iOS naar Android

Plaats reactie
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Ik wil overschakelen van iOS naar Android maar wil ook mijn Whatsapp en iMessage berichten overzetten omdat die belangrijk zijn voor mij.
Iemand een idee hoe dit kan zonder software te moeten aankopen?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Gaat niet, voor WhatsApp betreft heb ik het ooit zelf uitgezocht voor iemand. iMessage? Wel, het is Apple, dus je weet het antwoord zonder het uit te zoeken.

Daarenboven: dit is een goed voorbeeld van een situatie waarin malware-makers misbruik proberen te maken van de wanhoop van de gebruiker om hem te verleiden allerhande louche 3rd party tools te installeren. Of waarin men u wil laten betalen voor tools die maar half werken.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Afaik is er geen manier om zelf een database te maken van je oude iMessage berichten en die dan in de “message” client van Android te importeren.

Exporteren naar een CSV kan wel via https://imazing.com/ - dat heb ik vroeger ook nog gebruikt en kan het aanraden, kost wel geld.

Voor Whatsapp bestaat er wel de mogelijkheid om van telefoon te wisselen en je berichten mee te pakken, ze zullen daar wel een support artikel over hebben.

Let er ook wel op dat je exact de stappen volgt om je GSM nummer af te melden bij Apple/iMessage, als je dit niet doet zoals Apple zegt, dan blijft je nummer daar bekend voor je iOS contacten, en worden berichten gestuurd vanop iOS/macOS niet goed afgeleverd op je nieuwe Android.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Heb het kunnen oplossen voor de whatsapp berichten met wazzapmigrator over te zetten en sms / iMessage met iSMS2Droid. Alleen de callog is niet gelukt. Mocht er hiervoor iemand toch nog een oplossing hebben dan hoor ik dat graag.
https://www.techrepublic.com/article/ho ... sms2droid/
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”