Pagina 1 van 1

Lijnnummer bestaat niet meer (TBF niet meer mogelijk)

Geplaatst: 08 apr 2019, 19:56
door MaT
Onlangs overgeschakeld van dommel naar EDPnet en ik wil een TBF starten omdat de waarden wat gezakt zijn.
Als ik bel naar 080022424 en mijn lijnnummer, dat bij dommel altijd gewerkt heeft, ingeef om de TBF te starten krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat bij proximus.
Bij het bellen naar 1924 met een analoog toestel rechtsreeks op de lijn krijg ik exact hetzelfde nummer te horen als daarvoor.

Wat is hier aan de hand?

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Geplaatst: 08 apr 2019, 20:19
door Joachim
Welk nummer zie je in my edpnet bij je lijn?

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Geplaatst: 08 apr 2019, 20:56
door MaT
Het enige nummer dat op een telefoonnr lijkt dat ik kan terugvinden, is mijn voip nummer. Dat is het toch niet?

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Geplaatst: 10 apr 2019, 19:51
door APPLE3E
Hoe heb je dit opgelost? Ook alles geprobeerd, geen enkel nummer werkt. Schermt Edpnet dit af opdat een TBF via 0800 22 424 onmogelijk wordt gemaakt?

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Geplaatst: 10 apr 2019, 20:17
door jantje81
Afschermen? Het is EDPnet, niet Telenet of Proximus.
Ik heb gewoon een ticketje aangemaakt en mijn lijnnummer gevraagd en onmiddellijk gekregen.

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Geplaatst: 10 apr 2019, 20:28
door MaT
APPLE3E schreef:Hoe heb je dit opgelost? Ook alles geprobeerd, geen enkel nummer werkt. Schermt Edpnet dit af opdat een TBF via 0800 22 424 onmogelijk wordt gemaakt?
Het is nog niet opgelost, als Joachim het niet kan oplossen via hier maak ik een officieel ticketje aan zoals jantje81.

Afschermen denk ik niet. Ik vind voorbeelden van edpnet klanten die een TBF doen en waarbij het lijnnummer nog hetzelfde is van proximus. Als ik een gokje mag wagen zit de fout ergens bij proximus die het lijnnummer verkeerdelijk geschrapt heeft omdat ik daarvoor dommelklant was oid. Het is tenslotte bij proximus dat je een TBF aanvraagt door naar 0800 224 24 te bellen.
jantje81 schreef:Ik heb gewoon een ticketje aangemaakt en mijn lijnnummer gevraagd en onmiddellijk gekregen.
Maar kende je je lijnnummer daarvoor al en was dat hetzelfde?

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Geplaatst: 10 apr 2019, 20:37
door jantje81
Mijn ticketje dateert van een paar jaar geleden na een overstap van Scarlet naar EDPnet. Toen bleek het lijnnummer hetzelfde te zijn gebleven uiteindelijk maar kon ik er eerst geen TBF mee doen door een storing, enkele dagen later lukte het wel.

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Geplaatst: 10 apr 2019, 20:42
door MaT
Joachim schreef:Welk nummer zie je in my edpnet bij je lijn?
Nu valt me op dat de informatie bij 'Connection telephone number' leeg is:
edp.jpg

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Geplaatst: 10 apr 2019, 20:49
door jantje81
Dat lijkt me niet abnormaal te zijn, bij mij is het in elk geval ook leeg.

TBF niet meer mogelijk

Geplaatst: 18 apr 2019, 06:44
door Camino
Ik had de bedoeling om zelf een TBF te doen.
Doordat mijn lijnnummer niet werd herkend via de 0800 lijn, had ik een ticket aangemaakt om dan te achterhalen wat mijn echte lijnnummer is.

Het antwoord was dat het lijnnummer dat ik bezit wel degelijk het juiste was, enkel kan een TBF alleen maar via hun tools worden uitgevoerd.

Kan iemand dit bevestigen, dat zelf een TBF doen niet mogelijk is met EDPnet?

[Mod]
Samengevoegd met bestaande topic

Re: TBF niet meer mogelijk

Geplaatst: 18 apr 2019, 12:14
door jaker
Volgens de site van EDPnet starten zij steeds zelf de TBF.

Re: TBF niet meer mogelijk

Geplaatst: 18 apr 2019, 12:16
door EotT
Bij mij werkt het inderdaad ook niet meer.

Re: TBF niet meer mogelijk

Geplaatst: 18 apr 2019, 12:18
door Joachim
Wij hebben hier geen controle over, misschien dat Proximus deze dienst heeft stopgezet?

Re: TBF niet meer mogelijk

Geplaatst: 18 apr 2019, 13:16
door alloja
Bij Proximus had ik sommige moeilijkheden om een TBF op mijn vaste lijn met mijn Proximus mobiel abbo te doen. Ik moest een 9-cijfers klantennummer geven terwijl mijn echt klantennummer alleen maar 7 cijfers heeft. In het verleden had dit issue nooit gehad. Geen probleem om een TBF met mijn vaste lijn te doen.

Re: TBF niet meer mogelijk

Geplaatst: 18 apr 2019, 15:08
door MaT
Zelfde probleem als ik blijkbaar: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=55161
We zijn met velen heb ik de indruk.

Re: Lijnnummer bestaat niet meer (TBF niet meer mogelijk)

Geplaatst: 25 okt 2019, 20:08
door didi79
Weet iemand hier nu al het fijne van ?

@Joachim misschien ?

Re: Lijnnummer bestaat niet meer (TBF niet meer mogelijk)

Geplaatst: 26 okt 2019, 09:17
door philippe_d
Het is hier toch al verschillende keren gemeld dat het 0800 "TBF" nummer niet (meer) werkt voor OLO klanten, maar alleen voor Proximus klanten ...

OLO klanten moeten bij hun provider aankloppen om een lijntest te (laten) uitvoeren...