payconiq app vraagt op certificaten te herinstalleren

Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik gebruikte altijd de payconic by Bancontact app om mijn orange simkaart te herladen. IK starttte dan de orange aoo op (Android) koos het bedrag en als betaalmethode de bancontact app. De 2 bankkaarten die hier gekoppeld waren, die waren vervallen de nieuwe kaarten zitten er in maar wanneer ik een betaling doe komt er transactie geweigerd of geannuleerd. Wanneer ik de payconiq app rechtstreeks opstart komt er nu steeds dat de app-certificaten vervallen zijn maar daar lees ik vreemd genoeg niets over in de help sectie van Payconic.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

bartman schreef:ik gebruikte altijd de payconic by Bancontact app om mijn orange simkaart te herladen. IK starttte dan de orange aoo op (Android) koos het bedrag en als betaalmethode de bancontact app. De 2 bankkaarten die hier gekoppeld waren, die waren vervallen de nieuwe kaarten zitten er in maar wanneer ik een betaling doe komt er transactie geweigerd of geannuleerd. Wanneer ik de payconiq app rechtstreeks opstart komt er nu steeds dat de app-certificaten vervallen zijn maar daar lees ik vreemd genoeg niets over in de help sectie van Payconic.
Loopt de datum / tijd juist van je gsm ?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Tomsworld schreef:
bartman schreef:ik gebruikte altijd de payconic by Bancontact app om mijn orange simkaart te herladen. IK starttte dan de orange aoo op (Android) koos het bedrag en als betaalmethode de bancontact app. De 2 bankkaarten die hier gekoppeld waren, die waren vervallen de nieuwe kaarten zitten er in maar wanneer ik een betaling doe komt er transactie geweigerd of geannuleerd. Wanneer ik de payconiq app rechtstreeks opstart komt er nu steeds dat de app-certificaten vervallen zijn maar daar lees ik vreemd genoeg niets over in de help sectie van Payconic.
Loopt de datum / tijd juist van je gsm ?
ja
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Bij het opstarten van de app gaf hij bij mij de melding "App-certificaat vervallen".
Nog leesbaar op het scherm: "Geef uw PIN-code in om een nieuw certificaat te installeren en de app te blijven gebruiken" en een animatie van een "oneindig"-teken (een platte acht) om aan te geven dat er op iets gewacht werd, waarschijnlijk de pin-code, maar ik kon nergens iets ingeven, ook niet als ik op het scherm tikte.
Ik kon bovenaan het scherm wel op een "pijltje links" klikken en dan kwam ik wel in de app terecht en kon ik hem gewoon gebruiken. De volgende keer dat ik de app opstartte: weer van hetzelfde...

Totdat ik merkte dat ik eigenlijk al een nieuwe kaart gebruikte (zelfde bank, zelfde rekening, zelfde pin-code).
Na het verwijderen van mijn kaart uit de app, heb ik het registratieproces opnieuw doorlopen en nu krijg ik de foutmelding niet meer.

Misschien helpt het om eerst alle oude kaarten uit de app te verwijderen voordat je er nieuwe aan toevoegt...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hier ook zelfde bankkaart /rekening en picode. Enkel de nieuwe kaart zat er nog in, heb deze verwijderd en krijg de foutmelding (app-certificaat) niet meer
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”