Pagina 1 van 1
Circuit ID te weten komen
Geplaatst: 07 sep 2019, 13:34
door Steven7
Voor een omschakeling van proximus naar EDPnet vraag Proximus aan EDPnet het circuit-ID. Dit is hetzelfde bij hun als de easy switch-id.
Echter is dit enkel terug te vinden op hun eerste factuur of in de klantenzone.
Om in de klantenzone te geraken heb je ook een eerste factuur nodig.
Is er geen ander manier om die circuit-ID te weten te komen?
Re: Circuit ID te weten komen
Geplaatst: 07 sep 2019, 13:43
door iktjilp
Bij mij staat het gewoon op de stekker van toen ze de installatie zijn komen doen.
Re: Circuit ID te weten komen
Geplaatst: 07 sep 2019, 14:01
door philippe_d
Steven7 schreef:Voor een omschakeling van proximus naar EDPnet vraag Proximus aan EDPnet het circuit-ID. Dit is hetzelfde bij hun als de easy switch-id.
Deze vraag begrijp ik niet zo goed.
Voor een (vlotte) omschakeling
van Proximus
naar EDPNet heeft EDPNet jouw
huidig easy switch-id nodig.
Dat staat op iedere Proximus factuur.
Geen idee waarom Proximus jouw
toekomstig easy switch-id of circuit-ID nodig zou hebben?
Re: Circuit ID te weten komen
Geplaatst: 07 sep 2019, 14:42
door satsurfer
de klant heeft nog geen Proximus-aansluiting gehad & geen actief telefoonnummer. De koperkabel komt gewoon binnen vermoed ik.
Re: Circuit ID te weten komen
Geplaatst: 07 sep 2019, 18:54
door Steven7
philippe_d schreef:Steven7 schreef:Voor een omschakeling van proximus naar EDPnet vraag Proximus aan EDPnet het circuit-ID. Dit is hetzelfde bij hun als de easy switch-id.
Deze vraag begrijp ik niet zo goed.
Voor een (vlotte) omschakeling
van Proximus
naar EDPNet heeft EDPNet jouw
huidig easy switch-id nodig.
Dat staat op iedere Proximus factuur.
Geen idee waarom Proximus jouw
toekomstig easy switch-id of circuit-ID nodig zou hebben?
De klant heeft een proximus-aansluiting.
Proximus als netbeheerder vraagt aan EDPnet de circuit-ID van de klant om in opdracht van EDPnet de omschakeling te doen.
Bij de klantendienst van proximus weten ze blijkbaar niet wat een circuit-ID is. Toevallig is dat bij Proximus identiek aan het easy switch ID.
Dit wil proximus telefonisch noch schriftelijk meedelen.
De klant is nog maar pas bij proximus en krijgt pas na een maand ongeveer zijn eerste factuur, maar wil hier niet op wachten.