Edpnet storing? Geen internet.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Ik heb sind 3 uur vanacht geen internet meer. Zijn er nog anderen? Regio Grimbergen.

Ik zie volgende foutmelding in de fritzbox:
There is a problem with the first 200 meters of the DSL cable connection. Please check your wiring to the DSL/telephone jack and any house cabling involved. If the error cannot be remedied, contact your DSL provider.
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Geen probleem hier.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ook problemen hier, regio Gent. Deze nacht regelmatig uitval gehad. Modem herstart deze ochtend en alles lijkt nu ok. Dacht eerst dat het lokaal bij mij was, maar nu ik je bericht lees blijkbaar niet.
Event log van Fritzbox zei iets van de PPP session, maar weet het niet meer uit het hoofd (vanavond eens opzoeken).
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

VDSL Pro in Heverlee is op.
Misschien een lokaal probleem want er is (nog) geen melding op Edpnet network info | Known issues & scheduled maintenances.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Uit de event log bleek veel het volgende te gebeuren:
04:25:48 Internet connection cleared.
04:25:48 Timeout during PPP negotiation.
04:25:58 Internet connection established successfully. IP address: xxx, DNS server: xxx and xxx, gateway: xxx, broadband PoP: BRAS01
En ook af en toe problemen met telefonie:
03:10:32 Registration of Internet telephone number x failed. Remote site reports reason for error 407 [2 messages since 03.10.19 03:10:22]
04:46:33 Registration of Internet telephone number x failed. Remote site reports reason for error 400
Om 03:10:32 op 03/10 begon het pas echt goed (daarvoor ook maar eenmaling over de laatste dagen), zo'n 27 keer een "Internet connection cleared" tot en met 06:40:50, waarna ik de modem even heb herstart.

Maar bon, alles is nu in orde.
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Bij mij is ook alles terug in orde.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Deze nacht weer hetzelfde probleem. Modem moeten herstarten om het op te lossen (of zo lijkt het toch).

Code: Selecteer alles

03:54:49	An error message has been sent
03:54:46	The system time was updated successfully by time server x.
03:54:45	Internet connection established successfully. IP address: x, DNS server: x and x, gateway:x, broadband PoP: BRAS01
03:54:42	DSL is available (DSL synchronization exists with 99998/29999 kbit/s).
Daarna zo'n 27 keer onderstaande disconnects tot 7u18

Code: Selecteer alles

04:15:34	Internet connection established successfully. IP address: x, DNS server:x and x, gateway: x, broadband PoP: BRAS01
04:15:24	Timeout during PPP negotiation.
04:15:24	Internet connection cleared.
en af en toe ook

Code: Selecteer alles

04:32:27	Registration of Internet telephone number x failed. Remote site reports reason for error 400 [2 messages since 11.10.19 04:31:44]
Vraag mij nu af of het aan mijn oude (leen) 7360 modem ligt, aan EDPnet of Proximus :-(
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hier geen issues

Elke dag 3 records:

Code: Selecteer alles

11.10.19 	03:36:43	Internet connection established successfully. IP address: *, DNS server: * and *, gateway: *, broadband PoP: BRAS01
11.10.19 	03:36:43	Internet connection cleared.
11.10.19 	03:36:40	Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
Heb je geen reservetoestel waarmee je even kan testen?
Hier verpatsen ze een 7360 voor €15...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik vind elke dag zo 3 records anders wel een issue, maar kom, een ander dan het mijne :wink:
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Heb deze week 2 keer in de ochtend (eerste keer 3u s' ochtends, andere keer 5u s'ochtends) een PPPoE reconnect gehad, maar verder geen issues eigenlijk.
DSL sync is al ~136d actief.

07.10.19 02:55 -> 03:18
08.10.19 05:08 -> 05:18

De FB krijgt wel elke keer mooi het oude adres terug, maar m'n RB, aangezien die de oude IP's niet bijhoudt moet ik wel elke keer m'n DNS records gaan aanpassen op m'n OVH server.
Daar draait (atm toch) geen DDNS op dus het is wel een beetje lastig.

Het gebeurt wel eens maar verre van constant. Heb vaak meer dan een maand lang een conn zonder PPPoE conn loss.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De storingen zijn de hele dag door gegaan. Zal maar eens een ticket maken bij EDPnet :-)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Net nog even kunnen bellen.
DLM zou actief zijn en in 8/10 gevallen zou dit deze problemen kunnen geven.
Ze gaan het dus (door proximus) laten uitschakelen.
Hopelijk lost het de problemen op en behoud ik mijn profiel (100/30).
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Hier sinds 1u stipt is de pppoe weer weggevallen.
Hij is nog niet terug online maar zoals ervoor blijft de DSL sync gewoon behouden. Ik zie ook geen error counter of andere sync issues voorvallen...

Gebeurt wel veel tegenwoordig zeg. Op de issues page is er voor vandaag alleszins niets gepland?

EDIT: Om 01:52 is de PPP connectie terug tot stand gekomen. Bijna een uur zonder internet dus.
Oude IP is door de server alweer toegekend echter. (maar kan weer m'n DNS zone gaan aanpassen :p).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hier (tot nu toe) geen problemen meer na contact met de helpdesk, maar wel op 70/30 profiel gekomen :(
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ja het probleem is niet de DSL sync, die blijft vrij rotsvast, het lijkt ergens anders te zitten hier.
Tenzij ze bij edpnet kunnen hardmaken dat het wel samenhangt ergens buiten als onderliggende L1/L2 te dienen :P.

Alsook moet ik echt eens iets vinden dat ook m'n RB ook het oude IP kan aanvragen bij de IPCP request, maar de docs en fora gaan spijtig genoeg enkel over either totaal fixed IP's of totaal dynamische IP's. Niet "hou het oude IP bij en vraag dat eerst aan bij de volgende on-up/down".
Welja, dat, of m'n mede dedi eigenaar zover krijgen dat DDNS op die bepaalde zone(s) actief kan worden.

Echter was hij daar niet al te happig op dat ik dat zou instellen, als CISO van een vrij groot bedrijf met jarenlange ervaring in network security, van beide kanten.

Het gebeurt ook elke keer in de nacht, in de vroege uurtjes. Het lijkt bijna gewoon een planned downtime te zijn ofzo soms. Terwijl ik niet zodirect iets vind voor de regio op de edpnet issues site.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Vannacht weer zeer veel storingen. Aangezien ik een modem in bruikleen heb, gaan we een nieuwe modem eens proberen.
Wel idd heel verdacht dat dit steeds in de nacht moet gebeuren (is maar één keer overdag geweest).
Ik vermoed toch een probleem tussen kast en centrale ofzo, maar we zien wel, modem kan natuurlijk ook :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

heist_175 schreef:Elke dag 3 records:

Code: Selecteer alles

11.10.19 	03:36:43	Internet connection established successfully. IP address: *, DNS server: * and *, gateway: *, broadband PoP: BRAS01
11.10.19 	03:36:43	Internet connection cleared.
11.10.19 	03:36:40	Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
Is er een reden waarom jij de Fritz!Box iedere nacht een reconnect laat maken?
Deze optie zorgt ervoor dat je zelf het tijdstip van een reconnect bepaalt (vb 's nachts om 3.00u) om te vermijden dat de ISP jouw PPPoE sessie vernieuwt op ene ongepast moment.

Maar gezien er bij EDPnet géén geforceerde reconnects zijn, heeft deze instelling m.i. niet veel zin ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik stel voor dat je @edpnet volgt op Twitter
Ze posten er telkens wanneer er geplande downtimes gaan zijn per regio.
Maar naar mijn ervaring is er vaak op diezelfde moment in andere regio’s ook storing, dus best kijk je uit naar alle datums die ze posten, en dus niet alleen voor uw regio.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Mijn PPPoE disconnect van 7 oct komt ermee overeen ja. Al de anderen niet :p.

Alsnog is het bij NuKeM de DSL sync welke down gaat blijkbaar, wat dus niets te maken heeft met status/issues page tenzij er effect aan de ROPs gewerkt zou zijn.

Het kan natuurlijk werken zijn van proximus in zijn geval welke niet altijd meegedeeld worden (overmacht?), maar als je effectief DSL sync verliest en ze voorstellen je op een lager profiel te smijten zou je toch eens moeten kijken of er geen technieker naar je lijn wil zien eigenlijk.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Een update voor het archief, maar bij mij lijken de problemen van de baan door de modem te vervangen.
Vandaag is DSM terug actief gezet en als bijkomend voordeel lijk ik nu op een 100/35 profiel te zitten (vroeger 100/30) 8)
Als dat zo blijft ben ik best tevreden. Ook een bedankje richting EDPnet voor de vlotte hulp :)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sinds een week weer dezelfde problemen, maar dus met de nieuwe Fritzbox. Vanaf het moment dat mijn pfSense router verbonden is met de Fritzbox (momenteel maakt die pfSense router een eigen PPPoE verbinding) kakken de pings in elkaar (+500ms en time-outs met af en toe, uitzonderlijk een flits van een normale Ping). Dit zowel op het netwerk van de Fritzbox (achter eigen PPPoE sessie) als op het netwerk achter de pfSense router. Surfen is een gok en zo goed als onmogelijk.
EDPnet technieker is al langs geweest en heeft dit dus ook vastgesteld. Advies was de pfSense router eens direct met de Fritzbox te verbinden (toen liep die via meerdere switches in een VLAN naar de pfSense router). Zo gezegd zo gedaan, maar probleem blijft :(
Ik vind de oorzaak niet en begin de Fritzbox meer en meer te verdenken, dat of een instelling in pfSense. Iemand een idee?

Als ik er niet uit geraak zal het helaas exit EDPnet worden, ook al is het hun fout mogelijk niet en hopen dat een andere provider het probleem niet heeft.

Detail: Soms kan ik gewoon ook niet verbinden met de WiFi van de Fritzbox (fout paswoord zegt hij dan) terwijl het een andere keer prima gaat. De Fritzbox lijkt de klus volledig kwijt dan.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb ondertussen zo goed als alles geprobeerd.
Ondertussen zit ik op een double NAT config met de Fritzbox, dat werkt nog het 'best', het is te zeggen, zeer, zeer, zeer traag (inbelmodem gevoel).
Als ik de modem herstart gaat het even zeer goed, maar al snel (10-20 seconden) zakt de boel permanent in elkaar.
Bv. na modem herstart:

Code: Selecteer alles

Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=50ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=104ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=45ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=132ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=246ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=76ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=12ms TTL=59
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=395ms TTL=59
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=29ms TTL=59
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=459ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=460ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=143ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=284ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=628ms TTL=59
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=456ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=343ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=339ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=293ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=426ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=85ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=309ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=334ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=255ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=355ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=584ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=65ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=233ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=725ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=582ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=272ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=112ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=386ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=38ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=246ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=338ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=125ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=336ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=427ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=96ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=120ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=706ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=202ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=253ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=518ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=716ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=57ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=15ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=200ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=379ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=28ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=238ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=429ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=15ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=15ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=187ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=393ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=343ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=631ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=206ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=548ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=33ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=121ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=460ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=327ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=339ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=881ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=32ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=998ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=19ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=32ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=443ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=124ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=34ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=473ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=367ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=60ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=630ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=139ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=250ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=37ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=152ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=372ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=112ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=128ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=723ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=53ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=131ms TTL=59
Bij gebruik van een directe PPPoE verbinding via de Fritzbox in bridge mode zijn deze ping resultaten nog erger (veel meer timeouts en +1000ms replies).
In vraag en aanbod ben ik als laatste poging iemand aan het zoeken met een B-Box 3 om de Fritzbox uit te kunnen sluiten...
Iemand nog ideeën?
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Zet uw CID nr of lijnnr in een privébericht. Ik kan uw lijn is nakijken als je wil.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Het lijkt erop dat een herstart van mijn ESXi server de problemen heeft verholpen (daarop draait pfSense). De pfsense VM herstarten had dat effect niet.
Fieuw, fijn dat dit opgelost is, ik was ten einde raad. Nu hopen dat dit de komende dagen/weken/maanden zo blijft.

Wel is het even slikken om de factuur van het bezoek van de technieker te krijgen...
Herstelling DSL door edpnet : € 149,00
Er is mij nooit gezegd dat er een kost aan dat bezoek ging hangen! Er is eigenlijk niets hersteld, toch niet door hun.
Ik wil wel voor zo'n bezoek betalen natuurlijk, als ik dat op voorhand weet en er mee akkoord ben (maar zo veel nu ook weer niet eigenlijk).

Dat smaakt heel zuur, ook al bleek het uiteindelijk aan mij te liggen (zelf dachten ze dat het aan mijn lijn lag gezien enkele waarden....).

Add:
Even gebeld en blijkbaar staat er ergens in de mail waarin ze zeggen wanneer ze langskomen:
Edpnet is gerechtigd een onnodige interventie ten bedrage van €123,14 excl. BTW (€ 149 incl. BTW) aan te rekenen. Een nieuwe datum voor een interventie zal ingepland worden.
Bummer :-(
Blijft een wrang gevoel... heb je natuurlijk bij elke ISP, maar toch...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”