Pagina 1 van 2

Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 04 feb 2019, 14:43
door kaarsenbril
Enkele praktische vragen omtrent portering van Weepee naar OVH


Ik heb een abo bij ovh (ligne individuele) : gratis bellen vast en 1 nummer voor 1,2 euro/mnd
Van vroeger heb ik ook nog een Weepee nummer , dat overal gekend is.

Concreet:

Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.

tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....


graag wat duiding van een kenner, of iemand die bij wie deze procedure al eens gelopen heeft...

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 04 feb 2019, 16:05
door TanknaT
kaarsenbril schreef:
Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.

tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....
In heb in het verleden, zowel voor mijzelf als voor anderen, enkele nummers geporteerd naar OVH. Dat is al een tijdje geleden, maar ik zal trachten - onder alle voorbehoud - uw vragen te beantwoorden.

Kosten om een nummer te porteren naar OVH zijn er niet.

Het nummer dat u nu hebt is voor OVH is zowel het lijnnummer en telefoonnummer. Als u een nummer overbrengt naar OVH, dan gebruikt u bij de instellingen altijd het lijnnummer (wat nu uw telefoonnummer is bij OVH) en daaraan koppelt u het nieuwe telefoonnummer. U kan daarna gebeld worden op beide telefoonnummers. Naar keuze kunt u een van beide meesturen als u zelf iemand belt.

Vermelding in de telefoongids kunt u instellen bij uw klantenzone van OVH.

U dient een portering aan te vragen bij OVH.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 04 feb 2019, 17:32
door Jack Daniels
Bij OVH is het wat ingewikkeld met hun lijnnummer en het telefoonnummer. Zo werd mijn telefoonnummer zone Dendermonde geporteerd en heb ik mijn tel. nr. behouden (05248xxxx) maar het werd gekoppeld aan lijn nr. 05286xxxx. Je gaat van OVH ook de vraag krijgen om "bewijsmateriaal" op te sturen ten teken dat jij wel degelijk op het adres woont wat je vermeld hebt bij de aanvraag tot nummerportering. Bewijsmateriaal is bv. een factuur van water, gas, elektriciteit... waarop duidelijk jouw naam en adres vermeld staan.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 04 feb 2019, 19:28
door liegebeestig
En misschien goed nieuws voor wie meerdere nummers heeft bij Weepee: ik hoorde vandaag van support bij OVH (telefonisch), dat je zoveel nummers als je wil naar hen kan porteren op dezelfde ligne sip individuelle. Op dat moment worden dat allemaal aliassen. Ik heb nu zelf mijn eerste portering opgestart, daarna de rest.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 04 feb 2019, 23:17
door philippe_d
Wat ben je met meerdere nummers, als je maar één toestel bij OVH kan registreren, en dus al die nummers op dat éné toestel bellen?
Of is het de bedoeling om die nummers bij OVH te "parkeren" ?

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 04 feb 2019, 23:40
door liegebeestig
In zekere zin parkeren ja, maar ook bereikbaar zijn op oudere nummers die sommige mensen kennen. Momenteel gebeurt er bij weepee ook niet veel meer dan dat.

Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Geplaatst: 06 feb 2019, 16:04
door AfAX
Zouden ze het druk hebben bij OVH? Heb mijn mandaat voor overheveling verleden vrijdag teruggemaild, en in MyOVH is niets upgedate (status zou moeten op ontvangen staan).
Gisteren dus nog maar eens gemaild.
Vanmorgen nog niets, dus een ticket geopend met de uitleg. Nog geen antwoord.

Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Geplaatst: 06 feb 2019, 16:12
door Edward Valckx
Op je fakturen in HTML formaat staat er een knopje dat je eerst moet bevestigen met een captcha; anders gebeurt er niets (ook de fakturen van 0,- euro die je krijgt bij het aanvragen van een portatie). Heb je dat gedaan? Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 06 feb 2019, 17:59
door pauwelyn
Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?
ovh1.jpg

Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Geplaatst: 07 feb 2019, 10:19
door AfAX
Edward Valckx schreef: Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...
Ik veronderstel van wel, want 'k had ook diezelfde dag nog het mandat voor portation. Dat heb ik ingevuld en teruggestuurd naar [email protected]. Vermits er niets veranderde in de status heb ik het dinsdag nogmaals doorgemaild, maar zonder resultaat. Woensdagmorgen een ticket aangemaakt bij de helpdesk met de uitleg, maar geen reactie hierop....

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 07 feb 2019, 11:31
door AfAX
pauwelyn schreef:Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?ovh1.jpg
Hier hetzelfde, ook sinds 1 februari op dezelfde status. Had toen het doc ingevuld doorgemaild.
Op 5/2 het mandaat opnieuw doorgemail.
Op 6/2 een ticket bij hun support aangemaakt, nog steeds geen reactie op.
Daarnet naar hun support gebeld. Na meer dan 40 minuten "un conseiller va prendre soins de votre appel" te horen heb ik het voor bekeken gehouden.
Daarmee is onze portatie natuurlijk niet in gang :(.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 07 feb 2019, 15:18
door Ken
AfAX schreef:
pauwelyn schreef:Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?ovh1.jpg
Hier hetzelfde, ook sinds 1 februari op dezelfde status. Had toen het doc ingevuld doorgemaild.
Op 5/2 het mandaat opnieuw doorgemail.
Op 6/2 een ticket bij hun support aangemaakt, nog steeds geen reactie op.
Daarnet naar hun support gebeld. Na meer dan 40 minuten "un conseiller va prendre soins de votre appel" te horen heb ik het voor bekeken gehouden.
Daarmee is onze portatie natuurlijk niet in gang :(.
Momenteel is het inderdaad erg met de support. Ze werken er wel aan om die te verbeteren zoals voorheen. Nu is het echt wel extreem...

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 08 feb 2019, 08:30
door pauwelyn
Het is me gelukt. Je moet in de manager op manager V4 klikken, daar kan je uw ingevuld 'portabilty formulier' uploaden. Daarna is het snel gegaan.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 08 feb 2019, 15:26
door Crazy2
Is de portatie volledig afgewerkt?
Hier maar een stapje verder door het uploaden van het portatie formulier.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 08 feb 2019, 15:33
door AfAX
Crazy2 schreef:Hier maar een stapje verder door het uploaden van het portatie formulier.
ze rekenen 1 dag voor de validatie. Hier deze morgen via de tool opgestuurd (stap2 OK), en intss is stap 3 reeds aangevinkt in MyOVH.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 08 feb 2019, 16:26
door jphermans
Ik zie bij mij staan in de klant sectie van OVH dat mijn nummer op 12/2 zal overgezet zijn.
Ben benieuwd.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 08 feb 2019, 17:08
door pauwelyn
Ik heb vanmorgen een email van weepee gehad dat het portout proces is afgerond. Ik heb wel nog niet geprobeerd te bellen naar het nummer. Zal ik vanavond eens proberen.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 08 feb 2019, 18:44
door AfAX
ik zie bij mij nu staan : "Aucune demande de portabilité en cours." Geen mail of niets...

Portabilités en cours: 0.

Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 08 feb 2019, 19:34
door pauwelyn
Ik heb net even met mijn proximus vaste lijn naar mijn 'oud' weepee nummer gebeld. De telefoon heeft in elk geval gerinkeld.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 09 feb 2019, 09:49
door kaarsenbril
@pauwelyn

Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet :-(

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 09 feb 2019, 10:01
door Crazy2
AfAX schreef:ik zie bij mij nu staan : "Aucune demande de portabilité en cours." Geen mail of niets...

Portabilités en cours: 0.

Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*

Hier zijn ze gestruikeld over het niet dateren van het formulier :)

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 09 feb 2019, 19:56
door pauwelyn
kaarsenbril schreef:@pauwelyn

Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet :-(
Ik kan het niet meer zien, omdat mijn nummer al geporteerd is. Maar het was iets als onder 'portablite en cours'

Overigens is de portatie goed gelukt, ik werd toch gebeld vandaag.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 11 feb 2019, 07:52
door AfAX
Crazy2 schreef: Hier zijn ze gestruikeld over het niet dateren van het formulier :)
Heb mijn vorige doc grondig bekeken en had locatie, datum (1/2/19) ingevuld, ondertekend met mijn naam bij in hoofdletters.
Geen idee. Had wel de gescande pdf gerenamed naar mijn telefoonnummer.
Ben een nieuwe aanvraag gestart voor hetzelfde nr. Zal het doc deze keer de naam geven van de originele doc.
We zien dan wel ...

Crazy2, hoe ben je trouwens de reden van weigering te weten gekomen? Hier is de portatie gewoonweg 'verdwenen' zonder reactie van hen.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 11 feb 2019, 08:40
door Crazy2
Heb hier een mail gekregen van de support.
Ben benieuwd of het vandaag doorgaat met de portatie.

Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Geplaatst: 11 feb 2019, 11:52
door nezriel
AfAX schreef:
Edward Valckx schreef: Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...
Ik veronderstel van wel, want 'k had ook diezelfde dag nog het mandat voor portation. Dat heb ik ingevuld en teruggestuurd naar [email protected]. Vermits er niets veranderde in de status heb ik het dinsdag nogmaals doorgemaild, maar zonder resultaat. Woensdagmorgen een ticket aangemaakt bij de helpdesk met de uitleg, maar geen reactie hierop....
Ik had ook hetzelfde, via email verstuurd en na een paar dagen was mijn overdracht annuleert, ik heb een nieuwe aangevraagd en de mandat voor portation op de V4 manager van ovh geuploaded en nu lijkt het wel in orde te zijn.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 11 feb 2019, 12:05
door liegebeestig
Hier ook portatie-aanvraag gewoon verdwenen. Heb het nu opnieuw geprobeerd via Manager V4. Zoals ik al zei: alles loopt automatisch en bij de minste fout hapert er iets.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 11 feb 2019, 12:18
door AfAX
Bij mij was het dus na de 3e stap dat die verdween. Mijn doc was toen in theorie reeds gevalideerd.
Stap 4 is dan verzending naar Weepee binnen de 2 uur. Dat heb ik nooit gezien.
Ook geen mail ontvangen.

Een normale automatisering geeft wel een issue/alert/... aan naar een operator als er iets verkeerd gaat.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 12 feb 2019, 11:41
door nezriel
ik heb een nummer overdracht gedaan op een oude account bij ovh die geen nummer had.
nu is de overdracht voldaan, hoe moet ik verder? ik zie de overgedragen nummer enkel bij nummer en niet bij lijn....

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 12 feb 2019, 13:10
door Edward Valckx
nezriel schreef:ik heb een nummer overdracht gedaan op een oude account bij ovh die geen nummer had.
nu is de overdracht voldaan, hoe moet ik verder? ik zie de overgedragen nummer enkel bij nummer en niet bij lijn....
Bij OVH krijg je een "lijn", dit is in feite de SIP account waarmee je moet inloggen met je SIP client. Vervolgens kan je een (geporteerd) "nummer" doorschakelen naar die "lijn" nummer ("redirection vers la ligne"). Op die manier kan je zelfs meerdere (geporteerde) nummers naar dezelfde "lijn" (SIP account) laten doorschakelen (voor de prijs van één "lijn"; maar ze werken dan natuurlijk ook niet onafhankelijk).

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 12 feb 2019, 16:44
door AfAX
Pfff, gisterenmorgen mijn 2e poging gewaagd (nadat 1e poging plots verdwenen was).
Staat dus sinds gisteren morgen op stap 2 "Formulaire reçu 1 jour(s) Effectué le 11 févr. 2019".
Stap 3 "Formulaire validé 1 jour(s) ouvré(s)" is nog niet gebeurd.
Dit voorspelt niet veel goeds.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 12 feb 2019, 16:45
door liegebeestig
Bij mij was het ook zo: gouden tip: bel naar hun helpdesk technische dienst. Mijn mandaat portabiliteit hebben ze dan meteen gevalideerd aan de telefoon. Wel doorzettingsvermogen hebben want je moet heel lang wachten aan de telefoon.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 12 feb 2019, 16:49
door AfAX
Heb hen al eens gebeld verleden week op een voormiddag. Langer dan 40 minuten in wacht hou ik het echt niet vol. Heb dus ook afgelegd.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 12 feb 2019, 16:50
door liegebeestig
Tja gewoon intussen iets anders doen he.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 13 feb 2019, 09:20
door AfAX
Gisteren om 18 uur nog eens gecheckt en was dezelfde status.
Deze morgen stond het verwerkt op datum van gisteren, en heb een mail van Weepee gekregen om 20,30 met de melding van de vraag tot portatie.
Ze zullen idd met wat personeelstekort zitten daar bij OVH Support. Maar ja, eens dat het werkt zitten we goed (y).


Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 13 feb 2019, 09:22
door liegebeestig
Je moet in de manager aangeven welk nummer je wil tonen bij uitbellen volgens mij.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 13 feb 2019, 09:46
door Edward Valckx
AfAX schreef:Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?
Ga naar het gewenste uitgaande nummer, en kies dan "Paramétrer la configuration" en vervolgens "Activer la présentation de votre numéro lors des appels sortants (Attention : si vous avez paramétré la présentation d’un autre numéro sur la ligne, il sera remplacé par ce numéro.)"

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 13 feb 2019, 10:02
door liegebeestig
Zou er bij Ovh een manier zijn om snel te wisselen tussen nummers die je wil weergeven bij het uitbellen? Bij dellmond kan dat door in je Ata of fritzbox een licht andere gebruikersnaam ofzo in te geven.

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 13 feb 2019, 12:49
door wied
Nummerweergave bij uitbellen kan ingesteld worden in de OVH manager...

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 13 feb 2019, 12:50
door liegebeestig
Jaja, maar zonder de manager, rechtstreeks vanuit de Ata/Fritz?

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Geplaatst: 14 feb 2019, 18:03
door Crazy2
Vandaag heb ik na 12 dagen wachten de portatie geannuleerd en een nieuwe aanvraag gedaan bij OVH.

Nu heb ik direct het document getekend en geupload in de V4 manager en na minder dan 4 uur kreeg ik volgende melding :)
Cette demande a bien été acceptée par l'opérateur