PS4 backup vraag

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb een PS4 PRO met stock 1 TB die vol staat.

Ik heb dan een full backup genomen op een externe 2 TB Samsung USB schijf, en dan een nieuwe 2 TB SSHDD in de PS4 geplaatst, nieuwe firmware op een USB stick en een full restore vanaf de USB backup schijf naar de nieuwe SSHDD.

Dit werkt allemaal en de SSHD is beduidend sneller dan de 1 TB toshiba HDD.

Maar kan ik mijn oude 1 TB als backup houden? Wat als de 2 TB SSHD crashed, en ik plaats de 1 TB stock terug in de PS4? Heb ik dan de situatie zoals op nu op mijn backup schijf staat?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Met de ps3 werd de harde schijf verplicht geformatteerd wanneer er een wijziging van hardware gedetecteerd werd. Geen idee met de ps4, maar zou mij niet verbazen mocht het nog steeds zo zijn.

Bepaalde savegames kan je namelijk ook niet gewoon naar usb kopieren, dat heb ik gemerkt bij de omschakeling naar de pro.

Heb je geen ps+? Alle savegames worden namelijk automatisch op de cloud opgeslagen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

ub4b schreef:Maar kan ik mijn oude 1 TB als backup houden? Wat als de 2 TB SSHD crashed, en ik plaats de 1 TB stock terug in de PS4? Heb ik dan de situatie zoals op nu op mijn backup schijf staat?
Los van het feit dat het ook volgens mij niet gaat werken, lijkt het me ook weinig bruikbaar als backup. Over een halfjaar heb je immers alweer een hoop saves, screenshots, captures... die je ook gebackupt wil zien. Vraag is dan ook waarom je dit zou prefereren boven een échte backup? Toegegeven, met een echte backup heb je een schijf extra nodig (1 voor de backup en een andere om je gecrashte schijf te vervangen), maar daarvoor heb je die 2TB USB schijf toch? En ja, een echte backup moet je ook gaan restoren, en de games moeten sowieso terug gedownload worden, maar dat had je nu ook met je upgrade.

Zelf heb ik een externe 4TB schijf en dus 5TB in totaal. Eens om de paar maand neem ik een backup met de ingebouwde backup functie op een spare 2.5” HDD van 500GB. De backup is tegenwoordig ongeveer 60GB. Die copieer ik vervolgens naar mijn NAS. En ik denk er zelfs aan om die dan ook in mijn CrashPlan schedule te zetten. Beetje overdreven misschien, maar het kan altijd van pas komen. Ik heb trouwens ook PS+ maar daarmee worden de profielen van mijn kinderen en vrouw niet in de cloud gezet.

Kan je het trouwens niet gewoon eens proberen? Steek de stock HDD er terug in, en kijk of je een werkende PS4 hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Games”