"Prepaid" Bankkaart opladen met Bitcoin

Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Hallo,

Ik verklaar mij nader: bestaat er een (prepaid) bankkaart in België die je kan opladen met behulp van Bitcoin?
Er bestaan varianten die werken via het Visa / Mastercard netwerk, maar deze kaarten worden niet in elke winkel in België geaccepteerd.

Nu, ik vermoed dat het gewoon (nog?) niet bestaat, maar ik kan maar eens navragen he :-)

Thanks!
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Nog 2 weken geduld: Eterbase
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

hmm, ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt / ik heb mij niet goed uitgedrukt.

Ik bezit reeds Bitcoin en zou deze willen kunnen storten naar een bankkaart (in €) zodat ik hiermee kan betalen in winkels.
Veelal vind je alternatieven maar dit zijn Visa / Mastercard varianten (zie https://coindiligent.com/bitcoin-debit-cards )

Groeten
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Uit de whitepaper:
In order to foster utility value for digital assets, we are planning to team up with our
partners and introduce the possibility of utilizing pre-paid and debit cards to hold both
balances in cash and e-money as well as in digital assets.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

ok, even in het oog houden. Maar ze spreken toch over "Debit Cards", dus ik vrees dat het we daar terug de Visa / Mastercard /... toer gaan opgaan.

Mocht ik dus een kaart kunnen vinden die bruikbaar is bij de Belgische handelaars dan zou dit top zijn !
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Bij Belgische handelaars die kaarten aanvaarden is het vrij duidelijk.
* muv. kleinhandel en Colruyt en AH worden Visa/Mastercard vrij goed aanvaard.
* de kleinhandel gaat hoofdzakelijk enkel via Bancontact of Maestro. Internationaal worden die echter niet(bancontact) of minder goed aanvaard(Maestro). Bijgevolg zijn prepaid BC/M kaarten niet aantrekkelijk voor fintechs(voor zover dat al mogelijk is).
* Andere kaartsystemen worden veel minder goed aanvaard.

Ik vrees dus dat je via Visa of Mastercard zal moeten werken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Argon schreef: Ik verklaar mij nader: bestaat er een (prepaid) bankkaart in België die je kan opladen met behulp van Bitcoin?
Nee, Bancontact is strak in handen van de Belgische banken en die zijn nogal conservatief en beschermen hun eigen wereldje. Als Bitcoin-bank proberen een Bancontact licentie te krijgen is een garantie op njet. En dan nog, de zeer beperkte doelgroep (mensen die hier wonen + Bitcoin hebben + dat willen gebruiken in een winkel) zal ook niet helpen. Evenmin de beperktere merchant fees van Bancontact vs Visa/MC waardoor er niet veel aan te verdienen valt.

Visa en Mastercard zijn veel vrijer, daar de kaarten dan uitgegeven kunnen worden in een ander land dat veel liberaler is, en hier dan gewoon werken zolang de handelaar ze aanvaardt.

Heb je goed gezocht of er toch nergens een speler is die kaarten met Maestro label uitgeeft?

Acceptatie van Visa/MC gaat wel flink vooruit, mede dankzij Atos die het nu gewoon default activeert bij elke nieuwe handelaar, tenzij men expliciet vraagt van niet. Vroeger was het omgekeerd en moest je expliciet Visa/MC vragen.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Bestaat nog niet. Cashfree gaat dit wel integreren in hun betaalapp, maar zal nog niet voor direct zijn. Tis wel zo dat heel veel winkels ondertussen wel mastercard en visa debet cards accepteren...
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”