Scarlet wil niet komen installeren...
Geplaatst: 01 sep 2019, 16:01
Op 14/6 's avonds heb ik online Scarlet Trio besteld voor mijn grootmoeder, t.v.v. haar Telenet triple play abo.
De volgende werkdag, op 17/6, mooi de gangbare mailtjes gekregen met bevestiging van de bestelling en de installatiedatum: 26/6.
Aangezien ik niet 100% zeker was over de info die ik online doorgegeven had omtrent bestaande vaste lijn, heb ik kort na besteldatum contact opgenomen met Scarlet. Ik heb gemeld dat er ooit een Proximus telefoonlijn geweest is, maar dat al 10+ jaar gelden is, en we deze zelf alvast niet vonden. Hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aansluiting nodig dus.
Op 26/6 stonden er effectief installateurs aan de deur. Niet de Scarlet technieker die ik verwacht had, maar direct (zoals gehoopt) de mannen die 't voetpad open graven om een nieuwe aansluiting binnen te brengen. Zij hebben een nieuwe aansluiting voorzien (kabel naar binnen, klein aansluitdoosje tegen de muur). Prima.
Vanaf dan is het echter helemaal misgelopen. Er kwam niet direct verdere reactie van Scarlet uit, dus had ik zelf gebeld voor de installatiedatum van bbox / TV setup box te vragen. Die datum heb ik gekregen, maar de dag ervoor hebben ze afgebeld. Ik heb dan nadien nog een keer gebeld, en met wat moeite kunnen achterhalen dat de werkmensen die ter plaatse geweest zijn, het werkorder niet correct hadden afgemeld waardoor het systeem niet wist dat dit al afgerond was, en de installatie naar de volgende fase kon.
Nu ja, kan gebeuren, hé. Zou doorgegeven worden, en ze zouden bellen voor een nieuwe afspraak. Never happened. Ik heb in 't totaal een keer of 4 gebeld ("afspraak technieker" in hun keuzemenu), telkens een week tussen. Nooit een degelijke uitleg gekregen. Inmiddels zijn we weer bijna een maand verder, zonder enige reactie.
Naast Trio had ik op dezelfde dag ook het Scarlet Red gsm abo besteld voor haar. Die simkaart en instructies werden vlot geleverd. Overname van haar vorige Telenet nummer ging snel en probleemloos. Die facturen worden sindsdien keurig betaald.
Waarom Scarlet m'n grootmoeder blijkbaar niet als klant wil is mij een raadsel. Ondertussen kunnen we ons ook afvragen of we Scarlet überhaupt nog willen: als ze al niet komen installeren, wat zal het dan zijn in geval van technische problemen of pannes?
Maar goed, desondanks zou ik 't nog willen redden. Zou ik echter wel stilaan willen weten waarom dit zo moeilijk loopt.
Iemand enige suggesties / tips om Scarlet wakker te krijgen?
De volgende werkdag, op 17/6, mooi de gangbare mailtjes gekregen met bevestiging van de bestelling en de installatiedatum: 26/6.
Aangezien ik niet 100% zeker was over de info die ik online doorgegeven had omtrent bestaande vaste lijn, heb ik kort na besteldatum contact opgenomen met Scarlet. Ik heb gemeld dat er ooit een Proximus telefoonlijn geweest is, maar dat al 10+ jaar gelden is, en we deze zelf alvast niet vonden. Hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aansluiting nodig dus.
Op 26/6 stonden er effectief installateurs aan de deur. Niet de Scarlet technieker die ik verwacht had, maar direct (zoals gehoopt) de mannen die 't voetpad open graven om een nieuwe aansluiting binnen te brengen. Zij hebben een nieuwe aansluiting voorzien (kabel naar binnen, klein aansluitdoosje tegen de muur). Prima.
Vanaf dan is het echter helemaal misgelopen. Er kwam niet direct verdere reactie van Scarlet uit, dus had ik zelf gebeld voor de installatiedatum van bbox / TV setup box te vragen. Die datum heb ik gekregen, maar de dag ervoor hebben ze afgebeld. Ik heb dan nadien nog een keer gebeld, en met wat moeite kunnen achterhalen dat de werkmensen die ter plaatse geweest zijn, het werkorder niet correct hadden afgemeld waardoor het systeem niet wist dat dit al afgerond was, en de installatie naar de volgende fase kon.
Nu ja, kan gebeuren, hé. Zou doorgegeven worden, en ze zouden bellen voor een nieuwe afspraak. Never happened. Ik heb in 't totaal een keer of 4 gebeld ("afspraak technieker" in hun keuzemenu), telkens een week tussen. Nooit een degelijke uitleg gekregen. Inmiddels zijn we weer bijna een maand verder, zonder enige reactie.
Naast Trio had ik op dezelfde dag ook het Scarlet Red gsm abo besteld voor haar. Die simkaart en instructies werden vlot geleverd. Overname van haar vorige Telenet nummer ging snel en probleemloos. Die facturen worden sindsdien keurig betaald.
Waarom Scarlet m'n grootmoeder blijkbaar niet als klant wil is mij een raadsel. Ondertussen kunnen we ons ook afvragen of we Scarlet überhaupt nog willen: als ze al niet komen installeren, wat zal het dan zijn in geval van technische problemen of pannes?
Maar goed, desondanks zou ik 't nog willen redden. Zou ik echter wel stilaan willen weten waarom dit zo moeilijk loopt.
Iemand enige suggesties / tips om Scarlet wakker te krijgen?