VTM bundelt alles in nieuw streamingplatform

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Het werkt best goed en het aanbod is ook goed. Ik heb de app op Android en op Android TV. Beiden werken best goed.
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik hoir dat stievie op termijn gaat verdwijnen .
Maar met vtm Go kan je toch niet live tv kijken ?
Dus die stievi gaan we dan wel degelijk missen?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

je kan perfect live kijken met VTM GO
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt , in het begin was het er nog niet bij volgens mij , daarom vergissing :-)
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

marzman schreef:Het werkt best goed en het aanbod is ook goed. Ik heb de app op Android en op Android TV. Beiden werken best goed.
Die VTM Go app op Android TV is volgens mij toch redelijk nieuw! Ik kwam hem daarnet voor de eerste keer tegen!

Nu nog een VRTNU-app en ik gooi mijn kabel buiten en gebruik alleen maar mijn mi box!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Als je al een Mi box hebt, Kodi erop met VRT Nu.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Kan je met deze app alleen VTM bekijken of ook Q2?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Alles van de groep, een zender of zes
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Die app is alleen voor smartphones en tablets, geen Android TV.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Wied je zal die dan toch moeten sideloaden want standaard staat die niet op het android tv platform.


Zenders van vtm : vtm, q2, v , caz, vtm kids, vtm kids jr, qmusic (?)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

VRTNU werkt niettemin prima via chromecast :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

9livesuni schreef:Alles van de groep, een zender of zes
Op alle platformen? Native AppleTV app geeft (op het eerste zicht) alleen maar het VTM kanaal live weer.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

De mensen met apple zullen nog wat geduld moeten oefenen, of casten / airplayen , dixit de VTM website.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

De app zou al een kleine maand op het Android TV platform zitten! Vanavond even testen!
Twitter: https://twitter.com/SvenMunaron/status/1175351319135170560 (mod: hoe werkt dat ding hier?)
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Gisteren per toeval gevonden, vtm go app werkt behoorlijk op mijn tv. Controls zijn wel vreemd en het loopt af en toe vast op de reclame. Voor de rest nog een stapje dichterbij voor Orange Duo...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ja, de Apple TV app heeft dat ook: vastlopen na reclame. Bovendien onthoudt de app dan ook nog niet waar je was en mag je als klap op de vuurpijl opnieuw eerst reclame slikken... Om dan nog maar te zeggen dat het aanbod van de Apple TV app veel minder is dan de iOS app, alsook het refreshen soms pas gebeurd nadat ik de Apple TV manueel laat herstarten.

Er is nog een hoop werk aan die apps...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

jollito schreef:Native AppleTV app geeft (op het eerste zicht) alleen maar het VTM kanaal live weer.
Daarnet vastgesteld na een update van de app: alle Medialaan-kanalen zijn nu live te bekijken...
't ziet er OK uit, vind ik.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

De Apple TV app heeft eergisteren een serieuze update gekregen. Eindelijk een volwaardige app zoals op de iOS. Good work, VTM!
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Ziet er idd zeer goed uit! Nu zou VRT nog zo'n app moeten uitbrengen...
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

VTMGO app werkt enkel op Android 6.0 en hoger. :-(. Veel Android gebruikers vallen dus uit de boot.
Ook casting van VTMGO vanuit Chrome werkt niet (er is geen cast knop zoals die wel op VRTNU en Youtube bestaat).
Ook ingebouwde Chrome tab-casting van VTMGO werkt niet (enkel mirroring). Bij de andere zenders zoals bv. Vier, Vijf en NPO verandert mirroring naar casting als je de video in Chrome full-screen afspeelt en dan de ingebouwde cast knop gebruikt (right-click op video).
Kan er iemand de url achterhalen die de VTMGO app naar ChromeCast stuurt. Ik wil nl. testen of de "Send URL to Chromecast" app werkt met die url.
(is uiteraard steeds een andere URL voor elke video, maar wellicht zit er wel een structuur in)
Dit zou een oplossing zijn voor mensen met een oudere Android versie die VTMGO app niet kunnen installeren (er zijn nog steeds 25% Android gebruikers met versie <=5.1), dus VTM mist hier 1/4 van de potentiële Android markt (bron: https://fossbytes.com/most-popular-andr ... s-updated/)
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Volgens mij werkt de app VTMgo niet op oudere versies van Android omdat Widevine er niet geïmplementeerd is. VTM maakt daar gebruik van. Ik kan mis zijn maar Widevine is nog niet zo heel oud.

Je kan misschien direct even checken of Widevine op die toestellen geïmplementeerd is met DRM info:
https://play.google.com/store/apps/deta ... info&hl=nl

Als je bijvoorbeeld Netflix in FullHD wilt afspelen op je GSM moet Widevine L1 op je GSM staan. Anders schakelt hij terug naar lagere resolutie.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

xplorr schreef:VTMGO app werkt enkel op Android 6.0 en hoger. :-(. Veel Android gebruikers vallen dus uit de boot.
Compleet off-topic: die devices horen niet meer thuis op het internet. Die zijn zo lek als een zeef :o
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

Pengu schreef:Volgens mij werkt de app VTMgo niet op oudere versies van Android omdat Widevine er niet geïmplementeerd is.
btw. Widevine versie 1.0 wordt wel ondersteund op Android 5.1
Blijft ook vreemd dat VTMGO via Chrome builtin tab-casting in full-screen mode niet overschakelt naar casting ipv. mirroring, zoals dat wel gebeurt voor bv. vier.be, vijf.be of npostart.nl
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb sinds 3 weken de shield TV met daarop VTM Go. Waar wij vaak last van hebben is out of sync beeld/geluid bij on demand. Dit komt voor of bij de start van een programma of na de reclame. Het programma eens herstarten helpt vaak. Eens het synchroon loopt gaat het dan wel goed.

Ervaren nog mensen dit probleem?

Ik heb het alvast laten weten aan de technische dienst van VTM Go maar aan hun reactie te zien zijn ze niet op de hoogte? Of ben ik toch de eerste dat dit meldt?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Zelfde probleem hier met nvidia shield.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb deze week die nvidia shield pro gekocht: eindelijk eens ne hele goeie mediaplayer ook maar als ik vtm go opzet bv steenrijk steenarm, alles gaat vrij vlot maar ik zeg moet naar de toilet, pauze zetten, hm, dat ging hier niet?
Mss de afstandsbediening niet goed ingesteld staat of ligt dat toch aan die app dan ofzo?

Iemand een idee?

Ik zie dat er hier nog dezelfde hebben met dezelfde afstandsbediening, hoe zit dat bij jullie?
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

jollito schreef:Ziet er idd zeer goed uit! Nu zou VRT nog zo'n app moeten uitbrengen...
De VRT heeft met VRT.nu al veel langer zo'n app.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

VRT.Nu heeft geen "Android TV" app.

Het audio sync probleem heb ik ook soms op mijn Mi Box. Aan de hardware ligt het dus niet.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Dat hebben ze idd niet. Al zie ik liever één Android TV app à la tadaam met "alle" zenders met een abbo los van je internetconnectie te krijgen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Ik ben dus niet de enige met het syncprobleem. Dat is al goed om weten :-D
Misschien moeten de anderen ook een case indienen zodat het onderzocht kan worden? Dat zal miss helpen. Want ik vind het vrij storend... :?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Unicorn1 schreef:alles gaat vrij vlot maar ik zeg moet naar de toilet, pauze zetten, hm, dat ging hier niet?
Mss de afstandsbediening niet goed ingesteld staat of ligt dat toch aan die app dan ofzo?

Iemand een idee?
Ik kan ook niet pauzeren, bij alle andere apps werkt het wel
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Mail gestuurd.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Thx...

Dat audio sync probleem heb ik bij steenrijk steenarm niet voorgehad gisteren op vtm go.

Ik heb nog een vraagske; welke apps gebruiken jullie allemaal op de Nvidia shield?

Update; Kleine tests aan het doen met de yelo app naar mijn tv en nvidia shield pro 2019 en het verschil is hier althans duidelijk: naar mijn tv moet ik er niet aan beginnen voor vele zaken te bekijken.

Naar mijn nvidia verloopt alles wel vlotter. Natuurlijk ga je niet de kwaliteit hebben als op een decoder en merk je altijd dat je aan het streamen bent, beeld zal altijd het vlotste zijn via een decoder maar ik zit hier nu op fox naar storage hunters te kijken en ik kan zonder ergernis kijken. Moet wel nog verder testen met het verschil tussen shield en shield cast, zijn 2 verschillende manieren ook, de 1 kan beter mss afspelen dan het andere, veel testwerk morgen. :).

Volgens mij de reden wrm het op mijn nvidia wel stukken beter is is vanwege de processor volgens mij al denk ik dat mocht telenet wat goeie aanpassingen zou doen het nog beter kan.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Er is vandaag een update van de VTM Go app uitgekomen. Het lijkt er op dat het audio sync probleem opgelost is.. maar het waren wel 2 afleveringen zonder reclame dus ik twijfel nog.

Iemand die kan bevestigen bij afleveringen met reclame?
alfastation
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2020, 20:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heeft er iemand een lijst met Android TV boxen waarom de VTM GO app zeker werkt?
Er bestaan honderden Android TV boxen maar waar moet ik op letten om zeker te zijn of VTM go hierop draait?
In de commentaren las ik dat de nVidia shield zeker werkt, maar die is veel te duur / overkill voor mij.
Ikzelf heb 2 weken terug de Fire stick V2 van Amazon getest (was 24€ met Blackfriday) maar daar is VTM GO met geen stokken op te krijgen. VRT NU lukte wel, tenminste om de app erop te krijgen en in te loggen op de site van VRT, maar afspelen lukte niet. Uiteindelijk vele uren en veel frustratie later heb ik het rotding terug gestuurd naar Amazon :lol:

(ps de audio/video sync issue heb ik zelf ook al + 1 jaar, dit tussen smartphone en Samsung tv, en op beide apps, en lijkt me eerder een wifi- / bandbreedte- streaming / probleem te zijn, niet zozeer een probleem bij VTM of VRT. )

Eventueel een goeie site voor Android TV boxen is altijd welkom.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=56540

De Xiaomi Mi Box S lijkt prima om VTMGO te streamen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

De Mi tv heeft Android 9 ingebouwd. 299 euro voor 42 inch 4K
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
alfastation
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2020, 20:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

wied schreef:https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=56540

De Xiaomi Mi Box S lijkt prima om VTMGO te streamen...

Cool! Thx voor de link! Las reeds positieve reviews ivm de Xiaomi Mi box. Prijs van +/- 65 a 70€ past nog juist binnen budget.

Nog 1 vraagje: is er mogelijkheid om uitzendingen op te nemen op usb stick of HDD via de usb poort ? Of is er de mogelijkheid om het signaal te streamen naar bvb. Synology / PC / Sat-receiver? Kwestie van uitgesteld te kunnen kijken om de reclame te kunnen doorspoelen?
(Rechtstreeks opnemen van VTM of VRT op een gewone PC lukt nog wel, weliswaar enkel in "real-time", rechtstreeks via de uitgang van de video + audio kaart, net zoals in "the good old days" -> real-time opnames op Betamax / VHS en later VCD/DVD... . Tegenwoordig met die DRM-beveiliging maken ze het zoooo moeilijk om nog iets op te nemen, gewoon omdat ze die kl@# reclame door je strot willen duwen :wink: :lol: )
Uiteindelijk is dat de hoofdreden waarom ik m'n kabel / SAT - abbo heb opgezegd: die f'ing reclame; Ik bepaal liever zelf wanneer ik een pintje uit de koelkast haal, of een zakje chips uit de kast, en dat hoeft geen 10min te duren :beerchug: :-D .
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

wied schreef:https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=56540

De Xiaomi Mi Box S lijkt prima om VTMGO te streamen...

Jep, werkt goed hier.
En met Kodi kan je dan ook VRT.NU gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”