Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Kan je ook iets samenhangends brengen? Antistoffen beschermen maar niet eeuwig op individueel vlak, het is dus niet onlogisch om individueel een bescherming te updaten.
Dit klinkt anders ook wel heel onsamenhangend. Wat bedoel je daar nu mee? Volgens mij beschermen antistoffen nog altijd enkel en alleen op individueel vlak, dus dat is wel een rare kronkel. Met een update vermoed ik een booster? Van een vaccin dat niet meer op de juiste target werkt? Ge moogt dan nog zoveel antilichamen terug bindend en/of neutraliserend maken, want dat zal je bedoelen veronderstel ik, het effect is op zijn minst discutabel te noemen. Je vergeet trouwens nog een heel belangrijk element. De afweer is een pak meer dan enkel antilichamen die al dan niet binden of neutraliseren.
Grappig, het is zogezegd onsamenhangend maar je snapt het volledig. Het stuk over de bescherming van antistoffen kwam trouwens van Ofloo en dat het indvidueel werkt heb ik dus volledig juist toegevoegd. Merci voor de pluim.

Dat ik met een update van de bescherming de booster bedoelde heb je opnieuw juist geraden, verbazend voor een onsamenhangende uitleg :wink:

Dat het vaccin ontwikkeld werd voor de eerste variant, daar is geen discussie over. Je maakt echter direct uw favoriete denkfout door "niet meer" en "minder goed" te verwarren.

Het effect kan je discutabel noemen als je graag minimaliseert maar wat wel een feit is, is dat het effect altijd beter is dan niets (door geen vaccinatie), daar kan je moeilijk onderuit. Je hebt zelf gezegd na uw besmetting dat het goed was dat je mogelijk (discutabel dus) al besmet was en dat in combinatie met uw vaccinatie uw bescherming net sterk was. Ik ga u daarin eens gelijk geven :beerchug:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Het enige wat in praktijk werkt zijn vaccins en lockdown … :angel:
Van de lockdowns ben je precies wel al overtuigd want daar had je nog niet zo lang geleden een andere mening over.
Ge weet goed genoeg hoe het er aan toe is gegaan in Wuhan en hoe TOI nog altijd zijn vruchten afwerpt in China. Of gaan we maatregelen vóór een virusuitbraak nemen :think:
Vanaf de uitbraak is China onmiddellijk met TOI begonnen en met een doorgedreven lockdown. Straten waren leeg in Wuhan, een miljoenen spookstad. Toen de eerste besmettingen opdoken in Europa waren we nog aan het keuvelen over de ernst van SARS-CoV-2 maar moesten we zeker nog op skiverlof vertrekken en zaten we met open mond op de reactie en de lege straten van China te kijken en het feit dat ze daar in dagen heelder hospitalen hebben neergezet. Hoe lang heeft het geduurd tot de ernst pas deftig begon door te sijpelen in Europa?
duizend schreef:En dus werkt het niet …
China met doorgedreven TOI en zero-covid-19 strategy :
coronavirus-china.png
(339.94 KiB) Nog niet gedownload
België met een doorgedreven vaccinatiestrategie (bijna het enige), geen TOI en slechts één halfbakken lockdown :
coronavirus-data-belgie.png
(388.26 KiB) Nog niet gedownload
Als we de grafiek van China behouden in die van België is het resultaat van China zelfs niet zichtbaar...

Aan eenieder om dan te beoordelen wat werkt en wat niet. Ik ga er niet veel woorden meer aan vuil maken.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Vanaf de uitbraak is China onmiddellijk met TOI begonnen en met een doorgedreven lockdown.
TOI zonder T dan, want er waren geen testen ... :bang: :lol: :lol:

eens men de lockdown stillegt en men TOI toepast loopt het mis cfr Hong Kong nu

dan heeft men vaccins nodig ...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Vaccins dan die wel werken tegen transmissie :smash2:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef:Vaccins dan die wel werken tegen transmissie :smash2:
dat is uiteraard een extra troef, zoals de huidge vaccinbooster die een flinke 50% transmissie stopt.
de rest via "flatten the hospitalisatie curve" ...
... nadat de lockdown afgebouwd wordt
... en de TOI gefaald heeft :lol:
... zoals in Hong Kong :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Gij moogt gerust blijven zeggen hoe slecht TOI heeft gefaald, waar dan ook. Die oneliners horen we als holle echo's in het forum weerklinken. Maar we hebben wel weinig reactie gekregen op de grafieken en de cijfers die het tegendeel bewijzen, zoals de grafiek die iceke heeft gedeeld. Heb je daar misschien een verklaring voor?
duizend schreef:zoals de huidge vaccinbooster die een flinke 50% transmissie stopt
Heb je het nu over een booster of over een vaccin? Beide zijn wezenliojk verschillend. Ik denk trouwens dat het eerder een flinke 50,06% is, of nee wacht, een flinke 32,86% of een flinke 10,12% is, of ja, kleef er maar een getal op. Of we vragen het aan Contador zero zero zero zero... cinco. Wie zat het zeggen.

Wat we wel weten is dat er tijdens de vijfde golf er een piek geweest van 76 000 besmettingen op één dag en dat serologisch onderzoek je 'flinke 50%' gewoonweg van tafel blaast. Ge moogt zelf uit uwen duim blijven zuigen hoeveel doorbraakbesmettingen daar bij zaten.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Of we vragen het aan Contador zero zero zero zero... cinco. Wie zat het zeggen. .
zelfs als het maar O,OOO5 is, op 7 miljard wordt dat een hele hoop volk hoor,

toch straf dat je blijft volharden in de boosheid
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Heb je het dan over mensen die ziek kunnen worden? Want dat is natuurlijk nog een heel ander verhaal en dan moogt ge der nog wat nullen bij zwieren.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Zero covid strategie & TOI, aan welke landen denk je dan ? Australië, Denemarken, Nieuw zeeland, Hongkong ?
Hoge Vaccinatiegraad, aan welke landen denk je dan ? Gibraltar, Israël, Portugal ?
Afbeelding
Afbeelding

Wat maakt het verschil denk je ? Het veel testen of het veel spuiten ?

Ik zou zeggen let vooral op Denemarken, waar ze vanaf vorig jaar vooral ingezet hebben op testen...

Je moet steke blind zijn als je nog geloofd dat vaccineren de oplossing is van deze pandemie.
't kan natuurlijk ook nog aan iets anders liggen natuurlijk, misschien hebben ze in die landen beter handzeep, zijn de gaten in hun mondmaskers kleiner, gaan ze niet skiën, hebben ze daar geen bankjes om op te zitten of leven daar geen wappies...Dat kan ook natuurlijk :angel:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Wat we wel weten is dat er tijdens de vijfde golf er een piek geweest van 76 000 besmettingen op één dag en dat serologisch onderzoek je 'flinke 50%' gewoonweg van tafel blaast. Ge moogt zelf uit uwen duim blijven zuigen hoeveel doorbraakbesmettingen daar bij zaten.
D'as gemakkelijk hé, als er een flinke 50% tegengehouden wordt, gaan er een kleine 50% doorbraakinfecties zijn. :lol:

Welke relatie er is tussen 76.000 besmettingen en hoe je kan afleiden dat er dan geen flinke 50% tegengehouden kan worden is me een wiskundig raadsel. Maar ja, met % zijn de virus afkrakers niet zo sterk zeker?

En overal waar TOI stop en er niet voldoende gevaccineerd is heeft men na verloop van tijd opnieuw prijs.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Elk normaal mens zou denken dat wanneer vaccins besmettingen tegenhouden, al was het 0,00000000001% je dat zou zien in de besmettingscijfers.
Je verwacht een daling in die cijfers, niet een stijging.
Wat dat met kunnen tellen te maken heeft ontgaat me Kompleet.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Wat begrijp je nu weeral niet?
Als er 50% wordt tegengehouden, wordt er ook 50% niet tegengehouden.
De 50% niet tegengehouden zorgen voor een piek van bijna 70.000 besmettingen.
Zonder vaccins was de piek tot 2x hoger dus.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Wie bewijst dat 50% wordt tegengehouden!?
Trouwens, volgens Bill Gates is omicron een grotere zegen voor de wereld dan de vaccins...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:Wat begrijp je nu weeral niet?
Als er 50% wordt tegengehouden, wordt er ook 50% niet tegengehouden.
De 50% niet tegengehouden zorgen voor een piek van bijna 70.000 besmettingen.
Zonder vaccins was de piek tot 2x hoger dus.
Slapstick, we hadden tot 18.000 besmettingen, we gingen x3, maar omdat de vaccins zo goed werken had dat evengoed x6 kunnen zijn :bang: :bang: :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

duizend schreef:Wat begrijp je nu weeral niet?
Als er 50% wordt tegengehouden, wordt er ook 50% niet tegengehouden.
De 50% niet tegengehouden zorgen voor een piek van bijna 70.000 besmettingen.
Zonder vaccins was de piek tot 2x hoger dus.
+ een veel grotere druk op zorg (opnames, ic, sterftecijfers,)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef:+ een veel grotere druk op zorg (opnames, ic, sterftecijfers,)
En nu ga je weer over de gevolgen gaan. De damage controle. We hebben het over transmissies van het SARS-CoV-2 virus, niet over de ziekte die het veroorzaakt Covid-19. We zijn nu twee jaar verder en nog steeds snap je het verschil niet. Maar ik zou volharden in mijn boosheid? Zucht...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:[ We hebben het over transmissies van het SARS-CoV-2 virus,
vaccins verminderen de transmissie, net zoals het het aantal ziekten, ziekenhuisopnames en sterfgevallen vermindert.
zaken die jij blijft ontkennen, ook al laat je je toch maar vaccineren.

Zijn we weer bij die hypocrisie :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: Slapstick, we hadden tot 18.000 besmettingen, we gingen x3, maar omdat de vaccins zo goed werken had dat evengoed x6 kunnen zijn :bang: :bang: :bang:
nee slapstick is een besmettingspîek tijdens een lockdown met een minder besmettelijke variant vergelijken met een besmettelijkere variant zonder lockdown met café en resto open ...

slapstick is dat 10% niet gevaccineerden de helft van de bedden in het AZ ingenomen hebben en dat men dan nog niet inziet dat de vaccins meer dan hun werk doen

maar de allergrootste slapstick zijn de antivaxxers die fier op hunne facebook roeptoeteren dat ze eindelijk corona hebben en er dan aan overlijden. :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef: nee slapstick is een besmettingspîek tijdens een lockdown met een minder besmettelijke variant vergelijken met een besmettelijkere variant zonder lockdown met café en resto open ...
Ha oke, nu snap ik het helemaal sé, de vaccins werkten echt goed voor varianten die er al niet meer waren, jij was was altijd je gelijk aan het halen over het verleden, ik ben mijn gelijk aan't halen over jet heden :bang: psst, je moet eens dringend naar een nieuw middel kijken dat ook tegen omikron werkt...TOI :angel:

slapstick is dat 10% niet gevaccineerden de helft van de bedden in het AZ ingenomen hebben en dat men dan nog niet inziet dat de vaccins meer dan hun werk doen
Omdat dat gewoon pertinent onwaar is, en voor de zoveelste keer, niet de manier is hoe je de efficiëntie van de vaccins meet.
maar de allergrootste slapstick zijn de antivaxxers die fier op hunne facebook roeptoeteren dat ze eindelijk corona hebben en er dan aan overlijden. :lol:
Dat noemt men wegkijken van het echte probleem, 3/4 is ouder dan 65, 3/4 heeft onderliggende aandoeningen, maar die 3 wappies die het niet gehaald hebben, die zijn wereldnieuws natuurlijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:[Ha oke, nu snap ik het helemaal sé, de vaccins werkten echt goed voor varianten die er al niet meer waren, jij was was altijd je gelijk aan het halen over het verleden, ik ben mijn gelijk aan't halen over jet heden :bang: psst, je moet eens dringend naar een nieuw middel kijken dat ook tegen omikron werkt...TOI :angel:
Nu, in het heden, geef je dus toe dat je gedurende de eerste varianten flagrant verkeerd zat :banana:

Ook het heden ziet er niet zo goed uit voor u want er zijn al voorbereidingen voor een vaccin dat op Omikron gebaseerd is. Tot nu toe was het nog niet echt noodzakelijk aangezien we het met de huidige vaccins ook redden.
Omdat dat gewoon pertinent onwaar is, en voor de zoveelste keer, niet de manier is hoe je de efficiëntie van de vaccins meet.
Wat wel waar is is dat ongevaccineerden overmatig opduiken in de ziekenhuizen (IC). Meten is niet eenvoudig maar de beste manier is kijken of we beter af waren met of zonder vaccins, dat is echter wereldwijd zo'n nobrainer dat iedereen voor de optie vaccins koos. Heel wat landen zouden ook maar al te graag sneller meer vaccins gehad hebben.
Dat noemt men wegkijken van het echte probleem, 3/4 is ouder dan 65, 3/4 heeft onderliggende aandoeningen, maar die 3 wappies die het niet gehaald hebben, die zijn wereldnieuws natuurlijk.
Triest eigenlijk hoe je minimaliseert. Het zijn er uiteraard geen 3 helaas. Het punt is dat zeker als je in de risicogroep zit je beter maar gevaccineerd bent. Je kan uiteraard ook menen dat mensen met onderliggende aandoeningen toch al overbodig zijn en waarom zou je 65 willen/moeten worden? :roll: Ikke zal pas tot inkeer komen als ikke 65 is of ikke een aandoening krijgt, dan zal het anders zijn.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:psst, je moet eens dringend naar een nieuw middel kijken dat ook tegen omikron werkt...TOI :angel:
Misschien moet je deze slapstick gaan vertellen in Hong Kong. :lol:
Een publiek vind je gemakkelijk, er liggen er genoeg te wachten op de parking …
Wel niet te lang treuzelen want jouw doelpubliek de notoire antivaxers leggen ook daar massaal het loodje in vergelijking met de gevaccineerden.
Best toch een maskertje meenemen gezien je niet gevaccineerd bent :angel:
Maar ze gaan ze allemaal testen, opsporen en echt isoleren ginder, dus als TOI believer ben je sowieso veilig!
Veel succes en toi, toi, toi zou ik zeggen :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef: Wel niet te lang treuzelen want jouw doelpubliek de notoire antivaxers leggen ook daar massaal het loodje in vergelijking met de gevaccineerden.
massaal
BETEKENIS & DEFINITIE
massaal - bijvoeglijk naamwoord
uitspraak: mas-saal

1. heel groot
♢het afsluiten van de stad was een massale operatie

Bijvoeglijk naamwoord: mas-saal
... is massaler dan ...
het massaalst
de/het massale ...
iets massaals

Synoniemen
grootscheeps
Afbeelding

[youtube]TH1BcuOjKes[/youtube]
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Geweldig :angel:
Je blijft supergoed in je rol om relatieve cijfers en percentages niet te willen begrijpen … :twisted:
… en om appelen en peren en citroenen te vergelijken. :roll:

In vergelijking met … massaal …

Landen waar het toerisme volop draait … landen waar je niet binnenkwam/ komt zonder 14 dagen in “echte, afgezonderde” quarantaine te gaan met bewaakte grenzen…
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

@iceke : Het heeft geen zin die grafieken te delen. Er wordt toch niet naar gekeken. Eén beeld op TV en de fantasie slaat op hol. De naakte cijfers zijn dan niet meer van tel en de rede heel ver zoek.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:Geweldig :angel:
Je blijft supergoed in je rol om relatieve cijfers en percentages niet te willen begrijpen…
Ik zou die hééél graag begrijpen Duizend...ik heb alleen nog niemand me horen uitleggen hoe een vaccin dat zogezegd 50% transmissie zou tegenhouden dat ook effectief doet, ik leg u uit waarom dat niet het geval is, jij legt mijn niet uit waarom dat wel het geval zou zijn.
Ik leg u uit waarom toi wel werkt, jij begint mij te ridiculiseren.

Als vaccins transmissie tegenhouden zou het toch echt niet zo moeilijk moeten zijn om een paar voorbeelden voor mij te zoeken die dat staven, niet ?
Dat hoeft niet zwart wit te zijn, maar wel significant.
Toon me bv. 2 landen met hoge vaccinatiegraad en weinig omikron besmettingen en 2 landen met lage vaccinatiegraad en hoge besmettingen.
Je wil 100% vaccinatie, dit is je kans om aan mij te tonen dat dat zinvol is :angel:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: Als vaccins transmissie tegenhouden zou het toch echt niet zo moeilijk moeten zijn om een paar voorbeelden voor mij te zoeken die dat staven,
voorbeelden zijn gegeven maar je ontkent die gewoon
jij en petrol zien x aantal besmettingen dus is je conclusie dat vaccins op dat vlak niets doen.
dan houdt het natuurlijk op
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:ik heb alleen nog niemand me horen uitleggen hoe een vaccin dat zogezegd 50% transmissie zou tegenhouden dat ook effectief doet, ik leg u uit waarom dat niet het geval is, jij legt mijn niet uit waarom dat wel het geval zou zijn.
Ik leg u uit waarom toi wel werkt, jij begint mij te ridiculiseren.
Jij legt niets uit, je vergelijkt wat appelen met citroenen en that’s it.
Als je uit een piek van 70.000 besmettingen de conclusie trekt dat vaccins niks tegen houden is dat wiskundig gewoon onzin.

TOI werkt theoretisch prima, maar zodra er een exponentiële uitbraak is werkt dit in de praktijk niet meer.
Je ziet ze toch ook liggen in Hong Kong… :roll:
En nu elke dag 12 mio mensen testen en ze er bij leggen?

Als minder dan 10% ongevaccineerden meer dan de helft van de bedden van het AZ inneemt is het toch wiskundig duidelijk wat het vaccin doet.

En ondertussen in Hong Kong.
Waarom werkt TOI daar ineens niet meer, rara,

The city has recorded over 190,000 infections in total, with around 180,000 of them since the start of February due to the highly transmissible Omicron variant.

The government has in recent days communicated to the public at press conferences that the deaths are mostly among unvaccinated people. Previously that information was not readily given.


Kunt misschien mostly nu eens opzoeken in de woordenboek
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef: Jij legt niets uit, je vergelijkt wat appelen met citroenen en that’s it.
Hoe ga je anders vergelijken ? Ik vergelijk voorbeeld vaccinatie landen met voorbeeld TOI landen & vraag aan jou om het tegendeel te bewijzen. Had je liever dat ik Nigeria met China ging vergelijken misschien ?
duizend schreef: Als je uit een piek van 70.000 besmettingen de conclusie trekt dat vaccins niks tegen houden is dat wiskundig gewoon onzin.
Ik gaf een voorbeeld...kijk naar de cijfers en je zal zien dat landen met een hogere vaccinatiegraad helemaal geen lagere besmettingscijfers hebben..en weer aan u om mij het tegendeel te laten zien.
duizend schreef: TOI werkt theoretisch prima, maar zodra er een exponentiële uitbraak is werkt dit in de praktijk niet meer.
Je ziet ze toch ook liggen in Hong Kong… :roll:
En nu elke dag 12 mio mensen testen en ze er bij leggen?
Het werkt alleszins beter om zwakkere en ouderen te beschermen dan waar we hier onze tijd ons geld en onze energie insteken.

Als minder dan 10% ongevaccineerden meer dan de helft van de bedden van het AZ inneemt is het toch wiskundig duidelijk wat het vaccin doet.
Ten eerste is het bijna 22%, ten tweede is het niet meer dan de helft maar tot 30% en ten derde zijn dit totaalcijfers, we weten na 2 jaar nog steeds niet of die daar met een gebroken been liggen of met covid...tot zover de conclusies dat je daar uit kan trekken.
En ondertussen in Hong Kong.
Waarom werkt TOI daar ineens niet meer, rara,

The city has recorded over 190,000 infections in total, with around 180,000 of them since the start of February due to the highly transmissible Omicron variant.

The government has in recent days communicated to the public at press conferences that the deaths are mostly among unvaccinated people. Previously that information was not readily given.


Kunt misschien mostly nu eens opzoeken in de woordenboek
Heb je mijn link van BBC NEWS een paar dagen geleden gelezen ?
But one key problem is the low vaccination rate among the elderly. Some 76.2% of those aged above 11 are fully vaccinated - but fewer than one-third of people aged 80 and above have had two jabs.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef:jij en petrol zien x aantal besmettingen dus is je conclusie dat vaccins op dat vlak niets doen.
Ik heb genoeg verwezen naar een aantal onderzoeken, ze hier ook gedeeld, maar dan zeg je weer dat het sjieke woordjes zijn die op google gevonden zijn. Mijn achtergrond heb je daarmee ook keer op keer genegeerd en in twijfel getrokken.

* Er bestaat wel degelijk serologisch onderzoek dat de tekortkomingen van de vaccins heel duidelijk in beeld brengen maar je staat er niet voor open.
* Het gaat ook niet over x aantal besmettingen maar over x aantal doorbraakbesmettingen als we het over transmissie hebben na vaccinatie of een eerdere besmetting/infectie. Maar ge kunt er prat op gaan dat de discussie telkens op dat andere aspect, de ziekte covid-19, verglijdt.
Dan houdt het inderdaad op.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: Ik gaf een voorbeeld...kijk naar de cijfers en je zal zien dat landen met een hogere vaccinatiegraad helemaal geen lagere besmettingscijfers hebben..en weer aan u om mij het tegendeel te laten zien.
duizend schreef: TOI werkt theoretisch prima, maar zodra er een exponentiële uitbraak is werkt dit in de praktijk niet meer. Je ziet ze toch ook liggen in Hong Kong… :roll:
Het werkt alleszins beter om zwakkere en ouderen te beschermen dan waar we hier onze tijd ons geld en onze energie insteken.

Heb je mijn link van BBC NEWS een paar dagen geleden gelezen ?
But one key problem is the low vaccination rate among the elderly. Some 76.2% of those aged above 11 are fully vaccinated - but fewer than one-third of people aged 80 and above have had two jabs.
Wel grappig hoe je in 1 post jezelf een paar keer tegenkomt :lol:

Dus de TOI in Hong Kong werkt niet meer omdat de vaccinatiegraad te laag is … :lol:
En omdat de vaccinatiegraad in Hong Kong is te laag is, komen er nu hogere besmettingscijfers … :lol:

Bedankt om zelf het perfecte voorbeeld aan te halen!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee duizend, toi wordt moeilijker omdat omikron besmettelijker is, als uw oudere en zwakkere bevolking dan niet gevaccineerd is krijg je zo'n taferelen als in honkong (of zoals golf 1 in N-italie)
Itt tot vaccins heeft toi wel geholpen om de besmettings cijfers laag te houden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:Nee duizend, toi wordt moeilijker omdat omikron besmettelijker is, als uw oudere en zwakkere bevolking dan niet gevaccineerd is krijg je zo'n taferelen als in honkong (of zoals golf 1 in N-italie)
Itt tot vaccins heeft toi wel geholpen om de besmettings cijfers laag te houden.
Dus om dergelijke taferelen te vermijden moeten we vaccineren? Allez ben je nu zelf het nut van vaccinatie aan het bewijzen … :lol:

Dergelijke taferelen zijn er enkel als er een exponentiele uitbraak van besmettingen is.
Waarom houdt TOI de besmettingen vandaag dan niet tegen in Hong Kong?
Zoals ik al een paar keer aangaf werkt TOI niet in de praktijk met dergelijke uitbraak.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Heeft er daar iemand ooit aan getwijfeld misschien ?
Als je doden en opnames wil vermijden zorg je maar beter dat je oude en zwakke gemeenschap ingeent is.
Als je besmettingen wil vermijden zorg je maar beter dat je je actieve bevolking beter kan testen en op tijd isoleren.
MAAR, toi houdt meer mensen uit het az dan die vaccins ooit gaan doen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Zult ge een akkoord bereikt hebben voor de pandemie voorbij is? 8)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dat denk ik niet Ordon. Trouwens laat ons zoveel akkoord zijn als we willen, daar trekt een virus zich niks van aan. Het doet wat het doet en daar hebben wij als mens een beetje in de rand op in te spelen maar daar blijft het dan ook bij. Dat zouden we die twee jaar toch al wel geleerd moeten hebben. Het was veel meer een socio-economische clash dan dat het een sanitaire is geweest. Goh, en nu begin ik ook al in de verleden tijd te praten...
duizend schreef: Zoals ik al een paar keer aangaf werkt TOI niet in de praktijk met dergelijke uitbraak.
Je hebt TOI ook in twijfel getrokken voor de omicron uitbraak in Hong Kong terwijl ze daar gedurende twee jaar zo goed als een flat liner hebben gehad. Dat valt niet te ontkennen. Zelfs als we de huidige omicron uitbraak bekijken in HK brengen ze het er beter van af dan pakweg België of Nederland en zijn ze waarschijnlijk hun piek voorbij.
iceke schreef:MAAR, toi houdt meer mensen uit het az dan die vaccins ooit gaan doen.
Daar ben ik ook van overtuigd. Veel zal afhangen wat er nu op het vlak van varianten gaat gebeuren. Blijven ze in dezelfde ordegrootte qua morbiditeit als omicron denk ik dat we versneld in een endemische toestand gaan geraken.

Edit : Net gekeken, delta is blijkbaar terug in beeld gekomen en verantwoordelijk voor een groot deel nieuwe IC patiënten ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is een beetje onzinnig om te blijven twisten over de werking van deze of gene component terwijl het overduidelijk is dat het niet OF OF is maar EN EN.

Zowel vaccinatie als testen hebben tekortkomingen en zijn dus niet in staat om voor een sluitende oplossing te zorgen. Een combinatie zal de nadelen van beiden deels compenseren.

De vaccins zullen nooit 100% werken en iedereen uit het ziekenhuis houden, net zoals dat voor de tests geldt. Je kan ook maar iemand met een test detecteren als deze al besmet is, kortom te laat. Bovendien is het onmogelijk om op grote schaal de testen te doen en te verwerken en zijn de tests zelf ook niet altijd betrouwbaar en vatbaar voor fouten/vertraging. Vaccins kunnen de groep die getest moet worden beperken want iedereen oneindig testen kan gewoon praktisch niet.

Het feit dat elk land inzet op vaccinatie en dat in meer of mindere mate combineert met een testbeleid zegt genoeg. Mocht 1 factor volstaan en zaligmakend zijn dan was dat de aanpak geworden.

Geen enkele aanpak is volledig en sluitend en dus doet ieder land het met een combinatie van de factoren vaccinatie, afstand houden en testen. Zelfs dan spelen oncontroleerbare factoren zoals nieuwe varianten een rol die de verhoudingen overhoop kunnen gooien.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef: De vaccins zullen nooit 100% werken en iedereen uit het ziekenhuis houden, net zoals dat voor de tests geldt. Je kan ook maar iemand met een test detecteren als deze al besmet is, kortom te laat.
Nee Dizzy nee, als je systematisch gaat testen hou je besmette mensen uit de maatschappij, daarvoor staat die OI in toi... je kan de besmettingen beperken met testen, niet met vaccins.
Dizzy schreef: Bovendien is het onmogelijk om op grote schaal de testen te doen en te verwerken en zijn de tests zelf ook niet altijd betrouwbaar en vatbaar voor fouten/vertraging.
Natuurlijk kan dat wel, net zoals je de zorg kan opschalen kan je ook die testen opschalen.(ze hebben dat trouwens al gedaan, mensen zonder symptomen batchtesten met 10 tegelijk)
Dizzy schreef: Vaccins kunnen de groep die getest moet worden beperken want iedereen oneindig testen kan gewoon praktisch niet.
Nee, vaccins kunnen dat niet...dat hebben we het laatste jaar gezien
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Volledig fout. Je kan niet systematisch testen want je hebt noch de capaciteit (mensen EN materiaal) om dat te doen. Bovendien blijft het probleem dat je pas resultaat hebt NA een test en dus NA een besmetting en dat dit resultaat niet altijd betrouwbaar is. Kortom, in de praktijk niet realistisch.

Opnieuw kom je af met uw wensdroom om zaken zomaar op te schalen terwijl de limieten al lang bereikt zijn. Zeker als je over exponentiële groei spreekt, dan is "gewoon opschalen" eerder "gewoon" belachelijk.

En nog een puntje, je hebt er die nog geen mondmasker willen dragen, maar zo'n test constant ondergaan zou geen probleem zijn :nono:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:Heeft er daar iemand ooit aan getwijfeld misschien ?
Als je doden en opnames wil vermijden zorg je maar beter dat je oude en zwakke gemeenschap ingeent is.
Ja, jij hebt al meermaals gevraagd naar het nut van vaccins.
Goed dat je nu ineens wel weet dat ze nuttig zijn.

Als je enkel de oude en zwakkere vaccinneert lost dit niks op.
50% van het AZ was gevuld met niet gevaccineerden en deze vertegenwoordigen minder dan 10% van de bevolking.
iceke schreef: Als je besmettingen wil vermijden zorg je maar beter dat je je actieve bevolking beter kan testen en op tijd isoleren.
Waarom lukt dat dan niet meer in Hong Kong?
Waarom blijven de besmettingen stijgen?
Waarom faalt de TOI daar ineens?

Simpel, omdat TOI in praktijk niet werkt bij exponentiele stijging.
Dan heb je andere maatregelen zoals massale vaccinatie en booster en (gedeeltelijke) lockdown nodig.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

[youtube]unaG99XbsKk[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”