Telenet komt met tv-bundel zonder digicorder: Yugo

Nieuws omtrent telecom
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ja, en ze moeten uw toestel -willen- ondersteunen. Mijne is VoLTE en VoWIFI compatible, maar staat niet bij lijst beperkte telefoons op site Orange. Heb ook prepaid, dus sowieso niet ondersteund. :-(
T-Mobile in Duitsland wel bijvoorbeeld. :bang:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik zit met slechte ( :angel: ) Apple producten en die zijn allemaal ondersteund :beerchug:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Nog een goede oude iPhone 7 hier .. gaat niet kapot :P


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Het verbruik van de TV wordt dus wel degelijk meegeteld in je 750GB piek... Dat vind ik onbegrijpelijk...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Met stievie premium verbruiken wij ongv 120gb-170gb per maand tijdens de piekuren.. dus je geraakt er wel met je 750 denk ik maar het zou niet mogen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als die 750 GB jou parten speelt, dan zit je bij de verkeerde internetaanbieder. Er bestaan andere providers met écht onbeperkt internet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Vaganzza schreef:Het verbruik van de TV wordt dus wel degelijk meegeteld in je 750GB piek... Dat vind ik onbegrijpelijk...
Hoezo onbegrijpelijk!? Streaming video komt toch binnen via internetverbinding...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

wied schreef:
Vaganzza schreef:Het verbruik van de TV wordt dus wel degelijk meegeteld in je 750GB piek... Dat vind ik onbegrijpelijk...
Hoezo onbegrijpelijk!? Streaming video komt toch binnen via internetverbinding...
Ja het is onbegrijpelijk: stel je bent klant bij telenet en je hebt internet + digitale tv, dan heb je 750gb internet volume om eender wat te downloaden of streamen + je digitale tv.

Je schakelt naar Yugo over en plots trekken ze je gedeelte "digitale tv" plots af van je downloadvolume.. slaat nergens op. Trouwens telenet afficheert zijn internet pakket als ongelimiteerd maar in de kleine letters staat dat gelijk aan 750gb wat in mijn ogen helemaal absurd is in 2020.... zeker als je vergelijkt met andere landen, dan nog te zwijgen over de prijs ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Een Yugo klant kijkt (doorgaans) niet-lineair, en kan dus geen gebruik maken van het TN "broadcast" model...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

En daarmee vergeet je het Play aanbod helemaal uit het oog... Die telt ook niet mee voor andere TN klanten, wel bij Yugo...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Die limiet van 750 GB dient om het netwerk van Telenet te beschermen tegen overbelasting, compleet logisch dat alle internetverkeer dan meetelt want alle internetverkeer belast het Telenet-netwerk.
Als je daarmee niet akkoord bent: op het netwerk van Proximus is wel nog voldoende internetcapaciteit beschikbaar.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik geloof niet dat de "klassieke digitale" TV minder belastend is dan het systeem van Yugo om TV of Play te kijken. Dus nee, ik blijf erbij dat dit niet logisch is.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Die limiet van 750 GB dient om het netwerk van Telenet te beschermen tegen overbelasting, compleet logisch dat alle internetverkeer dan meetelt want alle internetverkeer belast het Telenet-netwerk.
Als je daarmee niet akkoord bent: op het netwerk van Proximus is wel nog voldoende internetcapaciteit beschikbaar.
Ik volg je, zelf hebben we vorige maand bijvoorbeeld slechts 57Gb staan terwijl we bijna continu met 4 thuis waren. Ik begrijp dus niet echt dat mensen tegen die 750Gb limiet lopen.

Alleen, wij hebben sinds kort een TV-box in plaats van een digicorder. Alle opnames lopen ook via het internet als ik het goed begrepen heb en tellen toch niet mee. Niet echt eerlijk tov Yugo klanten zou ik denken.
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Als telenet zijn netwerk zou overbelast raken zonder een limiet, waarom kan het dan wel in andere landen? ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In België zijn er ook internetaanbieders die geen limieten hanteren. Als Telenet wel nog limieten hanteert, dan komt dat omdat de gemiddelde consument liever een limiet heeft bij Telenet dan over te stappen naar een andere internetaanbieder.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Het grote probleem in België is de TV content. Die zit vast bij Telenet (en Orange als enige afnemer) en bij Px (en Scarlet als dochter). Bij Px kunnen de andere resellers geen TV mee afnemen of ze doen het (zoals sommigen) via TV Vlaanderen (waarbij de keuze tussen zeer beperkt aanbod of een schotel, die vele mensen niet zien zitten).

De echt onbeperkte internetaanbieders, waarvan de bekendste onderaan het forum altijd vermeld staat, bieden totaal geen TV content aan. Alleen TV content afnemen bij Px lukt niet, bij TN alleen aan een belachelijke prijs waardoor het voordeel onbestaande of zo goed als onbestaande is.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Het verbruik van de TV wordt dus wel degelijk meegeteld in je 750GB piek... Dat vind ik onbegrijpelijk...
Ik vind dit ook onbegrijpelijk voor een vaste verbinding, maar dit gaat over mobiel. En met de huidige unicast methode is dit niet doenbaar
Vaganzza schreef:Ik geloof niet dat de "klassieke digitale" TV minder belastend is dan het systeem van Yugo om TV of Play te kijken. Dus nee, ik blijf erbij dat dit niet logisch is.
Enig idee hoe unicast en multcast werken ?
unicast stuurt per gebruiker een data stream door: dit gebeurd bij cloudopnames, iets uit de catalogus, uitgesteld kijken etc..
multicast stuurd alle kanalen op een stukje gereserveerd netwerk(VSDL) of gereserverd frequentie (Coax) en de gebruiker pikt hier hie juist kanaal uit.

stel een stream is 8mbit, en er is een poulaire reeks bezig waar 1 miljoen tv staan op afgesteld.
met multicast: 8mbit aan totale bandbreedte
met unicast 8 Terabit aan totale bandbreedte (ofwel 80 10Gbit fibers)
yvesfouquet4 schreef:Als telenet zijn netwerk zou overbelast raken zonder een limiet, waarom kan het dan wel in andere landen? ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In andere landen gaat dit over het vast netwerk, kwa mobile is het al een heel pak minder (en echt onbeperkt kunnen die ook niet aanbieden) en onbeperkt mobiel + onbeperkt TV via unicast doet denk ik geen enkele provider.


Met al dit bovenstaande vind ik het wel spijtig dat telenet voor een unicast systeem is gegaan en niet voor een multicast systeem zoals "LTE broadcast" aka eMBMS of LTE Multicast
https://www.everythingrf.com/community/ ... -broadcast

dan hadden ze perfect alle live TV niet kunnen laten meetellen als verkeer (wel als je niet live kijkt) en door de extra capaciteit kon men meer zender toevoegen en/of de populaire in 1080P uitzenden... dit vind ik echt een gemiste kans, zeker omdat er geen wijziging aan de 4G infra hoeft te gebeuren, elk 4G toestel hier gebruik van moeten maken.

Ik zou dit een prachtig alternatief vinden op VRTnu: De 3 providers verplichten de VRT streams de multicasten over hun netwerk aan minstens 4mbit 720p, zouden ze als voorwaarde bij de volgende frequentie veiling kunnen doen, maar telecom bedrijven hebben iets te veel politieke macht vrees ik dus ik zie dit niet gebeuren

Het enige wat ik met kan bedenken dat er per gebruiker niet aan drm kan worden gedaan maar dat lijkt me sterk vermits dit via coax en VSDL wel kan.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Vaganzza schreef:Het grote probleem in België is de TV content.
Welk probleem? Je zoekt problemen die er niet zijn.
EDPnet VDSL XL + Telenet digitale tv: 34,95 euro/maand + 18,22 euro/maand = 53,17 euro/maand
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Waar kan je de digicorder nog kopen? Ik zie daar niets meer over staan op de website van TN.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Zie hier: https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
KOOP:
HD Digibox: € 99,00
HD Digicorder: € 249,00

Of op 2dehands.be natuurlijk, dat kan ook.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

cadsite schreef:Ik volg je, zelf hebben we vorige maand bijvoorbeeld slechts 57Gb staan terwijl we bijna continu met 4 thuis waren. Ik begrijp dus niet echt dat mensen tegen die 750Gb limiet lopen.
Heel vlot zelfs... Op aanraden van collega COD Warzone gedownload. 128 gig... 2 dagen later update, 24 gig... Week later, update, 12 gig. :eek:

Mijn normaal gebruik, voor mij alleen hier thuis is toch ook niet echt laag te noemen, Netflix 4k, gamen,... Ik kom vlot aan het getal dat jij hier geeft en ik werk ook nog. Moest ik nu nog 2 kinderen en een partner hebben... Ik denk dat 750 gig wel in de buurt komt met dezelfde toch niet echt extreme gewoontes...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Vaganzza schreef:Waar kan je de digicorder nog kopen? Ik zie daar niets meer over staan op de website van TN.
Via de klantendienst of een Telenet-winkelpunt.
Of tweedehands: https://www.2dehands.be/l/audio-tv-en-f ... digicorder
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

cyberbug schreef:
Vaganzza schreef:Het verbruik van de TV wordt dus wel degelijk meegeteld in je 750GB piek... Dat vind ik onbegrijpelijk...
Ik vind dit ook onbegrijpelijk voor een vaste verbinding, maar dit gaat over mobiel. En met de huidige unicast methode is dit niet doenbaar
Yugo is toch ook vast? Verwar je niet met Tadaam?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Ik vrees het, want vond 750GB mombiele data al veel...

Dan moet ik ook toegeven dat ik niet snap dat live TV meeteld als trafiek.
Greetz cyberbug

Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Het rare is wel dat yugo een free G app is op Telenet dus die niet meetelt in je mobiele bundel(tot een limiet!)

Waarom dan wel op je vast internet?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Idd boonpwnz daar snap ik ook de logica niet van.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik wel.. koop extra volume en pay more :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik ga toch voor Yugo gaan deze zomer. Had eerst Px Minimus aangevraagd, maar die kunnen een simpele afspraak om pas deze zomer gsm nummers over te dragen nog niet nakomen... Nee ze zetten ze liever al direct om waardoor het nu bij Orange een soep zal worden en mijn vrouw kan haar Dolfijn natuurlijk niet meer terug krijgen... :roll:

Binnen een aantal maanden zal ik jullie dus ook mijn bevindingen van Yugo kunnen meedelen. Spijtig dat TV data meetelt bij vaste limiet, ben benieuwd wat dit zal geven in de telemeter...

Als Fluvius hier ooit langs geweest is, dan zal ik andere opties nog wel eens bekijken. Maar met Proximus heb ik het wel even gehad momenteel (weeral, want vroeger ook al miserie gehad met die mobiele nummers).
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Ik ga toch voor Yugo gaan deze zomer.
Wat maakt dat je voor Yugo gaat en niet voor een wigo (of wigo s) bijvoorbeeld?
Geen oordeel, een oprechte vraag.
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik kan niet de enige zijn die dit verschrikkelijk duur vindt...
Voor de doornsee persoon is het eerlijk gezegd ook niet meer zo simpel om de formule te kiezen die bij jou aansluit.

Support voor Apple TV e.d. zou niet in een apart tariefplan, maar standaard bij hun TV-pakket moeten zitten. Dan is er al geen nood meer voor 'Yugo'.
De verschillen tussen formules en mogelijkheden maakt het vergelijken moeilijk en kan klanten alleen maar afschrikken.

Misschien lichtjes off-topic, maar ik vraag me ook af waarom ze adverteren met zo'n downloadsnelheden, die je in een gezinscombo vaak niet nodig hebt en waarvan ongetwijfeld het grootste deel van hun klanten geen gebruik van kan maken omdat ze bijvoorbeeld enkel verbinden met de wifi die in de modem zit die je krijgt... (misschien voor een stuk de reden dat ze dat doen)
Pak uit met je andere troeven, en schroef die upload eens omhoog ;) vooral in een gezin wordt er veel meer 'onbewust' geüpload (Snapchat, Instagram, filmpje doorsturen, ...) - da's pas een voordeel dat je, momenteel, bijvoorbeeld niet hebt met DSL.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

cadsite schreef:
Vaganzza schreef:Ik ga toch voor Yugo gaan deze zomer.
Wat maakt dat je voor Yugo gaat en niet voor een wigo (of wigo s) bijvoorbeeld?
Geen oordeel, een oprechte vraag.
Ik begrijp je vraag, maar het is kiezen tussen wat het beste bij ons past.

1. mobiele data is veel hoger bij Yugo dan bij Wigo
2. onbeperkt bellen hebben we niet nodig. Bij Yugo zit 5u bellen per maand per sim inbegrepen, meer dan genoeg voor ons.
3. Geen decoder meer, direct op Apple TV kijken
4. Play inbegrepen (en dus later dit jaar ineens de Vlaamse Netflix dus)
5. Je kan programma's 7 dagen herbekijken of 60 dagen als je ze als favoriet hebt aangeduid
6. Vaste lijn niet nodig
7. Proximus heeft het verkloot door zich niet aan afspraken te houden
8. Pakket Orange kost maar 10€ minder in onze situatie, maar snelheid is lager (ik kijk vooral naar upload dan) en Play is niet inbegrepen.

Grootste nadeel aan dit pakket: TV telt mee in telemeter, wat zoals hierboven reeds gezegd totaal niet logisch is voor mij.
pluim schreef:Ik kan niet de enige zijn die dit verschrikkelijk duur vindt...
Voor de doornsee persoon is het eerlijk gezegd ook niet meer zo simpel om de formule te kiezen die bij jou aansluit.

Support voor Apple TV e.d. zou niet in een apart tariefplan, maar standaard bij hun TV-pakket moeten zitten. Dan is er al geen nood meer voor 'Yugo'.
De verschillen tussen formules en mogelijkheden maakt het vergelijken moeilijk en kan klanten alleen maar afschrikken.
Ik volg je helemaal, pluim. Ja, het is duur, ja het is niet meer simpel om de juiste keuze te maken, ja Apple TV en Android TV zouden standaard moeten zijn, ...

Ik wacht vooral op Fluvius. Als hun netwerk overal ligt, dan pas kan de concurrentie echt beginnen. Tot die tijd is het doen met wat we nu hebben...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Bij Proximus is nu de app voor AppleTV uitgebracht (zonder extra kosten), dus Telenet zal wel volgen zeker?
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Het grappige aan Yugo dan nog is dat de downloadsnelheid gehalveerd is van 300mbps naar 150, terwijl dit een meer internet gebruiksintensief pakket is. Slaat andermaal nergens op [emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Yves, dat is enkel bij Yugo S. De "full" Yugo is 300/20.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

yvesfouquet4 schreef:Het grappige aan Yugo dan nog is dat de downloadsnelheid gehalveerd is van 300mbps naar 150, terwijl dit een meer internet gebruiksintensief pakket is. Slaat andermaal nergens op [emoji23]
Wat eerder grappig is, is dat je bij Wigo Home S gewoon een limiet krijgt voor €71+.
Bij Yugo S heb je 'geen' limiet, dezelfde downloadsnelheid én data op je gsm, €79.

[offtopic]
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld nog een Whoppa, met 200/20 en vrij downloaden voor net geen €72/maand denk ik. Daartegenover vind ik Wigo een stiekeme prijsstijging.
Toen het pas uitkwam merkte ik dat je niet dezelfde voordelen had qua vaste lijn (geen idee of dat nu nog zo is) én het is duurder. Ook eerlijk: ze huren wel geen decoders en die prijs zal wel al inbegrepen zijn.
Ze hebben de Whoppa-formule niet echt meer nodig (wel afhankelijk van de kabel), maar de 'nieuwe' alternatieven zijn gek genoeg niet echt beter en als ze het opzeggen zijn ze de logischere formule kwijt... :?
Laatst gewijzigd door pluim op 25 apr 2020, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Telenet in zijn geheel is gewoon een grap :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Nieuwtje:

Er komt een nieuw Yugo tariefplan aan vanaf 2 augustus: YUGO Connect 15 GB aan 63€, bestaande uit internet en mobiel.

Verdere informatie heb ik niet, maar dat zou het goedkoopste Yugo tariefplan (kunnen) zijn. TV zal er dan blijkbaar niet inzitten.
Wie weet zijn er ook veranderingen op til bij de huidige Yugo tariefplannen.

Bron, toevallig ontdekt op de Telenet website: https://www2.telenet.be/nl/producten/yu ... o-s-promo/
Onderaan, bij bepalingen en voorwaarden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Maar in feite is die huidige yugo S nog iets interessanter als je nog een jaartje wil genieten van de apps. Maar vanaf 2 augustus dus een product ala orange.

Eigenlijk kan je het dan toch goed vergelijken met love duo met de 15 GB optie van orange.

Dat scheelt dan 8 euro per maand wat imo eigenlijk naar telenetbegrippen best mee valt. Het moet zijn dat die tv rechten toch een hoop geld kosten.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Die Yugo S ziet er eigenlijk wel interessant uit.
Als ik dit naast mijn huidige Wigo S + proximus Mobilus S zet zou dat toch een meer dan behoorlijke besparing kunnen zijn.
€72 + €16 tegen €63
Ik was eerst aan het twijfelen om mijn mobiel onder de wigo S te zetten, maar dat is ook €85, dus dat zou me maar een schamele €3 besparen.
€25/maand is daarentegen al wel al de moeite.
Het enige jammere is dat er niet echt kan opgenomen worden.
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Stievie premium stopt ermee maar een nieuw alternatief:
https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-internet/
i used to sleep at night
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”