Thanks voor alle replies.
Nee, een decoy is het niet, but I don't blame you voor die denkrichting want het klinkt misschien inderdaad nogal sketchy.
Ja, het nut van deze streek ontgaat me eerlijk gezegd ook. Een kameraad die ik het verteld heb vond de uitgekozen plaats wel ideaal om er per ongeluk in te trappen als ik eerst iets in de koffer zou leggen oid (dat is namelijk wel het eerste wat ik altijd doe voor ik vertrek) en dat dan door de druk door erop te staan alles eruit vliegt over mijn schoen/been. De zak stond onder de wagen, vlak ter hoogte van waar de koffer begint, dus die uitleg klinkt eigenlijk nog niet zo gek.
Gelukkig moest ik deze keer toevallig eens
niet in de koffer zijn voor vertrek want ik ging snel wat te eten halen.
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik had het ook niet gezien bij vertrek want het was al donker en bij het wegrijden kijk ik enkel achter mij en naar de straat, maar toen ik terug de oprit opreed zag ik het.
Hmmmm.. Ja, de prijzen van de gelinkte cams zijn inderdaad wel hoog genoeg om het toch nog een weekje te geven en te kijken of het een eenmalige kwajongensstreek was. Als er nog iets vreemds gebeurd in de komende dagen, dan klinkt het idee van een dashcam misschien wel interessant. Dat is dan nog geen verloren kost ook want nadien kan ik hem dan gewoon blijven gebruiken als dashcam.
Hopelijk was het eenmalig.. Ik kan echt bijna niemand bedenken waar ik op een slecht blaadje sta. Ik heb wel ooit eens ruzie gehad met een gast 40 km van hier, zo'n 5 jaar geleden. Maar aangezien dat dat al lang geleden is en hij redelijk ver woont lijkt het me sterk dat hij het is.
En idd Mat! We wonen hier al 22 jaar en dit hebben we nog nooit gezien of gehoord dus ik stel me op z'n minst toch de vraag welk gekweld persoon hierachter zit. In dat artikel lees ik dat die mensen bij aanvang van het vandalisme óók geen flauw idee hadden wie er achter zat. De zotten zitten duidelijk nog niet allemaal binnen!
Nogmaals bedankt voor alle hulp!
Edit: lol, intussen is er al een vermoeden. Er is een nieuwe buur die het aan de stok heeft gekregen met een buur die hier al tientallen jaren woont. Die laatste komt hier regelmatig over de vloer. Blijkbaar heeft hij er in het heetst van de strijd voor gezorgd dat nieuwe buur z'n job is kwijtgespeeld en allicht wordt nu iedereen die associeert met hem nu teruggepakt. Lekker weer... buiten het feit dat die man hier af en toe eens binnenspringt hebben we er verder helemaal niks mee. Dat belooft alweer, als dat zou kloppen...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Achja, het is slechts een vermoeden en ik beschuldig niemand. We zien wel of er nog iets gebeurd.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.