Pagina 1 van 1

ADSL signal lost

Geplaatst: 21 sep 2004, 02:15
door Davy_117
Ik heb regelmatig het probleem dat men verbinding uitvalt,en er komt dan op te staan "adsl signal lost".
Dit gebeurt soms wel tot 5 keer per avond.
Ik heb een usb modem van asus.
Ik heb al eens nieuwe telefoon kabel geprobeerd(tussen men modem en de stekker),en ik heb ook al eens een andere splitter geprobeerd,en nog steeds heb ik dit uitvallen van het internet herhaaldelijk.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit verhelpen?

Geplaatst: 21 sep 2004, 07:25
door MaRtO
Ik denk dat je lijn de speeds niet aan kan.
Bel eens naar het gratis nummer van Skynet(als je bij die provider zit) en vraag om je lijn te cappen naar 1.1 mb/s. :P

Geplaatst: 21 sep 2004, 08:48
door Sensei Zeon
Euhm, dat kan je natuurlijk doen, maar ik zou eerst een lijntest vragen en er uitdrukkelijk bijzeggen dat ze je niet op 1 mbit mogen zetten zonder jou toelating en dan kan je nog altijd beslissen als ze vinden dat dat nodig is.

Het hangt er ook van af of je er veel last van hebt van die reconnects maar als je lijn op 1.1 staat download je dus 3x trager :)

Geplaatst: 21 sep 2004, 12:44
door Davy_117
Vroeger had ik hier geen problemen mee dus zou het niets anders kunne zijn?

Geplaatst: 21 sep 2004, 14:10
door sander
geen usb modem gebruiken

Geplaatst: 21 sep 2004, 15:49
door Raindog
Davy, zoals reeds vermeld, bel eens naar de storingen, en laat een lijntest uitvoeren.

Geplaatst: 21 sep 2004, 16:24
door Sub Zero
Nog effe de nummer er bij geven... 0800/22.312

Cheers

Geplaatst: 26 sep 2004, 16:32
door Davy_117
Ok,ik heb gebeld,maar ze kunne me blijkbaar enkel helpen als het zich voordoet,en ik heb gemerkt dat het zich nooit overdag voordoet,enkel na 10-11 u s'avonds.(dus wanneer ik ze niet meer kan bellen :x )

:?

Geplaatst: 26 sep 2004, 20:30
door Davy_117
*coughs*

Geplaatst: 26 sep 2004, 20:57
door Vieten
Er staat toch tussen elk telefoontoestel een splitter hé, anders verbreekt de adsl als er iemand wil telefoneren.

Geplaatst: 26 sep 2004, 20:59
door Davy_117
Ik heb geen telefoontoestel.

Geplaatst: 26 sep 2004, 23:43
door Siglo
Laptop of desktop? Heb je andere usb toestellen die veel stroom slikken of de usb hub voor zich alleen opeisen (zoals die vervloekte HP all-in-ones bvb)? Usb is niet bepaald een stabiele technologie... Als je een usb hub hebt met een aparte voeding kan je je modem ook daar eens proberen op aan te sluiten (sommige mobo's slagen er niet in om constant de milliAmperes te leveren die de usb modems vragen).
Heb je geen vrienden waarvan je de ethernet modem eens kan lenen om te zien of het probleem zich daarmee ook voordoet?

Geplaatst: 28 sep 2004, 02:06
door Davy_117
Nee ik weet niemand met een ethernet modem,ik heb 2 usb poorten
en ik gebruik er maar 1 van.
Ik snap enkel niet waarom het ziech enkel s'nachts en nooit overdag voordoet.
Begint echt wel op men zenuwen te werke want op de helpdesk kunne ze mij enkel helpen als het zich voordoet,s'nachts dus.
:evil:

Geplaatst: 28 sep 2004, 11:10
door Blue-Sky
Je woont misschien in een buurt waar een bedrijf gevestigd is waar vanaf een bepaald uur een grote verbruiker ingeschakeld wordt, zoals b.v. accumulatie verwarming of dergelijke.
Je kan op dat moment als je uitval hebt misschien de spanning eens meten op je stopcontacten (zelfde lijn waar je PC op aangesloten is)
Door middel van een Voltmeter (universeel meettoestel) met voldoende nauwkeurigheid.
Indien de netspanning maar 210 of 215 V. bedraagt i.p.v. 230 V. is dit voldoende om een USB modem te doen uitvallen. (syncloss)
Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.
Ik zelf heb dit vakje de V weggedaan voor beide USB ubs.
Mijn Operation System is WindowsXP nu onlangs met Service Pack 2, mijn USB modem werkte reeds met SP1 ook perfect.

Geplaatst: 28 sep 2004, 11:30
door Limburg
Blue-Sky schreef:Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.
Ik zelf heb dit vakje de V weggedaan voor beide USB ubs.

Weer wat nieuws geleerd! Dit verklaart problemen die ik in het verleden had (niet met modem). Tnx!

Geplaatst: 28 sep 2004, 14:37
door PHO
Blue-Sky schreef:Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.
Ik zelf heb dit vakje de V weggedaan voor beide USB ubs.
Mijn Operation System is WindowsXP nu onlangs met Service Pack 2, mijn USB modem werkte reeds met SP1 ook perfect.

Tiens, dat is toch de setting om de Computer toe te laten om het device uit te schakelen als de computer gaat hibernaten ("in slaapstand gaan").
Als je dit vakje uitschakelt, dan betekent dit dat je de PC geen toestemming meer geeft dat hij het betreffende device uitschakelt als die in slaapmodus gaat. IMHO heeft dit niet zo veel te maken met het stroomverbruik van een device te begrenzen, als de PC aan staat.

Geplaatst: 28 sep 2004, 14:45
door Sub Zero
PHO, toch werkt het hoor. Het is misschien raar, maar bij USB-modems wil dit al eens het verliezen van synch verhelpen. De meeste USB-modems leven immers op de rand van de 500mA.

Cheers

Geplaatst: 28 sep 2004, 15:17
door ubremoved_539
Sub Zero schreef:De meeste USB-modems leven immers op de rand van de 500mA.Cheers


Maar je laptop/PC zal niet meer of minder stroom leveren als het vinkje aan of uit staat. Als er 400 mA uitkomt blijft dit 400 mA.

Enfin... koop een ethernetmodem (USB is nooit gemaakt om netwerken over te draaien).

Geplaatst: 28 sep 2004, 16:51
door Sub Zero
Inderdaad, daar heb je wel een punt. Maar als je dat aanvinkt, dan geef je aan je PC de toestemming om het apparaat indien nodig uit te schakelen als de energievoorziening in het gedrang komt. Als je dit niet doet, dan zal je PC blijven stroom leveren aan je modem en zal je verbinding blijven.

En ik treed je opnieuw bij : ethernetmodems zijn gewoon de beste ;)

Cheers

Geplaatst: 28 sep 2004, 18:46
door Davy_117
*begint te sparen voor ethernet modem* :evil:

Geplaatst: 28 sep 2004, 19:17
door Vieten
Als je naar belgacom storingsdienst belt komt er wel iemand langs, maar als de storing veroorzaakt wordt door een fout in je pc of modem (dus niet in de dslam of belgacom-kabel tot aan je 1e aansluitpunt) dan moet je normaal verplaatsingskosten + het uurloon betalen dus je kan beter eerst zelf zo veel mogelijk testen.

Geplaatst: 29 sep 2004, 01:09
door Davy_117
Blue-Sky schreef:Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.

Ik heb dit geprobeerd,maar het helpt spijtig genoeg niet.
Ik heb blijkbaar iets minder signal lost,maar 2 keer op 1 avond vind ik toch nog altijd teveel zenne.

Edit:3keer op 1 avond :evil:

Geplaatst: 29 sep 2004, 08:58
door ubremoved_539
Davy_117 schreef:*begint te sparen voor ethernet modem* :evil:


Tja, ze hebben een hele tijd voor 19 euro in de Carrefour gestaan, al is het ondertussen terug 79 euro denk ik.

Geplaatst: 09 okt 2004, 01:39
door Davy_117
Ik heb nu ethernet modem(thomson speedtouch) en heb toch nog altijd dit probleem,alhoewel het toch bijlange ni zo dikwijls is als met men oude modem maar toch nog genoeg om storend te zijn.

Geplaatst: 09 okt 2004, 01:55
door Blue-Sky
Is in de buurt waar je woont de upgrade al gedaan?
Ik zelf had dit vóór de upgrade in Limburg ook wel eens voor (syncloss) sindsdien niet meer.
Dat zou dus wel in een kaart kunnen zitten in de centrale in uw buurt, indien de upgrade nog niet gedaan is.

Geplaatst: 09 okt 2004, 11:02
door Gast
ik heb zelfde probleem (te st-kat-waver nabij mechelen)
toen ik op 3.3mbit zat viel regelmatig sync ook uit.

dit komt omdat onze centrale in duffel staat (3.5km van hier) daardoor kan men de gehele buurt (inclusief centrum) geen 3.3mbit garanderen omdat het signaal in de plaatselijke verdeelkast al niet goed binnekomt (wegens de te grote afstand naar duffel) daarom heeft men mij op 1.1mbit gezet.

Maar is dit eigelijk geen soort van contractbreuk? ik BETAAL toch voor 3.3mbit en ik krijg maar 33% daarvan, technieker van belgacom is langsgeweest en zegt dat het puur aan hun lijnen ligt en niet aan binnenhuisbekabeling of iets anders.
Kan ik hier iets tegen beginnen, ik ben niet enige die het heeft, hele buurt heeft het (alhoewel meeste mensen telenet hebben en dus belgacom hier niet extreem veel adsl klanten heeft)

Geplaatst: 09 okt 2004, 12:53
door Davy_117
Het kan mij eigenlijk ni veel schelen dat ik dan overgeschakeld word naar 1.1mbit,zolang ik maar geen disconnects meer heb ben ik content.

Geplaatst: 14 okt 2004, 02:37
door Davy_117
Wel ik ben nu overgeschakeld naar een ethernet modem (speedtouch 510),en nu had ik veel minder disconnects,tot deze nacht...2 keer een disconnect op een paar uur tijd is toch echt ni normaal meer.

:evil: :evil: :evil:

Geplaatst: 13 mei 2005, 19:06
door Blue-Sky
Wel tot mijn ongenoegen moet ik vaststellen, dat de laatste dagen (woensdag, donderdag en vrijdag) er terug iets te veel syncloss is.
Terwijl dit later op de avond minder voorkomt, nog iemand die dit vaststeld in Limburg :???:
Ik vraag me af of ze ergens aan het werken zijn aan het systeem!
ZeRoC...? of Langename ?

Ofwel moet ik de contacten in de tel. doos eens reinigen met Tuner spray, welke de contacten niet aantast. (stom...een doos zit achter het bureel waar de PC staat) :think:
Deze contact 600 spray van (Contakt Chemie) werd vroeger gebruikt in mechanische (trommel) kanaal kiezers in TV's.
Gebruik daarvoor nooit kontakt 60 of 61, dat heeft later oxidatie op de contacten als gevolg.

Geplaatst: 13 mei 2005, 19:08
door ZeRoC
normaal niets van updates of werken in die buurt, en als er updates gebeuren dan is dat meestal tussen 0u en 6u

Geplaatst: 13 mei 2005, 19:57
door The_Borg
Maar is dit eigelijk geen soort van contractbreuk?
Belgacom garandeert je geen vaste snelheid, al krijg je maar 256 kbps, dat kunnen ze nog normaal noemen :). Beetje rare kronkel in het al zo gelimiteerde breedbandnet vind ik persoonlijk, maar ach ja.

Geplaatst: 13 mei 2005, 20:48
door Limburg
Blue-Sky schreef:Wel tot mijn ongenoegen moet ik vaststellen, dat de laatste dagen (woensdag, donderdag en vrijdag) er terug iets te veel syncloss is.
Terwijl dit later op de avond minder voorkomt, nog iemand die dit vaststeld in Limburg :???: .
Het kan meerdere redenen hebben, maar altijd ligt het aan de verbinding tussen de Belgacomcentrale en jouw huis.
Allereerst zou je eens naar je signaal/ruisverhouding van je verbinding moeten kijken, als voorbeeld hier mijn Speedtouch 510:
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 21 / 43
Noise Margin (dB) up/down = 23 / 16
De laatste 16 geeft aan hoeveel harder het ontvangen signaal binnenkomt in vergelijking met de ruis (of andere troep).
Dit moet minimaal 6db zijn, bij een lager getal zal het modem proberen opnieuw de lijn aan te passen, eventueel met een lagere snelheid.
Wanneer je ruim boven die 6db zit en het modem toch gaat 'synchen'kan de oorzaak bv kraakstoringen door slechte kontakten zijn. Zit je altijd op de grens van 6 db dan heb je pech en gewoon een slechte lijn.
Wanneer je variatie ziet, bv 'savonds laag en 'snachts of 'smorgens veel hoger dan heb je te maken met storing van andere adsl gebruikers. Er treedt altijd enige overspraak op tussen de verschillende aderparen in de telefoonkabel. Zo geldt er een maximum percentage hoeveel aderparen voor adsl gebruikt mogen worden. Hoe meer gebruikers, hoe meer ruis. Zo kan het zijn dat je jaren een goede verbinding hebt en er plotseling problemen zijn.
Helaas weinig aan te doen. Ofwel proberen een ander aderpaar van Belgacom te krijgen of je modemverbinding op bv 1024/128 zetten.
Een andere reden kan vocht in de telefoonkabel zijn.
Wanneer je na veel hemelwater merkt dat dit resulteert in een slechtere sig/ruisverhouding die nog enige dagen na de bui aanhoudt en daarna langzaam beter wordt (tot de volgende bui) moet je dit aan Belgacom rapporteren, zij zullen op zoek gaan naar het 'lek' in de kabel.

Geplaatst: 18 sep 2005, 20:33
door Blue-Sky
In de loop van de dag had ik al meerdere keren syncloss, nog iemand in de buurt
Limburg Heusden-Zolder? (provider = Skynet)

Zie screenshot. (4 laatste lijnen)