Koffie Apparaten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Staar je niet alleen blind op de bonen. Eenzelfde koffieboon kan beter of slechter smaken, afhankelijk van de koffiemolen of maalgraad of hoeveelheid bonen in 1 dosis. Ik heb het hier aan den lijve ondervonden. De koffie die uit de Eureka Olympus komt smaakt een stuk beter dan wat er uit de Compak K3 kwam, identiek dezelfde bonen met beide apparaten gemalen. Maar vraag mij niet wat de oorzaak is. Fijner of grover gemalen? Zou kunnen. Meer of minder koffie? Kan ook. Probleem is dat ik niet (meer) kan vergelijken. De dosis zou ik wel kunnen wegen, de maalgraad dat is een ander paar mouwen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nog ff verder dromen
[youtube]Ey30Cg1fM0Q[/youtube]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Euh... Kostprijs om toestel te maken 3000 dollar. En hier zijn er die mij gek verklaarden toen ik schreef dat mijn nieuwe tweedehands koffiemolen 450 euro gekost heeft.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dromen mag toch ? :angel:
Waar ik dit weekend wel men geld aan gegeven heb(ja, de molen is duurder dan de koffiezet :angel: )...
81tclDadzQL._AC_SL1500_.jpg
550x829.jpg
en nu is het wachten op de camionette van postnl.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Koffiemolen is Eureka mignon dacht ik zo. Hier staat een Eureka Olympus. Heb ook nog in twijfel gestaan om zo een mignon te kopen. Is een grind on demand toestel. De Gaggia daarentegen... daar bedank ik voor. Voor onderhoud of herstelling van de Eureka kan je o.a. terecht bij Limarc in Nazareth.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Achja,
ik wou niet over de 1000€ gaan voor 4 zjatten per dag... binnen een jaar of 4/5 als den BTC eerst terug naar 6000 en dan naar 50.000 gaat is er terug budget voor iets beters :angel:

De molen heeft een timer, maar de maalplaten zijn een pak kleiner dan de uwe ,(55mm vs.75 ?)
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Mag ik even lachen .... :-D ....ik ben al tevreden met oploskoffie van Douwe Egberts ....prijs gaan we maar niet vergelijken zeker ....misschien wel de kwaliteit ...althans dat hoop ik maar voor jullie met die prijzen ...anders moet ik wel degelijk aan verstand twijfelen

Ach alles is relatief ..als je er tevreden mee bent .
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

iceke schreef:De molen heeft een timer, maar de maalplaten zijn een pak kleiner dan de uwe ,(55mm vs.75 ?)
Ja 75 mm burrs. Heeft die mignon ook selectie voor 1 of 2 doses? Mijn Olympus weegt net geen 16 kilo. Daarnaast mijn espressomachine van 23 kilo. Als een dezer het werkblad inzakt weet ik hoe het komt. :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Matt555 schreef:Mag ik even lachen .... :-D ....ik ben al tevreden met oploskoffie van Douwe Egberts ....prijs gaan we maar niet vergelijken zeker ....misschien wel de kwaliteit ...althans dat hoop ik maar voor jullie met die prijzen ...anders moet ik wel degelijk aan verstand twijfelen

Ach alles is relatief ..als je er tevreden mee bent .
Idd, alles is relatief, instant koffie 30€/kg, Nespresso Pads 40€/kg, bonen 10/15€ kg
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

iceke schreef: Idd, alles is relatief, instant koffie 30€/kg, Nespresso Pads 40€/kg, bonen 10/15€ kg
Donderdag 24 december en enkel en alleen die dag bij Lidl : 1 kilo bonen en 1 kilo gratis voor 7,99 euro. Ik ben thuis, ik ga de winkel openen denk ik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Mijn reactie was betreffende de apparaten , niet de koffie....buiten de prijs vand oploskoffie heb ik enkel water te koken nodig ! :-D

Barista roepingen kosten mijn inziens wel wat.. :eek: maar dan verwonder ik me dat er sommigen wel bezuinigende opmerkingen hebben betreffende waterverbruikprijs of elec.prijs

Kan dat dan toch niet relativeren met apparaatprijzen die als normaal beschouwd worden als uitgave :bdaysmile:

Mag wel veronderstellen dat dit door een belastingcontroleur onder "tekenen en indicien " een belastingaanslag verhoging zou kunnen teweeg brengen indien opgemerkt zou worden ,de vergelijking met dames hoge hakken met rode onderzijde komt in mijn geest op :roll:
Om in de "sfeer" te blijven ....een aanbieding met korting :beerchug:

https://shop.hln.be/turbotronic-koffiem ... n=HLN_home
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Natuurlijk was je reactie enkel tov de apparatuur.
Mijn reactie was enkel tov die absurde oploskoffie prijzen. :angel:
Eigenlijk heb je me doen inzien dat ik een te goedkope machine gekocht heb...mijn belasting controleur zal weer lachen de volgende keer...
40kg koffie per jaar + een toestel van 800€ = kleinere onkost dan 40kg nespresso cups :angel:
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

iceke schreef:Natuurlijk was je reactie enkel tov de apparatuur.
Mijn reactie was enkel tov die absurde oploskoffie prijzen. :angel:
Eigenlijk heb je me doen inzien dat ik een te goedkope machine gekocht heb...mijn belasting controleur zal weer lachen de volgende keer...
40kg koffie per jaar + een toestel van 800€ = kleinere onkost dan 40kg nespresso cups :angel:
Tja absurde oploskoffie prijs .....
Hier in Thailand waar ik woon kost een potje 45gram Douwe Egberts Moccona 30 Thb ....omgerekend in kilo prijs en in Euro = 18.27€/kg :angel:
Schandalige prijs dan wel voor idem in Belgie ; bijna dubbel :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Matt555 schreef: Tja absurde oploskoffie prijs .....
Hier in Thailand waar ik woon kost een potje 45gram Douwe Egberts Moccona 30 Thb ....omgerekend in kilo prijs en in Euro = 18.27€/kg
Over appelen met peren vergelijken gesproken
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

NickG schreef:
didi79 schreef:Eerste bevindingen van de Philips 3200:
Paar maand later, al enige minpunten gevonden allicht? Of nog steeds 100% tevreden?

Ik ben zelf in de markt voor een 3200, huidige Nespresso voldoet niet meer bij het vele thuiswerk (en begint soms te haperen bij het piercen van de cups). En aangezien er niemand mag langskomen om wat onder de kerstboom te leggen, leg ik er dan maar wat voor mezelf onder :lol:
Sinds zondag ben ik de gelukkige eigenaar van een Philips LatteGo 3200. Eerste indrukken zijn goed, geen verkeerde koffie voor deze prijsklasse (al moet ik nog wat experimenteren met koffiebonen & instellingen)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

censuur
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 29 okt 2021, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

iceke schreef:
Matt555 schreef:Mag ik even lachen .... :-D ....ik ben al tevreden met oploskoffie van Douwe Egberts ....prijs gaan we maar niet vergelijken zeker ....misschien wel de kwaliteit ...althans dat hoop ik maar voor jullie met die prijzen ...anders moet ik wel degelijk aan verstand twijfelen

Ach alles is relatief ..als je er tevreden mee bent .
Idd, alles is relatief, instant koffie 30€/kg, Nespresso Pads 40€/kg, bonen 10/15€ kg
Ja maar als ik zie hoeveel gram oploskoffie ik nodig heb in vergelijking met hoeveel gram bonen ik nodig heb voor één tas koffie, dan zal het kwa prijs wel overeen komen. (schat ik)
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Gray schreef:
iceke schreef:
Matt555 schreef:Mag ik even lachen .... :-D ....ik ben al tevreden met oploskoffie van Douwe Egberts ....prijs gaan we maar niet vergelijken zeker ....misschien wel de kwaliteit ...althans dat hoop ik maar voor jullie met die prijzen ...anders moet ik wel degelijk aan verstand twijfelen

Ach alles is relatief ..als je er tevreden mee bent .
Idd, alles is relatief, instant koffie 30€/kg, Nespresso Pads 40€/kg, bonen 10/15€ kg
Ja maar als ik zie hoeveel gram oploskoffie ik nodig heb in vergelijking met hoeveel gram bonen ik nodig heb voor één tas koffie, dan zal het kwa prijs wel overeen komen. (schat ik)
Nogmaals...gaat niet over fe koffieprijs , wel over geen koffiemachien nodig te hebben / kop + kokend water + lepeltje Nescafe en suiker , melk of room naar keuze .
Lekker gewoon de spotgoedkope koffiebarbaar uithangen :angel:

Hebben de heren en dames Barristas al eens hun kop koffie prijs uitgerekend bekomen via hun respectievelijke apparatuur afschrijving ?

Alhoewel ik zo een Senseo machientje wel mooi presenterend vind ....zou trouwens voor mij voldoende zijn voor die 2 koppen per dag als zeer matig koffiedrinker .

Och als het je ding is ...waarom niet ...smakelijk gewenst :beerchug:
Laatst gewijzigd door Matt555 op 23 okt 2021, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

ub4b schreef:Iemand een ervaring met de Baratza Encore ?
Als je serieus met koffie bezig bent, kan ik echt de Sage Smart Grinder Pro aanraden.

Review op https://coffeeblog.co.uk/sage-smart-gri ... -review-3/

Ook hun koffiemachines, trouwens...
Matt555 schreef:Hebben de heren en dames Barristas al eens hun kop koffie prijs uitgerekend bekomen via hun respectievelijke apparatuur afschrijving ?
Heb je al eens écht lekkere koffie geproefd?
Ieder zijn ding hé...
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Edward Valckx schreef:
ub4b schreef:Iemand een ervaring met de Baratza Encore ?
Als je serieus met koffie bezig bent, kan ik echt de Sage Smart Grinder Pro aanraden.

Review op https://coffeeblog.co.uk/sage-smart-gri ... -review-3/

Ook hun koffiemachines, trouwens...
Matt555 schreef:Hebben de heren en dames Barristas al eens hun kop koffie prijs uitgerekend bekomen via hun respectievelijke apparatuur afschrijving ?
Heb je al eens écht lekkere koffie geproefd?
Ieder zijn ding hé...
Of ieder zijn gedacht he..... :lol:
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Hier staat een gekregen Nespresso machientje. De paarse koffie van de Lidl 2,29 euro voor 20 capsules blijkt voor mij de lekkerste te zijn. Je kan daarin zelfs koopjes vinden. Laatst in het kruidvat, 1,29 euro voor 20 capsules espresso. Smaak is net iets minder dan deze van de Lidl, maar goed.

Gisteren via ToGoodToGo voor 11 euro 100 capsules mogen ophalen in de Java winkel te Rotselaar. India, sterkte 10. Super lekkere koffie.

Ik heb mijn espresso apparaatje en de Senseo niet meer gebruikt sinds ik de Nespresso heb. Smaakverschil voor mij is miniem tussen het espresso machientje maar comfort is 100x hoger. Het enige nadeel, het afval. Ik doe dan zelfs nog de moeite om ze leeg te maken maar het mag niet bij het plastic en de alu capsules mogen niet bij de pmd. :roll:

Ik drink niet genoeg koffie op een dag om een duur apparaat te verantwoorden en mijn koffie is sneller slecht dan ik hem kan opdrinken en plus, als ik 7 verschillende bonen moet kopen, dan hou ik het liever bij capsules.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat afval was naast de belabberde kwaliteit van de toestellen de reden om een echt espressotoestel te kopen. Om de zoveel weken met een zak vol capsules naar de winkel trekken werd ik snel beu en het is ook nog eens ecologisch een ramp. Nu koop ik enkel bonen en het afval gebruik ik voor in de tuin tegen slakken oa.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

iceke schreef:Achja,
ik wou niet over de 1000€ gaan voor 4 zjatten per dag... binnen een jaar of 4/5 als den BTC eerst terug naar 6000 en dan naar 50.000 gaat is er terug budget voor iets beters :angel:
Je budget is ineens goed de hoogte ingegaan met de huidige bitcoin prijzen? :-)

Hier maak ik gebruik van een Delonghi waar zowel Senseo pads in kunnen als gemalen koffie. Ik heb een aparte koffiemaler (ook van Delonghi). Uiteindelijk wissel ik af tussen Senseo (makkelijk om in 1 keer de pad te verwijderen) en bonen (moeilijker om de gebruikte koffie eruit te halen op een propere manier). De bonen komen dan altijd van een duurdere koffiespeciaalzaak.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb amper nog btc, dat hoofdstuk is afgesloten.
Wat ik wel bijgekocht heb is een Chemex en we drinken nu enkel nog koffie van een lokale brander, alle 14 dagen ga ik om een kg verse bonen
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Dizzy schreef:Dat afval was naast de belabberde kwaliteit van de toestellen de reden om een echt espressotoestel te kopen. Om de zoveel weken met een zak vol capsules naar de winkel trekken werd ik snel beu en het is ook nog eens ecologisch een ramp.
Zoveel afval is dat nu ook weer niet als je ze in elkaar stopt. Het is wel ambetant dat het niet bij het pmd mag. Er zijn ook perfect ecologische alternatieven te vinden trouwens. Bij pakweg den Aldi zijn de capsules biologisch afbreekbaar.

Het zakje rond de koffiebonen mag ook niet in de pmd zak.

Als je ecologisch denkt zou koffie een no go moeten zijn vrees ik. :lol:
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

SPR schreef: Als je ecologisch denkt zou koffie een no go moeten zijn vrees ik. :lol:
Enkel koffiecichorei is nog toegelaten als je met het klimaat inzit :twisted:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

SPR schreef:Als je ecologisch denkt zou koffie een no go moeten zijn vrees ik. :lol:
Deze gemist?
https://www.ray-jules.com
https://www.ray-jules.com/nl/ons-verhaal/

Ik drink zelden/nooit koffie, die Ray-Jules ook nog niet getest, dus vraag me niet of ze goed zijn of niet :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

SPR schreef:Zoveel afval is dat nu ook weer niet als je ze in elkaar stopt. Het is wel ambetant dat het niet bij het pmd mag. Er zijn ook perfect ecologische alternatieven te vinden trouwens. Bij pakweg den Aldi zijn de capsules biologisch afbreekbaar.

Het zakje rond de koffiebonen mag ook niet in de pmd zak.
Dat is het helaas wel. Wij zijn dan niet eens de grootste koffieslurpers maar een grote zak vol van die rommel is niet praktisch en weegt totaal niet op tegenover een grote verpakking bonen. Die zak is trouwens soms gewoon van papier, afhankelijk van waar ik de bonen koop.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Er gaan weinig winkels klagen dat je je eigen zakjes of doosjes meebrengt als je in bulk koopt, de mijne in ieder geval niet
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het probleem is niet van die afvalberg af te geraken maar wel het ongemak om ermee rond te sleuren.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

In mijn geval, bruine zak. Ik sleur met niets rond. En voor we vinger wijzen. Ik heb met moeite een paar kleine bruine zakken per jaar. Veel Nespresso look a likes zijn niet eens van alu. Ik heb je ook het voorbeeld gegeven van bio afbreekbare capsules. Ook geen gesleur, er zijn er composteerbare. Al zeker geen gesleur. Er zijn hervulbare pads, en dan kom je terug bij uw koffiebonen. :)

@heist: zonne energie is nobel. Helaas groeien koffiebonen hier nog niet aan de bomen. Dus het blijft niet echt groen en zeker geen melk er bij doen, dat is een ecologische ramp. 8)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Nespresso is hier gepasseerd, teveel afval, te weinig smaken en te slechte kwaliteit van machines. Met bonen heb ik amper afval, de smaak die ik zelf wil uit een enorme keuze en een deftig apparaat dat langer mee gaat. Maar ieder is vrij zijn eigen keuzes te maken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

ub4b schreef:Iemand een ervaring met de Baratza Encore ?

https://www.amazon.nl/Baratza-Elektrisc ... 007F183LK/

't is wel geld maar lijkt wel een goede maler, heb zelf een simpel model van severin, maar met maalschijven en de mijne gaat al enkele jaren mee zonder morren

Mijn vriendin haar bodum maler is letterlijk uit mekaar gevallen .....
Nee, maar in De Standaard van verlede weekend is er een review van enkele machines. De beste van de vier geteste is de Sage Barista Touch, 913€…
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Het is geen vraag omtrent koffie apparaten maar ik vroeg me af is 5 kg bonen veel voor iemand die elke dag minstens 4 kopjes koffie drinkt?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik zou zeggen ja, andere wellicht nee.

Je eigen verbruik en voorkeur kennen zou een goede indicatie zijn om te extrapoleren.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

68g bonen op een liter filterkoffie
18g bonen voor een dubbele espresso
reken zelf maar uit...
alleen ga je een koffieliefhebber waarschijnlijk geen plezier doen met 5kg bonen van hetzelfde pakje (ik koop mijn bonen vers, met 250g seffes)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Nee dat is inderdaad ook nog een goed idee voor kleinere paketten.

Dank alvast dan kan ik weer wat verder.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Toevallig het Erp systeem onder ogen gekregen van een koffie machine productie eenheid...kost 170€ verkoopprijs €600 :banana: ik mag natuurlijk niet zeggen welk merk of waar.

Maar de producenten hebben mooie marges zo te zien.

Ik heb er geen last van want nooit koffie gedronken en ik heb zelfs geen idee hoe ik koffie moet zetten :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

q-tec schreef:machine productie eenheid...kost 170€ verkoopprijs €600 :banana: ik mag natuurlijk niet zeggen welk merk of waar.
Maar de producenten hebben mooie marges zo te zien.
Vraag is wat daar dan allemaal in zit, want als dat puur voor de productie is, lijkt me dat nog vrij weinig, want je zit met kosten als verkoop, administratie, marketing, distributie, verloningen, etc, en de marge moet je rekenen op groothandelsprijs, niet de verkoopsprijs.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Hier een week geleden na 10 jaar overgeschakeld van de goede betrouwbare Philips Senseo naar een DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110.
Echter ben ik vandaag terug Senseo aan het drinken daar deze beduidend beter smaakt dan die van de ECAM.
Ik krijg de koffie van de ECAM maar niet goed. Ofwel is hij veel te flauw van smaak ofwel zit er teveel schuim op de koffie.(gebruik geen melk)
Heb al de instellingen al geprobeerd en gebruik bonen van L'OR Espresso Forza Koffiebonen Smaakintensiteit 9.
Heeft iemand een idee of dit op te lossen is want anders gaat hij terug ?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”