Pagina 1 van 1
Vreemde gedrag netstroomadapter/batterij van laptop
Geplaatst: 25 apr 2019, 09:06
door bombas
Heb hier een hp laptop (nml. een hp 15-bw072nd) die zich eigenaardig gedraagt.
Hij werkt enkel nog maar op batterij, en werkt niet met de netstroomadapter. Ook niet als de batterij werd verwijderd.
De batterij laadt enkel op als de laptop uit staat.
Heb al een gelijkaardige stroomadapter geprobeerd en dit gaf hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Bedankt!
Re: Vreemde gedrag netstroomadapter/batterij van laptop
Geplaatst: 25 apr 2019, 15:00
door CCatalyst
Hoe oud is de batterij?
Re: Vreemde gedrag netstroomadapter/batterij van laptop
Geplaatst: 25 apr 2019, 18:06
door bombas
Deze is 1.5 jaar. Maar heeft de status van de batterij iets te maken met dit probleem. Zonder batterij en enkel netstroomadapter werkt hij niet.
Re: Vreemde gedrag netstroomadapter/batterij van laptop
Geplaatst: 25 apr 2019, 21:22
door mailracer
Als je laptop ook anderhalf jaar oud is, dan zou ik hem via garantie laten nazien.
Re: Vreemde gedrag netstroomadapter/batterij van laptop
Geplaatst: 25 apr 2019, 21:35
door bombas
Hij is van bol.com en blijkbaar is er daar maar 1 jaar garantie.
Re: Vreemde gedrag netstroomadapter/batterij van laptop
Geplaatst: 25 apr 2019, 23:14
door liber!
Ook bij bol.com is er 2 jaar garantie (en hun support is goed). 2 jaar is wettelijk, voor consumenten (niet bedrijven).
Re: Vreemde gedrag netstroomadapter/batterij van laptop
Geplaatst: 26 apr 2019, 03:21
door ITnetadmin
Voor de duidelijkheid:
2 jaar garantie is wettelijk verplicht, maar na 6 maand moet je wel zelf kunnen bewijzen dat de fout al bestond bij aankoop.
In NL hebben ze die richtlijn idd vervangen door gewoon 1 jaar garantie.
Re: Vreemde gedrag netstroomadapter/batterij van laptop
Geplaatst: 26 apr 2019, 09:04
door TanknaT
bombas schreef:Hij is van bol.com
Doe rechtstreeks een beroep op de HP Belgie voor de garantie. Heb dat ook al eens gedaan vroeger bij een PC die ik in een groot mediabedrijf gekocht had. Die verkopers sturen die PC van u waarschijnlijk toch rechtstreeks door naar HP voor herstelling in garantie, dus dat is tijd gespaard.
Dus ga niet langs Bol.com en ga rechtstreeks naar HP-Belgiƫ voor uw garantie.