Pagina 1 van 3
WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 19:14
door blidi
Beste Weepee Klant
We sturen u deze e-mail om u te melden dat wij vanaf 1 maart 2019 nieuwe prijzen zullen hanteren.
De beslissing inzake daling van de gespreksafgifte tarieven voor vaste netwerken, die door de Belgische overheid in hoofde van het BIPT werd genomen einde 2018, genoodzaakt ons tot een aanpassing van onze tarieven.
Voornaamste wijzigingen:
De eenmalige activatie kost voor Belgische telefoonnummers wordt vervangen door een vaste maandelijkse kost per nummer volgens onderstaande staffels. De kost wordt toegepast op alle actieve telefoonnummers. Er wordt gekeken naar het aantal nummers per account, of in geval van meerdere technische accounts, naar het totale aantal nummers onder uw pro-account:
€ 0,05 / dag excl. BTW per nummer (1-9 nummers);
€ 0,045 / dag excl. BTW per nummer (10-99 nummers);
€ 0,04 / dag excl. BTW per nummer (100+ nummers).
Voor nummeroverdrachten zal er een dossierkost gelden per geheel overdracht dossier en niet per nummer, wat overdrachten economisch interessanter zal maken. Hierbij hanteren we de prijs van € 5,00 excl. BTW per eenvoudig overdracht dossier en € 50,00 excl. BTW per complex overdracht dossier. Onder een eenvoudige nummeroverdracht wordt verstaan: een overdracht dossier met maximum 8 losse telefoonnummers. Alle andere overdracht dossiers worden als complexe overdracht aanzien.
Significante prijsdalingen op de nationale en internationale terminatietarieven. De tarieven die zullen gelden, kan u alvast bekijken via deze link. De prijzen via de link zijn in euro excl. BTW.
Bedankt voor uw vertrouwen in Weepee.
Het Weepee Team
Re: Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 19:19
door heist_175
Ik kreeg de mail ook net. Per telefoonnummer is dat meer dan €22 per jaar.
Heeft er daar iemand een marketingcursus "hoe pest ik de klant" gevolgd bij Proximus en Telenet? Wat een gigantische prijsverhoging!!
https://voice.weepee.io/voip/telefoonnummers/
Bij Weepee wordt u daar slechts een éénmalige administratieve kost voor aangerekend van 18,00 Euro per nummer, er zijn verder geen vaste maandelijkse kosten meer om dergelijk nummer te houden of te gebruiken met onze diensten.
De website vermeldt nog de oude tarifering.
Re: Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 19:21
door liegebeestig
Ik wou het ook net posten. 22,08 eur incl btw per jaar per nummer. Gaat in vanaf maart dus we kunnen de pesterij nog proberen op te lossen (net zoals we dat moesten doen bij Dommel, maar daar kregen we geen maand). Ik begrijp dat ze 'niet actieve nummers' zo willen wegpesten, hun goed recht.
Ik heb 6 nummers geparkeerd bij Weepee, waarvan ik er wel 4 moet behouden. Ze dienen enkel om gebeld te worden.
1,5 euro excl btw per maand per nummer is niet het einde, maar ik haat maandelijkse kosten, dus moet ik op zoek naar een alternatief. Ik bel uit met een OVH-nummer.
Mijn idee was nu om de nummers naar OVH te verhuizen. Dat lijkt te kunnen met een van deze pakketten:
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/nu ... ros-fixes/
Goedkoopste is 0,20 eur per maand voor doorschakel-nummer. Zou dat samen geactiveerd kunnen worden bij mijn bestaande ovh-account?
Of kent iemand andere providers waar je nummers goedkoop of gratis kunt parkeren?
Edit: Voiptiger vraagt ook een kost per dag om je telefoonnummer te bewaren: 0,08 eur per dag. Tja... blijkbaar zijn de 'disruption'-dagen van VOIP stilaan voorbij.
Re: Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 19:24
door blidi
Ja dat zal ze wel wat klanten kosten. Hun beltarieven zijn ook heel duur voor bellen naar gsm ivm betamax en voiptiger.
Ik ben scarlet klant en heb daar ook nog een vast nummer.
Zal weepee bedanken voor bewezen diensten.
Re: Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 19:30
door kaarsenbril
Hier een tijdje terug OVH erbij genomen om voor 1,2 euro/maand gratis te kunnen bellen naar vaste nummers. Er zat ook een vast nummer bij.
Het Weepee-nummer zal ik opgeven denk ik.....
Re: Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 19:48
door satsurfer
idem zoals bij Dommel Mobile uittocht naar Jim Mobile
ik heb 1 FWD-account met enkele SIP-accounts. Da's toch 1 X 23,25 €/jaar dan? Was al ah twijfel om mijn vast nr. op te zeggen.
Denk dat ik vanavond al de number porting naar OVH start.
Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 19:50
door liegebeestig
Satsurfing, ik ga ook naar Ovh waar ik ook al een nummer heb. Het lijkt er zelfs op dat je gratis 1 nummer naar Ovh aan dat Ovh account kunt koppelen.
Wat is een FWD account? Ik denk dat je bij weepee betaalt per echt telefoonnummer. Ongedacht in wat voor account die zit bij weepee.
Re: Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 19:58
door satsurfer
is satsurfer
FWD: om 1 vast nr. vb. naar verschillende sip-accounts door te sturen (vb. fritzbox rinkelt, en uw smartphone app of uw telefoon in buitenverblijf)
Ja, dat weet ik dat je 1 vast nr. kunt koppelen aan ovh, anders zou ik niet overzetten hé
"Demander une portabilité"
Re: Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:00
door pjvdveer
Misschien beter even de kat uit de boom kijken. Ovh wordt net zoals Weepee door de verlaging van de gespreksafgiftetarieven getroffen en zou het voorbeeld van Weepee kunnen volgen.
Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:00
door liegebeestig
Satsurfer: Sorry autocorrect
Ok 1 gratis bij Ovh. Maar meer wellicht niet bij ligne sip individuelle? De naam zegt het eigenlijk zelf
Re: Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:02
door jorisx
Je kan altijd je Weepee-nr overdragen naar OVH.
Weet het niet meer exact, maar toen ik indertijd de overstap van Belgacom naar OVH had gemaakt, kreeg ik eerst een nieuw landelijk nr van OVH. Pas na het uittesten of VOIP goed werkte, heb ik mijn Belgacom-nr overgedragen naar OVH. Ik heb nu eigenlijk 2 nrs (waarvan enkel het Belgacom-nr gebruikt wordt - de account is wél gelinkt aan het initiële nieuwe OVH-nr)
Dus als het nu nog op dezelfde manier gaat, kan je je weepee gratis overdragen naar OVH en ben je bereikbaar op zowel je weepee als je OVH nr. Uitbellen zal je maar met 1 nr kunnen. Let wel dat je met basisabo maar 1 keer op het netwerk kan registreren. Je kan dus niet je OVH-nr registeren op 1 telefoon/router/... en je weepee-nr op een ander toestel. In dat geval zal je enkel bereikbaar zijn op het toestel dat als laatste geregistreerd heeft.
Ergens is het wel logisch dat dit niet kan blijven duren hé, éénmalige kost om nr op te zetten en nadien bel je (omwille van de duurdere tarieven) uit met een andere voip-provider. Zo kan je ook geen winst maken, gezien je dan als bedrijf enkel maar kosten hebt, maar geen inkomsten.
Het is en blijft echter wel nog steeds veel goedkoper tov een vaste lijn bij proximus!! Met het bedrag dat je bij proximus voor 1 maand moet neertellen voor enkel een vaste lijn, kan je bij Weepee een heel jaar aangesloten zijn.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:06
door liegebeestig
Jorisx: weepee leeft van die terminatietarieven : als mensen naar een weepee nummer bellen moet hun operator daarvoor betalen. Helaas moet die terminatiekost nu lager van europa begrijp ik.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:08
door satsurfer
euhm, weepee had al lang een interessant belpakket moeten opstellen (als je ziet wat gsmtarieven tegenwoordig maar kosten)
Demander la portabilité de numéro(s) chez OVH
"Votre demande de portabilité a été enregistrée avec succès !
Un mandat de portabilité va vous être envoyé afin de vérifier les informations que vous nous avez fournies."
Zo, pdf'je al elektronisch ondertekend en doorgemaild. Nu nog vlug mijn belkrediet op één of andere manier opgebruiken.
je betaalt toch niet bij weepee voor een nummeroverdracht naar OVH?
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:08
door pjvdveer
In het verleden verdienden ze aan je zelfs als AL je uitgaande gesprekken via een andere provider lopen - ze ontvangen een vergoeding (het "gespreksafgitetarief") voor elk inkomend gesprek. Dus zolang ze genoeg inkomende gesprekken hadden zaten ze goed. Het zijn nu echter deze vergoedingen die door het BIPT verlaagd worden/zijn, waardoor dit business model niet langer rendabel is.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:15
door blidi
Voor mensen die redelijk veel bellen is het straks goedkoper om een gsm abonnement te nemen bij Orange 20 euro onbeperkt bellen en 4GB, bij base idem met 5GB, bij Scarlet 18 euro en 2GB of bij MV 15 euro met 1GB.
Als daar nog een een vierde speler bijkomt dan zullen die prijzen ook wel nog zakken en is het voor particulieren misschien niet meer interessant om via een voip operator te bellen.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:18
door satsurfer
idd. ik bel veel via signal/Whatsapp. Tegenwoordig meer chat e.d.
en idd. voor 20 € bel je ONBEPERKT en niet met die crazy tarieven van weepee, en je hebt er nog 4/8 (Love) GB en sms'en erbij.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:27
door Maglor
Ik heb daar ook nog een nummer dat ik al een jaar of zo niet meer gebruik. Wat moet ik doen om dat nummer dan af te sluiten? Iemand die dat weet? Anders mail/bel ik wel eens naar hen.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:34
door satsurfer
als je porteert, moet je niets meer doen bij Weepee veronderstel ik?
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:35
door MClaeys
Ik heb daar 1 nummer geparkeerd waar ik enkel op gebeld word, die ik eenvoudig kan onthouden omdat hij op men gsm-nummer lijkt. Ik ga dus maar op zoek naar een andere plaats om deze te parkeren.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:37
door liegebeestig
MClaeys schreef:Ik heb daar 1 nummer geparkeerd waar ik enkel op gebeld word, die ik eenvoudig kan onthouden omdat hij op men gsm-nummer lijkt. Ik ga dus maar op zoek naar een andere plaats om deze te parkeren.
Eentje kun je bij Ovh zetten bij je ligne sip individuelle. Maar de andere? Laat het ons weten!
Als je het nummer gewoon wil schrappen bij weepee: even support at weepee.io mailen met je verzoek en account nummer zeker?
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:47
door RTT
De eenmalige activatie kost voor Belgische telefoonnummers wordt vervangen door een vaste maandelijkse kost per nummer volgens onderstaande staffels. De kost wordt toegepast op alle actieve telefoonnummers.
Mijn interpretatie:
De eenmalige activatiekost (voor mijn reeds actief nummer) heb ik reeds betaald,
deze kan dus niet (meer)
vervangen worden door een vaste maandelijkse kost.
Voor nieuwe nummers (vanaf 01/03/2019) daarentegen wordt géén eenmalige activatiekost aangerekend,
dus daar zou een vaste maandelijkse kost wél kunnen.
Of ik daar vrolijk van word, dat is een andere zaak...
Tom.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 20:50
door liegebeestig
Maar: de kost wordt toegepast op alle actieve telefoonnummers. Dat laat weinig plaats voor interpretatie lijkt me.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 21:01
door RTT
Maar: de kost wordt toegepast op alle actieve telefoonnummers. Dat laat weinig plaats voor interpretatie lijkt me.
Daar ligt de nuance:
De activatiekost = bij het activeren van een NIEUW nummer
Bestaande nummers zijn reeds geactiveerd, daar kan je de activatiekost niet meer "vervangen".
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 21:06
door liegebeestig
Ik denk: beter het zekere voor het onzekere en maken dat je weg bent bij Weepee. Want vanaf maart is het ook niet meer gratis om weg te porteren!
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 21:12
door q-tec
Gebruik deze vooral voor te bellen buiten de landsgrenzen met MV kost dat 0.5/min.
Nu kom ik met weepee op een 25a€30 per jaar als daar nu 22 bijkomt.....
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 21:16
door RTT
https://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/ ... r-behouden
WeePee mag geen kosten aanrekenen voor het uitporteren van uw nummer!
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 21:20
door heist_175
Voor nummeroverdrachten zal er een dossierkost gelden per geheel overdracht dossier en niet per nummer, wat overdrachten economisch interessanter zal maken. Hierbij hanteren we de prijs van € 5,00 excl. BTW per eenvoudig overdracht dossier en € 50,00 excl. BTW per complex overdracht dossier. Onder een eenvoudige nummeroverdracht wordt verstaan: een overdracht dossier met maximum 8 losse telefoonnummers. Alle andere overdracht dossiers worden als complexe overdracht aanzien.
Je kan het ook lezen als: als je naar ons komt betaal je eerst €5 (ex BTW), en nadien €23 per jaar.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 22:18
door Ernie
Dus niemand kan met zekerheid zeggen wat dit betekent mbt bestaande nummers?
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 22:42
door ErikKoster
het moet allemaal gratis en het mag niets kosten...
Maar als proximus mensen ontslaat om ze te vervangen door goedkope indische krachten dan is het not done
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 22:45
door liegebeestig
ErikKoster schreef:het moet allemaal gratis en het mag niets kosten...
Maar als proximus mensen ontslaat om ze te vervangen door goedkope indische krachten dan is het not done
Klopt, omdat het kan en met veel plezier. Als jij graag in mijn plaats betaalt, stuur even een PM dan regelen we het zo.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 22:49
door ErikKoster
Vrije marktwerking
Ok, dus niet klagen en zagen over tarieven of over het feit dat je uw job kwijt kunt geraken...
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 23:06
door Evergreen
ik denk ook dat de markt vrij is en dat prijzen kunnen verhogen.
En inderdaad: er is een band met de tewerkstelling.
Ik weet niet of het een alternatief is, maar als ik het goed heb vraagt localphone 90 cent per maand.
https://www.localphone.com/prices/incoming_numbers Dat is dan 3 cent per dag.
Iemand ervaring mee?
Wie biedt meer (minder)?
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 23:09
door Ofloo
Dat is 1,815 euro per nummer per maand dus als je 4 nummers hebt is dat 7,26 per maand.
Ik begrijp waar het vandaan komt maar ik vind het best veel als je weet dat ik destijds een setup fee moest betalen om een nummer te mogen hebben. Waar ze van claimde dat er geen maandelijkse kost aan vast hing.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 23:10
door Tim.Bracquez
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 23:17
door seagull
Ik zit sinds 12 januari 2007 bij 3starsnet.
Al meer dan 12 jaar en nog geen dag zonder gezeten en goede support.
Betaal € 16,53/jaar voor een enkel nummer en € 78,00/jaar voor een reeks van 10 nummers.
In totaal 32 nummers in gebruik op een FreePBX servertje.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 31 jan 2019, 23:23
door blidi
Weepee zal wel niet wakker liggen als er een paar 100 of 1000 particulieren opzeggen of overstappen naar een andere operator.
Het verhaal zou wel eens anders kunnen zijn als hun business klanten andere oorden gaan opzoeken.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 01 feb 2019, 00:20
door philippe_d
liegebeestig schreef:Gaat in vanaf maart dus we kunnen de pesterij nog proberen op te lossen (net zoals we dat moesten doen bij Dommel, maar daar kregen we geen maand). Ik begrijp dat ze 'niet actieve nummers' zo willen wegpesten, hun goed recht.
Waarom zouden ze niet-actieve nummers willen wegpesten?
In tegenstelling tot Dommel (die wel kosten had aan slapende simkaarten) kosten niet-actieve nummers hen niets.
De enige reden van die maatregel is om inkomsten te genereren, gezien hun business model aan duigen is na de drastische verlaging van de tarieven door het BIPT. Ik zou dat geen pesterij noemen ...
Klanten die WeePee alleen gebruikten voor binnenkomende gesprekken, brengen hen niets meer op.
jorisx schreef:Het is en blijft echter wel nog steeds veel goedkoper tov een vaste lijn bij proximus!! Met het bedrag dat je bij proximus voor 1 maand moet neertellen voor enkel een vaste lijn, kan je bij Weepee een heel jaar aangesloten zijn.
Ik vind 22€ per jaar toch meevallen, bij Telenet of Proximus kost een vaste lijn zoveel per maand ...
satsurfer schreef:als je porteert, moet je niets meer doen bij Weepee veronderstel ik?
Inderdaad, na portatie is jouw nummer daar weg
.
Een SIP account zonder nummer blijft gratis (waarmee je nog naar andere WeePee gebruikers kan bellen).
liegebeestig schreef:Want vanaf maart is het ook niet meer gratis om weg te porteren!
Bron?
Het uitporteren zelf is gratis.
Maar een provider mag altijd
schadevergoeding vragen als je een contract vroegtijdig verbreekt (binnen de 6 maanden).
Ernie schreef:Dus niemand kan met zekerheid zeggen wat dit betekent mbt bestaande nummers?
Bestaande nummers zullen betalen.
De kosten voor de lijn zullen gewoon afgetrokken worden van je belkrediet denk ik.
Dus geen rompslomp met maandelijkse facturen, gewoon zorgen dat er voldoende belkrediet op je account staat
.
blidi schreef:Weepee zal wel niet wakker liggen als er een paar 100 of 1000 particulieren opzeggen of overstappen naar een andere operator.
Het verhaal zou wel eens anders kunnen zijn als hun business klanten andere oorden gaan opzoeken.
Voor business klanten wordt het wellicht goedkoper: zij gebruiken geen Betamaxen of andere cheapo's om uit te bellen, en uitbellen via WeePee zal voor hen goedkoper worden (nieuwe tarieven).
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 01 feb 2019, 00:25
door Tomsworld
Een operator heeft wel kosten voor nummers aan het bipt maar dat is een vaste vergoeding naar gelang de grootte per jaar.
Ik vind het wat spijtig maar begrijp het wel, alleen vrees ik dat weepee te laat het foute business model toepast. Ze hadden beter een systeem a la ovh op de markt gebracht, iets duurder kan wel met zo een goede nl talige support.
Maar ik heb ook al mijn klanten bij 3* net zitten, omwille van de gesprekstarieven, voor bedrijven met veel internationaal en be is weepee gewoon veel te duur.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 01 feb 2019, 07:28
door heist_175
Het is toch wel een beetje pesten hé.
Eerst de dienst aanbieden als one-shot, om nadien te gaan claimen dat je eigenlijk stiekem toch wel per maand moet betalen.
De communicatie is ook zo opgesteld dat het lijkt alsof je nog zwaar (relatief tot waar het over gaat) moet betalen om uw nummer daar weg te krijgen.
Volgens mij is WP naar een Proximus/Telenet workshop geweest.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 01 feb 2019, 08:42
door brice3010
blidi schreef:Voor mensen die redelijk veel bellen is het straks goedkoper om een gsm abonnement te nemen bij Orange 20 euro onbeperkt bellen en 4GB, bij base idem met 5GB, bij Scarlet 18 euro en 2GB of bij MV 15 euro met 1GB.
Als daar nog een een vierde speler bijkomt dan zullen die prijzen ook wel nog zakken en is het voor particulieren misschien niet meer interessant om via een voip operator te bellen.
Interessante observatie. Wij hebben 2 nomadische nummers bij Weepee, gebruikt om binnenkomende oproepen te ontvangen. Uitgaande gaan via Megavoip etc.. €22/jaar lijkt niet veel maar, het "eenmalig betalend voor een nummer"-model is inderdaad niet houdbaar blijkbaar, maar dank zij dit berichtje overwegen ook wij deze overstap en de nomadische nummers op te zeggen.