Engie UP

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
swapper1973
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 nov 2018, 08:20
Locatie: Eernegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Wie heeft er hier ook een boxx van engie

We hebben deze samen met onze ecotec plus ketel van vaillant wat ik nu wel op merk als ik de verwarming hoger zet dat het redelijk lang duurt vooralleer de ketel aanspringt zijn er nog mensen die dit probleem ervaren ?

grtz
It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity.
–Albert Einstein
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Al die 'slimme' thermostaten lijken mij net het omgekeerde effect te hebben. Ze werken in de meeste gevallen alleen als aan/uit, en laten je (moderne) condensatieketel niet moduleren, waardoor je flink wat rendement verliest.

Hier staat er een Flukso'tje op de elec + watertellers, en een opentherm thermostaat met buitenvoeler. Ineens 10 graden kouder buiten? De ketel stookt op tijd al een graadje bij zodat de Temp binnen mooi gelijk blijft. Heeft het alleen soms wat lastiger als de (laagstaande) zon ineens binnenschijnt. Dan wordt het wat warmer binnen.

Bij mijn vrouwtje haar kantoor 2 jaar geleden deze thermostaat geïnstalleerd.
1_M_Remeha_E_Twist_jpg_zoom.jpg
https://shop.kamerthermostaat.com/Remeh ... hermostaat

Super tevreden over! Vooral de online bereikbaarheid is handig. Onverwacht afwezig? Even de thermostaat op nacht zetten. Morgen een uurtje vroeger beginnen? 2 klikken en je verschuift de dag-programmatie.

Kost een aardig duitje, maar met een verwarmingsfactuur die een 200€/jaar lager ligt hadden we 'm dus op een jaar terugverdiend!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

KRL100 schreef:Al die 'slimme' thermostaten lijken mij net het omgekeerde effect te hebben. Ze werken in de meeste gevallen alleen als aan/uit, en laten je (moderne) condensatieketel niet moduleren, waardoor je flink wat rendement verliest.
Mijn EvoHome heeft nochtans een modulerende aansturing.
KRL100 schreef:Bij mijn vrouwtje haar kantoor 2 jaar geleden deze thermostaat geïnstalleerd.
Eén thermostaat voor gans je huis... probeer dan maar eens boven een kamer warm te krijgen zonder geknoei... nee, dat is pas een "dom" systeem.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”