Streamz: Vlaamse Netflix

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

MaT schreef:[
ben ik het niet eens met je stelling/insinuatie dat een grote TV gelijk staat aan onverantwoord omgaan met de financiën.
Dat mag. Ieder zijn mening.
En het formaat van de TV was trouwens ook niet de hoofdstelling maart slechts een kleinonderdeel van het geheel.
Maar als je valt over het formaat van een TV heb ik daar verder geen probleem mee. Iedereen zijn ervaringen en/of meningen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

SPR schreef:Streamz is nog steeds ondermaats. Het verbaast met dat er nog meer klanten zijn die Streamz hebben ipv Prime. Waarschijnlijk in hun terugkijk tv pakket ofzo?

Nu eerlijk. De laatste tijd kijk ik meer films op Prime dan op Netflix. Zoals al werd gezegd, veel rommel en recentere films op Prime.

Netflix heeft zichzelf de nek omgedraaid met de prijzen te verhogen en Streamz doet dat met de prijs versus kwantiteit de nek om te draaien.
Mijn ouwkes hebben streamz+ omdat ze maar 6€ extra moesten betalen.
Ze hebben ook voetbal etc... daardoor streamz veel goedkoper voor hun.
Voor 6€ extra kan je nu niet sukkelen.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

ivob schreef: Geen idee waar je het over hebt.
Heu, ik reageer toch enkel op de sarcastische noot van jou waarin.je stelt dat je met 10 euro niet veel kan verwarmen.

Waarop ik gewoon verduidelijk dat het gaat op 10 per maand dus dat kleine dingen vaak op jaarbasis wel een mooi bedrag wordt.

Het zijn net kleine bedragen die je veelvuldig uit geeft die veel geld kosten.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

:thumbs:
Geen ervaring mee. Vandaar de verwarring bij mij.
I stand corrected.

Maar die vele kleine cumulerende zaken al dan niet uitgeven (TV en GSM abo's, belegde broodjes, koffietjes in het station, koekjes uit de automaat,....) zijn geen basisbehoeften en iedereen heeft dus de vrije keuze zijn (weinige) geld daar al dan niet aan te besteden of zijn prioriteiten eerst bij andere basic zaken te leggen. Eerst de basics. Dan de luxe.
Wanneer je je echter niet laat verleiden door die overbodige luxe moet je die keuze ook nooit maken. Weer een stressmomentje minder. :-D
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik denk dat (digitaal) bereikbaar zijn wel degelijk een basisbehoefte is. :?

Ik denk dat het heel moeilijk wordt als je aan het solliciteren bent en je kan je CV niet digitaal doorsturen en de toekomstige werkgever kan u enkel bereiken via snail mail die amper nog 2x de week komt. CM, bankzaken, etc etc, allemaal telefonisch en of digitaal.

Voor veel mensen is TV praktisch hun enige bron van ontspanning. Ik zie dikwijls bij de mindervalide buren de tv opstaan van 7 in de ochtend tot 23u in de avond. Die staan dan aan min deur omdat ze per ongeluk op het knopje van 'source' hebben gedrukt en niet meer kunnen kijken.

Och ja, we wijken af, maar Streamz is een luxe product. :)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Terwijl DPG subsidies krijgt voor hun doodgeboren kind moet de VRT alweer besparen. 200 mensen minder en Thuis wordt ook niet meer thuis gemaakt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ivob schreef:Wanneer je je echter niet laat verleiden door die overbodige luxe moet je die keuze ook nooit maken. Weer een stressmomentje minder. :-D
De vraag is maar welke luxe overbodig is.

Ik ben bijvoorbeeld een grote muziekliefhebber. Ik heb een (naar mijn bescheiden normen) prachtige versterker, luidsprekers, tuner en LP-speler. Dat kost wel wat geld, veel meer dan iets standaard. Maar door die uitgaven kan ik heel gemakkelijk genieten van mijn dagen thuis. Dat maakt dat ik met plezier thuis blijf en veel minder geld uitgeef.

Als ieder eens begint met zijn eigen uitgaven/inkomsten tegen het ligt te houden en zich te onthouden van dat te herhalen bij anderen, het zou veel leuker zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Dizzy

Ach, er blijven nog meer dan 1800 mensen over om te merken dat streaming/cordcutting de toekomst is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Ik hoop dat streamz er snel mee stopt, dan kan hbo max naar België komen. Blijkbaar zouden zij dit tegen houden omdat ze nog rechten hebben op die hbo series..
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

cadsite schreef: De vraag is maar welke luxe overbodig is.

Ik ben bijvoorbeeld een grote muziekliefhebber. Ik heb een (naar mijn bescheiden normen) prachtige versterker, luidsprekers, tuner en LP-speler. Dat kost wel wat geld, veel meer dan iets standaard. Maar door die uitgaven kan ik heel gemakkelijk genieten van mijn dagen thuis. Dat maakt dat ik met plezier thuis blijf en veel minder geld uitgeef.

Als ieder eens begint met zijn eigen uitgaven/inkomsten tegen het ligt te houden en zich te onthouden van dat te herhalen bij anderen, het zou veel leuker zijn.
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Daarom dat iedereen voor zichzelf zijn prioriteiten moet stellen en ook de gevolgen van zijn keuze moet dragen.
Wanneer je echter buiten je eigen wil om zelfs niet de middelen hebt om in je eigen basisbehoeften te voorzien (voldoende voedsel en drinken, een betaalbaar dak boven je hoofd, basiskleding, toegang tot medische voorzieningen,soit, de voor de hand liggende stuff) is het een andere zaak. Dan heb je geen keuze voor luxe meer en heb je hulp nodig. Hulp voor de basisbehoeften. Niet voor je hobby's.

Wanneer jij dus en in je basisvoorzieningen kan voorzien en kan kiezen voor uitgaven voor een hobby (in jouw geval muziek) is er geen probleem.
Wanneer jij er echter vrijwillig voor kiest om een of meerdere basisvoorzieningen terug te schroeven om alsnog je liefhebberij te kunnen beoefenen en je wenst daar zelf de gevolgen van te dragen (en dit heeft ook geen negatief effect op eventuele andere gezinsleden) is er ook geen probleem.
Wanneer je echter je liefhebberij niet wenst op te geven en je wenst daarvoor steun om in je basisbehoeften of deze van een eventueel gezin te voorzien beginnen te problemen. Want dan stel je de verkeerde prioriteiten en wenst er zelf de gevolgen niet van te dragen.
Mijn mening. Er zullen er tig zijn die er een andere mening over hebben. Wanneer zij uit eigen middelen jouw extra behoeften dan wensen te steunen heb ik daar ook geen probleem mee. Iedereen besteedt zijn eigen middelen naar eigen inzicht.
SPR schreef:Ik denk dat (digitaal) bereikbaar zijn wel degelijk een basisbehoefte is.
Dat is dan jouw mening. Niets mis mee.
Maar dat hoeft voor de meerderheid van de bevolking dan ook geen probleem te zijn.
Ik ben zelf voor ongeveer 65 c€/maand digitaal bereikbaar. Dat zal de zaak ook niet echt maken.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt als je aan het solliciteren bent en je kan je CV niet digitaal doorsturen en de toekomstige werkgever kan u enkel bereiken via snail mail die amper nog 2x de week komt. CM, bankzaken, etc etc, allemaal telefonisch en of digitaal.
Met wat creativiteit is daar ook niets moeilijks aan. Voor een paar euro per jaar ben je lid van de bib. Alle info ligt daar voor het grijpen. Inclusief digitale content en digitale connectiviteit.
Voor veel mensen is TV praktisch hun enige bron van ontspanning. Ik zie dikwijls bij de mindervalide buren de tv opstaan van 7 in de ochtend tot 23u in de avond. Die staan dan aan min deur omdat ze per ongeluk op het knopje van 'source' hebben gedrukt en niet meer kunnen kijken.

Voor minder dan 30 €/maand heb je een internetabo waar je ook via gratis apps TV mee kan kijken.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik heb mij begin verleden week geregistreerd op streamz via een Humo aanbod. 2 maanden gratis en als je geen info invult stopt het automatisch.
Ik heb geen naam, adres of betaal info gegeven en ben dus "anoniem".

Gisteren heb ik eindelijk eens gaan kijken wat de moeite waard is om in mijn lijst te zetten en dat blijkt nu toch wel zeer weinig te zijn. In elk geval heeft dit gratis aanbod mij overtuigd... betalen voor Streamz... no way. Een groot deel staat gratis op VRTnu en voor de rest zie ik vooral dingen die ik ofwel al gezien heb ofwel klasseer ik het onder "junk".

Ik heb een 10-tal titels geselecteerd met het idee "eens kijken wat dat is".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Het is nu wel geen Streamz maar ik heb uit nieuwsgierigheid een tijd geleden gebruik gemaakt van het gratis proefabo van TV Vlaanderen (via de app). Man wat was dat verschieten. Ik kreeg het er gewoon van op mijn zenuwen.
Dat was geen TV meer maar doorlopende reclame af en toe kort onderbroken door een stukje TV-programma. :bang:
Soms tot drie keer achter elkaar hetzelfde reclamefilmpje herhaald. Wie verzint zo iets?
Ze zouden je er (veel) geld voor moeten betalen om zo iets uit te zitten ipv geld voor vragen.
Gewoon voor aflopen maand de boel al opgezegd (al moet ik zeggen dat TV Vlaanderen exact de maand heeft doen uitlopen).
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

En besef dan nog dat het hier enorm mee valt tegenover bvb de states...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

ivob schreef:
Voor veel mensen is TV praktisch hun enige bron van ontspanning. Ik zie dikwijls bij de mindervalide buren de tv opstaan van 7 in de ochtend tot 23u in de avond. Die staan dan aan min deur omdat ze per ongeluk op het knopje van 'source' hebben gedrukt en niet meer kunnen kijken.

Voor minder dan 30 €/maand heb je een internetabo waar je ook via gratis apps TV mee kan kijken.
Dus jij denkt dat die mensen via apps kunnen werken als ze niet eens hun bron kunnen selecteren. Echt. Ik denk dat je weinig realistisch bent in je oplossingen hoor.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Realistisch?
Ik gebruik zelf een internetabo van 28,xx euro en een gsm abbo van minder dan 1 euro per maand. In totaal dus geen 30 €/maand.
Ik mis niks. Zelfs geen UB-discussies. :P
Via dat abbo kijk ik online naar TV (inderdaad niet via alle beschikbare streamingplatform en 24/7 YT) en werkt mijn partner 5/7 een tiental uur per dag van thuis uit. Allemaal binnen de (al jarenlang verhoogde) limieten.
Het kan dus wel. Ik stel voor anderen geen oplossingen voor die ik zelf niet kan volgen. En dan is het niet eens van "moeten" maar een vrijwillige keuze.
Mijn mening is dat als iemand dat vrijwillig kan dat iemand die door de omstandigheden gedwongen wordt ook beter eerst hun priorieiten stelt dan te "eisen" dat zowat alles een basisbehoefte is geworden. De tering naar de nering zetten werd dat vroeger genoemd. Ik besef dat de huidige tendens eerder is "alles en liefst nu".
Ik zou tegen die mensen die zich zo vervelen dat ze 24/7 niet meer vanachter hun hobby uitgeraken eerder zeggen: koop je een paar loopsloefen, veel goedkoper dan al die abo's, en ga wat sporten. Je gaat er misschien ook nog bijkomend door besparen op je eet- en drankverslavingen en heel zeker op je gezondheidsuitgaven. En de tijd gaat ook voorbij. :angel:
Laatst gewijzigd door ivob op 25 apr 2022, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Wat heeft dat ermee te maken of werken met apps en via internet realistisch is voor (oudere) mensen zonder technische kennis ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

SPR schreef:
ivob schreef:
Voor veel mensen is TV praktisch hun enige bron van ontspanning. Ik zie dikwijls bij de mindervalide buren de tv opstaan van 7 in de ochtend tot 23u in de avond. Die staan dan aan min deur omdat ze per ongeluk op het knopje van 'source' hebben gedrukt en niet meer kunnen kijken.

Voor minder dan 30 €/maand heb je een internetabo waar je ook via gratis apps TV mee kan kijken.
Dus jij denkt dat die mensen via apps kunnen werken als ze niet eens hun bron kunnen selecteren. Echt. Ik denk dat je weinig realistisch bent in je oplossingen hoor.
Eerlijk? Ik kijk al jaren tv via een Xiaomi Mi box. Van zodra ik dat ding aan zet, springt de tv ook automatisch aan. Zet ik de DVD speler aan, dan verspringt deze automatisch naar de juiste HDMI poort. Kan de tijd niet zeggen dat ik in mn kast heb gedoken voor de afstandsbediening van mn TV te nemen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

@Digicafé:
Vraag dan iemand om het je uit te leggen of ga ergens een bijscholing volgen.
Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor. Toch niet als je niet bij de pakken blijft neerzitten.
Oudere mensen, een categorie waar ik trouwens zelf toe behoor, zijn niet meer die wezenloos voor zich uitstarende doetjes meer.
Een van mijn zonen - die zich onlangs ook heeft truggetrokken uit de ratrace - heeft bv. als tijdsverdrijf om alle "ouderen" in de blok bij te scholen in het gebruik van internet en apps.
En als dat niet kan zijn er van overheidswege of vanuit vrijwilligerswerk genoeg initiatieven om zulke cursussen tegen een appel en een eid aan te bieden. Je moet er natuurlijk nog altijd zelf iets voor willen doen en je luie gat zelf willen opheffen.
Het is natuurlijk altijd veel makkelijker je bij de zaken neer te leggen of het handje op te houden en er zelf zo weinig mogelijk voor te doen.
Op een deel uitzonderingen na (waar dan ook nog sociale steun voor voorzien is) heeft iedereen in dit deel van de wereld genoeg kansen om gebruik van te maken. Wanneer het hier niet lukt dan zal het nergens lukken.
Sommigen mensen trekken, bij dezelfde kansen en mogelijkheden, overal hun plan en anderen nergens. Dat is realistisch.
Laatst gewijzigd door ivob op 25 apr 2022, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

ivob schreef:Vraag iemand om het je uit te leggen.
Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor. Toch niet als je niet bij de pakken blijft neerzitten.
Oudere mensen, een categorie waar ik trouwens zelf toe behoor, zijn niet meer die wezenloos voor zich uitstarende doetjes meer.
Een van mijn zonen - die zich onlangs ook heeft truggetrokken uit de ratrace - heeft bv. als tijdsverdrijf om alle "ouderen" in de blok bij te scholen in het gebruik van internet en apps.
En als dat niet kan zijn er van overheidswege of vanuit vrijwilligerswerk genoeg initiatieven om zulke cursussen tegen een appel en een eid aan te bieden. Je moet er natuurlijk nog altijd zelf iets voor willen doen en je luie gat zelf willen opheffen.
Ben ik helemaal mee eens, maar je reactie ging niet over de opmerking waarop je reageerde.
Kijk eens naar mijn pseudoniem op dit forum hier - snap je ? Ik doe precies hetzelfde als wat je zoon ook doet, op gemeentelijk vlak ...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Bedankt voor de bijkomende info over je avatar.
Maar de meeste avatars zeggen niets over de werkelijke persoon die zich er achter verbergt.
Voor hetzelfde geld ben je een persoon die 24/7 op café zit en daar gratis op de wifi zit. :P
Conclusie: financieel noch technisch is het een probleem. Op de spreekwoordelijke uitzonderingen na.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

De vraag is : wanneer ben je oud?
Mijn ouders, beiden in de 70 jaar, kunnen perfect hun TV omzetten van de digibox naar de DVD speler en omgekeerd. Als ze per ongeluk op "Source" klikken dan kunnen ze dit zeker ongedaan maken. Echter ben ik vrij zeker dat de dame die 2 huizen verder woont dit niet meer kan. En die is er momenteel 80.

Reden is simpel : met mn broer en ik die thuis woonden is er vrij snel digitale tv gekomen, denk rond 2005 of zo. Dus ze hebben mijn broer en mezelf talloze keren zien spelen met die tv om van VHF naar DVD naar digi TV en terug te gaan. Ze konden "leren" van ons zeg maar.

De dame die 2 huizen verder loopt is een typische huismoeder : het huis ziet er perfect gekuist uit en zij loopt steeds met de voorschoot aan in haar tuin rond om verse soep te maken 's middags. Haar man is 7 jaar terug overleden, de enige zoon woont in Limburg en komt eens per maand op bezoek. Dat braaf mens is niet opgegroeid met al die digitale dingen en voor haar gaat dat allemaal veel te vlug. Ze had van haar zoon bvb een smartphone gekregen (een oude van hem) en ze ging via de OKRA cursussen volgen. Resultaat is dat ze nu terug met een dumbphone rondloopt en ze blij is dat ze kan bellen en een SMS kan sturen. Meer heeft ze niet nodig.

Je rekent jezelf misschien bij de groep "oudere mensen", maar je bent nog jong van geest en mee met de digitale wereld en de snelheid waarmee alles gaat. Dat is zeker niet bij iedereen het geval. Het feit dat jij zelf nog op internet gaat en op fora's zit is een duidelijk bewijs hiervan. De dame waar ik over spreek moet ik niet zeggen "ga even op internet en zoek het daar op". Ze heeft internet, jazeker. En een laptop is er ook. Maar die gebruikt ze amper. Misschien eens per week. Zonde van het geld dat ze aan Telenet betaald voor dat basic abonnementje...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Oud zijn in jaren en je oud voelen en niet meer meekunnen zijn twee verschillende zaken.
Er zijn mensen die nooit meegeweest zijn (eigen keuze of door omstandigheden) en mensen die tot hun laatste dag mee zijn.
Meestal ben je lang mee in waar je interesse naar uitgaat en niet mee waar je geen interesse voor kan opbrengen.
Ik ken mensen van in de veertig die nauwelijks kunnen internetbankieren, laat staan via een app en mijn vader zit dichter tegen de negentig dan tegen de tachtig en heeft zich een paar jaar geleden nog een tablet aangeschaft, surft in de bib op internet en heeft zijn volledige platencollectie gedigitaliseerd (na er eerst een cursus voor gevolgd te hebben). En hij moet rondkomen van 250-300 € per maand zakgeld.

ter info: ik reken me zelf helemaal niet tot de "oudere mensen". Dat doen anderen voor mij. :-D
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik maak soms de bedenking dat sommigen oud geboren zijn en anderen precies niet oud worden. Ik heb het dan over het mentale aspect al heeft dat ook invloed op de fysieke kant. Wat ivob zegt, klopt grotendeels. Het is gemakkelijker/leuker om bij te blijven bij dingen die u boeien. Veel mensen zijn echter door weinig geboeid en zijn daarom ook sneller niet meer mee, sommigen zijn nooit mee geweest, ook al niet toen ze nog maar 10 waren :lol:

Ik merk dat op het werk ook. Je hebt mensen waarvoor elke vernieuwing de ondergang is. Bij anderen, die soms ouder zijn dan de eerste groep, gaat het echter wel om zich aan te passen. Dat is nl de clue. Je moet je open stellen voor nieuwe dingen, interesse hebben, nieuwsgierig zijn,... Dat zijn deels ook karaktereigenschappen. Sommigen mensen zijn zo gevangen in hun eigen opgeklopte angsten dat ze bijna uitkijken naar hun dood, dan kan er werkelijk niets meer mis gaan. Alles wat nieuw is roept de gedachte op: is dat niet gevaarlijk? Zo is dat ook met TV, hoeveel mensen zijn al omgekomen toen ze op de verkeerde knop van hun afstandsbediening drukten :lol:

We maken er soms een spelletje van als we ons vervelen op een luchthaven. Het spel heet: detecteer de hulpeloze Vlaming. Je kijkt wat rond en als u iemand opvalt die totaal verloren en wanhopig is of paniekerig reageert heb je heel veel kans op je eerste score. Ze staan steevast al uren op voorhand aan de balie te zenuwpezen. Hun gehoor noch zicht blijkt nog degelijk te werken. Lezen kunnen ze niet meer ook al staan boodschappen van 1 meter of groter duidelijk aangegeven en wordt de info in 3 talen omgeroepen om de 5 minuten.

Om alle risico op een leuke vakantie te vermijden boekten ze al maanden op voorhand hun vlucht en hotel, liefst in pakket en na dagenlang bestuderen van de TUI-catalogus met die leuke foto's van het hotel... toen het opgeleverd werd. Misschien is het toch beter om naar hetzelfde te gaan als de voorbije 20 jaar, never change a win(n)ing team. Misschien is zelfs dezelfde kamer nog vrij!!!

De avontuurlijksten gaan op excursie. Dat is een activiteit waarbij iedereen die nog niet hersendood is spontaan van in slaap valt en onder deskundige begeleiding van iemand met een veelkleurige kwispel. Vaak betreft het ritjes op kamelen of andere vervoermodi die hier enkel gebruikt worden in moppen. Omdat sommige zelfs achter iemand aanlopen niet tot een goed einde kunnen brengen, heeft elke deelnemer een afzichtelijk lelijke en opvallende armband, liefst in fluo. Die armband dragen ze soms, 2 weken later, nog op de luchthaven. Stel immers dat je deze verliest en niet meer op excursie mag! De uitstappen bevatten ook ruime pauzes die toevallig altijd genomen worden in de sponsorende horecagelegenheid waar de prijzen drie keer zo hoog zijn als de kwaliteit. Een andere herkenningspunt is hun Tui-tas. Die was inclusief bij de boeking dus die moet je gebruiken. Het resultaat is dat de helft met exact dezelfde tas rondloopt en deze al snel verwisseld worden, het zou een aflevering van de kampioenen kunnen zijn.

Als ze aan de balie staan hebben zijn ze het bestaan van een ticket of ID plots miraculeus vergeten. Die papieren zitten gegarandeerd onderaan de grootste valies, lekker veilig toch. Als ze 10 minuten zweten later toch hun papieren vinden, blijkt het voor een totaal andere vlucht te zijn of de tickets van de heenvlucht. Op het vliegtuig moeten ze op WC als het vliegtuig moet opstijgen, die lampjes boven hun kop hebben ze nooit gesnapt. Waarom ze niet in de vertrekhal tijdens de 2 uur voor vertrek geweest zijn? Ik dacht dat ik de weg niet meer ging vinden, madam. Ze hebben ook steevast koffers bij waar ik een jaar mee op reis kan. Die vullen uiteraard alle ruimte op en dan moet de beautycase er nog bij! Net als je zelf ergens nog een plaatsje voor je bagage hebt kunnen vinden en op uw plaats zit moeten ze er weer uit want ze moeten iets uit hun handbagage, die groter is dan mijn bagage inclusief die in het ruim is. Dat herhalen ze nog een paar keer want telkens blijkt er toch nog iets anders noodzakelijks vergeten te zijn.

En dan de absolute klapper, bij de landing wordt er steevast geklapt want ze hadden uiteraard niet verwacht dat de piloot gewoon zijn job zou doen.

Dit gedrag is dus niet beperkt tot de hogere leeftijdscategorieën maar Vlamingen hebben dit geperfectioneerd tot het oneindige. Ik ben er zeker van dat velen zelfs liever thuis zouden blijven om zichzelf deze strijd te besparen maar wat moet je dan aan de buren vertellen? En dan ben je weer thuis en dan heeft er iemand Streamz uitgevonden!!!
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Ik begin me af te vragen of iemand uberhaupt dit forum modereert ???
Posts gaan hier off topic dat het een lieve lust is en schieten in alle richtingen ... Niet te doen om informatie uit de bijdragen te halen die in een column van het Laatste Nieuws thuishoren maar niet hier ...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wees gerust, er zijn moderatoren. Echter hebben die mensen ook een dagtaak te vervullen zodat er brood op de plank komt :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

krisken schreef:Wees gerust, er zijn moderatoren. Echter hebben die mensen ook een dagtaak te vervullen zodat er brood op de plank komt :-)
OK, maar het feit dat hun akties, als die er al komen, rijkelijk komen om in te grijpen en posts on topic te houden maakt die moderatie nagenoeg zinloos. Dit onderwerp heeft sedert 22 Apr 2022, 19:40 - dus bijna 3 dagen al niets meer te maken met de titel die erboven staat ...

Pffff
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja mensen hebben buiten Userbase ook een (gezins)leven. Het zijn tenslotte nog steeds allemaal vrijwilligers die de boel hier modereren en Userbase in leven houden. Je kan dan ook niet verwachten dat ze hier elke dag mee bezig zijn. Heb geduld, ze doen heus hun werk wel en de betrokken mensen zullen er zeker op aangesproken worden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Digicafé schreef:
krisken schreef:Wees gerust, er zijn moderatoren. Echter hebben die mensen ook een dagtaak te vervullen zodat er brood op de plank komt :-)
OK, maar het feit dat hun akties, als die er al komen, rijkelijk komen om in te grijpen en posts on topic te houden maakt die moderatie nagenoeg zinloos. Dit onderwerp heeft sedert 22 Apr 2022, 19:40 - dus bijna 3 dagen al niets meer te maken met de titel die erboven staat ...

Pffff
So?
Alles is toch al gezegd over Streamz?
Al maanden geleden zelfs.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Modereren is niet gemakkelijk en inderdaad vrijwilligerswerk. Wie tijd over heeft kan zich altijd kandidaat stellen, veel succes ermee!

Afwijken van topics is helaas onvermijdelijk maar je bent niet verplicht alle bijdragen te lezen. Er zijn ook functies om bepaalde bijdragen niet meer te zien als ze u te hard storen. Het is en blijft echter altijd een persoonlijke overweging of iets interessant is of niet en ook moderatoren kunnen dat niet voor iedereen oplossen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Digicafé schreef: OK, maar het feit dat hun akties, als die er al komen, rijkelijk komen om in te grijpen en posts on topic te houden maakt die moderatie nagenoeg zinloos. Dit onderwerp heeft sedert 22 Apr 2022, 19:40 - dus bijna 3 dagen al niets meer te maken met de titel die erboven staat ...

Pffff
Wat stel je dan voor?
Dat een nieuw topic maar x aantal pagina's mag tellen of maar x tijd mag meegaan?
Over zowat ieder onderwerp heeft na x tijd zowat iedereen die er interesse in heeft zijn mening wel gezegd. Uiteraard wordt er dan uitgewijdt.
Inherent aan een forum zonder stikte moderatie en/of moderators met een vorm van ASS (wat an sich weer andere nadelen heeft).
Niemand houd je - wannneer je je ergens niet (meer) thuisvoelt toch tegen iets te zoeken dat beter bij je uitgangspunten inzake werking past?
(ik beveel je de niet kroeg onderdelen van bv. Tweakers aan).

Je doet trouwens net hetzelfde. Je persoonlijke mening geven over het gebruik binnen een topic (dan nog getimed tot op de minuut :roll: ) zonder enige realtie tot het onderwerp. Van mij mag je dit doen hoor, maar doe dan niet hetzelfde wat je bij blijkbaar anderen niet kan verdragen (endit is niet te nemen of te laten, je doet er verder mee wat je zelf wil, negeren is ook altijd een vrijblijvende optie).

Tenslotte is en blijft het een forum, een digitale praatbarak opgedeeld in kamertjes die elkaar soms eens kruisen. Kruisbestuivingen kunnen soms verhelderend werken en een discussie uit een eng denkpatroon doen breken. Niet meer, niet minder.
Hou je alleen van streng afgebakende denkpatronen, wat mij betreft ook niets mis mee. Daar zijn ook genoeg fora voor te vinden.
Of start een eigen forum en modereer het zelf. Kan je 100% de regels bepalen en alles in banen naar eigen wens leiden.

Van de gelegenheid wens ik gebruik te maken om mijn respect te betuigen voor al het vrijwillige werk geleverd door de moderatoren en beheerders van dit (en andere) fora. :beerchug: :thumbs:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

OK... ik ga ervan uit dat jouw mening de officiële standpunten van de forumleiding dus wel min of meer volgt.
Als dit hier een 'digitale praatbarak' (jouw woorden) is i.p.v. een bron van informatie die min of meer makkelijk te consulteren valt dan heb ik me vergist en hou ik het verder voor bekeken.

Nog veel plezier en vooral tijdverdrijf gewenst.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Digicafé schreef:OK... ik ga ervan uit dat jouw mening de officiële standpunten van de forumleiding dus wel min of meer volgt.
Als dit hier een 'digitale praatbarak' (jouw woorden) is i.p.v. een bron van informatie die min of meer makkelijk te consulteren valt dan heb ik me vergist en hou ik het verder voor bekeken.

Nog veel plezier en vooral tijdverdrijf gewenst.
Je neemt het wat te strikt op, er is nl nog een middenweg. Ja, het is hier vaak een praatbarak en daar kunnen de moderatoren ook niet veel aan doen, maar tussen die praatjes staat gelukkig ook nog veel nuttige info. Ik heb in ieder geval al veel tips hier gekregen en hulp bij al dan niet technische problemen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Digicafé schreef:OK... ik ga ervan uit dat jouw mening de officiële standpunten van de forumleiding dus wel min of meer volgt.
Je mag daar van uitgaan maar de forumleiding is oud en wijs genoeg om hun eigen standpunten te volgen en toe te passen.
Afhankelijk van het onderwerp worden topics ook minder streng beoordeeld of meer opgevolgd en bijgestuurd.
Maar waarschijnlijk ben je hier nog niet lang genoeg om daar een oordeel over te kunnen vellen?
Wat mij betreft trek je dus iets wat te voorbarig conclusies.
Maar als iets in het geheel niet past bij je eigen zienswijze is het uiteraard alleen aan jou om de gepaste conclusies voor jezelf te trekken.
Als dit hier een 'digitale praatbarak' (jouw woorden) is i.p.v. een bron van informatie die min of meer makkelijk te consulteren .
Het ene sluit het andere niet uit. Informatie uitwisselen kan op verschillende wijze. Van gortdroog tot ludiek. Van zonder tegenspraak tot chaos. En alles daar tussen in.
Het staat je ook vrij alle gegeven informatie te filteren tot bijdragen van wie dan ook gewoon te negeren.
Het is hier inderdaad geen lagere old school waar je met de armen gespreid braaf voor je moet uitkijken en gehoorzaam de informatie die vanaf één zijde gedeclameerd wordt 1:1 te repoduceren of zwijgend tot je nemen.
valt dan heb ik me vergist en hou ik het verder voor bekeken
Dat is dan uitsluitend jouw keuze. En daar ben je gelukkig ook vrij in.
Nog veel plezier en vooral tijdverdrijf gewenst.
Bedankt. Idem.
Kleine tip: beter anderen en jezelf niet altijd te serieus nemen en het leven niet vanaf zijn donkere zijde aanschouwen. Het is tenslotte één grote grap dus leef er dan ook naar. Je zal zien dat alles je dan veel lichter zal vallen, je veel meer te weten komt en het dan best een aangenaam tijdverdrijf kan zijn. Tenslotte begint en eindigt het voor iedereen hetzelfde (wanneer je daar om één of andere reden een andere overtuiging op na zou houden, even goede vrienden :beerchug: ).

Vergeet ook niet het onderwerp van dit topic: Vlaamse netflix, een soap an sich. :bdaysmile:

Maar soit, als ik iets positief aan je dag kan bijdragen wil ik me best hier zelf weg modereren. Jij gelukkig en mij kost het geen moeite.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Aantal nieuwe zaken op Streamz... HBO houdt dat ding toch nog een beetje recht, zonder dat zou het toch echt heel pover gesteld zijn. :evil:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Streamz heeft HBO nodig anders stelt het weinig voor en zeker voor die dure prijs ook.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

ivob schreef: Wat stel je dan voor?
On topic blijven ;)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

cadsite schreef:
Digicafé schreef:
krisken schreef:Wees gerust, er zijn moderatoren. Echter hebben die mensen ook een dagtaak te vervullen zodat er brood op de plank komt :-)
OK, maar het feit dat hun akties, als die er al komen, rijkelijk komen om in te grijpen en posts on topic te houden maakt die moderatie nagenoeg zinloos. Dit onderwerp heeft sedert 22 Apr 2022, 19:40 - dus bijna 3 dagen al niets meer te maken met de titel die erboven staat ...

Pffff
So?
Alles is toch al gezegd over Streamz?
Al maanden geleden zelfs.
Ik vind dat geen argument.
Een nieuw topic openen over een ander thema kost niemand iets, en als iedereen vindt dat alles gezegd is over dit topic, dan hoeft men er ook niet zaken aan toe te voegen die er niets mee te maken hebben.
Het is een feit dat dat off-topic gaan hier enorm getolereerd wordt, en je dat op andere forums niet moet proberen.
Ik geef Digicafé in deze gelijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Als je dan toch wilt regelneven...

1: je gaat hier zelf compleet off-topic. Er is een "meld" knop als iets niet juist is volgens jou.
2: full-quote is niet toegestaan.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

cadsite schreef:Als je dan toch wilt regelneven...
Het gaat hier niet over regelneven, maar gewoon over het gebruik van gezond verstand.
Wil je iets zeggen over het kweken van koi, open daar dan een topic over.
Het is niet omdat in dit topic al "alles" gezegd is, dat het 100 keer gerecycleerd moet worden voor elk mogelijk thema.

Nog eens, op andere fora is dat ook niet toegelaten.
Waarom zou dat zijn, denk je?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Waarom open je dan geen nieuw topic om je ongenoegen aan te kaarten maar kaap je dit topic? :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”