Fake wifi booster die smallband omzeilt, wat een BS

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik zie het regelmatig passeren op HLN en andere mainstream sites:
wifi-booster-scam.png
wifi-booster-scam.png (104.21 KiB) 2486 keer bekeken
Link:

http://ec2-52-10-94-233.us-west-2.compu ... Booster/1/


oplichting01.png
yeah right:
oplichting02.png
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Dat iemand dit gelooft.. de logica is er al niet maar natuurlijk waar er vraag is..
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Eigenlijk zo'n 15 euro wifi booster (prijzen zoals in den action), met een smoesje errond om er dan veel meer voor te proberen vragen:



Is dus pure oplichting, gezien de enduser de smallband van de ISP niet ongedaan kan maken (toch niet zonder illegale hacking).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Dit past in het rijtje dat miljonairs tips geven om snel rijk te worden. Nu trending op mijn Facebook pagina. Ik heb nochtans pi-hole draaien, maar lijkt op Facebook geen vat te hebben.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

buthead schreef:Dat iemand dit gelooft.. de logica is er al niet maar natuurlijk waar er vraag is..
Iemand die de kennis niet heeft kan zoiets snel geloven. De doelgroep is in feite niet anders dan de mensen die blindelings de mooie praatjes van de providers slikken als zoete koek.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

mailracer schreef:Dit past in het rijtje dat miljonairs tips geven om snel rijk te worden. Nu trending op mijn Facebook pagina. Ik heb nochtans pi-hole draaien, maar lijkt op Facebook geen vat te hebben.
En die fake airco's (eigenlijk een swamp cooler) die je voor 10 euro in den action kon kopen, die verpatst worden voor een kleine 100 euro door hetzelfde type oplichters.

Och ik kocht eens een echte airco voor nog geen 100 euro in een zotte promo in de makro, en dat ding koel wel degelijk een kleine home cinema vlot (ongeveer 3m x 4.6m).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Doet mij denken aan de "sticker" tegen GSM straling van ene Coucke.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

on4bam schreef:Doet mij denken aan de "sticker" tegen GSM straling van ene Coucke.
Ik heb er eentje van Fazzup (eens een doos vol gekregen in ruil voor wat metingen ;) ) en nagemeten met de stralingsmeter, en ja het ding cancelt wel degelijk een deel van de RF, maar je moet de patch wel exact op de juiste plek leggen anders werkt het niet. Zo'n meter helpt dan wel, je belt je voice mail dan genereert de GSM genoeg rf om de positie van de spoel te bepalen.

Is een variant van de bifilaire spoel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bifilar_coil
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

mailracer schreef:Dit past in het rijtje dat miljonairs tips geven om snel rijk te worden. Nu trending op mijn Facebook pagina. Ik heb nochtans pi-hole draaien, maar lijkt op Facebook geen vat te hebben.
on4bam schreef:Doet mij denken aan de "sticker" tegen GSM straling van ene Coucke.
Beide reacties passen prima samen.
Lernout&Hauspie zijn door de Amerikanen kapot gemaakt en veroordeeld voor exact dezelfde boekhoudkundige truken als die waarmee Coucke zijn bedrijf (Omega Pharma) recht hield.
OmegaPharma was vooral sterk in marketing en het verkopen van zalfjes, pilletjes, ... voor niet bestaande aandoeningen.

Een beetje zoals de Wifi-prul reclame waar het hier over gaat dus :).
Groggie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jul 2019, 14:42
Bedankt: 2 keer

Met het verschil dat Coucke slim genoeg is om de handel draaiende te houden,
daar waar l&h tot op vandaag niets hebben bereikt behalve mensen geld afhandig gemaakt.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

ub4b schreef:
mailracer schreef:Dit past in het rijtje dat miljonairs tips geven om snel rijk te worden. Nu trending op mijn Facebook pagina. Ik heb nochtans pi-hole draaien, maar lijkt op Facebook geen vat te hebben.
En die fake airco's (eigenlijk een swamp cooler) die je voor 10 euro in den action kon kopen, die verpatst worden voor een kleine 100 euro door hetzelfde type oplichters.

Och ik kocht eens een echte airco voor nog geen 100 euro in een zotte promo in de makro, en dat ding koel wel degelijk een kleine home cinema vlot (ongeveer 3m x 4.6m).
Die fake airco's verschijnen ook regelmatig op TV winkel, je weet wel, dat programma dat 's nachts wordt uitgezonden nadat alle TV-programma's afgelopen zijn. Telkens fake stuff dat te mooi lijkt om waar te zijn. Ik vraag me trouwens af hoe die brol nog steeds toegelaten is op de TV. Belspelletjes zijn verboden, maar die zever dat mag dan wel weer. :think:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Die koelertjes staan volgende week bij Aldi voor 39 euro...

https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedinge ... ticle.html
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

svenska schreef:Die koelertjes staan volgende week bij Aldi voor 39 euro...

https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedinge ... ticle.html
Aldi is niet echt goedkoop meer voor hun electro.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Groggie schreef:Met het verschil dat Coucke slim genoeg is om de handel draaiende te houden,
daar waar l&h tot op vandaag niets hebben bereikt behalve mensen geld afhandig gemaakt.
Zonderal te veel conspiracytheoriëen te willen spuien, zoek eens uit wie de spraaktechnologie van L&H heeft overgekocht.
En waar dat allemaal in ingebouwd zit.

@Coucke slim genoeg
Er is een arbitragaprocedure lopende, de uitspraak zal bepalen of hij gewiekst was of een crimineel.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190714_04509823
De arbitrageprocedure tussen Perrigo, de koper van Omega Pharma, en voormalige eigenaars Marc Coucke en Waterland wordt vanaf mei beslecht. Een schikking wordt niet uitgesloten, als Perrigo redelijkheid toont.
Volgens Perrigo zou Omega Pharma kunstmatig de omzet hebben opgedreven. Dit door leveringen van geneesmiddelen als omzet te boeken, terwijl ze konden teruggestuurd worden en het nog niet duidelijk was welke producten definitief verkocht waren. De kwestie is ook vervelend voor het audit­kantoor PwC, dat de boeken van Omega Pharma aftekende.

Wegens de claim van fraude kan Perrigo een veel hogere schade­vergoeding proberen te bekomen dan in het verkoopcontract was voorzien. De arbitrageprocedure, die nu al twee jaar loopt, wordt betaald door de strijdende partijen. Boven op die kostprijs is er de kostprijs van de eigen verdediging én van een eventuele negatieve uitspraak.

Vandaar dat zowel Coucke als Waterland niet bij voorbaat afkerig staat tegenover een schikking, om zo van het dossier verlost te raken. Sommigen zeggen dat Perrigo echter niet openstaat voor dat idee. Nog anderen wijzen erop dat een schikking onmogelijk is, zolang de spreidstand tussen de strijdende partijen zo groot is. Coucke en Waterland zijn overtuigd een heel sterk dossier te hebben, Perrigo blijft volhouden dat er sprake is van fraude. ‘Je kan maar over een schikking praten als het gaat over redelijke bedragen’, zegt een betrokkene.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 21 keer
Contacteer:

buthead schreef:Dat iemand dit gelooft..
Soms sta je versteld hoe moeilijk de hele technologie-wereld is voor veel mensen hoor.
Ik heb zondag mijn thuis-wifi gewijzigd van losse AP's naar één systeem met seamless roaming. Ik fier tegen mijn vrouw: ziet eens hoe stabiel en hoe snel ons netwerk nu draait in vergelijk met gisteren? Antwoord van mijn (nochtans niet domme) vrouw: dat werkt niet op mijn gsm hoor, als ik bel valt de verbinding nog altijd uit.
:|
Voor alle duidelijkheid: ze is echt geen technologie-hater of zo, gewoon een normale gebruiker.

Ik kan me dus perfect inbeelden dat mensen zo'n advertentie geloven als ze het maar genoeg zien passeren op allerlei websites.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DidierS schreef:Ik kan me dus perfect inbeelden dat mensen zo'n advertentie geloven als ze het maar genoeg zien passeren op allerlei websites.
Je moet dan ook geen technologie-adapt, -kenner of net -hater te zijn, maar wel een gezonde dosis boerenverstand hebben.

Een medestudent vertelde me (in 1999 ofzo) dat zijn zus een toestel had om proton op te laden. "Ze moet het gewoon in de pries steken".
Dat kan natuurlijk niet, je kan geen geld "bijmaken" (dat voorrecht is enkel aan de centrale banken toegekend). Tot bleek dat het stopcontact 5/6 pinnen had en het dus gewoon iets modem-achtig was.
Met boerenverstand weet je dat je geld niet uit het stopcontact kan halen, je geen geld kan downloaden & printen, ...

Mensen willen soms ook gewoon bedrogen worden.
Groggie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jul 2019, 14:42
Bedankt: 2 keer

Feit is dat zowel meneer L als meneer H van bedrijfsvoering geen jota verstand hadden.
In zulk geval is het beter om uw technologie in licentie te geven aan bedrijven die wel van wanten weten.

Over Coucke: een boete of ‘settlement’ was op voorhand al ingecalculeerd ... die mens en zijn financiële diensten weten waar men mee bezig was.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”