Huwelijkslijst online betalen

Plaats reactie
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Beste userbaser's

Binnenkort ga ik trouwen (hoera?)
Ik zou graag online een huwelijklikst maken waar mensen kunnen kiezen om ofwel een cadeau te sponsoren ofwel rechtstreeks een bedrag over te maken. Nu de nerd in mij ziet dit heel groot en zou graag betaalknoppen zetten zodat mensen rechtstreeks kunnen betalen ipv. rechtstreeks geld over te maken.
Met paypal zou dit bijvoorbeeld vrij makkelijk gaan, maar helaas hebben veel mensen dit niet. Bestaan er (liefst gratis) alternatieven voor bancontact en dergelijken?
Btw voor de grapjassen hier: geen bitcoins :p
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Gratis?
Daar vrees ik serieus voor.
Kenji
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2019, 16:17

Wij hebben via Unicef gewerkt bij ons huwelijk.

https://action.unicef.be/events/unicef-listedemariage

Geeft zelf de schenker een fiscaal attest
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Gratis?
Daar vrees ik serieus voor.
Vreesde ik al voor...

Bancontact zou zoiets wel mogen voorzien zoals op de gsm met Payconiq, maar helaas ook betalend zie ik net :s
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Met Payconiq kun je QR codes genereren voor bepaalde bedragen. Blijkbaar zijn die 30 dagen geldig (net even gekeken). Je zou er zo dus een aantal kunnen maken voor bepaalde bedragen. Alleen is de vraag of meerdere mensen dezelfde code kunnen scannen om eenzelfde bedrag over te maken... Maar misschien dat je dat snel eens met iemand kan testen met bvb 1 euro of zo.
Natuurlijk moet de tegenpartij dan ook wel Payconiq hebben/gebruiken.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik zit met soortgelijk probleem. Wij organiseren huiskamerconcerten. Het publiek geeft een vrijwillige bijdrage maar heel wat mensen hebben tegenwoordig geen cash meer op zak. Idealiter zou ik ergens een QR code of codes willen ophangen waarmee die digital natives dan hun bijdrage kunnen geven. Maar zoiets bestaat blijkbaar niet voor particulieren.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Waarom paypal niet? Of Stripe?

Ze moeten geen account hebben, enkel een kaart

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik betwijfel dat payconiq codes meermaals gebruikt kunnen worden.
Bij de bancontact methode is dat alleszins single purpose (wel ambetant als bij het betalen van een rekening de ganse bende hetzelfde bedrag moet overzetten naar degene die net betaald heeft).

Ik zoek ook al effe iets dat gratis of zeeeeeer goedkoop is voor een nonprofit, maar no dice; voor die gasten is elke paar cent een paar teveel omdat ze al zo goed als niks rekenen bovenop hun eigen kosten.

R2: jij doelt dan nog op een code waar geen bedrag in verwerkt is?
Of zou je meerdere codes hangen, per 50cent ofzo?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

k denk dat hij doelt op een code waarna de scannende gebruiker zelf een bedrag mag ingeven. Eigenlijk raar dat dit nog niet bestaat, zou voor non-profits wel handig zijn en voor groepen die omhalingen voor goede doelen doen. Eigenlijk hetzelfde dan momenteel bij Bancontact gebeurd, alleen dat een blanco bedrag word meegegeven zodat de app weet dat dit nog zelf moet ingegeven worden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

PayPal heeft een mogelijkheid om donaties te doen met te kiezen bedrag.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Beide systemen zouden kunnen voor mij : een QR code voor 1 euro,5 euro, 10 euro, 20 euro die men dan kiest of kombineert en dus uiteraard meer dan 1 keer bruikbaar is.
Of een QR code waarna men het bedrag vrij kan invullen.

Een systeem zoal een tikkie zoals in NL zou ook leuk zijn, maar niet heel geschikt omdat het bedrag niet vrij te kiezen is door de schenker.
In de metro in Londen zie je straatmuzikanten die een "bakje" hebben om contactless te ontvangen. Gewoon swipen en klaar. Maar ook daar zit waarschijnlijk een abonnement en kosten op.
Het meest ideale zou een uitbereiding zijn van de bancontact QR code die we allemaal op onze bank-app hebben. Een QR code die meermaals bruikbaar is, afprintbaar en zonder kosten.
Maar dan vrezen de banken waarschijnlijk voor misbruik door handelaars die wel kosten moeten betalen.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Gisteren een update van de Argenta app gedownload. Blijkbaar zijn er overschrijvingsformulieren met QR code. Ik heb dit ook al eens gezien bij Mollie bij gewone overschrijving.

Als die QR-codes door elke bank ondersteund worden in hun app zou je zelf zo een QR-codes kunnen generen zoals die van overschrijvingsformulieren.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”