Pagina 1 van 1

Verlaagde snelheid telemeter fout

Geplaatst: 29 dec 2019, 13:35
door bonzaike
Sinds gisteren kreeg ik een bericht dat mijn verbruik in piekuren 750 GB is maar in totaal zit ik zelf nog niet aan 750


Afbeelding

Re: Verlaagde snelheid telemeter fout

Geplaatst: 30 dec 2019, 09:10
door splinterbyte
welk abbo heb je?
je speedtest zegt ~150/5

Re: Verlaagde snelheid telemeter fout

Geplaatst: 30 dec 2019, 09:56
door boonpwnz
Die speedtest is al van in 2013 zie ik. Dus ik denk dat hij idd eens zen a bonnement moet zeggen.

Re: Verlaagde snelheid telemeter fout

Geplaatst: 30 dec 2019, 10:58
door Tomby
Zijn abonnement is irrelevant. De screenshot toont duidelijk dat het een abonnement is met een beperking van 750GB in de piekuren. De grafiek toont ook duidelijk dat hij daar nog niet aan zit, dus moet hij nog aan volle snelheid kunnen werken. Als ik vergelijk met mijn Telemeter (ook met 750GB in Piek), dan zie ik ook duidelijk dat ik dat zinnetje "Verbruik tijdens piekuren..." enkel heb als ik over mijn limiet zit. Deze maand zit ik er nog niet over en heb dat zinnetje niet. Vorige maand zat ik er wel over en als ik naar mijn volume van vorige maand kijk, zie ik dat zinnetje wel.

Dus duidelijk iets mis met de Telemeter, en de enige volgende stap is om de Telenet Helpdesk te contacteren.

Re: Verlaagde snelheid telemeter fout

Geplaatst: 30 dec 2019, 11:19
door ddd
Dat bericht heb ik ook al gehad hoor. Als het totaal aan de 750GB zit (ipv enkel piek). Maar de snelheid is niet omlaag gegaan.

Re: Verlaagde snelheid telemeter fout

Geplaatst: 30 dec 2019, 11:31
door Tomby
ddd schreef:Dat bericht heb ik ook al gehad hoor. Als het totaal aan de 750GB zit (ipv enkel piek). Maar de snelheid is niet omlaag gegaan.
Zijn totaal zit echter ook nog niet aan 750GB.
Maar is dus wel duidelijk dat die Telemeter dan wel zijn glitches heeft. Hier heb ik er nog nooit problemen mee gehad, behalve eens niet meer tellen (wat jammer genoeg maar een dag duurt :)).

Re: Verlaagde snelheid telemeter fout

Geplaatst: 30 dec 2019, 19:31
door bonzaike
Heb ondertussen contact gehad met telenet is dus een fout van begin van aanrekening die zou de 2de dag van elke maand zijn en mijn telemeter en rekening geeft 9de van elke maand weer daardoor dat de telemeter foutieve informatie zou geven volgens telenet

Re: Verlaagde snelheid telemeter fout

Geplaatst: 31 dec 2019, 17:19
door Patje
Dit was gewoon een waarschuwing dat je al aan 500 GB zit van de 750 ..... daarom nog niet meteen verlaagde snelheid.