Pagina 1 van 1

Opstart "mini" call center

Geplaatst: 23 dec 2019, 17:19
door M.duf
Hallo!

Ik had het forum hier reeds even doorgenomen, maar kon niet onmiddelijk recente informatie vinden
omtrent het opstellen van een "mini" callcenter (mes excuses als ik er over gelezen heb :oops: ).


De bedoeling is dus om bij ons op het kantoor zelf de calling te gaan doen.
Hiervoor hebben we momenteel 3 desktops, die we dus willen gebruiken als softphone met een headset.
De logische keuze hierin is volgens mij VOIP.

Welke provider/partner raden jullie aan?

De vaste Belgacom nummer zouden we wensen door te routen naar de cloud centrale zodat deze ook kan beantwoord worden.

Verder zijn de functievereisten als volgt:

- software met auto-/powerdialer
- inkomende oproepen met wachtlijst (en doorsturen naar beschikbare call agent)
- koppeling met crm pakket of auto dialen vanuit crm pakket (ZOHO CRM)

Wat kunnen jullie mij aanraden? Alsook welke headset? Jabra, plantronics?...

Re: Opstart "mini" call center

Geplaatst: 23 dec 2019, 17:47
door WalterB1
M.duf schreef:
Wat kunnen jullie mij aanraden? Alsook welke headset? Jabra, plantronics?...
Feedback als callcenter-agent;

Ik heb een Jabra en een Plantronics headset .

Dit is mijn Jarba-headset;
https://www.jabra.nl/business/contact-c ... biz-2400ii

Heel goede headset, zit zeer comfortabel, licht. Arm van de microfoon blijft goed staan. Bij sommige zakt die steeds weg onder de kin wat kan kriebelen. Wel een headset om te gebruiken in een rustige omgeving. Deze sluit het omgevingsgeluid bijna niet buiten. Dit is mijn 'thuiswerk-headset'.

De headset voor op de bureau is deze;
https://www.centralpoint.be/nl/headsets ... m-7145995/

Deze is zwaarder, ook wel goed. Maar minder comfortable relatief maar ik ben zeer blij dat ik deze heb omdat deze vrij goed het omgevingslawaai afsluit. Wat nodig is omdat de andere bellers anders mij erg storen.

De software;
Wij zijn juist overstapt op het Genesys-platform.
https://www.genesys.com/

Dat is natuurlijk niet voor 3 mensen, meer voor ruim 300.

Re: Opstart "mini" call center

Geplaatst: 23 dec 2019, 22:05
door axs
Hier op kantoor de plantronics Savi 8220. Werkt uitstekend, maar hebben wel een site survey moeten laten doen met dat we met heel wat drops zaten. In de onmiddellijke omgeving zijn dan ook wel een berg headsets in gebruik bij verschillende firma’s.

Wij draaien op five9 callcenter software.

Re: Opstart "mini" call center

Geplaatst: 24 dec 2019, 10:10
door MClaeys
Is zo iets niet te bolwerken met 3CX? Mogelijk zelfs de gratis variant mits wat experimenteren.

Re: Opstart "mini" call center

Geplaatst: 24 dec 2019, 11:30
door Senne
Op mijn huidige werk maken we gebruik van destiny softphone, maar ik weet niet of die aan een crm kan gekoppeld worden, aangezien dat bij ons niet het geval is. Is (was?) wel een Belgische leverancier volgens mij.

Heb nu een goedkope logitech headset (H390), wat voldoende is voor het occasionele gesprek, omdat het voornamelijk e-mail tickets zijn.

Heb op mijn vorig werk ook zo'n Jabra gehad. Die was comfortabel en licht genoeg om een hele dag op je hoofd te hebben staan. Daar was hij zo geconfigureerd dat het microfoon geluid ook in je oren te horen was, op die manier had je niet al te veel last van omgevingsgeluiden, maar daar moet je wel even aan wennen in begin.

Daar maakte ze gebuik van "interaction desktop" van Genesys.

Re: Opstart "mini" call center

Geplaatst: 24 dec 2019, 11:46
door tien
Senne schreef:Op mijn huidige werk maken we gebruik van destiny softphone, maar ik weet niet of die aan een crm kan gekoppeld worden, aangezien dat bij ons niet het geval is. Is (was?) wel een Belgische leverancier volgens mij.
Destiny is belgisch uit Zaventem (en kennen userbase maar weet niet of ze hier actief zijn). Ook jong en flexibel bedrijf dat veel voor hun klanten doet (toch zeker in de benesol dagen).