Pagina 1 van 1

Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 13:41
door raf1
Ik ondervind al enkele dagen regelmatig timeouts/packet loss op m'n Scarlet Loco abonnement.

Blijkbaar zijn er nog enkele klanten die last hebben:
Twitter: https://twitter.com/HordeOnYourTube/status/1195650670063472640
Twitter: https://twitter.com/thebigblackdot/status/1195641631250223104
Twitter: https://twitter.com/MathieuBlon/status/1195635442487627777
Twitter: https://twitter.com/Listoveda/status/1195381374968123392 Heeft nog iemand problemen? Ik dacht eerst dat het aan een recente upgrade naar FRITZ!OS 06.86 lag op een Fritz!Box 7360 v2 maar begin nu toch te twijfelen.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 14:11
door jurisco
Inderdaad,ik heb scarlet gecontacteerd.
Probleem met services...

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 14:17
door Heronic
Hier ook dikke miserie.
Scarlet.
Fritz os sinds : 09.02.2019 2:23
Dus geen recente veranderingen.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 14:19
door Joe de Mannen
Hier ook scarlet maar ik ondervind geen problemen

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 15:03
door Matt
Idem hier sinds een dag of twee problemen met bepaalde SSL sites.
Scarlet Loco met bbox.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 15:33
door blidi
Zoon in Beernem ook problemen met scarlet. Volgens helpdesk zijn ze er mee bezig, maar is natuurlijk weekend.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 16:02
door Sinna
Zo natuurlijk is dat niet. Een 24u-economie moet 24/7 blijven draaien...

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 16:22
door XoNsKy
@Blidi

Het probleem is inderdaad donderdagavond begonnen (22u).

Klantendienst vervolgens vrijdag gecontacteerd maar daar kreeg mijn probleem geen gehoor.
Het zou wel overgaan, vandaag opnieuw de klantendienst gecontacteerd. Tussen de regels door begreep ik dat dit voor hun geen prioriteit heeft en dat ze alle klantnummers aan het verzamelen zijn die het probleem ervaren.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 16:36
door Joe de Mannen
Een 24/7 economie moet niet draaien op een lowcost provider.

Heeft er bij de helpdesk van scarlet ooit wel iets prioriteit ? ik heb de indruk dat dat alleen 'per ongeluk' gebeurt :)

J.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 17:41
door raf1
Eindelijk, Scarlet bevestigt het probleem:
Twitter: https://twitter.com/Scarlet/status/1195743069922119682

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 17:53
door Heronic
Modem resetten naar fabrieksinstellingen zal vast voor de wifi problemen zijn neem ik aan?

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 18:13
door Matt
Heronic schreef:Modem resetten naar fabrieksinstellingen zal vast voor de wifi problemen zijn neem ik aan?
Ik vermoed het want bekabeld heb ik net hetzelfde probleem..

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 19:59
door vasonline
Hier ook.
Vooral bij het VRT nu kijken is het bijzonder hinderlijk.
De toestellen zijn allemaal via Ethernet aangesloten op de FB
smtp gmail is ook problematisch

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 21:42
door raf1
Joe de Mannen schreef:Een 24/7 economie moet niet draaien op een lowcost provider.
Ik was zonet bij een Proximus-klant: identieke problemen, lang wachten op TLS-handshake uitvoeren, timeouts, etc... maar die had niet door dat er iets mis was.

Geen idee wat er hier écht aan de hand is, problemen lijken zich te situeren op het Proximus-netwerk.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 21:47
door antutu
God fxcking damnit. Zit ik hier mijn hele PC te formatteren voor niks. :evil: :evil: :evil: Dacht dat ik weer één of ander virus had opgelopen ergens. Na een grondige format bleek het internet nog steeds brak, en toen besloot ik maar 'ns hier mijn licht op te steken. En nu lees ik dit. :bang:

Het internet van Scarlet is al een paar dagen ZWAAR ruk. Het rare is dat als ik op een bepaalde site niet kan, ik er wél op kan als ik mijn VPN (Private Internet Access) aanzet. Daarom dacht ik dat misschien de DNS servers van Scarlet brak waren en toen probeerde ik eens zonder VPN maar met de DNS servers van Google, maar opnieuw werkte het niet.

Het ziet er dus naar uit dat ik vanaf nu permanent mijn VPN zal moeten laten aanstaan tot Scarlet met een oplossing komt.. :roll:

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 16 nov 2019, 23:35
door Petervanakelyen
SSL handshakes die timeouts geven en websites die soms wel/soms niet laden klinkt als een mogelijk MTU probleem. Iemand met een MikroTik al eens geprobeerd de MTU te forceren naar bvb 1400 bytes?

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 17 nov 2019, 01:46
door GuntherDW
Petervanakelyen schreef:SSL handshakes die timeouts geven en websites die soms wel/soms niet laden klinkt als een mogelijk MTU probleem.
Al heb ik edpnet heb ik wel al jaren eigenlijk issues met een TLS connectie te leggen naar wikia.nocookie.net. Die initiele connecties duren altijd meer dan een minuut (tot het timeout natuurlijk), om daarna gewoon deftig te werken.

Al lijkt dit in mijn geval gewoon eigenlijk aan IPv6 te liggen, aangezien ik het ook toen ik nog op dommel via HE.net een IPv6 adres had? Al heb ik dit probleem niet als ik bij vrienden op een LAN zit welke bijvoorbeeld telenet hebben.

Als ik test met cURL in een terminal is de connectie over IPv4 wel instant, over v6 is de initiele TLS handshake enorm lang, met de genoemde timeout zelfs eigenlijk.
Ik moet eens een packetdump doen anders denk ik om te kijken of het inderdaad een MTU probleem is, al denk ik niet dat het zo snel zichtbaar gaat zijn... Je kan wel eens gelijk hebben echter.
Er waren indertijd meerdere sites die issues gaven met een MTU lager dan 1500, waardoor er in PF e.d. ook speciale filter flags waren geimplementeerd welke dat probeerden tegen te gaan.

Hetzelfde probleem, maar eigenlijk nog groter (op meer sites) gebeurt als ik via een ipsec tunnel werk welke op m'n mikrotik RB thuis draait. Dan duurt sites als imgur e.d. laden ook enorm lang door de inderdaad hangende TLS handshake.

Maar dus inderdaad, het verlagen van de MTU is iets wat ik eens kan proberen als ik nog eens ergens op een LAN oid zit en verbind met thuis.

Voor zover deze (slightly) offtopic post :P.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 19 nov 2019, 10:29
door fluppie
Ook hier was het dikke miserie,het internet heeft verschillende keren plat gelegen,telkens ongeveer 5a 10 min,en daarna was het weer weg,een keer was ook het singnaal v/d tv weg,dan zeker een half uur.
Ik had gedacht vorig weekend eens op mijn gemak wat te kunnen gamen,maar ik werd steeds uit de groep gezet,wegens geen internet.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 19 nov 2019, 10:54
door sdecoster
Storing lijkt me ondertussen opgelost.

Wat me nog het meest stoorde was het gebrek aan info op de scarlet-website... Niets te vinden. Ze zijn dan wel budgetprovider maar een kort bericht op de homepage is toch een minimum.

Heb ze een mail gestuurd met bovenstaande opmerking en vraag voor compensatie. Je weet maar nooit.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 19 nov 2019, 11:31
door fluppie
Ben hiermee volledig akoord,een bericht op de Scarlet website,kan toch niet zo moeilijk zijn,een beetje gemakszuchtig,vind ik.

https://allestoringen.be/storing/scarlet/

Men kan echt wel zeggen dat volledig Vlaanderen,en stukken van Brussel zeker getroffen geweest zijn,een redelijk algemene storing.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 19 nov 2019, 11:57
door Asskicker
Wat krijgen jullie als jullie een tracert doen naar bvb. http://www.google.be?
Ik krijg nog steeds volgende scenario: Afbeelding

Dat is toch niet normaal? Als ik via VPN werk, dan is die eerste ook gewoon 10MS en de 3de komt er dan wel door.
Volgens mij is het probleem nog steeds niet opgelost.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 19 nov 2019, 17:47
door philippe_d
fluppie schreef:https://allestoringen.be/storing/scarlet/
Men kan echt wel zeggen dat volledig Vlaanderen,en stukken van Brussel zeker getroffen geweest zijn,een redelijk algemene storing.
Verschillende gebruikers klagen over wegvallende wifi (oa niet kunnen printen op de netwerkprinter).
Hoe kan een probleem bij Scarlet iemand lokaal netwerk storen?

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 19 nov 2019, 17:52
door cptKangaroo

Code: Selecteer alles

Tracing route to www.google.be [216.58.213.131]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    29 ms    79 ms   130 ms  ip-213-49-9-1.dsl.scarlet.be [213.49.9.1]
  3    10 ms    10 ms    10 ms  110.244-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.244.110]
  4     *       10 ms    10 ms  lag-14-1000.ibrmar3.isp.belgacom.be [91.183.246.178]
  5    17 ms    21 ms    17 ms  72.14.212.86
  6    18 ms    19 ms    18 ms  108.170.245.1
  7    17 ms    17 ms    17 ms  66.249.94.105
  8    17 ms    17 ms    17 ms  par21s03-in-f131.1e100.net [216.58.213.131]

Trace complete.
Ik heb er geen last meer van -- gisteren zag ik occasioneel nog een TLS handshake boodschap in de statusbalk maar de sites laadden snel in.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 19 nov 2019, 18:58
door Heronic
Hier ook terug in orde.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 20 nov 2019, 14:11
door vasonline
Hier ook Oké

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 20 nov 2019, 14:21
door TanknaT
philippe_d schreef: Verschillende gebruikers klagen over wegvallende wifi (oa niet kunnen printen op de netwerkprinter).
Hoe kan een probleem bij Scarlet iemand lokaal netwerk storen?
Software update Bbox3 die niet goed is?

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 21 nov 2019, 09:08
door fluppie
Hier rond Gent Zeehaven terug alles ok,storing moet ook bij Proximus geweest zijn,mijn gebuur heeft er ook zeer veel last van gehad,is Proximus klant.

Re: Scarlet traag

Geplaatst: 21 nov 2019, 15:18
door sdecoster
Eénmalige korting van 10 euro als compensatie gehad op mijn Scarlet Trio... :banana:
Gewoon (beleefd) mailtje gestuurd naar [email protected] met vermelding van mijn klantnummer.