Pagina 1 van 1

Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Geplaatst: 10 jan 2019, 22:07
door guidodejongh
Hallo,

Ben vorige maand overgeschakeld op "Carrefour mobile", enkel voor data gebruik (2de SIM card). Heb gelijk de automatische herlading geactiveerd, verbonden met mijn Credit Card.

Groot was mijn verwondering toen ik vanmorgen de rekening in de bus kreeg: 17 automatische herladingen van 12 Euro (ofwel 204 euro!!) in minder dan 30 dagen. Op een bepaalde dag zelfs drie automatische herladingen in een tijdspanne van 30 minuten.
Dataverbruik over deze periode is 616 Mb - afgelezen op de "my account". De Smartphone zelf geeft een verbruik van enkel 64 Mb over de laatste 10 dagen.

Hebben andere mensen gelijkaardige ervaringen met de automatische herladingen bij Carrefour mobile??

Ondertussen heb ik reeds contact opgenomen met Carrefour Mobile. Alles is mooi gedocumenteerd, met de nodige stukken. Ik hou jullie op de hoogte van de reacties van "Carrefour mobile".

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Geplaatst: 13 jan 2019, 10:30
door guidodejongh
Dag X+2 UPDATE

De webpagina met de contactgegevens van Carrefour mobile werkt niet: als goedkopere operator moet men contact met klanten minimaliseren (om de kosten te drukken).

Contactname via het vermelde e-mail adres ([email protected] ) in de Nederlandse "Algemene voorwaarden" is ook niet mogelijk. Microsoft meldt: "the recipient's email system refused to accept a connection from your email system."

De Franstalige en Engelstalige "Algemene voorwaarden" vermelden andere e-mail adressen: [email protected]
Misschien wordt de tweede poging tot contactname een succesvolle poging....

Ter informatie, in bijlage de gedetailleerde lijst met automatische herladingen - "interessant" is 12 december: drie automatische herladingen in 30 minuten

[mod] dubbele post verwijderd (crossposting niet toegelaten).

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Geplaatst: 13 jan 2019, 11:13
door TanknaT
guidodejongh schreef: Contactname via het vermelde e-mail adres ([email protected] ) in de Nederlandse "Algemene voorwaarden" is ook niet mogelijk.
Ik heb ooit contact gehad met de Carrefour Mobile op volgend e-mail adres "[email protected]".
En ooit een bevestiging gehad van een herlading en daar waren toen volgende contactgegevens bij vermeldt (allebei wel al een tijdje geleden)
Carrefour Mobile
[email protected]
+32 0486191989

Veel succes

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Geplaatst: 13 jan 2019, 23:30
door MrBlueSky
Deze link bevestigt dat je naar het info emailadres kan mailen.
Je kan ook gewoon bellen. Dat werkt vaak vlotter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Geplaatst: 17 jan 2019, 21:36
door guidodejongh
Dag X+6 UPDATE

Bedankt voor de contactgegevens. De contactname met Carrefour Mobile is gelukt, zowel per E-mail als telefonisch.

De Klantendienst heeft een uitvoerig antwoord geschreven en zal 16 van de 17 automatische herladingen (192€) terugbetalen. Een correcte oplossing.

Als oorzaak wordt o.a. aangehaald: telkens als uw belwaarde zakte, door data te verbruiken, werd er een automatische herlading gedaan. Er werden dus zoveel automatische herladingen gedaan doordat u mobiel internet aan standaardtarief ging verbruiken.
Om dit in de toekomst te vermijden raden wij u aan om een databundel te activeren. U dient er ook op te letten dat u steeds voldoende belwaarde heeft zodat de bundel automatisch kan vernieuwen.


Ik heb voorgesteld om het Carrefour-Mobile systeem "error free" te maken, voor elke klant. Bugs kunnen altijd voorkomen. Maar een systeem moet goed worden getest, voor live-release..

Einde goed, alles goed.

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen- problematische terugbetaling

Geplaatst: 10 maa 2019, 12:32
door guidodejongh
Dag X+60 - Update

Ondanks de mooie beloftes van Carrefour mobile – i.e. de terugbetaling van 192€ - is er na 60 dagen nog steeds geen enkele euro terugbetaald.

“Twee miljoen klanten, dat moet je verdienen, elke dag”: het was de slogan van Carrefour. Indien Carrefour mobile zijn klanten wil behouden (en verdienen), dan zal het een tandje moeten bijsteken.

Misschien heb ik meer succes op terugbetaling in April?

OPGELOST - Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Geplaatst: 18 maa 2019, 22:40
door guidodejongh
Dag X+68 - Update

Hallelujah : geduld en aandringen is beloond geworden. Na >2 maanden wachten is het foutief aangerekend geld terug overgemaakt.
"Twee miljoen klanten, dat moet je verdienen, elke dag".

Bedankt Carrefour.