Ervaring met TV discounters zoals tvreus, tv-plaza, .... ?

Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik overweeg om de 65 inch LG C9 OLED te kopen, meer bepaald de OLED65C9PLA

Nu zie ik prijzen van 3199,- (wellicht de minimum afgesproken verkoopsprijs via Benelux distributeur)

https://www.coolblue.be/nl/product/8302 ... c9pla.html

maar ook 2369,- (en nog steeds het PLA model voor de Benelux markt)

https://www.bol.com/nl/p/lg-oled65c9pla ... 109337860/

en nog goedkoper, maar zonder specificatie van die PLA code (het model eindigt op P en niet op PLA):

https://www.tvreus.nl/lg-oled65c9p-3j-garantie.html

Bepaalde fabrikanten zoals samsung gaan zelfs zover, dat wanneer een TV via grijze import is verkocht, en de landcode wordt via het service menu verzet, dan weigeren ze verdere garantie (wat eigenlijk BS is, maar begin maar eens een zaak tegen Samsung):

https://www.samsung.com/be/i/televisie/ ... import-tv/

"Nogmaals: het wijzigen van de landcode raden we bij Samsung niet aan. Hiermee vervalt je recht op fabrieksgarantie en zul je moeten aankloppen bij de verkoper van het geïmporteerde model om aanspraak te maken op garantie."

-> dat lijkt me sterk want dat is gewoon een software menu, die geen invloed heeft op de hardware

Zelf kijk ik enkel via HDMI bronnen naar de TV, dus die localisatie zal me worst wezen. Het liefst heb ik dan nog een Engelstalig menu, gezien ik van calibratie en service menu's wel kaas heb gegeten. Zo heb ik mijn oude 50 inch panasonic zelf gecalibreerd.

Ik vraag me af of het model bij bol.com een officieel Benelux model is, en niet eentje waar ze de landcode in het service menu aangepast is geweest....

Die CI+ module interesseert mij niet, en meestal gebruik ik een TV tot hij 2dehands niks meer waard is, en dan zal de versie uit welk land het is voor de overnemer niet veel meer uitmaken:

https://community.consumentenbond.nl/co ... s-op-17507

Tot nu toe kocht ik via een bevriende leverancier in de hifi sector en dus twee keer het Belgische panasonic model, maar die kan niet aan de prijs van deze webshops zoals tv reus.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

TVreus zou ik laten:
https://tweakers.net/shopreview/9759/tv ... overzicht/

TV Plaza (bol.com 3rd party) zou ik ook negeren
https://tweakers.net/shopreview/?Search ... xService=5

Van al dan niet grijze import zou ik me geen fluit aantrekken, van een slechte klantendienst of dienst-na-verkoop zou ik me wel iets aantrekken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Er zijn meerdere mensen die hem bij kamera express in Antwerpen dus voor 2000 euro hebben gekocht ....
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Als het grijs is bij coolblue zou ik er me niks van aan trekken, die vertrouw ik beter bij problemen dan 'officiele verdelers'.
Konijn (nu camera express) nog geen technische problemen gehad.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Net gebeld met kamera express, de 65c9 aan 2000 euro gaat nog steeds, en dat verloopt via KE Rotterdam.

Benieuwd naar hun email, had ze net aan de lijn
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

ub4b schreef:Net gebeld met kamera express, de 65c9 aan 2000 euro gaat nog steeds, en dat verloopt via KE Rotterdam.

Benieuwd naar hun email, had ze net aan de lijn
Post die bevestiging hier dan maar eens. Lijkt me een goede deal in de range van de c8
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Net telefoontje gehad van KE Rotterdam. Kunnen de prijs van die tweakers.net topic volgen.

2000 euro voor de TV
50 euro levering

Taalkeuze zelf in te stellen bij TV, dus geen probleem ;)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Komt er geen LG 8K tv aan voor €4000 of zo (op hardware.info al een paar keer gezegd) -- als homecinema aficionado zou dat je misschien wel interesseren?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

cptKangaroo schreef:Komt er geen LG 8K tv aan voor €4000 of zo (op hardware.info al een paar keer gezegd) -- als homecinema aficionado zou dat je misschien wel interesseren?
Vrijwel al mijn content is nog 1080p blu-ray kwaliteit. Geen re-encodes maar de full blu-ray. Ik moet de leuke films eens in 4K zoeken.
8K is momenteel nog vrij zinloos.

Op een 65 inch TV is 4K onderscheidbaar van 2K op een normale kijkafstand, echter 8K zal wellicht niet de moeite zijn.

Probeer maar eens op een 50 inch TV een 4K desktop te zetten, de kleinste lettertypes zijn vanaf 1m afstand al onscherp, heb ooit eens mijn foto grading programma op een 49 inch Samsung gezet met rawtherapee, en dat was snel onleesbaar ....

4K op een 50 inch kan als waanzinnig scherp overkomen, maar op 3m afstand heb je meer resolutie dan wat je oog aankan.

PS: heb ooit eens meegedaan aan een testpanel bij Sony (zo'n focus groep), dat was zeer interessant. Ik heb toen mijn expert kritiek hen medegedeeld. We konden toen een 4K tv kopen tegen spotprijs als tegenvergoeding, maar heb het toen niet gedaan.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Gisteren de LG OLED C9 PLA in 65 inch zien spelen in Media Markt en zwart is waanzinnig diep zwart, en de kleuren zitten in de stijl van QLED, zeer verzadigd.
ub4b schreef: 2000 euro voor de TV
Ondertussen is de TV bij de andere discounters ook al gezakt naar ~ 2000 euro. Vermoedelijk kan kamera express er nog iets af doen, want die zaten al een paar honderd euro onder TVreus.

Het nieuwe seizoen komt er aan, de CES komt er aan, dus in het voorjaar is de nieuwe lichting er en dus nu worden de 2019 TV's al gedumpt
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Misschien interessant om te weten:

TV-Plaza (verkoper via bol.com) = https://el-vidas.nl/
Beste Electro Deals (verkoper via bol.com) = https://www.tvreus.nl/

Kun je nagaan aan de hand van hun adres.

Heb onlangs een LG TV gekocht, deed dit bij PlatteTV omdat zij officiele dealer zijn en omdat ik vermoed dat indien ik garantie nodig zou hebben dit iets makkelijker zal verlopen.
De andere dealers zullen bijna altijd grijze import verkopen, maar een probleem moet dit echter niet zijn, dit is wat LG mij erover wist te vertellen toe ik hen vroeg wat voor consequenties grijze import heeft:
Het is inderdaad mogelijk dat een winkel LG modellen laat importeren uit het buitenland, en dat LG Benelux hier niet bij betrokken is. Het gaat hierbij vaak om modellen uit de Duitse markt, maar andere markten komen soms ook voor zoals Verenigd Koninkrijk of Frankrijk. Overigens worden vrijwel al onze producten voor de Europese markt geproduceerd in Polen, daarom staat er op elk product "made in Poland". Dit zegt echter niks over voor welke markt de TV bestemd is, mogelijk zorgt dit bij mensen voor verwarring.

Het is overigens goed om te weten dat televisies die eindigen op PLA bestemd zijn voor de Benelux, deze modellen worden door LG Benelux zelf naar de Benelux gehaald. Het model dat u op het oog heeft, de 49SM9000PLA is dus in elk geval een model dat geschikt is voor gebruik in de Benelux. Als u de TV ontvangt kunt u voor de zekerheid controleren of de gegevens op de doos overeenkomen met de gegevens op de sticker achterop de TV.

Betreffende garantie kunnen we zeggen dat u op elke aankoop van elektronica binnen de EU gewoon 2 jaar fabrieksgarantie heeft. Ook bij een buitelands model is dit dus het geval, we zullen gewoon proberen de TV te repareren. Wel is er bij een buitenlands model een piepklein risico: stel dat bij een reparatie het vereiste onderdeel niet in de Benelux voorradig is, maar alleen beschikbaar is in het land van herkomst: dan moet de TV inderdaad terug naar de markt waar de TV voor bestemd was. Dit komt gelukkig maar zeer zelden voor.
Dus in principe maakt het voor de consument waarschijnlijk niet uit van waar de TV exact kwam, als hij maar ook als reguliere import beschikbaar is en het dus een gekend model is voor LG Benelux.

Btw bij Coolblue is hij nu 2500€ - 200€ cashback. Geen slechte prijs...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

't ja maar Coolblue blijft een dure webshop waar je de meerprijs betaalt voor een goede service.

Gezien ik zelf in de AV Sector zit, ben ik niet bereid om de retail prijs te betalen. Echter ik zit in de hifi en niet in de TV branche.
De marge op TV's is niet al te hoog. In een ver verleden calibreerde ik nog TV's, dus geen enkele warranty dienst kan mij onder tafel praten ;)

Ben wel benieuwd wat het 2020 model gaat doen, als de 65 inch plasma ooit uitvalt dan doe ik het direct. Met een Darbee Darblet op een lineaire 5V voeding aangesloten heb ik zoveel scherpte uit m'n Dune HDI Base mediaspeler uit 2010 dat ik niet op 4K zit te wachten, die nog steeds subliem werkt voor alle blu-ray en 1080P content.

Zit niet te wachten op 4K en heb nog een Vero 4K+ voor dat doel al klaar en al getest met m'n 49 inch 4K TV - die geen echt goede zwartwaardes presenteert maar soit. Leuk kastje die Vero, en ook 5V lineair te voeden als je nog beter wil.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef:'t ja maar Coolblue blijft een dure webshop waar je de meerprijs betaalt voor een goede service
Recent 3 keer op rij fratskes met Coolblue gehad die me nu toch niet snel meer daar zullen doen kopen.
- slechte reparatie
- verknoeide bestelling
- gezever over geld terugbetalen
Na veel 5'en en 6'en, 2 beleefde maar boze mailtjes en 4 dito telefoontjes is het op z'n poten gekomen, maar betaal ik dus niet voor hé.
Ofwel is uw service goed, met een prijs, ofwel kan ik net zo goed ergens anders bestellen, waar ze even zeer hun gat afvegen aan klantenservice (bv Alternate).

Dus vandaag een goede service betekent nog niet morgen of over 2 jaar (zolang de garantie van de TV loopt) ook nog zo'n service.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: Recent 3 keer op rij fratskes met Coolblue gehad die me nu toch niet snel meer daar zullen doen kopen.
- slechte reparatie
- verknoeide bestelling
- gezever over geld terugbetalen
Je bent niet alleen. Zelf ook 2 van die 3 zaken meegemaakt bij Coolblue, en ik ben er ook geen klant meer.

Amazon is veel flexibeler en klantvriendelijker, ook al kunnen ze niet zo snel leveren als Coolblue (maar het betert wel).
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wel veel slechtere behandeling van hun personeel.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

In 95% van de gevallen maakt het niet uit of ik het de dag nadien krijg of enkele dagen later. Dus de meerprijs voor "next day delivery" is toch al niet aan mij besteed. Als de service (bv dienst na verkoop) dan ook om te wenen is, hoeft het echt niet.
Evenzeer bol.com die wél casht op hun marketplace maar er geen verantwoordelijkheid over wil nemen. Ik heb op al die jaren 2 keer een dispuut gehad met een marketplace verkoper via Amazon, en telkens kwam Amazon tussenbeide, omdat de verkoper gewoon staalhard aan het liegen was (en ik het kon bewijzen). Als je casht op een dienst, zorg dan ook voor de te verwachten service op die dienst.

Van Amazon weten we dat ze hun personeel soms absurd behandelen, al zijn de ergste wantoestanden vooral uit de US. En moet je dan Amazon met de vinger wijzen of de US overheid omdat ze nog wetten hebben zoals in de 3de wereld wat arbeidsbescherming betreft.
Niets of niemand zegt dat het bij Coolblue en diens onderaannemers zoveel beter is.
Joebar
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

ub4b schreef:Gisteren de LG OLED C9 PLA in 65 inch zien spelen in Media Markt en zwart is waanzinnig diep zwart, en de kleuren zitten in de stijl van QLED, zeer verzadigd.
ub4b schreef: 2000 euro voor de TV
Ondertussen is de TV bij de andere discounters ook al gezakt naar ~ 2000 euro. Vermoedelijk kan kamera express er nog iets af doen, want die zaten al een paar honderd euro onder TVreus.

Het nieuwe seizoen komt er aan, de CES komt er aan, dus in het voorjaar is de nieuwe lichting er en dus nu worden de 2019 TV's al gedumpt
Heb vorige week een 65C9 gekocht bij Kamera Express. €1999, de cashback actie niet meegerekend. Je moet wel zelf telkens naar de laagste prijs vragen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”