Scarlet of Orange abonnement van 8 euro?

spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

Scarlet of Orange abonnement van 8 euro?
Bij scarlet 0.500gb en bij Orange 100gb maar ken scarlet niet zo goed en voor tv is het toch ook minder zenders.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

Scarlet zonder twijfel. Is proxi netwerk en al 3 jaar zeer tevreden gebruiker. Overal perfecte dekking.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Is te zien waarvoor je het wilt gebruiken of gaat gebruiken natuurlijk. Als data belangrijk is neem je Scarlet (is dochtermerk van Proximus).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Waarom geen edpnet? 1GB+250 belminuten/sms'en voor 8 euro.

https://www.edpnet.be/nl/thuis/mobiel.html

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

EPNET ? nog nooit van gelezen of gehoord?

En nu dat je zegt dat scarlet Proximus is, denk ik er aan dat ik mijn Proximus abonnement heb veranderd naar Orange omdat ik nooit ontvangst had bij Proximus,moest altijd buiten gaan staan en dan nog moeilijk.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Verschil is niet alleen de beltijd(voordeliger bij Scarlet).Als je twee abo 's neemt,en die op dezelfde factuur staan,dan kan je onderling gratis naar elkaar bellen,(bij Scarlet is dat 2x2€ erbij)veel zal dus afhangen voor wat het gebruikt word.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

EDPnet is zeker een optie (voor de prijs).
Mijn vrouw heeft ondertussen sinds november een abo daar.
Internet is prima. Er zijn wel problemen met inkomende gesprekken.
1 op de 3 gesprekken die ik voer (ik bel naar haar) en de eerste poging mislukt altijd. Pas bij de 2de poging (onmiddellijk daar na) lukt.
Voor mij nog acceptabel, omdat ik van het probleem afweet. Andere die dit niet weten bellen misschien niet meer terug.
Ze zeggen dat het een gekend probleem is, maar ondertussen is dit toch al ruim 3 maanden aan de gang zonder oplossing.

Dus afhankelijk of je snel wil overschakelen of niet, en of je van dit probleem wakker ligt, wacht je misschien nog even met voor EDPnet te kiezen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

HET IS VOOR DE DOCHTERS en die bellen niet bijna alleen sms en internet
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Dan is mischien pre-paid Tempo Giga van orange aan 7.5€ per maand voor 4GB misschien iets.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... tempo-giga

eerste maand herladen voor 15€ -> 4gb data + 15€ belwaarde.
tweede maand de 15€ belwaarde omzetten in 4gb data
... repeat

dan heb je 4 maal zoveel data als bij EPDNET en 8 maal zoveel als bij Scarlet
Greetz cyberbug

Afbeelding
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

spakel schreef:maar ken scarlet niet zo goed
spakel schreef:EPNET ? nog nooit van gelezen of gehoord?
Naambekendheid is blijkbaar belangrijk voor u. Dan betaal je meer voor minder, zo simpel is het.
spakel schreef:HET IS VOOR DE DOCHTERS en die bellen niet bijna alleen sms en internet
Als ze alleen SMS en internet gebruiken, en de 100 MB per maand van Orange Kolibri zou genoeg geweest zijn, dan neem je best Jim Mobile prepaid. 100 MB dataverbruik kost daar EUR 1, of je 't nu op een dag of op een jaar opgebruikt. SMS ook maar 1 cent per stuk. EUR 5 opladen en je dochters kunnen minstens 5 maand verder als ze berichtenapps zoals Whatsapp, Telegram of Facebook Messenger gebruiken i.p.v. SMS. Dat spaart toch al minstens EUR 168 uit over 1 jaar voor 2 SIM-kaarten. Jim Mobile zit trouwens ook op het Orange-netwerk, dus ontvangstkwaliteit is dezelfde als bij Orange.

BEDANKT VOOR DE CAPS DAT LEEST HEEL AANGENAAM
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

nee die 100 mb is zeker niet genoeg en meteen op,daarom dat ik dacht aan hetzelfde bij dat andere e.. en 1 gb voor 8 euro.
want ze moeten toch kunnen sms en met vrienden.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

ygeffens schreef: 1 op de 3 gesprekken die ik voer (ik bel naar haar) en de eerste poging mislukt altijd. Pas bij de 2de poging (onmiddellijk daar na) lukt.
Voor mij nog acceptabel, omdat ik van het probleem afweet. Andere die dit niet weten bellen misschien niet meer terug.
Ze zeggen dat het een gekend probleem is, maar ondertussen is dit toch al ruim 3 maanden aan de gang zonder oplossing.
Vreemd, ik ken verschillende mensen bij edpnet en geen van hen heeft dit issue.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

spakel schreef:nee die 100 mb is zeker niet genoeg en meteen op,daarom dat ik dacht aan hetzelfde bij dat andere e.. en 1 gb voor 8 euro.
want ze moeten toch kunnen sms en met vrienden.
Hangt er van af hoeveel SMS-en iemand per maand verstuurt hé. Als 't er niet veel zijn kan betalen per stuk voordeliger zijn dan een abonnement met onbeperkte SMS-en.

https://www.edpnet.be/nl/thuis/mobiel.html
abonnement van EUR 8
250 minuten of SMS-en
1 GB data

https://jimmobile.be/nl/herlaadkaart/
prepaid, minimumbedrag herlading EUR 5
8 cent per minuut voor bellen
1 cent per SMS
1 cent per MB data
1 GB databundel voor EUR 5 (halve prijs van datatarief zonder bundel), een maand geldig
Laatst gewijzigd door stefan1234 op 20 feb 2020, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

Jim mobil is ook wel interessant .maar die herladingen is lastig en je moet dan altijd in het oog houden dat je niet zonder belwaarde valt.
Ik dacht voor mijn moeder ook te veranderen,die is nu bij proxi voor 15 euro per maand .

En die 1 cb vervalt dus ook na een maand? ik dacht dat dit 12 maanden geldig bleef die oplaadbeurt?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

spakel schreef:Jim mobil is ook wel interessant .maar die herladingen is lastig en je moet dan altijd in het oog houden dat je niet zonder belwaarde valt.
geen automatische herlading mogelijk?

Tja, met hun wekelijkse pannes vind ik die ook niet meer interessant hoor (idem MV)
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

automatische her lading weet ik niet?
A dus die zijn altijd in panne? ook niet leuk!
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

spakel schreef:Jim mobil is ook wel interessant .maar die herladingen is lastig en je moet dan altijd in het oog houden dat je niet zonder belwaarde valt.
Ik dacht voor mijn moeder ook te veranderen,die is nu bij proxi voor 15 euro per maand .

En die 1 cb vervalt dus ook na een maand? ik dacht dat dit 12 maanden geldig bleef die oplaadbeurt?
Bij Jim Mobile krijg je onmiddelijk een SMS aan wanneer je belkrediet onder de 3 Euro daalt. Dan kan je opladen via:
  • Hun app: overschrijving, Bancontact, Maestro, MasterCard, VISA, Paypal, Payconiq/Bancontact app. Tenzij je betaalt via overschrijving is je belkrediet enkele seconden na betaling al bijgewerkt.
  • Hun website: idem.
  • Een herlaadcode die je gekocht hebt in een tankstation, Carrefour of bpost (overzicht te vinden op hun website). Ticketje bevat instructies over hoe je de code moet sms-en om te herladen. Lekker old school maar vooral handig als backup als onderweg je data al op is en je de app dus niet kan gebruiken om te herladen. Heb er steeds een van 5 Euro in m'n portefeuille, is zoals cash die je bij hebt voor het geval Bancontact in de winkel het niet doet. Blijft een jaar geldig en de vervaldatum staat er op.
Toch al bij al heel praktisch vind ik. Via de website kan je ook voor anderen herladen als je elkaar vertrouwt, dat is toch wel praktisch met bejaarden of kinderen.

Een bundel van 1GB voor 5 Euro vervalt na een maand, ja, dat is volgens mij altijd zo met bundels. Belkrediet blijft een jaar geldig, maar een bundel is geen belkrediet, het is iets dat je koopt met je belkrediet. En het is halve prijs t.a.v. het standaardtarief voor data omdat je minder tijd hebt om het te gebruiken. Net zoals de producten aan -50% in de supermarkt die de dag zelf vervallen, je moet zelf bepalen op basis van je verbruik of je er voordeel mee doet.

Ben ondertussen ongeveer twee jaar bij Jim Mobile en heb nog nooit iets gemerkt van een panne. Heb er een goed deel van de familie al op overgezet en niemand klaagt ooit. Enige "probleem" was dat een persoon de 5 Euro van de oorspronkelijke oplading na een jaar nog niet opgebruikt had, en dat niet-gebruikt belkrediet sowieso vervalt een jaar na de herlading, zelfs al herlaad je net binnen het jaar (om nummer te behouden). Maar dat is wel een heel extreem scenario.
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

dank u ik zou ook jim mobil willen nemen maar denk dat je zo te zien beter bent met epdnet.
Bij jim heb je pas voor 15 euri 1gb of 5 euro herladen en extra 5 euro voor 1 gb erbij is ook 10 euro per maand.
Dan is het bij epdnet voor 8 euro per maand 1 gb inbegrepen en onbeperkt bellen en sms en in toch goedkoper?
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Gegroet forumleden,

Ik ben sinds ca. 4 maanden overgeschakeld van Scarlet Red naar edpnet omdat de abbonementsprijzen in beide gevallen identiek zijn, 8 euro, maar bij edpnet kreeg ik meer data (1GB). Ik over het edpnet abbo volgende opmerkingen:
1) de ontvangst bij mij thuis (Noorderkempen) is minder goed dan met Scarlet, dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd door het feit dat edpnet wifi telefoneren aanbiedt waardoor de mindere ontvangst geen rol meer speelt
2) ik heb problemen gekend met het installeren van bankapps nl. BNPParibas Fortis en Argenta. Tijdens het verloop van het activeren van die apps wordt er een bevestigingsnummer via sms gestuurd ... die ik nooit kreeg! Mijn sms functie bleek, na testen met huisgenoten, normaal te werken. Navraag bij de banken leerde me dat sommige netwerken problemen opleveren. Ik heb dan edpnet gecontacteerd en het bleek dat de zogen. VAS nummers systematisch geblokkeerd waren, en dit verklaarde waarom ik geen bevestigings sms kreeg. Eén dag na mijn klacht waren die nummers vrijgeschakeld en konden mijn bankapps geactiveerd worden.

Facit: Ik ben tevreden voor normaal smartphone gebruik. Ik zal er onmiddellijk bij vertellen dat ik een uiterst beperkte gebruiker ben, zelfs de 500 MB data bij Scarlet kreeg ik nooit op.
Ik ben helemaal niet tevreden over de perikelen met de VAS nummers. edpnet zegt daarover geen woord op de website en dat is niet echt netjes (ik probeer beleefd te blijven...)

Alver
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

Is wel de voordeeligste en goedkoopste als je dit voor je kinderen neemt hebben ze 1 gb bij orange hebben ze maar 0.100
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

spakel schreef:dank u ik zou ook jim mobil willen nemen maar denk dat je zo te zien beter bent met epdnet.
Bij jim heb je pas voor 15 euri 1gb of 5 euro herladen en extra 5 euro voor 1 gb erbij is ook 10 euro per maand.
Dan is het bij epdnet voor 8 euro per maand 1 gb inbegrepen en onbeperkt bellen en sms en in toch goedkoper?
Maar LEES nu toch eens wat er duidelijk staat.

Edpnet met 1 Gb per maand en onbeperkt bellen en SMS is 12 Euro per maand, niet 8 Euro.

1 Gb bij Jim Mobile is 5 euro voor 1 maand. Zelfde duur als bij Edpnet, met dat verschil dat het niet automatisch opnieuw aangerekend wordt als het verloopt. Dat gaat enkel van je belkrediet als je beslist het te activeren door een SMS met een bepaalde tekst te sturen naar een van hun viercijferige nummers.

Edpnet is goedkoper als je elke maand hun volumes volledig of bijna volledig opgebruikt. Anders is Jim Mobile goedkoper. Als je eerst twijfelde tussen de 8 Euro-bundels van Scarlet en Orange dan zit je met een verbruik zo beperkt dat Jim Mobile volstaat en je met een paar euro per maand toekomt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Alver2 schreef:1) de ontvangst bij mij thuis (Noorderkempen) is minder goed dan met Scarlet, dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd door het feit dat edpnet wifi telefoneren aanbiedt waardoor de mindere ontvangst geen rol meer speelt
euhm, bieden ze dan VoWIFI aan? :eek: en VoLTE?
Werkt het op elk wifi netwerk?

Toen ik op 3/1/2020 de vraag stelde of VoLTE of VoWIFI mogelijk is, kreeg ik volgende antwoord. :eek:
"Dit zit momenteel nog niet inbegrepen. We zijn wel van plan om dit nog te implementeren naar de toekomst toe maar hebben daar nog geen datum voor."
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Net de EDPNet abo van €8 besteld voor de zoon (eerst gsm).
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

Stefan, ik denk wel dat het voor 8 euro is met gb je moet zelf samenstellen 4 euro belsm en 4 euro 1gb
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

@satsurfer
Ik kan natuurlijk enkel berichten over mijn eigen, beperkte ervaring. Ik gebruik de wifi van mijn Scarlet b-box 3V+. En die werkt voor mij.

Alver
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en welke smartphone heb je?
komt dit er dan op?
Afbeelding
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

spakel schreef:Stefan, ik denk wel dat het voor 8 euro is met gb je moet zelf samenstellen 4 euro belsm en 4 euro 1gb
Maar dan is bellen en sms'en niet onbeperkt i.t.t. wat je schreef. Onbeperkt bellen en sms'en is 8+4=12 Euro.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

is toch duidelijk op hun website? :eek: Snap niet dat hier zoveel herhaald wordt.... :-(
edpnet_mobile.jpg
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Omdat hij schreef
spakel schreef: Dan is het bij epdnet voor 8 euro per maand 1 gb inbegrepen en onbeperkt bellen en sms en in toch goedkoper?
...en het nog steeds niet lijkt te begrijpen...
spakel schreef: Stefan, ik denk wel dat het voor 8 euro is
Al weet ik niet zeker wat hij wel en niet begrijpt, want hij doet geen moeite om in grammaticaal correcte volzinnen te schrijven. Dan is het moeilijk om iemand te helpen.
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

dat was misschien een foutje" onbeperkt bellen en en sms het gaat hem over het abonnement en ik denk dat iedereen mijn grammatica wel begrijpt met een beetje goede wil!
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

zoals ik al zei,een beetje goede wil maakt de wereld veel mooier!het gaat over de vraag en niet over grammatica!
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

@satsurfer
Ik gebruik sinds enkele maanden een Huawei P30, die heeft een lichtjes ander WiFi oproepen icoon.

Alver
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en werkt voLTE dan ook? (bellen via 4G)
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

@satsurfer
Bij mij staat VoLTE oproepen ingeschakeld.

Alver2
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en zie je het icoontje van voLTE als je belt?
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 37 keer

Op het Proximus-netwerk of het Orange-netwerk?

Let op: deze instellingen zijn toegankelijk omdat het netwerk mogelijk deze twee technologieën heeft geactiveerd... waartoe de virtuele operator (nog?) geen toegang heeft!
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@Alver2: hoe zijn je ervaringen met VoWIFI bij edpnet mobile?

alloja: je net ergens over de taalgrens gezien :wink:
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 37 keer

satsurfer schreef:alloja: je net ergens over de taalgrens gezien :wink:
Groetjes uit Waals-Brabant! :-D
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

@satsurfer
Van thuisuit bellen gaat feilloos via wifi. Op andere plaatsen (met wifi) heb ik dat nog niet getest, corona en in uw kot blijven laat groeten :-D.Nu ons huisarrest light afneemt ga ik, zo gauw ik kan, dat eens uitvoeriger testen.

Alver2
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”