Choice (bhaalu)

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Lees even het geposte artikel. Het gaat over klanten in het algemeen, niet over de bezitters van boxen. Nu, mikken op 250.000 klanten? Mag ik even lachen? Met het sociale aspect trek je helaas geen klanten dus ik vrees dat iedereen de pineut zal zijn.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Krijg hier net een brief van dit bedrijf in de bus. Aan de bewoners van dit pand (Berchem)

Om een aandeel te kopen aan 100 euro korting;)
"ONEup -> 1000/40"
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Bewoners van Merksem kregen identiek briefje in de bus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jan.s
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2020, 19:38
Bedankt: 1 keer

De heren achter Choice hebben de telecom vennootschappen, waar ze ook eigenaar van zijn, Billi en Schedom (Dommel) failliet laten gaan. Stond vandaag gepubliceerd op Made In Limburg.
Zie https://www.madeinlimburg.be/nieuws/dit ... k-hasselt/

Waar gaat dit eindigen? :eek:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

jan.s schreef:Waar gaat dit eindigen? :eek:
Lijkt evident. - Het faillissement van Choice.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://www.madeinlimburg.be/nieuws/dit ... k-hasselt/
hoe komt dat ze nog geld mogen ronselen? nieuwsbrief 18/01/2020 :bang:
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

De mannen zijn er klaar voor precies:

Nieuw TV-platform Choice video lancering

- onbeperkt internet aan 22,5 euro
- cooperant voor 150 euro

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Gaat Bhaalu hun internet aan 22 € via hermes aanbieden? (die zelf 30 € vragen?) En dekken nog niet gans Vlaanderen.

en eerst was het 250 € aandeel, dan 150 € aandeel.

Ik blijf erbij...Ze gaan de boel terug belazeren.

https://www.hermestelecom.be/#aanbod
Hermes Telecom levert in selecte gebieden van de provincie Antwerpen, Limburg en Vlaams Brabant regionale internet toegang gericht op de power user en internationale telefonie gebruiker.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Mét spellingsfouten op hun site...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het is blijkbaar een bewuste keus om niet geheel Vlaanderen te dekken in eerste instantie.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

en de snelheid die je kan halen laten ze ook niet zien ...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Nee wss gaat die snelheid gewoon zelfde zijn als edpnet VDSL XS ofzo...

Een consument die geen aandeelhouder is, kan zo dus voor €2,5 per maand profiteren van Internet aan het bodemtarief van €22,5 per maand. Van het totaal van €25 per maand die de consument betaalt, gaat €22,5 naar onze internetpartner Hermes Telecom, onze coöperatie doet immers niet zelf aan Telecom dienstverlening, en €2,5 gaat naar de aandeelhouders van Choice co-op, dankzij de verkoop van e-vouchers, indien er voldoende vraag bestaat naar deze e-vouchers. De consument bespaart meer dan €20 per maand op vast Internet, in vergelijking met de dominante marktspelers.

Antwoord gekregen van ERwin klantendienst choice

De maximum haalbare snelheid in ideale omstandigheden is 110 mbps download en 50 mbps upload.Dit is wel afhankelijk van verschillende factoren.Of de binnenbekabeling bij u thuis in orde is, wat de afstand is van u thuis tot aan de straatkast.In de meeste gevallen zal u 70 mbps download en 30 mbps upload kunnen krijgen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

boonpwz: terug op zoek naar alternatief? :-D

Edpnet XS= 20/2
XL: 100/40

Dus XS klopt niet wat je zegt

Aan de prijs te zien zal het eerder XS zijn. Maar voor 25 € dan liever betrouwbare partner.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

satsurfer schreef:boonpwz: terug op zoek naar alternatief? :-D

Nee dat niet want ik zit nu bij orange met sociaal tarief love duo koala en betaal dus 45,6 euro daar tipt niets aan :p
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

nee, maar ook niet zo'n mega korting vind ik. (off-topic)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Antwoord gekregen van ERwin klantendienst choice
Heh, zou dat dezelfde Erwin zijn die indertijd bij de Dommel supportdesk zat?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hermes telecom die kende ik nog niet.

Hun website geeft ook niet veel vertrouwen. Slechts 3 FAQ's bij technisch waarvan eentje bevat; "Je kan gebruik maken van een Fritxbox (oa 7530, 7430, 7360) ook een B-box 3 of O-box 3 ".

En 2 FAQ's bij 'administratief' maar die staan er dubbel. Geen 'Wie is Hermes Telecom'.

Hun Facebook is héél stil en slechts twee commentaren van bezoekers;
Screenshot 2020-01-28 at 19.30.46.png
Dit lijkt mij duidelijk een geval van waar goedkoop duur is.
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

Beste Walter,

De officiële lancering was gepland voor de komende weken, echter door de mailing van onze partner Choice hebben we sneller aandacht gekregen dan de bedoeling was. We leggen nu, sneller dan verwacht, de laatste hand aan onze website en lancering van producten.

Als alles goed gaat zal er een officiële press release komen vandaag of morgen. Ik zal deze ook hier (laten) publiceren.

Wij bij Hermes Telecom staan open voor alle constructieve feedback met betrekking tot onze website en de informatie hierop.
Als je ons pointers kan bezorgen die je mist zal ik dit bekijken met de mensen binnen onze organisatie die over de website gaan.

En even feedback op de negatieve feedback die je kan zien op onze Facebook pagina: We doen sinds enige tijd de facturatie voor de telecom diensten van Dommel en Billi, en zoals bij elke dienst en overgang zijn er nu en dan frustraties. Echter dit zijn de enige frustraties op onze Facebook voor meer dan 3000 facturen per maand. We hebben deze mensen ook gecontacteerd en zo goed als mogelijk verder geholpen.

Michiel
Hermes Telecom
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

INteressant. Mag ik aan Hermes vragen waarom ze denken recht te hebben op 99euro activatiekosten van de VDSL-lijn, terwijl dit elders voor 50 euro gebeurt?

Hoe kan partner Choice hetzelfde aanbieden voor 22 euro, terwijl jullie 30 euro vragen? Zo cannibaliseer je toch je eigen bedrijf? Overigens sta ik weigerachtig tov een klantenrelatie met jullie alleen al door de slechte reputatie van jullie partner. Overtuig me van het tegendeel!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja ze mogen zelf kiezen wat ze vragen natuurlijk qua activatiekost. En als je met "elders" toevallig EDPnet bedoeld : daar vragen ze eveneens 99 euro, alleen splitsen zij het in activatiekost (50 euro) en installatiekost (49.95 euro) in het geval van een telecom installatie. Zie ook https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Telecominstallatie bij EDPnet hoeft niet als je al alles hebt he. Ik kijk uit naar het antwoord van @mvanopst
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Er was hier een gebundelde VDSL2 lijn van Billi, tot ik in maart 2019 naar edpnet ging. Hoewel beide lijnen actief waren, heb ik dit wel moeten betalen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

liegebeestig schreef:INteressant. Mag ik aan Hermes vragen waarom ze denken recht te hebben op 99euro activatiekosten van de VDSL-lijn, terwijl dit elders voor 50 euro gebeurt?
Full installatie bij VDSL edpnet is ook wel 100-125 € hoor
liegebeestig schreef:Overigens sta ik weigerachtig tov een klantenrelatie met jullie alleen al door de slechte reputatie van jullie partner. Overtuig me van het tegendeel!
+1
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

Beste,

Als eerste wil ik je helemaal niet proberen te overtuigen om klant te worden, dit is een afweging die je zelf dient te maken.

Echter wil ik wel je vragen beantwoorden. Het komt allemaal neer op het afschrijven van je installatie kost. Deze is recent in samenspraak tussen Proximus en het BIPT opgetrokken voor een install with visit naar net iets meer dan 150euro btw excl en net onder de 100eur btw excl voor een install zonder visit. Dit is zonder enige euro marge en eigen kosten in rekening te brengen. Dus het verschil tussen de werkelijk aangerekende kost en de effectieve kost dient afgeschreven te worden in het maandelijks abonnement. Gezien je volgens de wetgeving maximaal een klant mag optekenen voor 6 maanden wettelijk in Belgie schrijven de meeste operatoren dit verschil af op maximaal 6 maanden, echter na deze periode krijg je bij de andere operatoren geen korting maar ben je als langdurige klant gewoon "een goeie klant" waar men meer marge op maakt.

Bij Hermes zijn wij echter van mening dat we deze installatie prijs correct doorrekenen bij installatie en elke maand een correct bedrag aanrekenen voor de maandelijkse kosten.

Er is sinds kort wel een speciaal tarief voor activatie op afstand door het BIPT bedongen, dit is wat Hermes in eerste instantie zal ondersteunen en we zullen hier ook een bijkomende korting op voorzien.

Een tweede grote kost in het zijn van een ISP is de support en facturatie. In ons basis product zit er alleen support via ticket of social media in en facturatie vooruit via een prepaid systeem, waar u voor de komende maand betaald. Door deze formule zijn moeten we niet dure telefonische callcenters, postzegels en de kosten van wanbetalers verhalen op onze wel betalende klanten.

Met betrekking tot het product van Choice levert Hermes Telecom enkel een "bare metal" internet dienst aan Choice en zijn cooperanten en heeft Choice een speciale prijs kunnen bedingen door soort van groepsaankoop in bepaalde regio's. De ondersteuning en opvolging en dergelijke dient door Choice worden te voorzien. Choice kiest ervoor om onze dienst aan kostprijs door te zetten aan zijn cooperanten. Voor meer informatie over Choice en hun verdienmodel moet ik je helaas doorverwijzen naar de mensen van Choice.

Ik hoop je en andere op deze manier voldoende geïnformeerd te hebben. Als er nog bijkomende vragen zijn hoor ik deze graag en zal ik mijn best doen deze zo goed en compleet mogelijk te beantwoorden :-)

Michiel
Hermes Telecom

liegebeestig schreef:INteressant. Mag ik aan Hermes vragen waarom ze denken recht te hebben op 99euro activatiekosten van de VDSL-lijn, terwijl dit elders voor 50 euro gebeurt?

Hoe kan partner Choice hetzelfde aanbieden voor 22 euro, terwijl jullie 30 euro vragen? Zo cannibaliseer je toch je eigen bedrijf? Overigens sta ik weigerachtig tov een klantenrelatie met jullie alleen al door de slechte reputatie van jullie partner. Overtuig me van het tegendeel!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kort samengevat : Choice is dus eigenlijk een reseller van Hermes Telecom

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Komt er ook een fiber aanbod bij hermes?
de koe zegt boe
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

liegebeestig schreef:Hoe kan partner Choice hetzelfde aanbieden voor 22 euro, terwijl jullie 30 euro vragen?
Komt ook wel in andere sectoren voor, verdelers die aan eindklanten meer vragen (herinner me oa nog de VW rel toen D'ieteren zelf begon te verkopen voor voorbeeld uit heel andere sector "hoe kunnen we concurreren met invoerder" maar zijn dus dikwijls duurder ).
Ook vermoed ik dat Choice een aantal services gaat moeten aanbieden (service) waarbij deze klanten voor Hermes effectief ook goedkoper/eenvoudiger zijn. Anders zou Proximus de goedkoopste VDSL aanbieder zijn.
Zo abnormaal is dat dus niet. (Met wat nog over blijft van Choice/bhaalu zou het andersom helemaal moeilijk zijn, op reputatie gaan ze geen klanten kunnen winnen)
Laatst gewijzigd door tien op 29 jan 2020, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ik ben intussen volledig mee en begrijp/respecteer wat Hermes doet, dank je wel. Alleen blijf ik erbij dat er enige reputatieschade kan optreden voor Hermes omwille van een onbetrouwbare reseller, zijnde Choice.
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

bambipower schreef:Komt er ook een fiber aanbod bij hermes?
We zijn dit wel van plan om dit aan te bieden in de toekomst.

Michiel
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@mvanopst: hanteren jullie de max. speed op VDSL mogelijk? m.n. 100/40 momenteel?
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

Klopt, en geen beperkingen.
satsurfer schreef:@mvanopst: hanteren jullie de max. speed op VDSL mogelijk? m.n. 100/40 momenteel?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

We zullen ze het voordeel van de twijfel geven maar Michiel, maar ben jij niet de Michiel van Realroot, alpha 11, een van de chief's van billi, dan heb ik een beetje schrik, hoe lang gaat dit verhaal duren ?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ook. Ik ga over een paar maanden een nieuwe VDSL-provider kiezen en ben zeker gevoelig voor de prijs. Maar correcte support als het niet werkt is ook van (zeer) groot belang.

Jammer maar dit is te vroeg. - Ik geef toe; ik ben bang om in een verhaal van problemen te stappen. Hermes Telecom doet mij als bedrijfsmodel denken aan WeePee met zijn pre-paid-formules. Als via WeePee of via een partner van WeePee VDSL mogelijk zou zijn zoals dit dan zou ik het aandurven. Dat is een gevestigde waarde met een goede reputatie. Maar Hermes Telecom en Choice moeten zich nog bewijzen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

2 VDSL operatoren op 1 koperpaar lukt wss. niet? Huidige ISP en hermes of choice simultaan nemen als test lukt niet?

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-journa ... -20200129/
27'01"

27'31"

Gaat dit over Choice (ex-Bhaalu) :-D :wink:
"om mensen die zeer georganiseerd zijn :-D Die een echte taakverdeling hebben
Frauduleuze bedrijven creëren, via dewelke fondsen worden gelokt" :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@ mvanopst: Als je eigen Fritzbox hebt, en gewoon van operator A naar B switcht (zelfinstallatie), wat zal de kost dan zijn? Enkel een activatiekost?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Satsurfer, overweeg je echt samen te werken met de bedenkelijke jongens van Choice of zou je voor Hermes gaan? Wat zie je als voordeel?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik zit goed bij edpnet hoor. 3€ verschil met Hermes en nog telefoonnummer erbij (wat ik niet gebruik).

Alles werkt prima, prima support. Kan me alleen verslechteren of in miserie steken.(ex-bhaluu). Die zouden U 1 jaar gratis internet mogen geven om hun bhaluu box af te betalen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Mij zien ze hier ook niet hoor. Ik ga naar Mixtus, verdeler van edpnet. We zien wel hoe het afloopt.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

liegebeestig schreef:Ik ga naar Mixtus, verdeler van edpnet. We zien wel hoe het afloopt.
Waarom dan niet bij edpnet zelf? Als ik de kastje-muur-verhalen hier op het forum lees...
Computer(k)nul
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@Sinna: mss. eens forumregels nalezen en het leesbaar houden. Een bovenstaande post wordt NIET gequote. :evil:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”