Telenet komt met tv-bundel zonder digicorder: Yugo

Nieuws omtrent telecom
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Er zit veel inhoud in Yugo maar ondanks dat is het een grote kost die ik er zeker niet voor over heb. Anderzijds is dit wel een mooie manier op cordcutten in de aandacht van hun klanten te brengen. Bijzonder dat onze 'nationale' kabelmaatschappij dat doet... Ik denk wel dat een deel van de klanten hierdoor getriggerd zullen worden om hun kabelabo op te zeggen en voor een goedkoper en meer individueel aangepast alternatief gaan. Ik vind dat een prima evolutie! :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

cordcutten aan 100€/maand....Een vroege aprilgrap :-D
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

jantje81 schreef:Er zit veel inhoud in Yugo maar ondanks dat is het een grote kost die ik er zeker niet voor over heb. Anderzijds is dit wel een mooie manier op cordcutten in de aandacht van hun klanten te brengen. Bijzonder dat onze 'nationale' kabelmaatschappij dat doet... Ik denk wel dat een deel van de klanten hierdoor getriggerd zullen worden om hun kabelabo op te zeggen en voor een goedkoper en meer individueel aangepast alternatief gaan. Ik vind dat een prima evolutie! :-)
goedkoper?
inderdaad 1 april
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik betaal 33 €/maand internet edpnet + 1,20 € OVH en kijk streaming via dreambox kloon of gewoon satelliet. Opnames makkelijk af te spelen op smartphone (probeer dat eens met TN/Prox/Orange :-D ) Orange tempo giga prepaid (en bel nooit via hun)....dus full ca$hback.

Dat is een cordcutter :-D Helaas behoor ik niet in de leeftijdsgroep :-(

"Uit Amerikaans onderzoek onder duizenden gebruikers blijkt dat de Generatie X (1961-1980) en de Millennials (1980-2000) voorop lopen met ‘cordcutting’, oftewel met het beëindigen van hun tv-abonnement. "

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kabelaar ... ge-kijker/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:Dat is een cordcutter :-D
Sat kijken ipv. via kabel is wat mij betreft nog niet het echte cordcutten… je kijkt nog steeds naar een lineair platform (en/of sat dan al of niet via een abonnement is staat daar op zich los van). Als puur sat kijken cordcutten zou zijn dan heeft een groot deel van de wereld dat al tientallen jaren geleden gedaan en dat is nu niet echt het geval.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

r2504 schreef:Sat kijken ipv. via kabel is wat mij betreft nog niet het echte cordcutten… je kijkt nog steeds naar een lineair platform
ik betaal 0 € hiervoor. Occassioneel kijken. Kan ook opnemen hé. Passeer niet langs de kassa van de kabelboeren.

en er hangt geen kabel tussen mijn ontvanger en de satelliet van 72.000 km. lang :-D
Laatst gewijzigd door satsurfer op 27 feb 2019, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De term ¨cordcutten¨ lijkt wel speciaal bedacht om de kabelboeren een hak te zetten :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Iemand de kwaliteit vd casting stream al kunnen controleren? Als ik programma's cast via yellow play is de kwaliteit nu niet bepaald wauw te noemen.

Verstuurd vanaf mijn MI MAX 3 met Tapatalk
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zoals reeds eerder berekend, kan het zeker interessant zijn voor een bepaalde doelgroep.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Het lijkt dat ik nog behoor tot die groep, kan alleen maar zeggen kom met een deftige Android TV app op Apple TV app en verder internet zonder te veel blablabla :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
sdke
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb ook wel interesse, maar die prijs is te belachelijk hoog. Ook geen HD kwaliteit om te streamen is een pijnpunt.. We zijn toch 2019 dacht ik?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Tis geen HD maar het is wel betere kwaliteit als stievie. Maar duidelijk minder dan decoder.

Ik zal het enkele weken uitproberen. Is de beeldkwaliteit echt te weinig dan vraag ik telenet tv aan...
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

steffoon schreef:Ik zit (waarschijnlijk samen met een pak anderen) te wachten op een schappelijk geprijsde, gebruiksvriendelijke, HD streaming dienst, maar daaronder versta ik niet misbaksels zoals Stievie premium en deze Yugo bundel (ik hou wel echt onbeperkte edpnet aan en hoef heus geen 20GB mobiel).
+1
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

jutuiz schreef:
steffoon schreef:Ik zit (waarschijnlijk samen met een pak anderen) te wachten op een schappelijk geprijsde, gebruiksvriendelijke, HD streaming dienst, maar daaronder versta ik niet misbaksels zoals Stievie premium en deze Yugo bundel (ik hou wel echt onbeperkte edpnet aan en hoef heus geen 20GB mobiel).
+1
Daar wachten inderdaad velen op, maar ik vrees dat het niet zo snel zal komen gezien de lobby... Velen kunnen dat officieel ontkennen, maar het is wel een realiteit...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

1 op 3 personen kan maandelijks niets sparen...vandaag in alle kranten. Voornamelijk de schuld van de peperdure telecommunicatie aanbieders! Te hoge telefoonrekeningen en te hoge internet & tv abonnementskosten. Voornamelijk Telenet is het duurst! 100 euro per maand is de meest gebruikelijke abonnementskost bij Telenet en ook bij Proximus. Er zijn te weinig alternatieven want de concurrentie is amper 1 euro goedkoper!

Goedkoopst alternatief: Orange Internet @ home (Flybox): 15 euro per maand (15GB) of 20 euro per maand (onbeperkt)
Schotelantenne; Buitenlandse zenders: 400 gratis te ontvangen zenders. Optie Tv Vlaanderen: vanaf 14 euro per maand
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

20 euro per maand onbeperkt zevert niet he
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

satellitetv schreef:Goedkoopst alternatief: Orange Internet @ home (Flybox): 15 euro per maand (15GB) of 20 euro per maand (onbeperkt)
Ik zou Internet@home niet onbepekt noemen voor 20€, maar wel 150GB, waarvan 50 in piekuren.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ziezo nog even een week getest.

beeldkwaliteit is beter als de serie of film helemaal gedownload is. Nog steeds geen decoder kwaliteit maar voor mijn eisen(ik vind stievie bagger) is het zeker te doen.

Enigste wat ik vervelend vind is dat de app qua opzoekingen een beetje mank loopt. Ik vind vaak niet direct iets terug. Wat wel is als je bv weet dat er dan een film is geweest kan je lekker die film opzoeken en heb je dus geen problemen. Telenet adverteerd met opnemen maar ik moet zeggen dat ik momenteel zelfs nog niet opgenomen heb.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hoe kan je de Yugo app testen?
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Door klant te worden :lol:
geal.roggeman
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2019, 23:08
Bedankt: 1 keer

Kan je hier nu eigenlijk nog een digicorder bij gebruiken? Deze pakket is zeer interessant, maar mijn ouders kunnen zelf niet overweg met streamen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

wat denk je nu zelf? :bang:

Vraag je aan Scarlet ook of ze nog een PSTN lijn aanbieden in hun aanbod van 39€?
geal.roggeman
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2019, 23:08
Bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:wat denk je nu zelf? :bang:

Vraag je aan Scarlet ook of ze nog een PSTN lijn aanbieden in hun aanbod van 39€?
Ik denk zelf van niet, maar als die mogelijkheid er in zit waarom dan niet vragen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Combineren met Digicorder kan niet. Yugo is een waardeloos product: lees de reviews:https://play.google.com/store/apps/deta ... net.yugotv
Boombastic
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Er is nu ook een app voor Apple tv van Yugo.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Klopt zie de Yugo TV app ook staan in de app store. Denk dat ze er nog maar sinds maandag in staat.

Iemand deze app al kunnen proberen? Werkt dat wat beter dan de apps op iOS en Android?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

satellitetv schreef:1 op 3 personen kan maandelijks niets sparen...vandaag in alle kranten. Voornamelijk de schuld van de peperdure telecommunicatie aanbieders! Te hoge telefoonrekeningen en te hoge internet & tv abonnementskosten. Voornamelijk Telenet is het duurst! 100 euro per maand is de meest gebruikelijke abonnementskost bij Telenet en ook bij Proximus. Er zijn te weinig alternatieven want de concurrentie is amper 1 euro goedkoper!

Goedkoopst alternatief: Orange Internet @ home (Flybox): 15 euro per maand (15GB) of 20 euro per maand (onbeperkt)
Schotelantenne; Buitenlandse zenders: 400 gratis te ontvangen zenders. Optie Tv Vlaanderen: vanaf 14 euro per maand
Dit klopt volledig,als die mensen raad gaan vragen,dan word eerst bekeken of een smartphone+abo wel nodig zijn,meestal niet,en dan word aangeraden voor een gsm+abo (van Max een 10€ p/m).
Telenet en Proximus worden ook volledig afgeraden,in zo een gevallen,Scarlet,EDP enz. worden als alternatief naar voor geschoven,dat kan dan met Netflix,de meesten onder hen hebben nooit Netflix gehad,bizar maar het is zo.

Ook allerhande abo. op weekbladen en boekjes worden als eersten geshrapt.
En zeer belangrijk: maak een lijstje vooraleer men gaat winkelen,en hou je dan ook aan dat lijstje(geen inpulsaankopen.)
Er zijn gewoon teveel mensen die denken dat men er niet meer bijhoort,als men geen dure gsm/abo heeft,en zich op zo een manier in de problemen werken.
Vele onder hen zitten met een (te zware) afbetaling v/e woonst,of schulden,of zijn door een scheiding of weggaan/overlijden partner in de problemen geraakt.
pmarcoen
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2019, 12:56

Boombastic schreef:Er is nu ook een app voor Apple tv van Yugo.
Al uitgeprobeerd? Ik ben vooral benieuwd naar het doorspoelen & terugspoelen. Als dit goed werkt stap ik misschien wel over.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

pmarcoen schreef:
Boombastic schreef:Er is nu ook een app voor Apple tv van Yugo.
Al uitgeprobeerd? Ik ben vooral benieuwd naar het doorspoelen & terugspoelen. Als dit goed werkt stap ik misschien wel over.
Kan die app alleen gebruikt worden op een Apple TV die verbonden is met het Telenet-netwerk?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dit product (en de epic combo) komt hier nu ook terug in het zicht gezien ze beiden de TV content via een Apple TV app mogelijk gemaakt hebben. Dat was ik even uit het oog verloren.

Wat zijn ondertussen de ervaringen met die Apple TV app?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De app krijgt 2/5, dus gebuisd: https://apps.apple.com/be/app/yugo-tv/i ... ll/reviews

De Apple app van VTM GO krijgt 4,4/5: https://apps.apple.com/be/app/vtm-go/id ... ll/reviews
De Apple app van VRT NU krijgt 4,6/5: https://apps.apple.com/be/app/vrt-nu/id ... ll/reviews

En wie dacht dat Yugo het op Android beter doet. Neen hoor!

Yugo: 1,5/5 https://play.google.com/store/apps/deta ... views=true
VRT NU: 4,5/5 https://play.google.com/store/apps/deta ... views=true
VTM GO: 3,7/5 https://play.google.com/store/apps/deta ... views=true

Och ja, Yugo kost maar 100 euro/maand. Lol.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

De laatste reviews zijn praktisch allemaal heel positief, zeker omdat de native Apple TV app er nu is. Enige wat nog echt ontbreekt is deftig zappen, al las ik op netweters dat ze daar aan bezig zijn (was bericht van eind januari, misschien nu al geïmplementeerd?).

De slechte reviews zitten voornamelijk van voor de native Apple TV app omdat het streamen onhandig was en niet altijd even stabiel.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De laatste update van de Yugo app dateert van 17 februari 2020. Ik lees inderdaad een paar vijfsterrenreviews op datum van 17 februari 2020. Gewoon enkelingen die blij zijn met de nieuwe layout, maar de stabiliteit of kwaliteit van de app verder niet getest hebben. Dat kan ook niet als je een review post amper luttele uren na de release.

Ik zie nog héél veel slechte reviews betreffende de stabiliteit na die datum en ook over Apple TV en de povere SD-kwaliteit van de streams.

De VRT NU en VTM GO app werden geüpdatet op 30 en 31 maart 2020 en bieden betere stabiliteit en betere beeldkwaliteit aan. Dat zegt voldoende, Telenet investeert niet in de Yugo app.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Volgens mij is Yugo dan ook een schijnproduct dat de bedoeling heeft om het cordcutten niet aantrekkelijk te laten lijken in het algemeen en hun eigen kabelproduct niet te kannibaliseren in het bijzonder. Een beetje zoals teletenne indertijd.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Gebruikt iemand het hier die een praktische review kan geven? Vraag mij ook af of de data meetelt in de telemeter (maar ik gok dus van wel :) )
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik hou al een tijdje Yugo in de gaten, we gebruiken momenteel stievie premium + telenet internet + chromecast. Deze combo werkt prima maar de beeldkwaliteit was eigenlijk vrij slecht, je ziet letterijk blokjes ipv pixels :D. Soms verdwijnt er ook wel eens een programma dat je niet kan terugkijken maar dat is het zowat. Alleen ergerde me ik aan de support die waardeloos is, je mailt enkele keren en krijgt nooit feedback, na 4 maand niet eens een antwoord gekregen.

Dus conclusie, ik heb een apple tv 4k aangeschaft en overgestapt naar Yugo, daar ik hoorde dat er een native app was en wat positievere reviews las de laatste tijd. Ook las ik dat het dataverbruik tijdens het tv kijken niet meer meetelt op je telemeter wat me dus de overstap deed maken.. zal het dus uitvoerig uittesten komende week en met feedback terugkomen. 1 ding dat ik wel kan zeggen: de kwaliteit is een pak beter dan stievie, denk HD

Yves
Laatst gewijzigd door yvesfouquet4 op 11 apr 2020, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dankjewel Yves. Ik hoor heel graag je verdere ervaringen!
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Helaas moet ik meedelen dat ik zonet Yugo opgezegd heb:
- je kan niet terugspoelen of doorspoelen als je naar VTM kijkt
- er kan niet opgenomen worden, dus je kan dit niet als tussenoplossing gebruiken om door te spoelen
- je kan een programma bewaren om terug te kijken, maar dan tijdens het terugkijken kan je ook niet doorspoelen of terugspoelen. Stel dat je na 10 minuten het weer vanaf het begin wil kijken omdat je onderbroken werd, gaat dit ook niet..
- ik moest eenmalig inloggen met een QR code op de native app, nadien verliep alles goed (online waren hier klachten over te lezen maar dit blijkt weggewerkt)
- beeldkwaliteit is zeker goed, je had keuze tot hd 1080p
- je kan niet zappen tussen de verschillende programmas
- geen handig schermoverzicht

Het feit dat je niet kan terugspoelen of vanaf het begin kan herbekijken vind ik een hele stap terug, terwijl deze app eigenlijk de toekomst van het TV kijken zou moeten worden. Bij Telenet support delen ze blijkbaar die visie op dit ogenblik nog niet ;-). Ik zou ermee kunnen leven als de app gratis was of goedkoper was dan stievie premium (9,99 euro per maand), maar een bedrijf als Telenet moet zeker de middelen hebben om het in deze app te willen steken en alle functionaliteit aan te bieden bij alle zenders + een degelijke gebruiksvriendelijke layout.

Mijn vriendin gaf er al na 30 minuten de brui aan en heeft eigenhandig de chromecast + tablet weer geinstalleerd om gewoon via Stievie tv te kijken, welliswaar aan mindere beeldkwaliteit maar dat nemen we er maar bij tot Yugo ooit eens een goede app wordt :-)

Sorry voor de teleurstelling, maar ik had ook beter verwacht ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

die tengels van VTM willen dat je reclame bekijkt...

en een voor een zijn alle systemen om het te omzeilen weg aan het gaan...
de nieuwste "box" digicorder is ook zonder hdd, als die in de meerderheid is zal het voor iedereen wel over zijn om te fast-forwarden...
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou voorstellen dat ze een reclamevrije optie aanbieden voor 10 euro per maand meer maar.. ze zijn nu al zo verschrikkelijk duur tegenover de concurrent of andere landen, dat het eigenlijk standaard reclamevrij zou moeten zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”