Geen selfstarter kits en refurbished modems?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik ben gisteren voor een kennis in een Telenet center een self starter kit gaan ophalen.
De persoon in kwestie heeft momenteel enkel digitale TV van Telenet, nog met een Docsis 2.0 modem. Ze schakelt over naar Wigo S, dus moet er een nieuwe modem + wat kabeltjes geplaatst worden.

De Telenet-shop vertelde me dat die kabelsets al jaren niet meer geleverd worden. Toen ik Telenet daarover contacteerde vertelden ze me dat ik de kabels via een elektrozaak kan verkrijgen. Ja, dat zal wel, maar dan is't geen self starter KIT he...

Daarnaast heb ik ook een refurbished CH6643 modem ("de zwarte") meegekregen; de nieuwere ("de witte") krijg je enkel nog bij de 300 Mbps producten.
De modem is refurbished, die zat in shrinkwrap, je ziet dat de ledjes minder fel branden dan wanneer die nieuw is en in plaats van het zelfklevertje met MAC adressen op zitten er twee fotokopies van de sticker aan onderkant van de modem bij. Maakt verder niet echt uit eigenlijk, de modem werkt wel.

Het verbaast me dat ze die oude modems (met oa N-wifi ipv AC) terug van stal gehaald hebben. Bij veel kennissen, zelfs met Basic Internet, zijn ze die zélf in hun helemaal mee tournee al gaan vervangen door het nieuwe modem.

Of hebben ze me gewoon iets wijsgemaakt in dat center?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Er staat een docsis 2 modem die je vervangt, welke kabels buiten de voeding heb je dan nog nodig ?

Wat zat er dan in zo een doe het zelf starter pakket ?

Edit :

https://www2.telenet.be/nl/business/kla ... arter-box/

Gevonden, ik denk dus ook dat ze je iets wijs hebben gemaakt.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Enkele maanden geleden mijn witte HGW (n/ac)vervangen "omdat het toestel raar begon te doen (WiFi issues)" en een andere witte HGW** meegekregen
Inderdaad enkel voeding/voedingkabel meegekregen conform het documentje in de doos (geen andere kabels) derhalve ook de oude UTP-kabels niet meegegeven met het 1e toestel en herbruikt
Voor zover mij bekend ondersteunt de HGW CH6643 (zwarte) WiFi n 2.4 & 5.0 en minstens 100 Mbps (LAN); zelf zou ik evenwel aangedrongen hebben op een vervanging door een HGW met ondersteuning van ac (en desgevallend naar een ander center opgezocht hebben hebben)

**: met behoud van instellingen van het 1e vervangen toestel (behoud van SSID naam/paswoord)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

RJ11 kabeltjes en zo he. De self starter was niet gelukt (de nummerportering was niet correct doorgelopen) dus ik heb de klantendienst moeten bellen, die me vroegen: "Is dat een heel oude modem?"

Volgens hem houdt het Telenet center er waarschijnlijk zelf lijstjes op na om van hun oude stock af te raken.
Net een speedtest gedaan, en wireless op 1m van de modem haal ik ~85 Mbps. Wired 139, wat in de lijn van de verwachtingen ligt.
Toch een beetje slordig he...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”