames in Belgie gevaccineerd. Cijfers van Sciensano zelf.

Verder is op de Sciensano site ook te vinden dat er GEEN aantoonbaar verschil (meer) is in 'bescherming' tussen wel en niet gevaccineerden.

Vaccins werken dus voor geen meter (meer).

Kunnen die beweringen over 'het nut' van die vaccins nu stoppen ?

De enige zekerheid dit gevaccineerden nog hebben is dat ze risico lopen op de vele bijwerkingen die al langer gemeld worden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:Nee, Duizend, nee.. dat is helemaal de vraag niet.
De vraag is hoe komt het dat er nog 75.000 besmettingen per dag kunnen geregistreerd worden als de vaccins besmettingen tegenhouden ?
De vraag is wel degelijk pertinent. Het antwoord is uiteraard zeer moeilijk omdat je weeral appelen met citroenen vergelijkt.

1. hoe kom je van 75000 besmettingen op de piek tot de conclusie dat vaccins niets meer tegenhouden.
2. Hoeveel besmettingen mag de piek hebben om te concluderen dat de vaccins nog wel iets tegenhouden.

Trouwens het antwoord op jouw vraag is simpel.
Dit komt omdat ze slechts 50% tegenhouden.
Dat betekent dat ze ook 50% niet tegenhouden.
Vandaar dat er nog een redelijk hoge piek in besmettingen kan zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De denkfouten stapelen zich weer op. Een aantal besmettingen zou de werkzaamheid bewijzen :roll: Dat kan je niet beweren want je weet niet hoeveel besmettingen je zou hebben zonder vaccinatie. Ik heb wel een sterk vermoeden dat dat er niet minder zouden zijn.

Dan de bewering dat de vaccins niet meer nuttig zijn maar vergeet men wel de bescherming op ernstige gevolgen.

Dat de bescherming van vaccinatie na verloop van tijd afneemt (<> geen bescherming) weten we al van in het begin, de bescherming was ook nooit 100%, dat bestaat niet in de geneeskunde. Vaccinatie kan bovendien ook aangepast worden op nieuwe varianten waardoor de werkzaamheid weer toeneemt.

Feit blijft wel dat niet vaccineren totaal niets oplost en enkel de problemen die we nu hebben zouden doen toenemen omdat teveel mensen tegelijk getroffen worden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ondertussen zal het merendeel van de niet-gevaccineerden ook wel corona opgelopen hebben en zijn ze in feite zo goed als gevaccineerd.
Het is dus heel moeilijk om nu gevaccineerden met niet-gevaccineerden te vergelijken en daaruit conclusies te trekken...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wat je zelf besmet...

Bijna hele onderwijstop is besmet met corona na werkbezoek in Londen

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220322_92587048
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Long COVID study indicates “something concerning is happening”

[snip]
Around two-thirds of the COVID-19 cohort experienced symptoms of long COVID, defined as a symptom lasting longer than 12 weeks beyond initial date of diagnosis. Among those experiencing long COVID the new research found 78 percent had difficulty concentrating, 69 percent suffered brain fog, 68 percent reported forgetfulness and around 40 percent displayed a condition known as semantic disfluency (saying or typing the wrong word).

The study also found those subjects with long COVID experienced significant disruptions to their daily lives. More than half the long COVID cohort were unable to work for extended periods of time and one-third lost their job due to their illness.
Alé, hup, kan het maatschappelijk IQ nog wat naar beneden. :lol:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Het viel dus te verwachten. Nog geen 2 weken na het wegvallen van de mondmaskerplicht in het secundair, was onze dochter ziek. Enkele dagen later mijn vrouw en ik ook ziek. Volgens de dokter een keel-ontsteking en mogelijk een zeer besmettelijke griep die rondgaat, van CoViD spreekt hij niet. Mijn vrouw betrouwde het toch niet helemaal en liet me gisteren ook zelftests meebrengen van de winkel. En jawel hoor, allebei positief (voor het eerst sinds de pandemie uitbrak). Het ironische is overigens dat onze zoon van 11, die nog niet gevaccineerd is, de enige is die niet ziek is.

Ik vond het overigens wel bizar hoe niemand precies exact wist hoe het nu verder moest. Volgens de dokter moet het gehele gezin nu een week in quarantaine. Toen ik de school van mijn dochter belde (want ze was al terug naar school), wisten ze het daar niet goed en zou het afhangen van vaccinatie of niet maar mogen ze dat niet vragen. Dan toch maar afgesproken dat we haar terug gingen komen ophalen. 's Avonds dan nog een test met CTPC code bij de apotheek, die ook positief was, en daar kregen we dan nog andere informatie te horen: quarantaine van 7 dagen tellend vanaf de dag van de eerste symptomen, niet vanaf de positieve test. En kinderen onder de 12 mogen zelfs gewoon naar school als ze geen symptomen hebben. Volgens de mail van de apotheek zou het CST ticket ook een tweetal weken op rood komen (want we zijn niet safe), maar 24u later zie ik nog altijd gewoon een geldige QR code (ook al worden CST tickets überhaupt momenteel niet meer gecheckt). Ik zou ook binnen 48u gecontacteerd worden door een contacttracer, maar zal me ook wel niet verbazen als we niets horen :p (EDIT: letterlijk een minuut later krijg ik een telefoonnummer van contact tracing).

Denk dat de regeltjes al zo vaak veranderd zijn, dat zelfs wie het hoort te weten ook al de draad (of misschien de interesse/toewijding) kwijt is. Gezien die nonchalance en het feit dat de cijfers alweer de hoogte in gaan, zal het wel niet lang duren eer we weer in fase oranje zitten, denk ik.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Mijn vriendin had het vorige week ook vlaggen. Na een zelftest naar de dokter voor bevestiging en jawel, prijs. Ik dacht dat ik ook eraan zou hangen maar wonder bij wonder is dat niet het geval geweest. De besmettelijkheid is dus relatief want ik ken nog gevallen waarbij één van de partners besmet raakte en de andere niet. Al bij al waren de klachten vrij licht en geen smaakverlies ofzo.

Ik vind het nog altijd vreemd dat ik niet besmet ben geraakt ondanks mijn pendelen met overvolle bussen, treinen en metro. Ook op het werk waren er veel gevallen.

We hebben wel apart geslapen en zoveel mogelijk risico's vermeden en bvb elk apart WC gebruiken enz maar toch, je kan niet alles uitsluiten.

Ondertussen stijgen de cijfers weer wat logisch is gezien de mindere maatregelen en dus meer contacten maar samenleven met een besmet persoon betekent dus niet automatisch dat je zelf besmet raakt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dizzy schreef:Mijn vriendin had het vorige week ook vlaggen. Na een zelftest naar de dokter voor bevestiging en jawel, prijs. Ik dacht dat ik ook eraan zou hangen maar wonder bij wonder is dat niet het geval geweest. De besmettelijkheid is dus relatief want ik ken nog gevallen waarbij één van de partners besmet raakte en de andere niet. Al bij al waren de klachten vrij licht en geen smaakverlies ofzo.

.
Tja dat heb je met die vaccins die nog 50% tegenhouden hè.
Niets om verbaasd over te zijn dus … :lol:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

HIer zijn er ook 3 besmet geweest, vrouw en kinderen.
Met een hoge besmettelijkheid rond de 20.
Ik niets.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Hier nog niets gevoeld van griepachtige symptomen, ook nog nooit getest geweest, hoe lang ik dat nog zal volhouden is de vraag.

Enigste waar ik mee zit is al een 10 dal dagen met een lichte snotneus en niezen maar dat kan ook gewoon hooikoorts zijn want daar ben ik voor getest.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef:De denkfouten stapelen zich weer op.
Ja, vooral bij u....
Data van deze week..
Afbeelding
En dat is dus al maanden zo... gemeentes met meeste gevaccineerde = gemeentes met meeste besmettingen
Afbeelding
Deze is ook interessant niet ?
Afbeelding
Wat er nog overblijft qua bescherming
Afbeelding
Deze blijft natuurlijk de beste om jouw denkfouten aan te tonen
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Allez, we zijn gekomen van vaccins zijn niet veilig, naar vaccins helpen niet genoeg om uiteindelijk te belanden bij ‘vaccins zorgen voor meer besmettingen’ ??? :bang:

In mijn gemeente worden de meeste ijsjes verkocht tov de 4 omliggende gemeenten, en hebben we ook de meeste besmettingen … toeval … ik denk het niet … ik eet geen ijsjes meer hoor. Is trouwens ook bewezen dat dat slecht voor de tanden en het BMI is !!!

:banana:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, Sasuske, nee... vaccins zorgen niet voor meer besmettingen.
1. Niet gevaccineerde hebben minder kans op besmetting
2. Minder gevaccineerde gemeentes hebben minder besmettingen
3. De kans op besmetting gevaccineerd <> niet gevaccineerd = amper tot niet aantoonbaar
4. De kans op hospitalisatie gevaccineerd <> niet gevaccineerd = wel aantoonbaar, behalve voor de grootste groep die daar effectief beland( de 65+ers)

En dan gaat het voor alle duidelijkheid over Omikron
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Bibi had het vorige week "(uit)eindelijk" ook zitten...snotvalling dus....tot zo ver mijn russische roulette....
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ondertussen wordt het in Shanghai ook duidelijk dat TOI totaal niet helpt tegen de besmettelijke variant…
Ze zitten nu zelfs al in complete lockdown en de cijfers blijven doorstijgen.

Misschien was “flatten the curve” met massale vaccinatie en booster nog zo geen slechte strategie. :lol:

Jammer dat men het boosteren nu weer de vrije keuze laat aan het “ik heb het in een filmke op YouTube gezien en bla bla” antivax gepeupel. :lol:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Nog zo'n denkfout, mijn huidvlekje bleek goedaardig, conclusie: vlekjes zijn onschuldig.

Uit een onderzoek uit Israël:
The above results quantify the considerable impact of booster vaccination in reducing transmission and providing indirect protection to those susceptible to infection.

The results point to the vast benefits of vaccinating younger age groups that are not at a high risk of developing severe disease but play an important role in transmission.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Mijn moeder (77) heeft op 8 april positief getest op BA.3. Ze is volledig gevaccineerd en geboostered. Op 11 april is ze opgenomen omdat ze daags voordien een 7-tal keer volledig van hare sus is gegaan en haar steenezel kop heeft eindelijk losgelaten om mij te bellen. Ik heb toen de ambulance gebeld en ze is op maandag opgenomen geweest omdat omicron lelijk huis hield met haar hart. De longen of saturatie waren dus niet het probleem, maar dus het hart en de bovenkamer.

Ze is gisteren ontslagen uit de kliniek maar er mankeert toch wel iets aan haar. Ze vertoont momenten van geheugenverlies, verwardheid en verdwazing. Haar hart moeten we heel goed in het oog houden.

Covid-19 (Covid-22) is nog niet weg. BA.4 zit er aan te komen.
duizend schreef:Ondertussen wordt het in Shanghai ook duidelijk dat TOI totaal niet helpt tegen de besmettelijke variant…
Waaruit besluit je dat? Hoe zou het daar zijn zonder TOI in die miljoenenstad?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Hoe zou het bij ons geweest zijn als er de voobije 14 maanden niemand was gevaccineerd? Dodental x 10 ??

Hoe ga jij bewijzen dat je moeder zonder die vaccinaties + booster die (huidige) problemen niet gehad zou hebben? Of wacht - zonder vaccinatie ben je immuun voor omikron enzo :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”