Pagina 1 van 1

PPPOE: Connection terminated

Geplaatst: 12 feb 2019, 11:20
door johnEcash
Ben al een aantal jaar tevreden klant bij scarlet maar sinds geruime tijd valt men internet vaak weg, als ik dan ga kijken op de router statuspagina blijkt dat vlan10 niet verbonden is en in de log staat volgende status: PPPOE: Connection terminated.

Vaak duren de disconnects niet lang, maar komen meermaals per dag voor, de router die scarlet in der tijd geinstalleerd heeft is volgens mij de sagem F@st3464.

Telefonie en tv blijven gewoon werken, het is enkel het internet dat vaak weg valt

Iemand die dezelfde problemen heeft of gehad heeft?

Re: PPPOE: Connection terminated

Geplaatst: 12 feb 2019, 11:57
door Sinna
Die Sagem is al een oud beestje: probeer eens de voeding te vervangen. Vaak is dat het eerste wat bij die toestellen sneuvelt...

Re: PPPOE: Connection terminated

Geplaatst: 12 feb 2019, 12:24
door johnEcash
die sagem hebben we inderdaad al een tijdje, zal eens een andere voeding proberen, al lijkt dat me niet het probleem, het is namelijk enkel de pppoe verbinding dat wegvalt.

Re: PPPOE: Connection terminated

Geplaatst: 12 feb 2019, 13:24
door TanknaT
johnEcash schreef:die sagem hebben we inderdaad al een tijdje.
Bel, zo nodig herhaaldelijk, naar de klantendienst van Scarlet om dit technisch probleem te melden. Klaag, klaag en klaag en als dat niet helpt, klaag. Als zij inderdaad in de logs kunnen zien dat er een probleem is, zal Scarlet gratis een technieker ter plaatse sturen die waarschijnlijk, als hij uw oude modem ziet, een nieuwe modem plaatst en dat is dan meestal een Bbox 3. Niet snel opgeven, deze service is inbegrepen in uw abonnementsgeld. Wees dus volhardend.

Re: PPPOE: Connection terminated

Geplaatst: 12 feb 2019, 17:31
door cptKangaroo
Ik had dit ook voor met de BBOX2 bij Scarlet vorig jaar, en toen ik in een ticket vroeg of dit een router bug is, hebben ze meteen voorgesteld om een BBOX3 op te sturen. De oude router kan je dan in dezelfde doos terugsturen (kosteloos).