Telenet komt met tv-bundel zonder digicorder: Yugo

Nieuws omtrent telecom
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

pmarcoen schreef:
Boombastic schreef:Er is nu ook een app voor Apple tv van Yugo.
Al uitgeprobeerd? Ik ben vooral benieuwd naar het doorspoelen & terugspoelen. Als dit goed werkt stap ik misschien wel over.
Zie mijn antwoord hierboven :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

yvesfouquet4 schreef: - je kan niet terugspoelen of doorspoelen als je naar VTM kijkt
Raar dat dit niet kan, want met de VTM app kan dit wel op de reclame blokken na (en die bestaat ook native voor Apple TV). Lukt het dan wel nog voor andere zenders (omdat je specifiek VTM aanhaalt) of is het op elke zender zo?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Expliciet VTM. Het kan inderdaad wel op VTM GO en op Stievie, dus het lijkt me dat Telenet niet alles uit de kast wou halen om het wel mogelijk te maken.. zie antwoord hieronder van Telenet Support:


"Hi, je kan inderdaad geen programma's opnemen met de YUGO TV-apps, maar kan ze toevoegen aan je favorieten en ze zo terugkijken: https://bit.ly/2SKNM2y. Bij sommige programma's is dit niet mogelijk omwille van beperkte uitzendrechten, en dit is inderdaad vaker het geval op VTM. Heb je hier verder nog vragen over?"

"Voor sommige uitzendingen bieden de zenders zelf geen terugkijkrechten aan,: bit.ly/2ImYuax. Dit is ook zo voor de gewone Terugkijk TV voor abonnementen met digicorder. Als je hier verder nog vragen over hebt, stel ze zeker."


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Zoals ik het begrijp: de terugkijk tv is altijd beperkt volgens hun rechten. Dat is altijd al zo geweest, los van Yugo.

Het bewaren van programma's: da's toch gewoon het cloud kijken, zoals de nieuwe set boxen of de Px box, als ik mij niet vergis?

Aan dat zappen mogen ze wel eens iets gaan doen. Ik las al een bericht uit januari op netweters dat ze bezig zijn met een zap functie. Zal er dus wel komen, maar het gaat allemaal heel traag.

Ik denk dat Yugo nog zal groeien, maar dat het traag zal gaan. Ik ga het mij toch riskeren vanaf deze zomer en desnoods combineer ik het met de VTM app zelf, zoals ik nu ook al doe icm Orange decoder.

De lineaire tv staat hier zeer zelden op en heb echt geen zin meer in een decoder in onze nieuwbouw.

Eerlijk gezegd wacht ik echt op een losstaande TV app met een native Apple & Android TV app, los van een telenet provider. Daar moet toch een markt voor zijn in België?? En in feite zijn we er niet zo gek veer meer van, kijk daarvoor maar al eens naar de Live TV app van TV Vlaanderen. Mocht die app nu eens iets uitgebreider zijn, zoals terugkijken (en native zijn voor Apple TV), dan zou dat al zeer dichtbij komen waar we moeten zijn.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Zoals ik het begrijp: de terugkijk tv is altijd beperkt volgens hun rechten. Dat is altijd al zo geweest, los van Yugo.

Het bewaren van programma's: da's toch gewoon het cloud kijken, zoals de nieuwe set boxen of de Px box, als ik mij niet vergis?

Aan dat zappen mogen ze wel eens iets gaan doen. Ik las al een bericht uit januari op netweters dat ze bezig zijn met een zap functie. Zal er dus wel komen, maar het gaat allemaal heel traag.

Ik denk dat Yugo nog zal groeien, maar dat het traag zal gaan. Ik ga het mij toch riskeren vanaf deze zomer en desnoods combineer ik het met de VTM app zelf, zoals ik nu ook al doe icm Orange decoder.

De lineaire tv staat hier zeer zelden op en heb echt geen zin meer in een decoder in onze nieuwbouw.

Eerlijk gezegd wacht ik echt op een losstaande TV app met een native Apple & Android TV app, los van een telenet provider. Daar moet toch een markt voor zijn in België?? En in feite zijn we er niet zo gek veer meer van, kijk daarvoor maar al eens naar de Live TV app van TV Vlaanderen. Mocht die app nu eens iets uitgebreider zijn, zoals terugkijken (en native zijn voor Apple TV), dan zou dat al zeer dichtbij komen waar we moeten zijn.
Ik begrijp u volledig maar mijn vriendin wou de overstap naar Yugo maken als dat het TV kijken zou vereenvoudigen: dat was dus ipv stievie app te openen op een tablet en te casten naar TV --> native app op apple TV van Yugo openen en TV kijken zonder nadenken met de remote van Apple TV. Dus om nu en VTM go app te moeten combineren met yugo dat vonden we weer teveel van het goede in 2020.. de bedoeling is dat die decoders uit ons kot vliegen en dat we vooruit gaan he, het kan in Nederland wel, Stievie kan het , waarom geen megabedrijf als Telenet?

Had Stievie een native apple TV app en betere beeldkwaliteit, dan was dat het perfecte middel geweest..

Het beperkte terugkijken is blijkbaar geen issue op Stievie/vtmgo. En door op te nemen kan je dit op Stievie omzeilen net zoals met de digicorder.. maak dit dan ook mogelijk in Yugo

Er was een app, belgie.tv ofzoiets die gemaakt was door enkele slimme mensen maar blijkbaar is dit uit de lucht gehaald, meer info staat hier ergens op het forum

Afwachten is dus de boodschap waar Yugo naar zal evolueren maar op dit ogenblik frustreert het ons nog teveel :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ja die TV Belgium app heb ik ook nog gedraaid hier. Was top! Spijtig dat Pieter er is mee moeten ophouden...

Stievie is ten dode opgeschreven, zeker als de Vlaamse Netflix er is. Die zou dus ook al inbegrepen zijn in Yugo, gezien daar Play ook inbegrepen is.

Ik gebruik Stievie momenteel niet, dus dat is een stap die wij niet gewoon zijn :)

En kan je dan niet naar Px overgaan met hun Epic Combo? Kan je alles via de Pickx app op de Apple TV rechtstreeks gebruiken. Ik heb geen idee of dat beter werkt, maar mogelijks het proberen waard voor jullie?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

We hebben Telenet internet, Pickx is proximus toch? Ben eerlijk gezegd altijd tevreden geweest over het stabiele internet, zeker op de afgelegen locatie waar wij nu wonen is Proximus echt geen oplossing.. ook zijn de nutsleidingen daarvoor niet voorzien het dus we gaan het zo laten :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ja, ik kon het maar proberen om een alternatief aan te geven. Weet natuurlijk niet of Px wel een valabel alternatief kan zijn op jouw locatie :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Ja, ik kon het maar proberen om een alternatief aan te geven. Weet natuurlijk niet of Px wel een valabel alternatief kan zijn op jouw locatie :)
Dat is heel vriendelijk maar we hebben bijna alles al overwogen.

Stievie is een tv app vergelijkbaar met Yugo, met de 18 meeste populaire tv kanalen, kost je 9,99 euro per maand.. geen digicorder nodig etc, heel handig eigenlijk. Waarom zou dit ten dode opgeschreven zijn? Je kan het perfect met netflix combineren..

En ik las ergens een post dat je via plex wat tv kanalen zou kunnen toevoegen ofzo, zal eens uitzoeken hoe dat juist ineen zit. Maar goed om dus on topic te blijven, nog veel werk aan Yugo.. als Telenet dan toch mensen zou willen aantrekken op de overstap te maken moeten ze hier maar meer in investeren en wat sneller werk maken van een stabiele native app.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Is uw 4G ontvangst bij u thuis redelijk?

Als je geen internet-snelheidsjunk bent, kan je misschien eens naar Tadaam kijken, in combinatie met een Mi Box S geeft dit een heel fijne tv-ervaring. Dan heb je al uw streaming centraal (klassieke tv, netflix, vtmgo,...) zonder digicorder. Mooi (Telenet-)product! Ik moet je wel meegeven dat mijn ervaring met hun technische support 2 op 10 was (waar ik wel een compensatie voor bekomen heb).
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Dfrog schreef:Is uw 4G ontvangst bij u thuis redelijk?

Als je geen internet-snelheidsjunk bent, kan je misschien eens naar Tadaam kijken, in combinatie met een Mi Box S geeft dit een heel fijne tv-ervaring. Dan heb je al uw streaming centraal (klassieke tv, netflix, vtmgo,...) zonder digicorder. Mooi (Telenet-)product! Ik moet je wel meegeven dat mijn ervaring met hun technische support 2 op 10 was (waar ik wel een compensatie voor bekomen heb).
Heb ik overwogen maar de overheid heeft mij verplicht tijdens mijn renovatie om een e-60 peil aan te houden waardoor het bereik in huis 0,0 is. Ik ga ook geen signaalversterkers beginnen installeren want we hebben speciaal overal utp kabels getrokken om snel en stabiel internet te hebben :-)

Dus je hebt hier net de oplossing aangeboden: Telenet kan Tadaaam gewoon hernoemen naar Yugo en als native app aanbieden op apple tv.. :P


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

yvesfouquet schrijft: ...waarom geen megabedrijf als Telenet?

Omdat zij een megabedrijf wensen te blijven :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

wied schreef:yvesfouquet schrijft: ...waarom geen megabedrijf als Telenet?

Omdat zij een megabedrijf wensen te blijven :-D
Als ze hun Yugo product op punt zouden zetten aan een correcte prijs gaan ze een massa nieuwe klanten over de vloer krijgen. Yugo small zonder gsm abbo voor 60,- maand en je hebt meer dan de helft van Belgie als klant.

Ze zullen dan ook wel een mega mega bedrijf zijn dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De helft van Belgie is op weg om cord-cutter te worden! Een goede cord-cutter betaalt zelfs geen 40 €/maand voor Tadaam TV...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

pfff. betrouwbaarheid volgens mij toch niet hetzelfde als een goed VDSL lijntje hoor, als ik dit hier allemaal lees.
om nog niet te spreken van bagger support.
Ook maar 30 Mbps en 1 stream. :-(

en ganse dag zo'n stralingsbak in uw huis. Nee, dank U. Better be safe than sorry.
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik sluit me aan bij bovenstaande post :-)
Tadaaam via kabel ? Ik stap meteen over.. ma dat moest Yugo dan uiteindelijk geweest zijn ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dat zender aanbod van tadaam is toch echt wel zielig.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Het is uitgebreider dan Stievie of Yugo.. maar voldoende voor doorsnee kijker die zappen tussen VTM Q2 Vijf vier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Hier idem liever fiber(toekomst) of kabel thuis.
Laat mobiele verbinding dienen als back-up of combi.
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik denk dat ik toch Yugo ga uitproberen vanaf deze zomer in onze nieuwbouw. Play zit ook inbegrepen en bijgevolg zal dus ook de Vlaamse Netlix inbegrepen zijn, als die uitkomt.

Als de Vlaamse Netflix op termijn goed genoeg is en ik tegen dan fiber kan krijgen, zou het best kunnen dat ik later nog andere keuzes ga maken. We zien wel, een glazen bol heb ik ook niet :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Ik denk dat ik toch Yugo ga uitproberen vanaf deze zomer in onze nieuwbouw. Play zit ook inbegrepen en bijgevolg zal dus ook de Vlaamse Netlix inbegrepen zijn, als die uitkomt.

Als de Vlaamse Netflix op termijn goed genoeg is en ik tegen dan fiber kan krijgen, zou het best kunnen dat ik later nog andere keuzes ga maken. We zien wel, een glazen bol heb ik ook niet :)
Normale mensen die niet naar VTM kijken zullen zeker en vast voldoende hebben met Yugo, helaas zit ik met een aanhangsel opgescheept die graag naar blind getrouwd etc kijkt [emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Mijn vrouw kijkt ook graag naar Bind Getrouwd, VTWonen. Ook Alloo kijken we samen. Maar we zijn het wel al gewoon om via de VTM app naar die programma's te kijken. Dus als Yugo niet goed genoeg is, dan nemen we gewoon de VTM app. :wink:

Vier kijken we ook altijd al via de website tegenwoordig, dat zal dus handiger worden via Yugo.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Vaganzza schreef:Vier kijken we ook altijd al via de website tegenwoordig,
gezellig. op pc naar een tv programma kijken in 540 p :-(
niet kunnen doorspoelen zoals op digicorder/satontvanger
Alles om paar euro te sparen.
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

We lopen ook wel allemaal te klagen als telenet elk jaar zijn prijzen met een euro omhoog doet.. ik vind Telenet verschrikkelijk duur voor wat het is. Dus ergens ben ik wel blij dat mensen alternatieven opzoeken. Ik ben overgestapt naar Stievie puur uit principe dat tv kijken veel te duur is voor de miserabele content.. Netflix kost een fractie van wat digitale Tv kost en je hebt veel meer waar voor je geld ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

satsurfer schreef:
Vaganzza schreef:Vier kijken we ook altijd al via de website tegenwoordig,
gezellig. op pc naar een tv programma kijken in 540 p :-(
niet kunnen doorspoelen zoals op digicorder/satontvanger
Alles om paar euro te sparen.
Dat komt omdat we nu op een appartement leven en veel meer in bed naar tv kijken op de pc, om de kinderen rustiger te laten inslapen (hun slaapkamer is net naast de living). 540p op 13" scherm valt nog wel mee, maar beter mag altijd natuurlijk...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Vaganzza: Je hebt toch Orange tv? zo kan je toch ook streamen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Toch niet herbekijken... En streamen op een MacBook met Orange TV?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

opnemen hé, en dan streamen. :wink:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dat moet je mij dan toch eens uitleggen hoor. Ik kan in de app niets zien om een opname af te spelen of te streamen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ben al goede 2 jaar geen klant meer. wss. in mijn beleving. (foutief). Lukt dit nt met telenet dan?

via mijn enigma2 box gaat streamen perfect, in perfecte kwaliteit.(zowel thuis of mogelijks op verplaatsing). (DVB-S of C of opnames).

Blij dat ik geen zo'n dichtgetimmerde doos heb. :-D
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Offtopic maar wat is een enigma2 box?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

een sat en/of kabelontvanger die op linux draait.

Begint vanaf 75€ +/-

https://kodi.wiki/view/Enigma2
Resizer_15869867844650.jpg
Laatst gewijzigd door satsurfer op 15 apr 2020, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Maar je moet digitale tv abbo hebben van telenet om de betreffende kanelen te kunnen ontvangen dan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ITV of BBC of ARD niet. (FTA zenders)

Voor TVV Vlaanderen heb je dan abbo nodig.

en ci+ werkt enkel met openatv image
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

yvesfouquet4 schreef:Tadaaam via kabel ? Ik stap meteen over..
Je kan de Tadaam app gebruiken via elke internetverbinding. Dat kan zelfs goedkoper uitkomen dan Yugo.
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Yugo is 79 euro voor internet + tv + play
Tadaaam is 40 + kabel internet (54) = 94 euro.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

raf zal bedoelen dat je ook EDPNet kan nemen + tadaam, maar dan nog kom je niet goedkoper uit omdat je nog een gsm abo hebt in Yugo.
Je zou ook Orange kunnen nemen, dan heb je al gsm en internet voor 69€ (Go Light neem ik even niet in beschouwing), maar ook dat is in gobaal duurder dan Yugo met 2 gsm's...

En dan laat ik nog Play buiten beschouwing + de snelheid (vooral upload van 20 Mbps, want download maakt niet zo'n groot verschil in normaal gebruik).

Op zich is Yugo duur, ja. Maar als je wat prutst met andere zaken en combinaties, dan moet je toch flink je best doen om aan die prijs te komen heb ik de indruk.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ik ben niet mee... bij Tadaam zit toch internet bij? Waarom nog een (kabel/VDSL) internet erbij nemen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

In een nieuwbouw is internet via gsm netwerk niet echt een optie als stabiele verbinding. In onze nieuwbouw is het een hakketak om een gesprek te voeren als de ramen dicht zijn. Laat staan dat je daar een internetverbinding moet op vertrouwen...
Daarom ook dat ik een provider wil die VoWiFi aanbiedt en dat zijn momenteel alleen Telenet en Orange die dit aanbieden. Proximus zou later dit jaar komen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
yvesfouquet4
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Correct, ook hier hebben we recent gerenoveerd en in elke kamer kabel voorzien voor vlot en stabiel lan / wan. Hierdoor is Tadaaam zinloos zowel omdat we geen bereik hebben hier en ook door de investering in bekabeling.. we draaien hier ook een homeserver etc dus in dat opzicht, liever geen zenderkast in huis :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
i used to sleep at night
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”