Pagina 1 van 1

bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 12:58
door Nexus1980
Hoi hoi,

ik was uit verveling nog eens aan het kijken naar mijn afrekening van elek & gas en heb kort een simulatie gedaan op de CREG website. Ik zie dat ik per maand 20 € bespaar als ik overstap naar Octa+. Vooral hun activ product interesseert me.

Is iemand bij hen aangesloten? Wat zijn jullie bevindingen? hoe is hun klantenservice? is de afrekening wat duidelijk? komen de tariefkaart en de uiteindelijke afrekening ongeveer overeen?

Bedankt alvast! :-D

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 13:21
door philippe_d
Ik ben jaren aangesloten geweest bij Octa+

Klantenservice was OK. ben altijd op een correcte manier (per e-mail en telefoon) geholpen.
De afrekening, is zoals bij alle anderen, complex, maar daar kan Octa+ niet veel aan doen, gezien alle bijkomende kosten (distributiekosten, transportkosten, meet- en telactiviteit, taksen) ...
Alles is wel heel overzichtelijk.

Als je ook nog eens tankt de Octa+ tankkaart, dan kan je punten / dubbele punten sparen (= extra korting) ...

Ik ben eruit gestapt omdat ik mij heb laten verleiden met de groepsaankoop van de provincie West-Vl

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 14:03
door Nexus1980
Bedankt Philippe.

Ja, afrekeningen zijn redelijk complex. Octa tankkaart interesseert me minder, ik tank geen diesel of benzine (weinig). Ik ga dan overstappen. :wink:

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 14:25
door yaris
Ik ben overgeschakeld na mijnenergie.be te checken. Nog af te wachten maar was wel pak goedkoper als mijn huidige leverancier. Ik verander elk jaar dus dan heb ik telkens de voordelen van nieuwe klant.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 14:35
door satsurfer
******zelfcensuur******

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 15:37
door Nexus1980
Dag Satsurfer,

20 € op 70 € per maand is veel. Das een vermindering van bijna 30 % :banana: . De berekening op octa+ heb ik ook gedaan. Die momentopname dat je zegt is inderdaad koffiedik kijken. Wat gaat de energieprijs worden binnen 3 maand of 6 maand.

Ik ben ook enkele jaren bij ecopower geweest. Ik was fan van hun all-in prijs concept. Geen vaste vergoeding gedoe. Het aandeel aankopen was ik minder fan. :roll: Ik snap wel dat je met zonnepanelen bij Ecopower bent gaan aankloppen. Geen vaste vergoeding, geen meterhuur, etc.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 15:46
door bruma
Zelf ook octa+ klant. Goede en snelle klantendienst via mail. Uitgebreide afrekening, je weet perfect wat ze voor welk onderdeel aanrekenen.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 15:53
door Vaganzza
Nexus1980 schreef:20 € op 70 € per maand is veel. Das een vermindering van bijna 30 % :banana: . De berekening op octa+ heb ik ook gedaan.
Altijd jaartotalen vergelijken en niet de voorschotten die dienen betaald te worden. Die vergelijking moet je maken. Dat doe je best via de V-Test van de Vreg ofwel via mijnenergie.be (daar staan ze niet allemaal in, maar vaak wel met extra korting).

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 18:55
door fendtje
[quote="philippe_d"]Ik ben jaren aangesloten geweest bij Octa+

Klantenservice was OK. ben altijd op een correcte manier (per e-mail en telefoon) geholpen.
De afrekening, is zoals bij alle anderen, complex, maar daar kan Octa+ niet veel aan doen,

Al ooit eens een afrekening van Ecopower onder ogen gehad.
Dus het kan wel heel veel eenvoudiger.
Gewoon ter info.
ALs vb nodig lees het wel.
Hoe ondoorzichtiger hoe moeilijker om correct te vergelijken zeker.

Nu mijn eigen ervaringen uit verleden , wissel van tarief plan ging heel vlot tijdens een lopende periode.
Bedoel hiermede vast tarief voor 3 jaar , was na een klein jaar een nieuw plan voordeliger , ze hebben zonder probleem overgeschakeld zonder
contract duur te wijzigen.
Andere leveranciers , gingen in wissel tijdens contractduur niet mee.
Wel ervaring een jaar of 3 terug.
Bij einde contract , helaas andere beter koop.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 22 jul 2019, 19:53
door WalterB1
Klant bij OCTA+ maar enkel voor tankkaart. Niet echt klachten over. Antwoorden van de klantendienst zijn correct al zijn die naar mijn smaak nogal sjabloonachtig. Maar dat is bijna overal zo tegenwoordig. Klantenzone komt nogal ouderwets over maar werkt en dat is wat van belang is.

Opgepast: als je ooit zou willen weggaan terug bij OCAT+; dat is een van de paar leveranciers die u de vaste kosten gaan aanrekenen bij vertrek voor de resterende periode van de facturatiecyclus. Een informele verbrekingsperiode. Goed nakijken alvorens van leverancier te veranderen.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 23 jul 2019, 10:40
door jaku627
Enkel ervaring met hun tankkaart voor LPG en vooral van de klantenservice niet zo heel tevreden.
Gas en elek. geen ervaring. Deze markt kan steeds enorm veranderen, dus ga je over zoveel tijd nog voordeel halen uit €20 vandaag? :)

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 23 jul 2019, 17:44
door MrBlueSky
Ik gebruik aanbieders.be (ik heb er gn aandelen in :lol:) om te vergelijken. Het verschil is dat je daar vaak nog extra korting krijgt op de energieprijs, in vergelijking met V-test.
Ze sturen ook een mail als je jaar bijna om is met een nieuwe vergelijking. Dat vind ik best handig.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 23 jul 2019, 18:30
door Didymus
Ben in de periode 2014-2017 klant geweest voor gas en elektriciteit. Op het eind heeft Octa+ geprobeerd mij te laten overstappen naar een nieuw tarief (oude werd niet meer gecommercialiseerd en werd bovengemiddeld duur), maar ze begrepen hun eigen tarieffiches blijkbaar niet goed. Na een V-test bij de VREG ben ik dan maar overgestapt naar Eneco; was (zeker het eerste jaar) veel goedkoper en groener, maar ondertussen ook daar weer weg.

Communicatie was wel altijd vlot en de facturatie correct.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 23 jul 2019, 23:11
door Fluppeke
Overstap is zeer goed verlopen. Maar nog geen verdere ervaringen.

Op werk gebruiken wij een octa+ tankkaart vooral handig omdat die bijna overal bruibaar is (esso,maes,gabriels,luk,texaco,octa+,avia...) terwijl we vroeger moesten 'zoeken' en rondrijden naar shell.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 26 jul 2019, 12:43
door mailracer
Is het niet gewoon zo dat het enige prijsverschil tussen alle leveranciers te vinden is via de energie fiche te vergelijken ? De overige kost zoals distributie is toch hetzelfde. Nu ja ik ben ook overgestapt naar octa plus nadat ik de nieuwe fiche van mijn huidige leverancier onder ogen kreeg en ben wat voorschot betreft al 60 euro goedkoper af. We zullen zien wat het geeft na de afrekening !

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 26 jul 2019, 13:28
door satsurfer
******zelfcensuur******

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 26 jul 2019, 14:24
door payphoneuser
Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van zowel gas en elektriciteit als de HybridCard van Octa+. Kan er echt niets kwaad van zeggen.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 26 jul 2019, 15:02
door testertje
Bij de HybridCard krijg ik volgende korting:
12 cent bij OCTA+
11 cent bij Avia, Gabriëls, G&V, Maes, Power en DCB
9 cent bij Esso, Lukoil, Q8 en Texaco

Zijn het dezelfde voordelen als bij jullie?

Bij onze sociale dienst krijg ik 14.50 eurocent/liter korting bij Esso en 15 eurocent/liter korting bij Q8.
Nadeel is dat in het buitenland het een pak minder korting is.

I.v.m. het overstappen naar een andere leverancier, wanneer vragen jullie dit aan / vergelijken jullie de prijs? 3 maanden op voorhand?

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 26 jul 2019, 15:06
door WalterB1
payphoneuser schreef:Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van zowel gas en elektriciteit als de HybridCard van Octa+. Kan er echt niets kwaad van zeggen.
Ook niet dat je 2 tot 4x moeten proberen typisch alvorens die tankautomaten die magneetstreep willen lezen? Ik krijg heel vaak dat die kaart niet geldig is in het tankstation. Terwijl dat wel zo is.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 26 jul 2019, 15:33
door payphoneuser
Nee, hooguit 1x opnieuw proberen maar meestal van de eerste keer raak.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 11:38
door Tomsworld
testertje schreef:Bij de HybridCard krijg ik volgende korting:
12 cent bij OCTA+
11 cent bij Avia, Gabriëls, G&V, Maes, Power en DCB
9 cent bij Esso, Lukoil, Q8 en Texaco

Zijn het dezelfde voordelen als bij jullie?

Bij onze sociale dienst krijg ik 14.50 eurocent/liter korting bij Esso en 15 eurocent/liter korting bij Q8.
Nadeel is dat in het buitenland het een pak minder korting is.

I.v.m. het overstappen naar een andere leverancier, wanneer vragen jullie dit aan / vergelijken jullie de prijs? 3 maanden op voorhand?
Is dit op de pomp prijs of op de maximum prijs ?

Wat is B2B de vaste ( abbo ) kost van de kaart ?

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 12:01
door ygeffens
Ik heb ook net mijn offerte ontvangen van Octa+ voor die Hybrid card.
11 / 11 / 6ct (in zelfde volgorde als hier boven) - vermoedelijk omdat ik minder liters heb opgegeven.

Volgens mij zijn dat kortingen op de maximum-prijs, want er staat bij dat als de korting aan de pomp groter is, dat je die krijgt.

Voor mij totaal niet gunstig.
ik woon in een grensgebied (BE / NL), en dacht de kaart te kunnen gebruiken om in NL diesel te tanken en nog wat extra korting te scoren. Maar de kortingen zijn in onze NL-buurgemeente al hoog.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 12:35
door testertje
Het is inderdaad op de maximum prijs.
Vroeger was VAB de beste aanbieder voor mij. Daar kreeg je de korting op de pompprijs, nu ook al niet meer.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 14:04
door openaf
Min 16 cents bij Colruyt met betalend EXTRAkaart.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 14:47
door thomasv
openaf schreef:Min 16 cents bij Colruyt met betalend EXTRAkaart.
Wat bedoel je precies, een betaalde XTRA-kaart?
Zo een kaart aanvragen is gratis voor zover ik weet.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 14:58
door openaf
thomasv schreef:
openaf schreef:Min 16 cents bij Colruyt met betalend EXTRAkaart.
Wat bedoel je precies, een betaalde XTRA-kaart?
Zo een kaart aanvragen is gratis voor zover ik weet.
Het is geen betaalde kaart maar een betalingskaart. Ziet er naar uit als een gewoone. Ik betaal al mijn Colruyt-Dats-Okay... rekeningen met mijn XTRA-kaart, ik heb dus een domiciliëring moeten aanvaarden. Min 16ct/liter is op maximaal prijs.

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 17:43
door satsurfer
******zelfcensuur******

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 17:50
door bruma
Octa+ om de EV op te laden: afblijven, ik moet het morgen in de werkaccount opzoeken maar was iets van 5€/mnd, ik dacht 0,35€/min en 0,69€/kWh alles excl BTW
Er zijn goedkopere oplossingen

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 30 jul 2019, 21:21
door satsurfer
******zelfcensuur******

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 31 jul 2019, 07:32
door iceke
:
fendtje schreef: Hoe ondoorzichtiger hoe moeilijker om correct te vergelijken .
Niet echt hé, er zijn maar 2 dingen waar je rekening mee moet houden, de rest is bij elke leverancier hetzelfde.
1. De Elec./gas prijs
2. De vaste kost.(niet elke leverancier rekent die aan)

Volgens mij, en spreek me vooral tegen als dit niet waar is, veranderen de energieprijzen per kwartaal en worden die 1 maand op voorhand gepubliceerd.

De vaste kost is een jaarlijkse kost, maar ik weet niet of die maandelijks of per jaar doorgerekend word. (Opzeggen op maand 13 = 2 keer de vaste kosten ? )

Re: bevindingen octa+

Geplaatst: 31 jul 2019, 13:19
door bruma
De link met de tarieven EV laden
https://hybridcard.octaplus.be/nl/tariefregeling