Koffie Apparaten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Knoop doorgehakt: Philips 3200 besteld
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Proficiat. Verbaast mij dat u gekozen heeft voor eentje zonder koffiemolen. Dat is niet typisch. Wel iets minder dat stuk kan gaan :-)
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

WalterB1 schreef:Proficiat. Verbaast mij dat u gekozen heeft voor eentje zonder koffiemolen. Dat is niet typisch. Wel iets minder dat stuk kan gaan :-)
Je vergist je, is wel degelijk een molenaar https://www.philips.be/c-p/EP3221_40/se ... somachines
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Aha. Ik ben naar dit aan het kijken , leek uw toestel te zijn. Die is zonder molen. Ziet er goed uit. Die madam is heel enthusiast over dat melkopschuimsysteem.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Dezelfde reeks en ook met molen. Op 1'57 zie je de boontjes liggen en rond 7'15 hoor je hem malen ;-)
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

didi79 schreef:Dezelfde reeks en ook met molen. Op 1'57 zie je de boontjes liggen en rond 7'15 hoor je hem malen ;-)
Lijkt me kwalitatief en gebruiksvriendelijke machine. Laat je weten hoe je ervaring is?

Trouwens onze oude delonghi hier doet het nog goed! In een ver verleden was ons Saeco toestel, dat trouwens door philips is over genomen, snel versleten. Of toch het malen of zetgroep. Soms kan je pech hebben. :|
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De slijtage aan het maalsysteem is ook afhankelijk van de soort bonen die je gebruikt. Als je van die vettige bonen gebruikt zal dat het mechanisme sneller laten stuk gaan. Uiteraard is er ook kwaliteitsverschil zoals bij alles.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Gray schreef:Koffiebonen is echt persoonlijke smaak denk ik, echt 10-tallen soorten geprobeerd, van heel duur tot lidl en aldi (Markus).
Uiteindelijk vind ik de rode Dessert van Douwe Egberts het allerbeste.
(Rombouts was ook niet slecht)
Iemand al hier al van gehoord?

Stond 2 weken geleden als reclame in DS Weekblad (klik voor full size)
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Post hier over een paar jaar nog eens een bericht als Jules in zijn opzet is geslaagd. De koffiewereld op zijn kop zetten bedoel ik dan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb al bonen gekoht bij Ray & Jules (dat was een actie bij het Velt boekje vorige maand).
De bonen zijn niet beter of slechter als ergens anders (maar ik heb wel geen verfijnde koffiesmaak).
Maar kom, als ze geproduceerd worden met minder CO2, waarom niet dan?
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Neen, ken ik niet, en onbekend maakt dus onbemind.

Ik wens de mensen die daarachter zitten alle succes van de wereld toe!
Als blijkt dat hun product kwalitatief goed is zullen ze nog moeten opboksen tegen de geldhonger en het eventuele ander gelobby van de gevestigde waarden. Zal niet makkelijk zijn.

Bedankt voor het posten.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Eerste bevindingen van de Philips 3200:

Besteld hier https://www.artencraft.nl/nl/philips-vo ... 81882.html . Levering was sneller dan verwacht (zaterdag). En dus nog rap om koffiebonen geweest.
Bij de Lidl hadden ze maar één soort, direct 2 kg... Dan nog even naar de Aldi geweest. Ook maar één soort, maar pakje Moreno van 500 gr is wat schappelijker voor eeste experimenten.

Goed, ik verwacht met die bonen dus geen spectaculaire resultaten... Dus: the only way from here is up :-)

Maar toch is er al een wereld van verschil met senseo (dat en een ouderwetse percolator zijn mijn enige referentie). Heel veel meer smaak. De aanpassingsmogelijkheden (maalgraad, hoeveelheid koffie, hoeveelheid water en watertemperatuur) worden door de uiteenlopende gebruikersgroep (mijn vrouw en ik :roll: ) erg geapprecieerd.
Espresso lekker straf. Gewone koffie zeer smaakvol.
Verschil in temperatuur van de koffie (in vergelijking met senseo) valt erg op. Nieuwe volkswijsheid: "op hoogste stand, zo tong verbrand" :-D

Toestel maakt natuurlijk wat meer lawaai dan een senseo, dat komt natuurlijk omdat de koffie gemalen moet worden. Dat nemen we er wel graag bij, want niets gaat boven het gevoel van "levende, verse" koffie zetten.

Bij aanzetten én afzetten doorloopt het toestel een kleine reinigingscyclus. Duurt niet lang, spoelt gewoon wat het mechanisme en de leidingen. Hierdoor heb je wat meer waterverbruik (en wateropvang iets vaker vol).

Koffie zetten gaat op zich vrij snel. Geen lange wachttijd voor opwarmen. Dus snel een kopje tussendoor is perfect mogelijk. Meer dan een minuut zal het niet zijn.

Melk schuimen lukt me nog niet zo goed, maar dat zal een kwestie van oefenen zijn.

Je kan je voorstellen dat ons koffieverbruik van 't weekend een pak hoger lag door wat experimentjes :) Maar wees gerust, geen slaap moeten laten daarvoor.

Dus voorlopig wel tevreden van de aankoop.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

didi79 schreef: Bij aanzetten én afzetten doorloopt het toestel een kleine reinigingscyclus. Duurt niet lang, spoelt gewoon wat het mechanisme en de leidingen. Hierdoor heb je wat meer waterverbruik (en wateropvang iets vaker vol).
"Bakje van de chinees" onder de uitloop zetten :)
Vermijd "spetters" en waterdruppels op je werkblad van het voor en na spoelen, en je opvang is bijlange niet zo rap vol :)
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

FlashBlue schreef: "Bakje van de chinees" onder de uitloop zetten :)
Vermijd "spetters" en waterdruppels op je werkblad van het voor en na spoelen, en je opvang is bijlange niet zo rap vol :)
't Is niet dat dat veel spettert. Loopt gewoon recht in het opvangbakje.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Semi professioneel toestel kopen helpt ook. Grote(re) opvangbak om te beginnen
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vind 600 euro voor wat koffie al veel en jij wilt dat men nog duurder gaat. :)

Jawadde, ik koop zo'n simpel ding 2de hands aan 50 euro, en dan haal ik dat er snel uit, aan 500 euro moet ik mezelf slapeloze nachten drinken wil ik er profijt van hebben. :P

Collega heeft ook zoiets, staat 10 minuten vroeger op om dat ding aan te stoken en klaar te zetten voor 1 tas koffie.

Zoals al gezegd, ik zet er een glazen kommetje onder voor het nalekken. Kostprijs zero. :)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Idem hier. Ik heb een hekel aan het uitkuisen van dat opvangbakje van mijn machine (Delonghi), staat gewoon een gerecycleerd confituurpotje onder. Het water hergebruik ik om bij kamerplanten te gieten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Slafes schreef: Collega heeft ook zoiets, staat 10 minuten vroeger op om dat ding aan te stoken en klaar te zetten voor 1 tas koffie
Doen zoals ik: timer tussen zetten. Tegen dat ik opsta is de machine klaar voor gebruik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier staat de laatst gebruikte tas om op te vangen, na het aanzetten gaat ze in de afwasmachine.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Basiskennis Nederlands: het zijn kopjes en schoteltjes en geen tassen en ondertassen. :angel:
Remember VOF De Kunst: 1 kopje koffie...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Kan je me in de gebruiksvoorwaarden aantonen dat we de taalregels moeten volgen? Uw Nederlands is dan misschien beter dan dat van mj, echter als ge gaat kakken (of moet ik poepen zeggen?) stinkt het ook hoor.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

poepen op zijn nederlands stinkt niet (nu ja, niet noodzakelijk... anders... hell, 'k weet het niet eens maar 't is iets anders) :lol:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Niemand ooit het filmpje gezien van wijlen Ilse Uyttersprot, den torenpoeper? Was ook eens te zien op de NL tv en daar moesten ze uitleggen dat het vlaamse "poepen" het nederlandse equivalent is van ne*ken. Best wel hilarisch.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

devilkin schreef:Idem hier. Ik heb een hekel aan het uitkuisen van dat opvangbakje van mijn machine (Delonghi), staat gewoon een gerecycleerd confituurpotje onder. Het water hergebruik ik om bij kamerplanten te gieten.
Exact :)

Ooit bij de mama van een italiaanse kameraad onder mijn voeten gehad dat ik het bakje niet onder de uitloop van het espresso toestel had gezet, want dan moesten ze veel te vaak de wateropvang leegmaken door het voor- en naspoelen.

En dat is altijd blijven hangen, en het eerste wat ik dus heb gedaan toen ik mijn Nespresso verving door een Espresso volautomaat, was een geschikt bakje zoeken dat eronder kon. Een standaard plastieken bakje van de afhaalchinees bleek hier ideaal te zijn.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Amai wat een bochten neemt dat hier :D

Koffiemachine staat naast spoelbak. Wateropvang legen duurt geen 10 sec. 't Is dus zelfs de moeite niet om er een ander bakje/potje/tas/whatever onder te zetten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Voor de liefhebbers. Vanaf woensdag 21 oktober bij Makro tal van kortingen op koffie in al zijn vormen. Zowel van het eigen merk Rioba als van bekende en zelfs onbekende merken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

Dizzy schreef:De slijtage aan het maalsysteem is ook afhankelijk van de soort bonen die je gebruikt. Als je van die vettige bonen gebruikt zal dat het mechanisme sneller laten stuk gaan. Uiteraard is er ook kwaliteitsverschil zoals bij alles.
Ja dat las ik achteraf ook.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is best om dat opvangbakje telkens leeg te maken of op het einde van de dag. Waarom? Kijk er eens naar als je het langer laat staan :lol:

Het is ook een kleine moeite, bakje uittrekken, in gootsteen gieten, afspoelen, terug in machine steken. Lukt mij in minder dan 1 minuut en ik ben niet gehaast :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vroeger ook meegemaakt. Uitloop van de koffie opvangen in wit kopje. Dat was toen ik no zo een volautomaat had. Niet echt een aanrader. Eens de koffie opgedroogd heel moeilijk om nog proper te krijgen. Onder mijn huidig toestel staat een inox opvangbak. Om de paar dagen leeg gieten in de gootsteen. Hier staat nu een semi professioneel toestel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Dat is toch maar water met een miniem aandeel koffie? Bij ons wordt dit enkel bij het aanvullen van vers water afgespoeld. Waterbak wordt dan ook uitgespoeld.

Om schimmelvorming te vermijden wordt hier de opvangbak voor de koffie wordt dikwijls uitgekuist. Eveneens de zetgroep regelmatig afspoelen en tijdens dat proces de tamper met een stuk keukenpapier afwrijven.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Dizzy schreef:Het is best om dat opvangbakje telkens leeg te maken of op het einde van de dag. Waarom? Kijk er eens naar als je het langer laat staan :lol:

Het is ook een kleine moeite, bakje uittrekken, in gootsteen gieten, afspoelen, terug in machine steken. Lukt mij in minder dan 1 minuut en ik ben niet gehaast :lol:
Jij probeert toch graag dingen in het belachelijke te trekken he :)

Bakje met cakes legen is op dat vlak veel belangrijker dan waterbakje legen....
Beide gebeuren hier 1 keer per dag, savonds of na de laatste koffie van de dag (bv als ik rest van de dag van huis ben.), afspoelen van de zetgroep 1 keer per week savonds en dan overnacht laten drogen.

En toch vind ik een los bakje onder de uitloop voor het voor en naspoelen veel handiger, net omdat er dan zo goed als geen water in het ingebouwde bakje zit en dat veel makkelijker te onderhouden is zo. :-)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik gebruik ook een bakje om de hoeveelheid te beperken. De opvangbak is nl snel vol. Ik ben dus zeker niet tegen een bakje maar ik wees wel op het belang om tijdig de opvangbak, incl. de koffieresten, te legen en schoon te maken. De koffierest giet ik in een afsluitbaar plastic doosje en dat strooi ik om de 3 dagen uit. Soms spoel ik ook wat door de afvoerleiding want ook dat schijnt goed te zijn.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dat is inderdaad 1 van de grote nadelen aan die volautomaten, het mechanisme en daarbij ook nog eens het koffiegruis dat in de machine en aan het mechanisme blijft plakken met risico op schimmel tot gevolg. Al die toestellen zijn in hetzelfde bedje ziek. Alles gebeurt intern, het enige wat extern gebeurt is de koffie die eruit loopt in het kopje. Maar de gewone spoelbeurt na elk gebruik, het reinigingsprogramma om de zoveel tijd,...alles komt binnen in de machine terecht.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Yep, dat klopt wel, maar langs andere kant, ik hanteer daar persoonlijk hetzelfde als bij mijn voormalige Nespresso toestel, en eigenlijk elk elektrisch apparaat....

Goed verzorgen, proper houden, instructies volgen...
En tot nu toe heeft dat altijd resultaten afgeleverd in de vorm van een lange levensduur, mijn Delonghi Nespresso toestel was 11j oud toen ik hem vervangen heb door mijn huidige volautomaatje.

( Overigens, bij een volautomaat heb je dan nog de cakes en water die netjes apart landen. Bij veel Nespresso toestellen landen de gebruikte cups en het water in hetzelfde bakje. Dat is pas om problemen vragen op vlak van schimmel bij slecht onderhoud.)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het gruis en water zijn weliswaar gescheiden in een ander bakje maar zitten nog warm en dicht bij elkaar. Daarom net dat goed onderhoud inderdaad nog belangrijker is. Goed onderhoud is effectief aangeraden voor ALLE materiaal.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Stomme thread

Heb ik mij weer laten vangen aan het koffie gebeuren.

De smart grinder pro, met zo’n naam weet je dat je weer prullen gekocht hebt.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

[emoji1787][emoji1787][emoji1787]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

didi79 schreef:Eerste bevindingen van de Philips 3200:
Paar maand later, al enige minpunten gevonden allicht? Of nog steeds 100% tevreden?

Ik ben zelf in de markt voor een 3200, huidige Nespresso voldoet niet meer bij het vele thuiswerk (en begint soms te haperen bij het piercen van de cups). En aangezien er niemand mag langskomen om wat onder de kerstboom te leggen, leg ik er dan maar wat voor mezelf onder :lol:
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Molen is wat aan de luide kant. En bonenreservoir is te klein / snel leeg... maar kan ook komen omdat ons koffieverbruik gestegen is door de betere koffie.
Melk schuimen lukt niet zo goed met deze. Je hebt geen controle over de hoeveelheid stoom. Uiteraard gaat de melk wel schuimen, maar goed vloeibaar schuim is dat niet (dus tekeningen maken in je kopje gaat niet lukken). Nozzle is ook wat aan de korte kant en kan niet erg ver opzij bewegen. Dat maakt het lastig om een goeie hoek te vinden in een karafje. Maar goed, was niet van plan voor barista te gaan, dus eigenlijk gebruiken we dat nauwelijks.

Maar anders wel tevreden van de aankoop.


Tips voor goeie koffiebonen altijd welkom.

Moreno Caffé Espresso (Aldi denk ik) was ok, maar daarmee is alles gezegd.
Jacqmotte Dessert Delice ligt ons beiden echt niet. Veel te bitter. Vind die echt niet lekker.
Momenteel zitten we bij een Gran Maestro Italiano Originale en momenteel is dat toch de betere tot nu.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”