betalen voor aansluiting bij renovatie
Geplaatst: 06 apr 2019, 21:45
Allemaal
even een situatieschets: ik ben met een renovatie bezig van een rijwoning in centrum van stad. Daar kwam ergens een telefoonlijn binnen (huis was al 10 jaar onbewoond, dametje was in de 90). Mijn electricien beweerde dat de kabel niet meer geschikt was. Ik vroeg proximus om de kabel terug binnen te leiden (moeten zij maar bepalen of die geschikt is of niet). De kost hiervoor zou 90 euro zijn. Ik heb nog gezegd dat me dat vreemd leek (dacht dat zij net als telenet een soort van 'verplichting' hadden om die aansluitingen te verzorgen). Enige manier om die kost te vermijden zou abo nemen.
Nu, architect was zeer verbaasd en dacht dat ze het gewoon gratis moeten doen. Ik heb aan telefoon trachten te beargumenteren, maar proximus helpdesk leek onverbiddelijk: betalen.
Hebben jullie een idee hoe dat precies zit?
even een situatieschets: ik ben met een renovatie bezig van een rijwoning in centrum van stad. Daar kwam ergens een telefoonlijn binnen (huis was al 10 jaar onbewoond, dametje was in de 90). Mijn electricien beweerde dat de kabel niet meer geschikt was. Ik vroeg proximus om de kabel terug binnen te leiden (moeten zij maar bepalen of die geschikt is of niet). De kost hiervoor zou 90 euro zijn. Ik heb nog gezegd dat me dat vreemd leek (dacht dat zij net als telenet een soort van 'verplichting' hadden om die aansluitingen te verzorgen). Enige manier om die kost te vermijden zou abo nemen.
Nu, architect was zeer verbaasd en dacht dat ze het gewoon gratis moeten doen. Ik heb aan telefoon trachten te beargumenteren, maar proximus helpdesk leek onverbiddelijk: betalen.
Hebben jullie een idee hoe dat precies zit?