Pagina 1 van 1

Stopzetting dienstverlening

Geplaatst: 27 maa 2019, 00:30
door de7erv
Mijn ouders hebben onderstaande mail ontvangen:

Met spijt in het hart moeten wij u meedelen dat na een langdurig dispuut en verschillende juridische procedures tussen Dommel/Billi en Proximus, wij de dienstverlening aan u gedwongen zullen moeten stopzetten nu zondag 31 maart omdat Proximus beslist heeft de dienstverlening aan Dommel en Billi stop te zetten. Roamingdiensten zullen vanaf nu al niet meer beschikbaar zijn. We zijn dan ook verplicht de dienstverlening aan u en uw overeenkomst met Dommel of Billi hierover op te zeggen.

Meer dan een jaar hebben wij gepoogd om samen met Proximus, die exclusief de toegang voorziet tot het kopernetwerk in België, tot een oplossing te komen waarbij wij onze klanten zouden kunnen blijven voorzien van een competitief en innovatief telecom product.

Echter zijn we in deze tocht gebotst op een stevige monopolist die zijn best doet om de toegang tot het telefoonnetwerk en bij uitbreiding de toegang tot breedband via de telefoonlijn, te beperken voor virtuele operatoren. Gedreven in onze strijd hebben we voor onze klanten alle juridische instanties en opties uitgeput, maar helaas heeft dit niet gebaat en moeten we vandaag de strijd gedwongen opgeven.

We hopen dat deze Dommel en Billi case tenminste nog kan bijdragen tot een betere bewaking van de regulering in de toekomst.

We vinden echter wel dat de Belgische telecomgebruiker een concurrentieel, goed en transparant product verdient en zijn daarom op zoek naar alternatieve toeleveranciers.
We zullen hiervoor wel enkele weken nodig hebben, voor mobiel waarschijnlijk minder.
U kan de status hiervan volgen op onze website www.dommel.com. Indien u graag actief op de hoogte wordt gehouden, kan u zich via deze link aanmelden.

Als u hier niet op kan of wil wachten, begrijpen we dat uiteraard en raden we u aan een ander alternatief te zoeken voor onze dienstverlening. U kan op www.bestetarief.be een vergelijking maken van de huidige operatoren in de markt.

De helpdesk van Dommel en Billi blijft bereikbaar via email.
Voor algemene vragen, gelieve te mailen naar [email protected].
Voor technische vragen, gelieve te mailen naar [email protected]
Verder zullen we zoveel mogelijk vragen beantwoorden op de website (FAQs).

Tot slot willen we u graag onze oprechte excuses aanbieden.


Is dit legaal om mensen 3 dagen op voorhand in te lichten?

Re: Stopzetting dienstverlening

Geplaatst: 27 maa 2019, 00:33
door Tim.Bracquez

Re: Stopzetting dienstverlening

Geplaatst: 27 maa 2019, 00:59
door CCatalyst
de7erv schreef: Is dit legaal om mensen 3 dagen op voorhand in te lichten?

Code: Selecteer alles

In geval van overmacht, i.e. elke gebeurtenis die als zodanig
gewoonlijk erkend is door de rechtspraak, is de Klant, noch
SCHEDOM NV/SA verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door
de niet-nakoming of de vertraging bij de nakoming van de
verplichtingen die voortvloeien uit de
overeenkomst. Als overmacht wordt aanzien, zonder hiertoe
beperkt te zijn, onderbreking van de engergietoelevering,
storingen in de communicatieverbindingen, oorlog, oproer,
natuurrampen of reglementeringen en handelingen van de
nationale of vreemde overheden en alle andere omstandigheden
buiten de wil van SCHEDOM NV/SA. Worden niet beschouwd als
gevallen van overmacht: het fnancieel onvermogen van de Klant
om zijn abonnementskosten of andere kosten te voldoen,
storingen in de uitrusting van de Klant (software of hardware) of in
de telefoonlijnen of andere communicatiemiddelen van de Klant.

Re: Stopzetting dienstverlening

Geplaatst: 27 maa 2019, 02:10
door proximusboyke
Is dit legaal om mensen 3 dagen op voorhand in te lichten?
de problemen zijn al langer dan 3 dagen hé. Hoelang worden hier al grappen gemaak dommelrommel

-dienstverlening zero
- veranderen maar toch nie helemaal van eigenaars bestuursleden

eerlijk ik had het al veel vroeger verwacht al van toen ze jaarabonnementen invoerden.

Re: Stopzetting dienstverlening

Geplaatst: 27 maa 2019, 07:12
door Goztow
Ik stel voor dat we hier verder praten : https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=55075